B&W LCR600 S3 of LCR60 S3

Started by Uitje, February 27, 2003, 14:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Uitje

Dag allemaal,

ben sinds kort ook besmet met het HT virus en moet zeggen dat ik het erg interessant vindt wat hier allemaal aan informatie wordt besproken.

Ben sinds korte tijd in het bezit van een A/V versterker welke ik heb gekocht om m'n stereo versterker te vervangen. Dit omdat ik naast een muziek liefhebber ook erg veel films kijk.
Ben me op dit moment aan het oriënteren op welke luidsprekers ik het beste kan aanschaffen. Helaas beschik ik op dit moment nog niet over de ruimte welke ik graag zou willen hebben, maar ik hoop dat daar binnen een jaar of twee verandering in komt en wil hier dan toch alvast een beetje rekening mee houden bij m'n luidspreker keuze. Wil in de loop van de tijd toch naar een goede 5.1 of 7.1 opstelling toe werken.

Ben nu aan het kijken voor een center speaker en loop daarbij tegen het volgende dilemma aan. Als front speakers gebruik ik B&W 604 S2 en nu weet ik niet of ik er verstandig aan doe om daar de LCR600 S3 of de LCR60 S3 als center speaker bij te nemen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met één van of beide modellen en zo ja welke raden jullie me dan aan i.c.m. m'n front speakers?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,
Remco

Roland

#1
Ik heb zelf geen ervaring met de S3-serie (heb zelf 4 x DM604 S2 en 1 x LCR6 S2)

De LCR600 S3 is als centerspeaker bedoeld i.c.m. 603/604 S3
De LCR60 S3 is als centerspeaker bedoeld i.c.m. 601/602/602.5 S3

Dus je moet eigenlijk de LCR600 S3 nemen.

[kleine edit]Je kan dit trouwens ook nalezen op de B&W-site: www.bwspeakers.com  Exacte link: Hier [/kleine edit]

Scarp

Ik heb zelf de 604S3 als fronts en de LCR600S3 als center en dit is de beste combinatie. Door B&W wordt dit ook aangeraden.
De LCR60S3 is wat kleiner en beter geschikt voor inderdaad <603. Qua klank en sterkte past de LCR600 beter bij je 604's. Hij kost wel iets meer en is een redelijk bakbeest, maar goed, een mooi geluidje :)

Roland

Ik lees nu pas dat Uitje de S2 604 heeft. In de S2-serie hoort hier de LCR6 S2 bij, die ik zelf ook heb. Ik vrees alleen dat die nog moeilijk te vinden is (misschien 2e hands), dus dan zal je uiteindelijk toch bij de S3 center terechtkomen.
Als je uitbreidt met surroundspeakers ga je waarschijnlijk ook voor S3-modellen?

Uitje

Bedankt voor de reakties.

Had inderdaad wel al gelezen op de B&W website dat ze in combinatie met de 604 de LCR600 aanraden, maar vroeg me toch af wat de ervaringen met beide type speakers zijn.

Heb op dit moment tijdelijk hele oude speakers (als je het uberhaupt speakers mag noemen) als surround speakers geplaatst. Deze wilde ik dan met de tijd vervangen door B&W 603 S3. Denk dat deze ook het beste passen bij mijn huidige 604 S2 speakers.
Nu vroeg ik me alleen nog af welk type ik dan het beste zou kunnen gebruiken als ik eventueel nog zou willen uitbreiden naar een 7.1 opstelling?
Iemand suggesties?

Groet Remco

patrick_vdb

Hoi Remco,

Wat betreft de center zal de LCR600 inderdaad beter passen bij de 604 (beide hebben dezelfde drivers). Qua klankkarakter zal de LCR60 rustig meekunnen met de fronts maar zal een mindere integratie hebben als de LCR600 ;)

Voor wat betreft de opstelling zou ik kiezen voor een identieke set-up, dus zowel de 604 als fronts en ook als surrounds (ook bij een 7.1 opstelling). Een set-up met identieke speakers zal je een homogener klankbeeld geven dan wanneer je verschillende speakers gaat plaatsen. Enig nadeel wat ik me wel kan voorstellen is de ruimte waarin deze zuilen moeten komen te staan.....is deze ruim genoeg om een goede plaatsing te realiseren?

Mvrgr

Patrick

Uitje

Hoi Patrick,

wat je zegt over een homogener klankbeeld daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Echter kreeg ik in de winkel juist het advies om daarom juist de 603 S3 te nemen. Dit omdat de S3 serie van B&W verbeterde specs heeft ten opzicht van de S2 serie. Er werd mij dus verteld dat de 603 S3 dichter in de buurt liggen bij mijn huidige 604 S2 dan de 604 S3.
Wat betreft de ruimte die is er nu nog zeker niet na en zal dan ook pas een goede keuze kunnen maken wanneer ik een nieuwe woonruimte heb.

Gr. Remco

patrick_vdb

Hoi Remco,

Ik had er net zoals de andere overheen gelezen dat je de S2 hebt en niet de S3. De S3 heb ik nog niet gehoord en kan dus ook geen vergelijk maken tussen deze en de tweede serie van de 600 lijn. Het kan dus best kloppen wat de hifi-dealer je adviseert ;)

Probeer het anders eens uit, ga met jouwn speakers naar de zaak of nog beter vraag de 603S3 (en het liefst ook de 604S3) bij jouw thuis op proef.

Aangezien je dus de S2 hebt lijkt het me ook raadzaam om eerst de center (LCR600S3) uitgebreid thuis te testen.

Mvrgr

Patrick

Uitje

Denk dat dat inderdaad het verstandigst is. Ga meteen van het weekend effe kijken of ze hem op voorraad hebben (LCR600) en ga dan vragen of ik hem thuis kan beluisteren.

Groeten,
Remco

-V-

IK heb beide centers gehoord in combo met de 600 S3 reeks en met de CDM reeks, en ik moet zeggen dat het verschil tussen de 600 en de 60 bijzonder klein is ... de 600 speelt ietsje voller en het volume level ligt wat hoger door een grotere sensitivity , maar daar valt een mouw aan te passen met de afregeling ... Voor mij zou de 60 volstaan zeker als je weet welk bakbeest de 600 wel is ...

*Just mu idea*  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

HW2

Quote from: patrick_vdb on February 27, 2003, 15:32:36
Hoi Remco,

Wat betreft de center zal de LCR600 inderdaad beter passen bij de 604 (beide hebben dezelfde drivers). Qua klankkarakter zal de LCR60 rustig meekunnen met de fronts maar zal een mindere integratie hebben als de LCR600 ;)

Patrick

Volgens de B&W website heeft de LCR600 S3 dezelfde drivers als de DM603 S3, dus zou deze toch beter moeten matchen met de 603`s  i.p.v. de 604`s.... of zie ik dat verkeerd ?

mvg. henk

Scarp

Overigens is het ook nog eens zo of het je 200 euro extra waard is die LCR600.

Het beste zou inderdaad zijn om ze beide eens thuis uit te kunnen proberen.

Persoonlijk denk ik dat de 600 wel een goede match zal zijn.

patrick_vdb

Quote from: HW2 on February 27, 2003, 23:55:23Volgens de B&W website heeft de LCR600 S3 dezelfde drivers als de DM603 S3, dus zou deze toch beter moeten matchen met de 603`s  i.p.v. de 604`s.... of zie ik dat verkeerd ?

mvg. henk

Hoi Henk,

Bedankt voor de terechtstelling ;) De drivers van de LCR600 zijn inderdaad dezelfde als gebruikt in de 603 (toch even nagezocht ;D.

Of íe daardoor beter moet matchen met de 603 is niet zondermeer te zeggen, daarvoor is de opbouw van de speaker, kastvolume ed te anders.

B&W claimt de LCR600 ontworpen te hebben voor de 603 en 604, vandaar de grotere kastinhoud en drivers tov de LCR60.

Maar aangezien hier de S2 gebruikt worden als fronts is thuis luisteren het enige beste advies ;)

Mvrgr

Patrick

bartm



Kijk eens bij de 2e hands advertenties om een LCR 6S2
te bemachtigen!
Ik heb mijn LCR ook 2e hands gekocht voor een redelijke prijs, en ben zeker tevreden!

Bart
Sony DVP-NS900V, B&W600 S2, Infocus X1 , Beamax M serie  
Vincent SAV-C2, Vincent SAV P200, that's it

-V-

"Als front speakers gebruik ik B&W 604 S2 "

Dan is het misschien meer aangeraden om een S2 center erbij te nemen, de klankleur van de S2 en S3 series verschillen nogal wat ...

Bv.  hier :
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3010077203&category=1499

8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Uitje

Dag allemaal,

heb van de week zowel de LCR60 als de LCR600 beluisterd en toch besloten voor de LCR600 S3 te gaan. Vindt deze toch beter bij m'n 604 S2 frontspeakers passen qua klankbeeld. Wil jullie in ieder geval nog bedanken voor alle reacties. Het begint nu toch ergens op te lijken m'n eigen HT.

Groet van een zeer blije Remco ;D