Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Started by J.A.F._Doorhof, January 31, 2002, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October 13, 2017, 07:17:27
Wat waren jouw overwegingen? Ik wil iig niet de eerste paar lichtingen van een nieuwe techniek. Maar binnenkort zal de 2018 line up bekend gemaakt worden, dat is dan al de 3e of 4e generatie.
Dat is voor mij genoeg basis.

Niet een eenduidige reden..maar meer een optelsommetje eigenlijk.

Neem ook wel even mee dat ik in December 2015 mijn TV heb gekocht.

Mijn 55 inch panasonich ST60  (prachtbeeld) ging stuk. Ik stond dus voor de keuze om naar OLED te gaan in 55 inch voor de hoofdprijs want die lagen toen een behoorlijk stuk hoger dan nu. 65 inch OLED was echt te duur.

55 inch 4k vond ik ook geen alternatief (kanshebber was de 55cx800 bijvoorbeeld) omdat er in 2015 nog weinig materiaal was. Dit is nu meer voor handen maar ik vind het nu ooknog geen doorslaggevende standaard met mijn kijkgedrag, ik kijk echt zero TV, alleen netflix en UHD blurays zijn er weinig of duur en ik koop sowieos weinig schijfjes.

ik was eerder van 42 naar 55 gegaan en persoonlijk vond ik de 55 inmiddels al aan de kleine kant, zeker bij 21:9 materiaal stoorde ik me aan het overgebleven kleine beeld.

Mijn plasma ging gelukkig binnen de garantie stuk dus ik kreeg keurig netjes mijn geld terug.

Alles meegenomen heb ik dus gekozen voor de immersie van een groter scherm en ik moet zeggen, zelfs nu na 2 jaar dat ik heel erg blij ben met mijn scherm. Het scherm kent zeker zijn nadelen, bij slecht bronmateriaal , zoals soms op youtube of ouder materiaal, zie je vert. banding en echt diep zwart kan die niet aan.
De film Gravity met zijn donkere scenes doet het beter op de 55cx800 van mijn broertje.
Android is soms traag en de afstandbediening is erg gevoelig voor de juiste richting, iets te hoog of laag dan reageert ie niet en dat is soms erg irritant.

Maar slinger ik 's nachts de PS4 aan om een rondje Fallout 4 te knallen  :wub: :pompom: :pompom: :pompom:


Ik volg de ontwikkelingen een heel klein beetje en als ik lees wat je moe(s)t investeren om fatsoenlijk ook HDR op je scherm te krijgen......ik kijk nog wel ff 2 jaar naar mijn Sony   :popcorn:

Quote from: Blue-Eyes on October 13, 2017, 07:17:27

Een erg goede 75" LCD of een 65" OLED..... (is ongeveer een gelijke prijsstelling). Wat is belangrijker, waar ik blijer van. Tijd genoeg, maar dat is de bovenliggende vraag :)

zou ik nu weer de keuze moeten maken dan is de kans heel groot dat ik weer een stap in formaat zou maken, dus de 75 incher kiezen. Ik heb best wat TV's de afgelopen tijd gezien, ik vind het leuk om het bij te houden en loop so nu en dan dan ook eens de TVzaken binnen. OLED is prachtig maar als je van alles het beste wil hebben zul je een lieve duit moeten ophoesten.

De moderne CGI is zo goed dat je bovenop je scherm kunt zitten (of dus een groot scherm kunt hebben) zonder dat het afbreuk doet aan de beleving. Een groot scherm is ook machtig bij tollende ruimteschepen of hordes Orcs die over vlaktes heen denderen. Zeker bij zulke scenes merk je dat je schermformaat extra meetelt, zeker als je de verhouding soundtrack en het geluidniveau dat je draait meetelt.

zoals ik zal zei, ik wordt met 65 echt lekker een serie of film ingetrokken, de hele wereld kan dan afbranden maar ik ben ff niet bereikbaar  :D


Voor de scherpste OLED prijzen kun je even terecht op Tweakers, die hebben een dedicated topic lopen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1711399/last





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Thx :)

Bevestigd wel een deel.
De kinderen kijken vaak overdag. Ik kijk meestal in de avond, redelijk donker te krijgen.

De OLED waar ik naar keek is de Sony KD-65A1 . In NL voor 3800 euro, dus fors duurder dan een NL 75" LCD (2900). In DLD nu voor €2.799.
Dat zijn serieuze verschillen in het voordeel van OLED. En ja, de LCD zal dan in DLD ook weer goedkoper zijn.
Ik betaal best vaak de NL prijzen. Service is ook wat waard. Maar 1000 euro verschil is te fors, daar kan ik een defecte TV een paar keer voor heen en terug brengen :D

Het is nog geen voorjaar :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October 13, 2017, 10:23:48
Thx :)

Bevestigd wel een deel.
De kinderen kijken vaak overdag. Ik kijk meestal in de avond, redelijk donker te krijgen.

De OLED waar ik naar keek is de Sony KD-65A1 . In NL voor 3800 euro, dus fors duurder dan een NL 75" LCD (2900). In DLD nu voor €2.799.
Dat zijn serieuze verschillen in het voordeel van OLED. En ja, de LCD zal dan in DLD ook weer goedkoper zijn.
Ik betaal best vaak de NL prijzen. Service is ook wat waard. Maar 1000 euro verschil is te fors, daar kan ik een defecte TV een paar keer voor heen en terug brengen :D

Het is nog geen voorjaar :)

you're welcome  :D

als je het zo bekijk dan lach je je suf met een 75" uit DLD dan  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Ik had nog een groot stuk karton liggen, bijna (na snijden echt bijna :P ) zo groot als een 75" (168 * 104cm) Sony LCD. Een klein stukje tekort, maar geen issue :)

Let niet op de muur, de radiator ombouw en de TV meubel, allemaal in tussenfase. Er wordt nog gestucted en de meubelen kunnen pas worden afgemaakt als ik weet welk formaat TV (65 of 75) er komt. Het voorste schot wordt nog aangepast / poten van de radiator worden nog verplaatst.
De vriendin heeft geen issues met de 75" TV, dat is 1 punt gehaald. Toestemming nieuwe TV is binnen :D
Verschil OLED / LCD maakt haar niet uit, wel is het statement dat er toch zeker weer een jaar of 6 naar gekeken moet worden. Zal er over 6 jaar en mooie goedkope 8K 75" OLED zijn? ;)




p.s. Klein leesfoutje gemaakt van de site. De hoogte is wat minder dan 104 cm, maar de breedte klopt wel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October 15, 2017, 21:02:28

De vriendin heeft geen issues met de 75" TV, dat is 1 punt gehaald. Toestemming nieuwe TV is binnen :D
[/img]

p.s. Klein leesfoutje gemaakt van de site. De hoogte is wat minder dan 104 cm, maar de breedte klopt wel.

slim gedaan Eisse, zo heb ik ook eerst mijn luidsprekers neergezet, in op maat gesneden stucloper  :D

Die 75 inch is zo te zien echt wel wat je wilt hebben. Wat is je kijkafstand? Mij lijkt 65 inch daar te klein.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Even de kartonnen plaat aangepast en de maten 65 en 75" op verwerkt:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

HJ

Ik heb net een 65" gekocht en zit op 3.20mtr. Wat mij betreft had het een 75" mogen zijn. Ik heb er nog wel een projector bij.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Hopjesvla

Verschil in maat went heel snel, het beeld van OLED blijft wel ff hangen. Ik zou zelf zeker voor 65" OLED gaan boven 75" LCD. Moet ik wel zeggen dat ik de recente LCDs' niet goed heb bekeken.. Weet niet hoe die nu presteren met 4K HDR content.

Moondust

@Blue-Eyes
Welke 75" LCD zou je nemen? De Sony ZD9? Al een keuze gemaakt?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

blue-eyes

De Z9 is wellicht de beste LCD, een van de beste, maar heeft ook een beste prijs...... De 77" OLED is NU niet veel duurder meer ;)

Ik heb mijn budget op max. 3000 euro gesteld en heb toen de 75XE9005 gekocht, in december '17 al. In december was de Z9 uit mijn hoofd nog rond de 6000 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October 20, 2017, 15:21:33
Even de kartonnen plaat aangepast en de maten 65 en 75" op verwerkt:



mijn keuze zou 75 zijn in dit geval.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on February  9, 2018, 13:54:57
Wees gerust, de mijne ook. Sterker, hangt al een paar maand :)


Hahaha goed werk  :D zal me niks verbazen als ik zelfs in je topic al gereageert heb hoor.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Moondust

Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

blue-eyes

Ik meende hieraan, en kijk vooral op de Tweakers forum, topic OLED prijzen, dat ie inmiddels voor 6999 gespot was. De LG 77" versie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Binky007

Quote from: Blue-Eyes on February  9, 2018, 13:54:57
Wees gerust, de mijne ook. Sterker, hangt al een paar maand :)

En ik kocht in 2009 een 50" en dacht dat dat al groot was :-)
Ik wacht nog even met een nieuwe TV. Ben nog steeds erg blij met mijn Pioneer Kuro. Misschien over een jaartje of 2. Ik kijk films toch op mijn JVC.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

darkrunner

Zag een Sony 85 inch voor €5000, dan is de zin hier om de projector eruit te zwieren toch zeer groot, wacht nog even af voor een Samsung qled in die maat/prijs want heb liever geen Sony.

Binky007

Quote from: darkrunner on June 12, 2018, 14:51:18
Zag een Sony 85 inch voor €5000, dan is de zin hier om de projector eruit te zwieren toch zeer groot, wacht nog even af voor een Samsung qled in die maat/prijs want heb liever geen Sony.

Helemaal mee eens. Als ze zo doorgaan met TVs maken zal een projector overbodig gaan worden. Mits je echt groot beeld wil.
De ervaring is en blijft toch anders dan naar een TV kijken. ::)
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Richi

Quote from: Binky007 on June 20, 2018, 14:41:24
Helemaal mee eens. Als ze zo doorgaan met TVs maken zal een projector overbodig gaan worden. Mits je echt groot beeld wil.
De ervaring is en blijft toch anders dan naar een TV kijken. ::)
Nadeel van een TV is natuurlijk wel het grote zwarte vlak in je kamer, terwijl een projectiescherm gemakkelijk uit het zicht te verwijderen is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HJ

Quote from: Richi on June 20, 2018, 16:18:38
Nadeel van een TV is natuurlijk wel het grote zwarte vlak in je kamer, terwijl een projectiescherm gemakkelijk uit het zicht te verwijderen is.
Hoe zit dat bij de nieuwe samsungs? Die kunnen op een soort schilderij lijken met heel weinig energie verbruik, is dat echt zo?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Richi

Quote from: hans. on June 20, 2018, 21:09:47
Hoe zit dat bij de nieuwe samsungs? Die kunnen op een soort schilderij lijken met heel weinig energie verbruik, is dat echt zo?
Schijnt wel zo te werken ja. Heb je een mooi en wisselend schilderij aan de wand.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MechanicalAnimal

Op tweakers staat een leuke post met veel vergelijkingsfoto's om eens een beeld te krijgen van LCD vs OLED, en nee geen laboratoriumverhaal maar gewoon wat leuke praktijkfoto's.

topicstarter heeft de  sony 75XF9005 en LG 65B6 oled naast elkaar

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55729679#55729679

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis