Internetwinkel wil niet terugbetalen na annulering

Started by JOHN-SLK, July 5, 2007, 12:39:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JOHN-SLK

Beste forumleden ,

Ik als newbee op dit forum knal direct maar binnen met een probleem dat ik heb met een internetwinkel die na een annulering van een order nog steeds niet mijn geld wil terugbetalen  >:( , en ook niet reageert op telefoontjes , emails , faxen , en gaat zo maar door.

Ik zal nog even niet de naam van dit bedrijf bekend maken , maar als dit nog even duurt dan doe ik dit binnenkort wel degelijk.

Het geval is namelijk dat ik bij dit bedrijf begin mei 2007 een bestelling had geplaatst voor een lcdtv + dvdrecorder , deze artikelen had ik direct betaald met ideal via de postbank omdat er dan verder geen kosten meer bij kwamen , omdat het voor mij niet meevalt om zomaar voor zoiets als het bezorgen van een tv een vrije dag te krijgen had ik ze voor alle zekerheid gevraagd wanneer het spul geleverd kon worden , tot 3x toe is door hun telefonisch bevestigd dat dit op 4 juni 2007 zou zijn , een tijd kon niet worden afgesproken , maar ik moest gewoon tussen 8:30 en 17:00 thuis zijn zodat DHL de spullen aan mij kon afleveren.

Enfin , het werd dus 4 juni en ik was vol verwachting van het lekkers dat afgeleverd zou worden door mijn vrienden van DHL , 09:00  ;D , 10:00  ;D , 11:00  ;D , 12:00  ;D , 13:00  ;D , 14:00  ;D , 15:00  ;D , 16:00  :) , 16:30  :) , 17:00  ??? , 17:30  ??? , mijn dhl vriendjes staan misschien wel in de file , 18:00  :-\ , wel een erg lange file trouwens , 19:00  >:( , die komen #&*!##$^ niet meer  >:( , helaas kon ik de internetwinkel niet meer bellen om deze tijd want die zijn alleen maar bereikbaar tussen 12:30 en 16:30 ,als ze trouwens de telefoon op nemen , wat maar zeer sporadisch gebeurt.

Okee , geen spullen dus , maar wel kreeg ik s'Avonds om 20:45 een email binnen van de winkel dat ze de order om 17:00 op 4 juni hadden aangeboden aan DHL om te worden afgeleverd op 5 juni  , en of ik dan maar even tussen 8:30 en 17:00 op 5 juni thuis wilde zijn om dit in ontvangst te nemen  >:( >:D >:( >:D , ja natuurlijk , ik kan gewoon even mijn baas bellen om 21:00 s'Avonds om even te zeggen dat ik morgen niet kom omdat DHL op visite kan komen GRRRRRRRrrrrrrr.

Ik heb dus diezelfde dag om 22:30 die vrolijke vrienden van deze prachtwinkel een email gestuurt en gericht aan de orderadministratie met de mededeling dat ik deze order wilde annuleren omdat zij zich niet aan de afgesproken afleverdatum hadden gehouden , ik kreeg hierop een automatische mail terug dat ze hierop zouden reageren binnen 48 uur ......... ::) en jullie begrijpen het al natuurlijk , 3 dagen later , geen reactie , 4 dagen later .... Nope , 5 dagen later ....Nope , toen ben ik ze maar eens tegen beter weten in weer gaan bellen ..... niet dus , wel werd ik ineens doorgeschakeld met een andere boze klant die op een andere lijn zat schijnbaar , en wat die allemaal te klagen had over deze vrolijke vrienden zal ik hier wegens hele dikke censuur maar niet neer typen , want de kans is dan groot dat ik linea recta van dit mooie forum wordt gewipt , wel adviseerde deze tevreden klant dat ik maar eens op tweakers.net en beslist.nl moest gaan kijken alwaar andere consumenten die de euvele moed hadden gehad om ook bij deze winkel te kopen allemaal gif over deze vrienden aan het spuien waren ...... ja , ja, en geloof mij vrienden dit is niet mals wat ik daar allemaal voor ellende las.

Om maar even verder te gaan met mijn story , na 7 dagen heb ik deze vrolijke fransjes een fax , een tig aantal emails , en een aangetekend schrijven gestuurt , en ja wel hoor 1 dag later kreeg ik ineens een piepklein emailtje in mijn inbox van deze boefjes met de mededeling dat ze mijn geld binnen 2 weken zouden crediteren zodra DHL het spul weer bij hun zouden hebben afgeleverd , verder geen excuses natuurlijk voor het niet nakomen van de aflevering van de artikelen op de afgesproken datum , ben je gek , dat past toch niet meer in deze tijd , en tenslotte gaat dit toch alleen maar om een bedragje van iets meer dan 2300 euro.

Ik heb dan ook na hun email DHL gebeld en gevraagd wanneer DHL de spullen bij hun retour hadden afgeleverd , dat was volgens DHL gebeurd op 13 juni om 12:14 en afgetekend door een medewerker van deze pracht winkel.

En jullie snappen hem al , we zijn nu meer dan 3 weken verder , maar helaas pindakaas , het bedrag van 2300 euro staat nog steeds niet bijgeschreven op mijn girorekening , ondanks dat er in hun regelementen staat vermeld dat bij annulering er binnen 2 weken wordt gecrediteerd , ik heb ze nog via een faxbericht tot 13 juli 2007 de tijd gegeven om dit bedrag terug te storten omdat ze op geen enkele andere manier bereikbaar zijn .

Ik weet dat er wettelijk is geregeld dat een bedrijf binnen 30 dagen na annulering het geld moet terug storten , als ze dit dus op 13 juli nog niet hebben gedaan dan zou ik graag advies van JAN-KEES willen hebben over de verdere stappen die ik kan gaan ondernemen.


JOHN-SLK

P.s.

Ik heb niet bij deze winkel gekocht omdat ze de goedkoopste waren maar heb alleen maar gelet op het aantal sterren dat de winkels hebben , en deze heeft op die site 3 en een halve ster , onbegrijpelijk trouwens als ik al die reacties van andere leest op diverse sites.




PjotrrrNL

Vervelend verhaal, allereerst sterkte..
Ik zou onmiddelijk (hopelkijk via je rechtsbijstand) stappen ondernemen, er gaat nog wel eens zo'n louche bedrijfje failliet en dan kun je naar je centen fluiten, zodra het bij de curator ligt gaat de belastingdienst etc. voor.
Niet op zijn beloop laten dus.

ajbeefde

Quote from: JOHN-SLK on July  5, 2007, 12:39:52
P.s.

Ik heb niet bij deze winkel gekocht omdat ze de goedkoopste waren maar heb alleen maar gelet op het aantal sterren dat de winkels hebben , en deze heeft op die site 3 en een halve ster , onbegrijpelijk trouwens als ik al die reacties van andere leest op diverse sites.





Als je toch een dag vrij kan nemen om op de DHL jongens te wachten, had je net zo goed even die dag naar een winkel kunnen stappen en het of meteen mee kunnen nemen of het die dag laten bezorgen....  :)

Al die internetwinkels....... het is iedere keer weer wat......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jasjenl

Ik kijk meestal even bij tweakers.net in de shopsurvey hoe daar een winkel scoort. Meestal zijn de reacties daar wel een goede indicatie van hoe betrouwbaar een winkel is. In kieskeurig.nl bijv. heb ik toch wat minder vertrouwen voor dat soort dingen..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Raphie

De winkel heeft vast wel een afhaalbalie? gewoon langsgaan en je geld eisen! jij hebt met alle bovenstaande excuses niets van doen.
JBL PRX Power!

JOHN-SLK

Quote from: PjotrrrNL on July  5, 2007, 13:40:28
Vervelend verhaal, allereerst sterkte..
Ik zou onmiddelijk (hopelkijk via je rechtsbijstand) stappen ondernemen, er gaat nog wel eens zo'n louche bedrijfje failliet en dan kun je naar je centen fluiten, zodra het bij de curator ligt gaat de belastingdienst etc. voor.
Niet op zijn beloop laten dus.


Beste PjotrrrNL ,



Bedankt , die sterkte zal ik zeer zeker nodig gaan hebben de komende tijd met deze figuren.

Het vreemde is dat dit bedrijf al 20 jaar schijnt te bestaan volgens kieskeurig , en bij de 30 reactie op deze winkel die ik via andere sites hebt gelezen zijn er toch nog 5 die tevreden over deze toko zijn  ::) ::) , tja tja.

Ik laat dit zeer zeker niet opzijn beloop want dit gaat wel om 2300 euro en die groeien nog steeds niet bij mij in mijn tuin , ik moet hier net als zovelen hard voor werken , dus ik lust ze rauw die kleine schavuitjes  >:D >:D >:D ,


Greetz JOHN-SLK

JOHN-SLK

Quote from: ajbalmere on July  5, 2007, 13:58:01
Als je toch een dag vrij kan nemen om op de DHL jongens te wachten, had je net zo goed even die dag naar een winkel kunnen stappen en het of meteen mee kunnen nemen of het die dag laten bezorgen....  :)

Al die internetwinkels....... het is iedere keer weer wat......


Hoi ajbalmere ,


Tja ik had inderdaad gewoon naar de winkel kunnen gaan , maar dan had ik toch ongeveer voor die 2 apparaten 400 euro meer uit mijn zak moeten trekken , en weet je ik heb meer dure apparatuur besteld via internetwinkels , zoals een projector , audioinstalllatie , speakers , en nog nooit een probleem hier mee gehad , maarrrrr eens moet dan schijnbaar de eerste keer zijn.

Greetz JOHN-SLK

ajbeefde

#7
Quote from: JOHN-SLK on July  5, 2007, 15:02:35

Hoi ajbalmere ,


Tja ik had inderdaad gewoon naar de winkel kunnen gaan , maar dan had ik toch ongeveer voor die 2 apparaten 400 euro meer uit mijn zak moeten trekken , en weet je ik heb meer dure apparatuur besteld via internetwinkels , zoals een projector , audioinstalllatie , speakers , en nog nooit een probleem hier mee gehad , maarrrrr eens moet dan schijnbaar de eerste keer zijn.

Greetz JOHN-SLK


400 euro meer..... hm....  Enige wat ik bestel via internet is cd's of dvd's, en dan bij de genormeerde zaken als amazon e.d..... 

Ik zelf heb het gevoel nog nooit teveel betaald te hebben voor m'n spullen..... maar waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige mensen die dan niet in die internet winkels gelooft...  :)

Ben op het ogenblik op de markt voor een nwe set, versterker, speakers etc.... lekker luisteren en kijken in een normale speciaalzaak, en ook uiteindelijk de koop overeenkomen..... bij een normale goede zaak gaat dat voor 99.9% zonder gezeur en gezeik... en tot beider tevredenheid... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JOHN-SLK

Quote from: jasjenl on July  5, 2007, 14:01:27
Ik kijk meestal even bij tweakers.net in de shopsurvey hoe daar een winkel scoort. Meestal zijn de reacties daar wel een goede indicatie van hoe betrouwbaar een winkel is. In kieskeurig.nl bijv. heb ik toch wat minder vertrouwen voor dat soort dingen..


Hoi jasjenl ,


Tja had ik dat achteraf nu ook maar gedaan dan had ik nog geen schroefje bij deze figuren besteld , maar ja zoals ik al hierboven neer typte koop ik al 4 jaar al mijn apparatuur via internet en nooit is het mis gegaan.

In inderdaad , die 3 en een halve ster kregen ze op kieskeurig van de mystery shopper  ::) ::) ::)

Greetz JOHN-SLK

JOHN-SLK

Quote from: ajbalmere on July  5, 2007, 15:07:33
400 euro meer..... hm....  Enige wat ik bestel via internet is cd's of dvd's, en dan bij de genormeerde zaken als amazon e.d..... 

Ik zelf heb het gevoel nog nooit teveel betaald te hebben voor m'n spullen..... maar waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige mensen die dan niet in die internet winkels gelooft...  :)

Ben op het ogenblik op de markt voor een nwe set, versterker, speakers etc.... lekker luisteren en kijken in een normale speciaalzaak, en ook uiteindelijk de koop overeenkomen..... bij een normale goede zaak gaat dat voor 99.9% zonder gezeur en gezeik... en tot beider tevredenheid... :)


Hoi ajbalmere ,


Dan zijn er bij jou in de buurt schijnbaar gerenomeerde elektronika winkels die zeer goedkoop zijn , maar als ik kijk dat ik op mijn sharp projector vergeleken met een normale winkel 2 jaar geleden al 500 euro uitspaarde , op mijn pioneer 868AVi spaarde ik 200 euro uit op mijn pio reciever 250 euro en op mijn speakerset 345 euro , dat is dan nog wel geld lijkt mij , of misschien zit ik hier in rotterdam en omstreken dan wel op de verkeerde lokatie.

Ook ik gaat natuurlijk eerst bij een winkel kijken wat voor spul het is , maar als ik dan de prijzen ziet vergeleken op internetwinkels dan is het nog steeds zo dat deze wel degelijk goedkoper zijn.

Greetz JOHN-SLK

ajbeefde

Quote from: JOHN-SLK on July  5, 2007, 15:26:08

Ook ik gaat natuurlijk eerst bij een winkel kijken wat voor spul het is , maar als ik dan de prijzen ziet vergeleken op internetwinkels dan is het nog steeds zo dat deze wel degelijk goedkoper zijn.

Greetz JOHN-SLK


en met meer risico....  :)

Maar in plaats van hier op het forum te posten is het misschien zinvol om die gasten even een aangetekende brief te schrijven zodat ze weten dat ze binnen een paar dagen je geld terug moeten gaan storten...

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PjotrrrNL

#11
NOG een aangetekende brief bedoel je.... :(

Inderdaad zijn de winkelbesprekingen op tweakers.net een goede leidraad.
Maar ook daar een paar maanden terug een drama met een winkel die al heel lang bestond die failliet ging.
Dat was hardware-online/totaal o.i.d., en daar zijn toen ook een aantal forumgenoten flink het schip mee in gegaan.

Ik hoop dat dit verhaal beter afloopt!

Ghosty J

hmm ik zal er zeker rechtbijstand er opzetten!
maar meestal is dreigen genoeg!

ben wel benieuwd om welke winkel het gaat :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

VlisChris

Voor zo'n bedrag kun je toch wel een deurwaarder inschakelen?
Of kan dat als particulier niet?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JOHN-SLK

Quote from: ajbalmere on July  5, 2007, 15:39:24
en met meer risico....  :)

Maar in plaats van hier op het forum te posten is het misschien zinvol om die gasten even een aangetekende brief te schrijven zodat ze weten dat ze binnen een paar dagen je geld terug moeten gaan storten...




He , ik dacht dat dit topic "HET RECHT DOET SPREKEN" was , vandaar dat ik dus mijn bevindingen over dit bedrijf hier hebt gepost , ook heb ik dit gepost omdat JAN-KEES mij misschien hiermee kan/wil helpen , of misschien iemand anders op dit forum die hier veel van af weet.

Ook had ik ze al als je goed hebt gelezen een aangetekend schrijven gestuurt en heb ze daarmee gewezen op hun eigen regelement om het bedrag binnen 2 weken te crediteren na annulering.

Ik heb dit tenslotte nog eens met een fax gedaan zodat ik ook daarvan een bewijs in handen hebt doormiddel van de bevestiging die uit de fax komt rollen.


Greetz JOHN-SLK

JOHN-SLK

Quote from: Christiaan Sauer on July  5, 2007, 17:46:05
Voor zo'n bedrag kun je toch wel een deurwaarder inschakelen?
Of kan dat als particulier niet?


Hoi Christiaan ,


Ondanks dat het nog een beetje vroeg is ( ze hebben nog een week ) heb ik hier ook aan zitten denken , alleen weet ik ook niet of dit voor particulieren geldt.


Greetz JOHN-SLK

JOHN-SLK

Quote from: Raphie on July  5, 2007, 14:02:43
De winkel heeft vast wel een afhaalbalie? gewoon langsgaan en je geld eisen! jij hebt met alle bovenstaande excuses niets van doen.


Hoi Raphie ,

Ja dat zou kunnen , en die mogelijkheid houdt ik ook open , alleen zitten deze figuren helemaal in hengelo en dat is een heeeeeeeeel eind bij mij vandaan , als echter niets helpt dan doe ik dit zeker.


Greetz JOHN-SLK

PjotrrrNL

Jan-Kees was twee dagen terug het laatst op het forum, wellicht druk of vakantie?
Stuur ze elke dag een fax de komende week zou ik zeggen... >:D

JOHN-SLK

Quote from: PjotrrrNL on July  5, 2007, 19:20:17
Jan-Kees was twee dagen terug het laatst op het forum, wellicht druk of vakantie?
Stuur ze elke dag een fax de komende week zou ik zeggen... >:D


;D ;D ;D , een goed idee PjotrrrNL , elke dag een fax met " U HEEFT NOG 5 DAGEN" enzv.

En ik hoop maar dat JAN-KEES niet op vakantie is  :'( :'(.



Greetz JOHN-SLK

VlisChris

#19
Geen termijnen stellen in die brieven faxen.
Wat wil je namelijk doen als de termijn helemaal over is? Een nieuwe datum geven waarop betaald moet worden? Je bent de UN niet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Quote from: Christiaan Sauer on July  5, 2007, 17:46:05
Voor zo'n bedrag kun je toch wel een deurwaarder inschakelen?
Of kan dat als particulier niet?

Gerechtsdeurwaarder kan alleen een gerechtelijk bevel ten uitvoer brengen. Dat ze onder hetzelfde mom ook incassoactiviteiten ontplooien is een tweede.

DVDGuy

Heb ooit zoiets bij de hand gehad, waarbij niet gereageerd werd op bellen, faxen en emaile.
Leverancier stond als 100% tevredenheid (10-tallen mensen!) op internet, maar zat helemaal in het Oosten van het land.

Ik heb een mail gestuurd, dat als ik mijn geld niet binnen 48 uur op de rekening had staan, ik aangifte zou doen van oplichting.
48 uur later stond het geld er niet en ik ben toen op zaterdag naar het Oosten van het land gereden, waar ik inderdaad aangifte heb gedaan.

's Maandags kreeg ik al een email dat ik mijn geld kon terugkrijgen.
Ik heb gelijk en afspraak gemaakt en ben het onmiddellijk ter plaatse (weer 400 km op en neer  >:D) op gaan halen.

Bleek uiteindelijk dat de (goedlopende) zaak aan zijn eigen roem (veel klanten, maar niet kunnen leveren) ten onder dreigde te gaan en hem ook in de problemen had gebracht.

Ik zou je willen adviseren om, zoals al eerder gesuggereerd, naar de vestigingsplaats te gaan.
Mogelijk levert dit wel je geld op en anders kun je gelijk op het plaatselijke politiebureau aangifte gaan doen.

Sterkte
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

JOHN-SLK

Quote from: Christiaan Sauer on July  6, 2007, 00:55:39
Geen termijnen stellen in die brieven faxen.
Wat wil je namelijk doen als de termijn helemaal over is? Een nieuwe datum geven waarop betaald moet worden? Je bent de UN niet ;)


Hoi Christiaan ,


Natuurlijk was dit maar een geintje  ;) , maar als ik dit zou menen dan zouden ze van mij na de verstreken datum geen bericht meer krijgen , maar wel van een incassobureau wat ik kan inschakelen als particulier , dat heb ik nog opgezocht op internet , tenslotte hoop ik dat misschien eventueel JAN-KEES hier nog op wil reageren.

Greetz JOHN-SLK


JOHN-SLK

Quote from: DVDGuy on July  6, 2007, 06:43:23
Heb ooit zoiets bij de hand gehad, waarbij niet gereageerd werd op bellen, faxen en emaile.
Leverancier stond als 100% tevredenheid (10-tallen mensen!) op internet, maar zat helemaal in het Oosten van het land.

Ik heb een mail gestuurd, dat als ik mijn geld niet binnen 48 uur op de rekening had staan, ik aangifte zou doen van oplichting.
48 uur later stond het geld er niet en ik ben toen op zaterdag naar het Oosten van het land gereden, waar ik inderdaad aangifte heb gedaan.

's Maandags kreeg ik al een email dat ik mijn geld kon terugkrijgen.
Ik heb gelijk en afspraak gemaakt en ben het onmiddellijk ter plaatse (weer 400 km op en neer  >:D) op gaan halen.

Bleek uiteindelijk dat de (goedlopende) zaak aan zijn eigen roem (veel klanten, maar niet kunnen leveren) ten onder dreigde te gaan en hem ook in de problemen had gebracht.

Ik zou je willen adviseren om, zoals al eerder gesuggereerd, naar de vestigingsplaats te gaan.
Mogelijk levert dit wel je geld op en anders kun je gelijk op het plaatselijke politiebureau aangifte gaan doen.

Sterkte


Hoi DVDGuy ,


Bedankt ook voor je reactie , en inderdaad ben ik er via opgelicht.nl achtergekomen dat ik aangifte van oplichting kan gaan doen , en dat ik ook als particulier een incassobureau kan inschakelen , dit gaat mij dan wel geld kosten maar dat maakt niet uit , dat heb ik er dik voor over.

Is het echter zo dat ik aangifte moet doen in de vestigings plaats van dit bedrijf , of kan ik dit ook hier in spijkenisse doen ??????.

Greetz JOHN-SLK

DVDGuy

Quote from: JOHN-SLK on July  6, 2007, 07:49:43
Is het echter zo dat ik aangifte moet doen in de vestigings plaats van dit bedrijf , of kan ik dit ook hier in spijkenisse doen ??????.

Greetz JOHN-SLK


Volgens mij kun je ook in Spijkenisse aangifte doen.

Het zou een voordeel kunnen zijn om het ter plaatse te doen, omdat de agenten de verkoper misschien kennen en dan zou het ook onderhands opgelost kunnen worden.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com