Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: chansig on February 22, 2020, 12:21:35
Een streamer met een DSP erin.

Beter dan wat jij gaat kopen. :D

Gr. Hans

Kijk! Hans, wanneer kan je? 😂
Beter dan wat ik ga kopen... hmmm 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Zoek eerst maar een streamer die aan je wensen voldoet. Voor mij is het meer de nieuwsgierigheid wat het in een andere set kan doen. Die Paradigm dan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on February 22, 2020, 12:37:46
Zoek eerst maar een streamer die aan je wensen voldoet. Voor mij is het meer de nieuwsgierigheid wat het in een andere set kan doen. Die Paradigm dan.

Gr. Hans

De gewone Sonos die er nu aan hangt maakt al muziek met de set 😊
Maar heb me ff ingelezen op de Paradigm en ik ben ook wel nieuwsgierig.
Als je wil regel ik ook een Klimax Katalyst om te weten of hij echt zo goed is?
😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Cool....vandaag een Gathering met wat gekke mensen, in maart ook ergens. Zullen we naar april kijken ? Mijn voorkeur heeft een zaterdag.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on February 22, 2020, 13:04:38
Cool....vandaag een Gathering met wat gekke mensen, in maart ook ergens. Zullen we naar april kijken ? Mijn voorkeur heeft een zaterdag.

Gr. Hans

Geen probleem. Even kijken of de katalyst ook zoiets aandurft. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nou dat is er nooit van gekomen ...
Sinds Corona...

Maar eh ik heb weer een hele hoop leuke dingen.
Veel te veel zoals gewoonlijk. Maar dat zal ook wel zijn redenen hebben denk ik ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1006
Eerst even reclame maken voor https://soundoriginals.nl/
(forumsponsors!).

Ik heb ze vorig jaar gekocht en het staat werkelijk waar fantastisch. Maar goed je mag ze ook zelf in elkaar knutselen, dus je geeft er een persoonlijke touche aan op deze manier.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1007
En het resultaat.
En let op ze zijn groot en zwaar, maar met het ophangsysteem van soundoriginals blijft het prachtig aan de muur hangen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MarkD

Leuk knutselprojectje en eindresultaat mag er zijn! Maar doet zo'n relatief kleine diffuser klankmatig nog veel achter de absoluut grote speakers? Ben zelf ook met zoiets aan het kijken, maar ben benieuwd of het meer effect heeft op de achtermuur of direct achter de speakers.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Peerless Monster

Quote from: MarkD on March 25, 2021, 11:56:20
Leuk knutselprojectje en eindresultaat mag er zijn! Maar doet zo'n relatief kleine diffuser klankmatig nog veel achter de absoluut grote speakers? Ben zelf ook met zoiets aan het kijken, maar ben benieuwd of het meer effect heeft op de achtermuur of direct achter de speakers.

Nou ja je hoeft ze enkel en alleen maar zelf te plakken.
Zo kaarsrecht en geen openingen is wel nodig met zo'n diffuser en hij werkt bewonderngeswaardig prima met de grote electrostaten.
Het gaat zich erom dat de difussie achter de speakers echt wel voor een betere focussing zorgt.
En het ziet er ook erg vet uit. Zeker ook voor de voorwand.

Voor de zijkanten van de ruimte vind ik ze minder mooi ogen vanuit de luisterplek, dus daar heb ik ze niet geplaatst.
Maar ik weet van de eigenaar van Soundoriginals, dat ze bezig zijn met diffusers voor de zijkanten van de ruimte.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Mitch-- on March 25, 2021, 12:45:41
Die zijn cool zeg!

Ja ze zijn echt heel gaaf, Mitch in het echie. Toen ik ze had hangen na 2 dagen werk (houdt daar rekening mee) met drogen etc van de houtlijm, was ik echt verrast hoe het "smoelt" en hoe het klinkt. Echt een hele leuke tweak, als je ze kwijt kan. Tussen de speakers kan ik ze helaas niet hangen vanwege de TV, want dat zou de meest optimale plek zijn. Maar ach het klinkt nu ook fantastisch.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: MarkD on March 25, 2021, 11:56:20
Leuk knutselprojectje en eindresultaat mag er zijn! Maar doet zo'n relatief kleine diffuser klankmatig nog veel achter de absoluut grote speakers? Ben zelf ook met zoiets aan het kijken, maar ben benieuwd of het meer effect heeft op de achtermuur of direct achter de speakers.

Overigens ogen ze klein vanwege het perspectief. Ze zijn echt GROOT.
Maar goed hoe meer diffusers hoe beter... Alleen dat kost wel serieus geld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mitch--

Quote from: Peerless Monster on March 25, 2021, 12:49:05
Ja ze zijn echt heel gaaf, Mitch in het echie. Toen ik ze had hangen na 2 dagen werk (houdt daar rekening mee) met drogen etc van de houtlijm, was ik echt verrast hoe het "smoelt" en hoe het klinkt. Echt een hele leuke tweak, als je ze kwijt kan. Tussen de speakers kan ik ze helaas niet hangen vanwege de TV, want dat zou de meest optimale plek zijn. Maar ach het klinkt nu ook fantastisch.

Jij heb wel veel geluk met je luisterkamer natuurlijk om dit soort dingen op te hangen, zie dat het reliëf best hoog is, dus vrees dat ik ze de woonkamer niet in krijg alhier ondanks dat ik ze zelf heel cool vind ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Peerless Monster

Quote from: Mitch-- on March 25, 2021, 12:56:01
Jij heb wel veel geluk met je luisterkamer natuurlijk om dit soort dingen op te hangen, zie dat het reliëf best hoog is, dus vrees dat ik ze de woonkamer niet in krijg alhier ondanks dat ik ze zelf heel cool vind ;)

Deze zijn de grootste. Dus je kan ze ook kleiner krijgen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MarkD

Geloof ook wel dat ze groot zijn (hoe groot ongeveer?). Is waarschijnlijk geen minischerm dat ernaast hangt!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Peerless Monster

Quote from: MarkD on March 25, 2021, 13:29:26
Geloof ook wel dat ze groot zijn (hoe groot ongeveer?). Is waarschijnlijk geen minischerm dat ernaast hangt!

69 x 69 cm Mark.
Maar ze zijn er in allerlei soorten en maten. Vraag Kevin maar, de eigenaar. Die kan je gemakkelijk op weg helpen.

Dat scherm is een 82 inch. ;)
bedenk dat ik sinds begin jaren 2000 altijd heb geprojecteerd, dus dit is voor mij best klein ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

vergeerr72

Niet één maar vier lan-isolatoren in een set.  Wat doet dat dan?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on February 22, 2020, 13:02:26
De gewone Sonos die er nu aan hangt maakt al muziek met de set 😊
Maar heb me ff ingelezen op de Paradigm en ik ben ook wel nieuwsgierig.
Als je wil regel ik ook een Klimax Katalyst om te weten of hij echt zo goed is?
😊

De Klimax Katalyst, daar ben ik inderdaad wel nieuwsgierig naar. Wat is het bij jou nu geworden of is het nog steeds de Sonos?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on April  8, 2021, 22:20:04
De Klimax Katalyst, daar ben ik inderdaad wel nieuwsgierig naar. Wat is het bij jou nu geworden of is het nog steeds de Sonos?

Hey Jack,

Nou de Sonos heeft vorig jaar het veld al geruimd voor in eerste instantie een mac mini met een usb naar coax convertor. Die deed het toen in mijn set even mooi.
Ik heb toen even een paar weken een Linn Klimax Katalyst op bezoek gehad en dat met name voor klassieke muziek erg mooi. Een soort van bewegend schilderij. Dat is altijd hoe ik het beste kan omschrijven.
Het was prachtig.

Totdat ik een M5 van Bricasti in het vizier kreeg als Roon endpoint en me daar meer in verdiepte en met mijn huidige DAC2 van ARC speelt dat zoveel verder. Ik heb meer het analoge gevoel met de bricasti en arc combi dan met de Linn. Maar dat is natuurlijk vanwege de ouderdom van de dac2 (1992) alleen maar redbook.
Wat mij dan het meest opvalt zijn vooral de texturen van instrumenten en ruimtelijkheid van de combinatie in vergelijking met de Klimax die echt veel mooier zijn.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on April  9, 2021, 08:12:30
Hey Jack,

Nou de Sonos heeft vorig jaar het veld al geruimd voor in eerste instantie een mac mini met een usb naar coax convertor. Die deed het toen in mijn set even mooi.
Ik heb toen even een paar weken een Linn Klimax Katalyst op bezoek gehad en dat met name voor klassieke muziek erg mooi. Een soort van bewegend schilderij. Dat is altijd hoe ik het beste kan omschrijven.
Het was prachtig.

Totdat ik een M5 van Bricasti in het vizier kreeg als Roon endpoint en me daar meer in verdiepte en met mijn huidige DAC2 van ARC speelt dat zoveel verder. Ik heb meer het analoge gevoel met de bricasti en arc combi dan met de Linn. Maar dat is natuurlijk vanwege de ouderdom van de dac2 (1992) alleen maar redbook.
Wat mij dan het meest opvalt zijn vooral de texturen van instrumenten en ruimtelijkheid van de combinatie in vergelijking met de Klimax die echt veel mooier zijn.

Grappig, toen ik mijn eerste Linn Akkurate DS kocht heb ik destijds de DS/0 en de DS/1 naast elkaar beluisterd. En ben toen bewust voor een DS/0 gegaan omdat ik de DS/1 te clean vond. Beetje waarschijnlijk wat jij ervaart met de Klimax vs de Arc.

Ik heb nu de Klimax DS/0, waar ik op zich heel tevreden mee ben. Maar ik hoor ook wel heel positieve resultaten over de Katalyst DACs, dus ben nog steeds wel eens benieuwd om dat te vergelijken. Vooral nu de nieuwe Klimax uit is heb ik een beetje hoop dat dat een wat negatief effect heeft op de tweedehands prijzen van de Klimax DS Katalyst versies  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mitch--

Quote from: fugazi_2009 on April  9, 2021, 10:38:33
Grappig, toen ik mijn eerste Linn Akkurate DS kocht heb ik destijds de DS/0 en de DS/1 naast elkaar beluisterd. En ben toen bewust voor een DS/0 gegaan omdat ik de DS/1 te clean vond. Beetje waarschijnlijk wat jij ervaart met de Klimax vs de Arc.

Ik heb nu de Klimax DS/0, waar ik op zich heel tevreden mee ben. Maar ik hoor ook wel heel positieve resultaten over de Katalyst DACs, dus ben nog steeds wel eens benieuwd om dat te vergelijken. Vooral nu de nieuwe Klimax uit is heb ik een beetje hoop dat dat een wat negatief effect heeft op de tweedehands prijzen van de Klimax DS Katalyst versies  ;D

Katalyst is echt wel een dingetje ja.... kan ik je echt aanraden!  :wub:

Denk zelfs dat de Akurate DS/3 Katalyst verder gaat dan een Klimax DS/0..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'