Shootout 'digital media players' numero 4!

Started by Deleted member, July 13, 2007, 11:57:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Op die UPnP upgrade zaten wij inderdaad te wachten. Ga hem downloaden! thanks!

)p(

Quote from: garmtz on May 20, 2008, 10:26:56
Op die UPnP upgrade zaten wij inderdaad te wachten. Ga hem downloaden! thanks!

Even geprobeerd. Initieel laden van de lijsten in de browse hierarchy is mij veels te traag maar het kinetic scrollen met de stylus werkt goed ook met lange lijsten zodra ze zijn geladen. Als ze de hele browse hiërarchie ook nog lokaal zouden cashen is het zeker een goed functionerende gui voor de normale gebruiker.

peter

Staaled

Quote from: pburmie on November 26, 2007, 14:06:16
Inmiddels is de Cambridge Audio 840C alweer terug naar de importeur. Ook nu bleef de Sonos ZP100 simpelweg beter spelen dan de ZP80 icm met de DAC van de 840C. Vorige week dinsdag was Audiofiel op bezoek om mij te helpen met de juiste plaatsing van de Acoustats (waarvoor nog ZEER bedankt Arjen, ze swingen weer zoals het hoort) en ook hij kon niet anders concluderen dan dat de 840C niets bijdraagt tot een betere weergave in vergelijking met de ZP100. Het grote verschil, dat we tijdens de beide shootouts bij mij in Nieuw-Vennep destijds hoorden, tussen loopwerk en ZP80 was nagenoeg weg, hetgeen zou kunnen duiden op het kwaliteitsverschil tussen de 840C als CD speler en de spelers die toen deel uit maakten van de test, waaronder de Burmester 001.
Kortom, mijn zoektocht naar de "ultieme" DAC icm de ZP80 heb ik nu definitief gestaakt en heeft de ZP100 de plaats van de ZP80 definitief overgenomen, tot zeer groot genoegen van ondergetekende. Misschien is toch de zwaardere/betere voeding van de ZP100 deels debet aan het geheel, maar het blijft gissen. Eindelijk breekt er rust aan en kan er weer volop van muziek worden genoten. En dat is toch uiteindelijk waar het allemaal om draait. Misschien komt er ooit toch een CD speler bij, maar dat is toekomstmuziek.
Met bovenstaande wil ik uiteraard geenszins suggereren dat de 840C dus niet zo goed is als overal wordt beweerd. Alleen in mijn set levert deze geen bijdrage tot een beter geheel en klinkt de originele CD (vanaf de 840C) niet beter dan de ZP100 (analoog).

PBurmie
Hi PBurmie,

heb je wel eens de fase gecheckt van de ZP's?
Dat maakt bij mij een hoorbaar veschil.


Grtz,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Quote from: garmtz on May 20, 2008, 10:26:56
Op die UPnP upgrade zaten wij inderdaad te wachten. Ga hem downloaden! thanks!
Is dat eigenlijk destijds gelukt? Ik wilde hem er onlangs ook op zetten maar de link deed het niet..