x264 schokt bij drukke stukjes. Hoe kan ik dit verhelpen?

Started by -Freek-, July 10, 2007, 10:42:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

x264 loopt bij mij eigenlijk gewoon prima. Alleen als er heel veel in het beeld gebeurt wil hij nog wel eens blijven hangen... Ik heb een Dual Core 3.0 processor met ik dacht 2gig aan geheugen (kan ook 1 zijn), maar dat zou iig snel genoeg moeten zijn.
Kan het aan de videokaart liggen (GeForce 7300LE)? Want ik keek gisteren de film Open Season die maar 3 gig groot was (lage bitrate). En daar had hij heel sterk last van blijven haken bij drukke stukjes. Bij een andere film die ik laatst keek in HD had hij er minder last van terwijl de film 2 keer zo groot was.

Waar kan dit aan liggen? Heb ik teveel codecs geïnstalleerd?

Ohja, ik speel alles met Windows Media Player Classic af icm. het K-lite codec pack.


Sappien

Is het wel een Dual Core? De snelste Dual Core is namelijk 2933 MHz

Heb je niet toevallig een "normale" Pentium 4?

Wimpie007

een 'oude' pentium 4 dual core was wel beschikbaar in 3.0 Ghz versie.
De videokaart lijkt me in jouw geval de beperkende factor.  Je kan eens rond zoeken, ik vermoed dat je met die processor nog een AGP-aansluiting zal hebben op het moederbord, en je tot oudere modellen van grafische kaart moet beperken.

Verder is in Media player classic al ongeveer elke codec opgenomen, en is het K-lite codec pack dus overbodig.
Wat je wel kan installeren is CoreAVC, dit verbeterd de weergave van HD-films op oudere systemen.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

-Freek-

Hieronder de specs. Ik merk zelf dat ik niet al teveel verstand van die zooi heb en jullie misschien verkeerde info heb gegeven, dusss:



Ik zal k-lite eraf halen en kijken of coreAVC dan werkt.

jowi

Een dualcore pentium is totaal iets anders dan een Core2Duo. Ik vermoed dat de dual core domweg niet snel genoeg is in jouw systeem (dat laatste is mijn disclaimer omdat er mensen zijn die zelfs HD in H264 op een ZX81 nog vloeiend krijgen naar hun eigen zeggen) ;D

Rielplayer

Quote from: jowi on July 11, 2007, 13:20:16
Een dualcore pentium is totaal iets anders dan een Core2Duo. Ik vermoed dat de dual core domweg niet snel genoeg is in jouw systeem (dat laatste is mijn disclaimer omdat er mensen zijn die zelfs HD in H264 op een ZX81 nog vloeiend krijgen naar hun eigen zeggen) ;D


lol
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Ik heb maar problemen met 1 file en dat is de Stormbreaker h264 in TS versie van 10.8gb is krijg deze zelfs niet vloeiend in PowerDVD (waar ik toch gebruik zou moeten maken van de hardwarematige h264 acceleratie (Purevideo HD) op m'n 86ooGT. ERG VERVELEND
JBL PRX Power!

Rielplayer

zo krijg ik Fantistic four H264 met geen mogelijkheid afgespeeld. Niet met MPC en niet met powerdvd. Alleen met VLC loopt hij wel soepel. Maar dat wil ik weer niet, nog een speler erbij >:(
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Iemand die Stormbreaker wel vloeiend kan afspelen?
JBL PRX Power!

-Freek-

Quote from: jowi on July 11, 2007, 13:20:16
Een dualcore pentium is totaal iets anders dan een Core2Duo. Ik vermoed dat de dual core domweg niet snel genoeg is in jouw systeem (dat laatste is mijn disclaimer omdat er mensen zijn die zelfs HD in H264 op een ZX81 nog vloeiend krijgen naar hun eigen zeggen) ;D
Oh, nice :-\. Dat is best balen dan, als ik geen HD kan afspelen. Zou een betere videokaart echt niet helpen?

/edit: lol, ik heb k-lite eraf gehaald en hij loopt nu bijna helemaal vloeiend icm. ffdshow (en coreAVC) :). Straks even kijken wat het uithaalt om 1 van die 2 er ook af te gooien.

Jeroen V

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 13:23:39
Ik heb maar problemen met 1 file en dat is de Stormbreaker h264 in TS versie van 10.8gb is krijg deze zelfs niet vloeiend in PowerDVD (waar ik toch gebruik zou moeten maken van de hardwarematige h264 acceleratie (Purevideo HD) op m'n 86ooGT. ERG VERVELEND
Heb jij misschien een korte sample van een stuk dat niet soepel draait? Ben eigenlijk wel benieuwd of die in miojn HTPC wel soepel zou draaien...

Raphie

Nee, geen sample en mag sinds kort niet meer aangeven waar deze te betrekken is  ;D
JBL PRX Power!

Jeroen V

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 14:40:56
Nee, geen sample en mag sinds kort niet meer aangeven waar deze te betrekken is  ;D

Ik weet van welke site (waar we niets meer over mogen zeggen) hij te krijgen is, maar ik heb niet zo'n zin om 10GB te downloaden om even te testen ;D

Wimpie007

@JKI, CoreAVC neemt net dat laatste stukje beeldbewerking over, dat nu door je ffdshow gedaan wordt.  Naar mijn ervaring is het gebruiken van enkel CoreAVC een grote stap vooruit op tragere machines :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Raphie

Quote from: Jeroen V on July 11, 2007, 14:42:56
Ik weet van welke site (waar we niets meer over mogen zeggen) hij te krijgen is, maar ik heb niet zo'n zin om 10GB te downloaden om even te testen ;D

ik heb een DFI Ultra-D met X2 4400+ en 2x SATA-II in RAID dit samen met 2GB DDR500 en een 8600GT
Deze file krijg ik dus niet spelend, Niet met powerDVD, zelfs niet met VLC
JBL PRX Power!

Jeroen V

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 14:45:36
ik heb een DFI Ultra-D met X2 4400+ en 2x SATA-II in RAID dit samen met 2GB DDR500 en een 8600GT
Deze file krijg ik dus niet spelend, Niet met powerDVD, zelfs niet met VLC

Niet spelend of niet soepel?

Mijn HTPC is een P5B Deluxe, E6400, 2GBDDR800 en een 8800GTS, dus ik ben benieuwd of die dat wel zou redden..... (overigens heeft de 8800 itt 8600 geen 264 acceleratie)

Raphie

Quote from: Jeroen V on July 11, 2007, 15:02:13
Niet spelend of niet soepel?

Mijn HTPC is een P5B Deluxe, E6400, 2GBDDR800 en een 8800GTS, dus ik ben benieuwd of die dat wel zou redden..... (overigens heeft de 8800 itt 8600 geen 264 acceleratie)

Niet soepel, continu hickups
had hiervoor ook de 8800GTX maar deze verkocht om bovenstaande reden (+ te hoog verbruik/lawaai in HTPC)
JBL PRX Power!

Jeroen V

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 15:06:10
Niet soepel, continu hickups
had hiervoor ook de 8800GTX maar deze verkocht om bovenstaande reden (+ te hoog verbruik/lawaai in HTPC)
Hmmm, als die GTX het niet kan, dan zal de mijne het waarschijnlijk ook niet kunnen..... Ik heb trouwens de HTPC in de trapkast gezet, dan heb ik geen last van herrie :)

Raphie

Nee, maar 580w idle voor alleen video terwijl je aan het dwonloaden bent is een beetje te veel van het goede  ;D
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

On topic:

Maar voor JKI zou de oplossing dus een GeForce 8600 zijn, dan speel je 99% zonder problemen af.
Dan is het nog de vraag wat voor soort videokaartslot er op zijn moederbord zit en voor welke slots er een 8600 wordt aangeboden...

Jeroen V

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 15:08:44
Nee, maar 580w idle voor alleen video terwijl je aan het dwonloaden bent is een beetje te veel van het goede  ;D
Downloaden doe ik niet eens met de HTPC, die is echt volledig dedicated HTPC.... Downloaden doe ik met een andere stroomvreter   :-*

Raphie

pentium D is 100% zeker PCI-E geweest (Dell Dimension)
JBL PRX Power!

PjotrrrNL

Dan dus een 8600 bestellen, die zijn er waarschijnlijk ook alleen in PCI-E(xpres)...

-Freek-

Quote from: Wimpie007 on July 11, 2007, 14:45:05
@JKI, CoreAVC neemt net dat laatste stukje beeldbewerking over, dat nu door je ffdshow gedaan wordt.  Naar mijn ervaring is het gebruiken van enkel CoreAVC een grote stap vooruit op tragere machines :)
Ik heb nu ook ffdshow weggegooid, en het werkt perfect! 8) Hij schokt nu helemaal niet meer, ook niet in drukke stukjes.

@Pjotrrr: Thnx voor je reactie. Misschien dat ik je tip ook nog opvolg om toch wat reserve te hebben. Welke van de 8600 serie zou je dan aanbevelen?

Wimpie007

Quote from: Raphie on July 11, 2007, 15:10:37
pentium D is 100% zeker PCI-E geweest (Dell Dimension)
Owkey dan, ik ging maar verder op parate kennis en een beetje giswerk...

JKI, je kan voor alle zekerheid even je kast opengooien.  Is de aansluiting van de grafische kaart bruin -> AGP, is deze blauw, of lang en wit dan is ze waarschijnlijk PCI-E.
Kijk anders even naar wat afbeeldingen op google ter referentie. :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...