Shootout 'digital media players' numero 4!

Started by Deleted member, July 13, 2007, 11:57:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pburmie

#25
Quote from: Durk on July 15, 2007, 13:41:05
de ZP100 heeft geen digitale uitgangen, dus zal de ZP80 meegebracht moeten worden; doel is immers om ze aan te sluiten op de Lyngdorf..

een reclocking dac zou prestaties van de ZP80 toch op een hoger plan moeten brengen?

Daar ben ik inderdaad erg benieuwd naar Durk en dus denk ook dat het geen zin heeft een ZP100 mee te nemen, maar wel de ZP80.
Als met een reclocking DAC de ZP80 op het niveau (of voldoende in de buurt) van de overige spelers komt, wil dat volgens mij nog niet zeggen dat dus een reclocking DAC "het ei van Columbus" is voor de ZP80. De set in zijn geheel is en blijft natuurlijk ook van invloed of de verschillen weergegeven kunnen worden. En bij de eerste shootout op de Lyngdorf is gebleken dat er toen geen verschillen te horen waren tussen de mediaspelers die destijds hebben meegedaan.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Deleted member

Quote from: Sjettepet on July 15, 2007, 12:53:32
Antoine,

Het is Sjettepet  >:( en ik ben graag van de partij. Ik begrijp dat ik mijn UD-10 niet hoef mee te nemen? (Misschien doe ik het toch).

Sjettepet

Aangepast, net even er boven had ik het wel goed geschreven.  ;)

De UD-10 heb ik hier zelf ook staan, je hoeft 'm dus niet mee te nemen.  :)

Deleted member

#27
Quote from: pburmie on July 15, 2007, 14:00:21
Daar ben ik inderdaad erg benieuwd naar Durk en dus denk ook dat het geen zin heeft een ZP100 mee te nemen, maar wel de ZP80.
Als met een reclocking DAC de ZP80 op het niveau (of voldoende in de buurt) van de overige spelers komt, wil dat volgens mij nog niet zeggen dat dus een reclocking DAC "het ei van Columbus" is voor de ZP80. De set in zijn geheel is en blijft natuurlijk ook van invloed of de verschillen weergegeven kunnen worden. En bij de eerste shootout op de Lyngdorf is gebleken dat er toen geen verschillen te horen waren tussen de mediaspelers die destijds hebben meegedaan.

Nog bedankt voor het sturen van de e-mail naar Bob!  :)

Als je ze beide Sonossen mee wilt nemen ter verificatie of wat dan ook prima hoor. We hebben de optie om de Mediaplayers ook analoog aan te sluiten op de Lyngdorf. Dus mocht de behoefte ontstaan dan is het mogelijk.  :)

En je hebt gelijk, het ei van columbus zal of hoeft het niet zijn. Ik ben wel erg benieuwd af we nu weer geen verschillen zullen waarnemen of wel, bijvoorbeeld tussen de ZP80 en een willekeurige andere speler. Al laat mijn set wel veel horen, denk ik wel dat ze minder transparant zijn dan elektrostaten van Aurora13, al beweert Albert von Schweikert natuurlijk anders.  ;)

QuoteThe VR Series is far more transparent than any other competing design, including electrostatics. (If you do not believe this, put any electrostatic next to a VR and use a transparent switching device such as a copper knife switch to directly compare the sound of the VR to the electrostatic. Make sure that you use the same channel, since the electronics may have a large difference in sound between the channels, and the same brand of cable. It may be necessary to use a metal film resistor to equalize the sensitivity of the louder speaker in order to make a fair test.)

Since the VR design is quite transparent, lacking audible coloration and distortion, it is necessary to use only the finest sounding equipment available to drive the VR-4s. This does not mean you must purchase the most expensive gear, just good sounding electronics, especially in the front end. Many digital products have limited depth and excess treble brightness caused by overemphasis of harmonic structure. The VRs will enable you to easily hear the differences even between digital cables, which theoretically, should have no sound at all. Any sonic qualities you attribute to the VRs are actually coming from the chain preceding the speakers. When using neutral driving equipment, the VRs will be found to have virtually no sound of their own!

Deleted member

Quote from: Aurora13 on July 14, 2007, 15:54:43
Antoine,

Als er een gaatje vrij is zou ik er ook graag bij willen zijn, de datum maakt mij niet uit.


Hoi Alain, Ik wil je niet passeren maar ik ben bang dat het wat te druk wordt als er een 6e persoon bij komt. Mocht er echter iemand afvallen dan laat ik het weten.

Aurora13

Quote from: Antoine on July 15, 2007, 14:47:22
Hoi Alain, Ik wil je niet passeren maar ik ben bang dat het wat te druk wordt als er een 6e persoon bij komt. Mocht er echter iemand afvallen dan laat ik het weten.


Geen probleem! Dat is ook wat ik bedoelde, mocht er een gaat je zijn dan ben ik er graag bij. En zoals "Dit Was Het Nieuws" altijd zegt: "Gelukkig hebben we de shoot-out verslagen nog!" ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Sjettepet

Quote from: Antoine on July 15, 2007, 14:36:48
Aangepast, net even er boven had ik het wel goed geschreven.  ;)

De UD-10 heb ik hier zelf ook staan, je hoeft 'm dus niet mee te nemen.  :)

Sorry voor mijn kribbigheid Antoine, maar dit weekend lijkt mijn harde schijf met 280 Gieg geripte muziek te zijn gecrasht. Wat is dat toch met harde schijven? Nu moet ik helemaal weer opnieuw beginnen want mijn backup was mijn CD-verzameling.  :-\ Als ik denk aan al dat taggen, ik had juist alles zo mooi op orde. :'(
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

)p(

Quote from: Sjettepet on July 16, 2007, 08:25:26
Sorry voor mijn kribbigheid Antoine, maar dit weekend lijkt mijn harde schijf met 280 Gieg geripte muziek te zijn gecrasht. Wat is dat toch met harde schijven? Nu moet ik helemaal weer opnieuw beginnen want mijn backup was mijn CD-verzameling.  :-\ Als ik denk aan al dat taggen, ik had juist alles zo mooi op orde. :'(

Ai...  :(

Koopt dit keer meteen een backup hd!

peter

hifiman

Quote from: )p( on July 16, 2007, 09:00:46
Ai...  :(

Koopt dit keer meteen een backup hd!

peter
Sterker nog, ik heb 2 externe backup HD's aangeschaf speciaal voor de geripte muziek en ik zit zelfs te denken aan een 3e erbij omdat ik het risico met 2 mogelijk nog wat te hoog vind.

pburmie

Quote from: Audioloog on July 16, 2007, 11:08:25
Sterker nog, ik heb 2 externe backup HD's aangeschaf speciaal voor de geripte muziek en ik zit zelfs te denken aan een 3e erbij omdat ik het risico met 2 mogelijk nog wat te hoog vind.

Tjeeminee wat een pech. Waarom overwegen jullie niet om eens naar een serieuze NAS oplossing te kijken. Zelf gebruik ik voor mijn muziekopslag een Iomega StorCenter waarin 4x250Gb in RAID 5 draait. Je hebt dus 750Gb effectieve opslag beschikbaar. De overige 250Gb wordt gebruikt voor het opslaan van pariteitsgegevens. Als één van de vier aanwezige schijven crasht, draait het systeem gewoon door. Als de bays ook nog eens hot-swappable zijn dan kan je de defecte schijf vervangen door een nieuwe zonder dat de spanning eraf hoeft. Na het vervangen zorgt RAID 5 automatisch voor het zogenaamde rebuilden van de defecte schijf. Het kost wel wat meer (circa € 650,= voor 4x250Gb), maar het weegt mijns inziens ruimschoots op tegen het ongemak wat je hebt als er iets mis gaat. Zoals in mijn geval bijvoorbeeld waarbij ik recentelijk alle originele CD's heb verkocht en dus ALLEEN maar een digitale kopie op harddisk hiervan heb. Ik moet er niet aan denken als..........
Wellicht zijn er ook nog wel goedkopere oplossingen, bijvoorbeeld een RAID 1 systeem met twee schijven van 500Gb ofzo.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

hifiman

Tsja misschien ben ik wat paronoia, maar als er 2 schijven kapot gaan in een nacht bijvoorbeeld dan ben jij dus ook alles kwijt. Ik vind mijn methode personlijk dan betrouwbaarder..

bodiug

Quote from: Sjettepet on July 16, 2007, 08:25:26
Sorry voor mijn kribbigheid Antoine, maar dit weekend lijkt mijn harde schijf met 280 Gieg geripte muziek te zijn gecrasht. Wat is dat toch met harde schijven? Nu moet ik helemaal weer opnieuw beginnen want mijn backup was mijn CD-verzameling.  :-\ Als ik denk aan al dat taggen, ik had juist alles zo mooi op orde. :'(

Weet je zeker dat alles weg is? Je kan vaak nog veel recoveren met speciale tools.

bodiug

Quote from: Audioloog on July 16, 2007, 13:59:56
Tsja misschien ben ik wat paronoia, maar als er 2 schijven kapot gaan in een nacht bijvoorbeeld dan ben jij dus ook alles kwijt. Ik vind mijn methode personlijk dan betrouwbaarder..

RAID-5 met hotspare. Gaat alles iig automagisch.  8)

)p(

#37
Quote from: Audioloog on July 16, 2007, 13:59:56
Tsja misschien ben ik wat paronoia, maar als er 2 schijven kapot gaan in een nacht bijvoorbeeld dan ben jij dus ook alles kwijt. Ik vind mijn methode personlijk dan betrouwbaarder..

Ik vertrouw raid5 ook niet. Ik zou daarnaast zeker nog 1 kopie willen hebben, liefst op een andere locatie. In de toekomst zullen websites als mp3locker ook wel lossless files toestaan, dan kan je ook nog een online kopie maken. Ook kan je een dergelijke locker gebruiken om direct te streamen van je locker naar je sbn. Je hebt dan zelfs geen eigen slimserver en locale files meer nodig want je kan direct streamen via squeezenetwork.

edit: zie http://www.mp3tunes.com/

peter

Sjettepet

#38
Het is een 300 Gb schijf met drie partities:

1  primair 30 Gb voor XP en apps: nog 10 Mb over
2  logisch 20 Gb voor "belangrijke data" (foto's, belastingdienst etc.) - Nog 5 Gb over
3  primair 250 Gb voor muziek en een paar films (en waarschijnlijk nog wel meer wat ik pas ga missen als ik het echt kwijt ben) - Nog 5 Gb over

Het probleem ontstond na verwisselen van het moederbord bij de poging om XP nieuw te installeren. De ene keer werden alle partities gezien, soms alleen 1 en soms werd de hele schijf niet gezien (in het BIOS wel trouwens). Ik heb toen het oude moederbord teruggezet maar het probleem bleef. Chkdsk en S.M.A.R.T. geven aan dat de schijf in orde is.

Vannacht heb ik Acronis Partition Recovery 2003 laten draaien en daarmee heb ik partitie 2 kunnen "undeleten". Dat is mooi, maar van die partitie heb ik wel een backup en waar het me nu om gaat is partitie 3. Acronis vind die niet. Partition Magic 8 geeft aan dat de partitie niet benaderd kan worden (hij bestaat dus wel). Veel meer tools heb ik niet. Ik ga vanmiddag een tweede schijf bijplaatsen en daarop XP installeren. Dan zet ik allereerst de herstelde partitie over op de tweede schijf. Daarna laat ik PC Inspector File Recovery trachten om partitie 3 te vinden en te herstellen.

Nog tips?

Dit wordt wel erg off topic  ::)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

pburmie

Quote from: Audioloog on July 16, 2007, 13:59:56
Tsja misschien ben ik wat paronoia, maar als er 2 schijven kapot gaan in een nacht bijvoorbeeld dan ben jij dus ook alles kwijt. Ik vind mijn methode personlijk dan betrouwbaarder..

Wat ik heb beschreven is de operationele NAS tbv muziek, hetgeen natuurlijk volledig los staat van de te maken backups. Dit laatste gebeurt bij mij automatisch in "differential" mode iedere nacht op een compleet apart systeem met eigen harddisks. Bovendien is de kans dat twee schijven op exact hetzelfde tijdstip kapot gaan alleen statistisch al verwaarloosbaar. Risico's loop je altijd. Als je huis afbrandt ben je ook alles kwijt.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

bodiug


VDM

Linux Live-CD downloaden van bijvoorbeeld Knoppix kan ook wel eens helpen! ;)

FrankB

Quote from: Sjettepet on July 16, 2007, 08:25:26
Sorry voor mijn kribbigheid Antoine, maar dit weekend lijkt mijn harde schijf met 280 Gieg geripte muziek te zijn gecrasht. Wat is dat toch met harde schijven? Nu moet ik helemaal weer opnieuw beginnen want mijn backup was mijn CD-verzameling.  :-\ Als ik denk aan al dat taggen, ik had juist alles zo mooi op orde. :'(

Van 't weekend is bij mij een cd gecrashed. Moest 'm oppakken en opnieuw in het doosje doen. Gelukkig waren de bitjes niet door elkaar geschud.... ;D ;)

Klote man!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Quote from: Sjettepet on July 16, 2007, 08:25:26
Sorry voor mijn kribbigheid Antoine, maar dit weekend lijkt mijn harde schijf met 280 Gieg geripte muziek te zijn gecrasht. Wat is dat toch met harde schijven? Nu moet ik helemaal weer opnieuw beginnen want mijn backup was mijn CD-verzameling.  :-\ Als ik denk aan al dat taggen, ik had juist alles zo mooi op orde. :'(

Oei, minder! :( Nou ja, je hoeft het nog maar één keer te doen nu...althans ik ga er van uit dat je voor backups/backupfunctionaliteit gaat zorgen nu! ;)

pburmie

Antoine,

Inmiddels antwoord gekregen van Bob Zwanniken:

QuotePeter

Ik zit nog in het buitenland. Tussen de beren in Canada, mijn droom verwezenlijken. Ben zaterdag inclusief jetlag terug. Kan vanaf hier weinig tot niets lezen. De bitjes worden hier een voor een over de lijn gestuurd. Indien er een shootout vervolg is, ben ik van de partij, maar dan kan ik dus pas begin volgende week reageren.
Kun je dat doorgeven aan de organisator?

Bob

Goh, zelfs tussen de beren bestaat er dus blijkbaar zoiets als Internet.  ;D
In ieder geval wil hij graag van de partij zijn deze keer, das dus goed nieuws inzake de Transporter.

Peter
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

pburmie

#45
Overigens ben ik in het weekend met een PC oplossing aan de gang geweest en ik heb nu een klein kubus PeeCeetje (had ik nog werkeloos staan) voorzien van XP. Standaard zit hier geen geluidskaart in en dus worden er ook geen drivers geinstalleerd of zoiets die wellicht "in de weg" kunnen zitten. Aangezien de afmetingen en de geluidsproductie van dit peeceetje gering zijn heb ik hem zonder scherm en toetsenbord met een goede en korte USB kabel verbonden met de Stello DAC en met het huisnetwerk. Via Remote Desktop Connection kan ik vanaf een willekeurige laptop in mijn netwerk deze PC bedienen. Resultaat: een sublieme weergave die VER, heel VER uitstijgt boven het Sonos ZP80 niveau en ook boven het ZP100 niveau en ZEER ZEER dicht het Transporter niveau haalt en misschien zelfs wel evenaart. Nu alleen de bediening nog vanaf een PDA of zoiets. Mijn iPAQ 6340 heeft wel Terminal Services Client en ik kan ook prima verbinding maken met de PC in kwestie, alleen het afspelen van muziek wil niet lukken. Ik denk dat dit komt omdat er wordt geprobeerd de muziek via de PDA af te spelen in plaats van "het geluid op de PC te laten". In Remote Desktop Connection kan ik dat namelijk wel aan/uit zetten middels "Bring to this computer" of "Leave at remote computer". Door ook de Sonos Desktop Software op deze PC te installeren kan ik ook alle Sonos players van hieruit van muziek voorzien. Kortom, met een laptopje op schoot kan ik beide aansturen. Alleen dat laptopje is natuurlijk niet zo'n geweldige handzame oplossing als de verdomd fraaie Sonos remote. Maar........

Nu is er een aardige PDA op de markt, de HTC X7500 (zie afbeeldingen) die draait onder Windows Mobile 5 (WM5). Heeft een van jullie wellicht ervaring met WM5 in hoeverre hier wel Remote Desktop Connection mogelijk is met een PC waarbij het geluid op de PC wordt gelaten en niet wordt getracht via de PDA af te spelen, want dat is niet de bedoeling.

Hier wat afbeeldingen:












Het apparaatje heeft een mooie schermresolutie van 640x480pixels.
Overigens is het toetsenbordje afneembaar en kan de PDA ook met een stylus worden bediend.
Of misschien is de Philips Pronto serie beter geschikt?

Alle tips zijn uiteraard meer dan van harte welkom.
Misschien een beetje off-topic, maar anders start ik wel een nieuw topic als dat nodig is.  ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

Wat dacht je van de nieuwe Vista remotes met 2e display? die zijn EXACT voor dit soort doeleinden gemaakt.

Maar ben blij dit te lezen, blijf dus lekker bij m'n HTPC  ;D
JBL PRX Power!

pburmie

Quote from: Raphie on July 18, 2007, 09:34:20
Wat dacht je van de nieuwe Vista remotes met 2e display? die zijn EXACT voor dit soort doeleinden gemaakt.

Maar ben blij dit te lezen, blijf dus lekker bij m'n HTPC  ;D

Thanks Raphie, heb je misschien een plaatje of een link voor wat meer info.  ;)
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

#48
JBL PRX Power!

Raphie

#49
Sorry, did i bust your bubble  ;D  ;D  ;D

Media remote control. While you watch TV with your family on Windows Media Center, you can find out what programs are showing next or schedule a recording for the next day. You can also browse through your Windows Media Center music collection from the display on the remote control without turning on the TV.


hier vind je alles over Sideshow: http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/features/details/sideshow.mspx

gooi al die mediaclients maar uit het raam Vista MCE is "the way to go".....
JBL PRX Power!