battlefield 1942

Started by plasmal, February 27, 2003, 23:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

plasmal

mijn zoon heeft dit computerspel gekregen en dit werkt niet goed
op de verpakking staat dat een 32 mb video kaart voldoende is.
er zit nu een nvidia tnt m64 in maar die is volgens hem niet goed genoeg , er moet een geforce in
kan dit kloppen of moet dit spel ook goed kunnen draaien met de oude kaart en als er een nieuwe moet komen welke is een goede voor een redelijke prijs?

Roland

BF is een vrij zwaar spel en het is ook niet zo gek dat dan op de doos staat dat je minimaal een 32 Mb videokaart nodig hebt om het spel te kunnen draaien. Als je een 32 Mb videokaart hebt, wil het nog niet zeggen dat het dan ook meteen goed loopt.  :P

De TNT M64 is volgens mij de eerste kaart met 32 Mb en zodanig verouderd dat hij niet echt geschikt voor de nieuwste spellen, zeker niet op hogere resoluties.
Een Geforce 4Ti kaart (van Nvidia) of een Radeon 8500/9500 is dan wel een goede upgrade op zich.

Via de pricewatch van tweakers.net kan je up-to-date prijzen vinden van computeronderdelen.

Waaruit bestaat de rest van het systeem?
Ik zou in eerste instantie persoonlijk gaan voor een GF4 Ti4200/4400 of een Radeon 8500.

plasmal

een 1,0 ghz AMD Athlon processor met 384 mb geheugen en 40 gb harde schijf

gr alex

Erik

Die GF zal wel wat helpen, maar de rest van het systeem is ook niet (meer) geweldig. Er bestaat dan nog een kans dat het nog te langzaam is.
btw een gfti4200 is erg goedkoop en wel geschikt voor jouw systeem. Pas op voor alle GF'en waar MX in voorkomt. Dat zijn trage beestjes om diverse redenen. Zo is de gf4mx eigenlijk een GF2 :)
Marjeting, marketing.

 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

plasmal

het systeem is nog maar 2 jaar oud!

Roland

Tja, dat is in principe vrij oud  ::)
Je kan de GF4 Ti4200 proberen, want die is wel goed te betalen. Zou ik wel de 128 Mb versie nemen.
Als de pc dan nog te traag is, cpu upgraden + evt. mobo en ram.

mr._Custard

Nou ben ik zelf nogal een Battlefield verslaafde, een bij mij draait het nu lekker, maar dat heeft wel en paar uuurtjes gekost.

Tip 1: Download eerst de 1.3 patch van het spel... De belasting van het systeem is minder dan bij v. 1.1 en lager. Bovendien heb je deze patch nodig als je online wilt spelen. Met name het geheugengebruik is efficiënter. Wil je het spel uit zo de doos comfortabel kunnen spelen, heb je 512 MB Ram nodig, in latere versies is 256 MB voldoende.

Tip 2: Als je BF met alle details aan wilt spelen, heb je een videokaart nodig met 128MB geheugen.. een Ti4200 met 128 MB werkt perfect. Anders moet je de details omlaagschroeven (te beginnen met het texture detail)

Tip 3) Als je géén Audigy geluidskaart hebt kun je de Hardware acceleratie voor het geluid in het spel het beste uit zetten. Zet de sample rate van 44KHz naar 22KHz... dat scheelt ook aardig wat.

Tip 4) BF heeft geen supersnelle processor nodig, maar 1.2 GHz of hoger is toch wel aan te raden, zeker als de op drukke servers wilt spelen.

Als je specifieke vragen hebt over Battlefield, kijk dan eens op www.dutchgladiators.com (plug plug ;) )

plasmal


Martin_G

Je systeem is nog wel goed hoor.. je kan er de nieuweste games niet mee op hoogste detail spelen maar wel gewoon op goede kwaliteit

MITS je een videokaart hebt die bij de rest van je systeem past

Kaart die je nu hebt is echt veeeeeeels te min voor het systeem waar die inzit

Je kan idd het best een gf ti4200 kopen of een radeon.
Zorg bij een gf ti4200 er meteen ff voor dat je er een neemt met een Conexant tv-out chip. geeft voor de nvidia's de beste kwaliteit tv-out. radeon heeft ook hele goede tv-out
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Insane

Videokaart moet T&L ondersteunen. Dit gebruikt Battlefield namelijk.