Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#850
Zo. Referentiemateriaal in huis. Net weer zitten luisteren. Mooi hoor de buisjes... 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Van digitaal naar analoog, een heel verschil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

chansig

Mooi spul om te zien...veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on November  2, 2017, 07:33:26
Mooi spul om te zien...veel plezier ermee.

Gr. Hans

Het is echt een immense kast. Heel mooi apparaat. Maar klinkt ook echt als een klok.

Quote from: Marino on November  2, 2017, 07:02:34
Van digitaal naar analoog, een heel verschil?

Dat kan je wel stellen. Ik gebruik de Classe nu wel als DAC, dus niet helemaal analoog,  maar dat klinkt toch wel gaaf.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

#854
Quote from: Peerless Monster on November  2, 2017, 07:49:32
Maar klinkt ook echt als een klok.

Tiktak..tiktak. Ws is ie dan kapot. Maar als jij er blij van wordt...toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WickedGame

Hoe mooi het ook zal klinken, ik kan maar niet wennen aan het uiterlijk van Audio Research.

Blijft voor mij iets teveel een vintage look houden. Niet dat ik daar op tegen ben, want een Accuphase of een McIntosh kan ik qua design goed waarderen.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  3, 2017, 09:30:35
Hoe mooi het ook zal klinken, ik kan maar niet wennen aan het uiterlijk van Audio Research.

Blijft voor mij iets teveel een vintage look houden. Niet dat ik daar op tegen ben, want een Accuphase of een McIntosh kan ik qua design goed waarderen.

Oh je mag lekker eerlijk zijn hoor; dat je het zo lelijk als de nacht vindt 😂😁.
Ik heb ook jaren moeten wennen aan dit soort bakken, maar heb het inmiddels weten te apprecieren...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November  3, 2017, 09:46:10
Oh je mag lekker eerlijk zijn hoor; dat je het zo lelijk als de nacht vindt 😂😁.
Ik heb ook jaren moeten wennen aan dit soort bakken, maar heb het inmiddels weten te apprecieren...

Verstand komt met de jaren, en ik ben nog jong  :laugh:

AR al wel eens gehoord, en het klinkt heel mooi. Maar ja het oog wil ook wat :)

scrutinizer

#858
Quote from: WickedGame on November  3, 2017, 09:30:35
Hoe mooi het ook zal klinken, ik kan maar niet wennen aan het uiterlijk van Audio Research.
:withstupid:

QuoteBlijft voor mij iets teveel een vintage look houden. Niet dat ik daar op tegen ben, want een Accuphase of een McIntosh kan ik qua design goed waarderen.
In discrepantie ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

felix01

Quote from: Peerless Monster on November  1, 2017, 23:24:07
Zo. Referentiemateriaal in huis. Net weer zitten luisteren. Mooi hoor de buisjes... 😄

idd mooi spul de referentie lijn van ARC,heb zelf de REF5se& REF150 gehad :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Peerless Monster

#860
Zo het is wat geleden, maar intussen verhuisd. Nog dichter bij school, dus dat is handig voor de kleine.
Meer ruimte. Zoals 2 woonkamers, ahum kuch kuch lekker decadent dus.
Maar 1 ruimte gebruikt als kantoor annex luister annex kijk ruimte.
Eén integratie wil ik er van maken van en stereo en HT en woonkamerachtig en kantoor.
De normale woonruimte is voorzien van een paar Avalon Avatars op een Akai AM75.
Lekker jaren '90.

Luisterruimte is 8x4 en ik heb nu op 1 korte zijde een 82 inch TV hangen sinds een paar weken. De JVC HD750 gaat dus ook verdwijnen. Ik ga deze echt missen, dus daarom nog niet te koop :).
Aan de korte zijde staan nu ook 2 Jeff Rowlands model 6 (de "oudjes" van Christiaan Punter), de Acoustat model one + one aan te sturen.
Aangestuurd door de Jeff Rowland Synergy (hoe kan het ook anders) II voorversterker. De ARC Reference 2 heeft het veld moeten ruimen helaas.

Daartussen staat nu sinds een weekje een ARC V70 tot gisteren mijn Genesis V aan te sturen. De Gens heb ik helaas sinds gisteravond niet meer en zijn opgehaald. (zullen wellicht binnenkort ook online in de verkoop gaan).
Ingeruild voor een paar Tannoys. Waar ik nooit echt helemaal fan ben geweest, ben ik gaan appreciëren en nu met deze gemodificeerde jongens, is dat toch wel heel erg muzikaal.
En wat voor mij heel erg belangrijk is: breed en ruimte. Hoe breder en ruimtelijker hoe beter... En dat kunnen ze. velen malen beter dan de Genesis.

Donderdag komen ze een Finite rack brengen. Reference dingetje. Nou hopelijk brengt dat ook nog wel wat (laten we zeggen dat deze duurder was dan de speakers).
Bron? Aha, gewoon een gemodificeerde Sonos door Magna Hifi op nu nog een DAC 36 van Mark Levinson. Deze gaat ook helaas weer weg, maar dat geeft mogelijkheden... :)
Nogal wat veranderingen, maar daar hou ik wel van... :) Voel me net Joris1971 (sorry Joris). Maar wat veranderingen zijn ook goed als je net verhuisd bent.
Dan is de ruimte anders, komt je normale set anders over en moet je weer een zoektocht in...

Dus eerst basis op orde (Finite rack) en pre en versterking (Jeff Rowland Synergy II als pre en Model 6 mono's op de Acoustats one + one en de ARC V70 op de nieuwe Tannoys DC10T gemodificeerd). Daarna verder kijken wat betreft HT (ik heb de SSP600 van Classe te koop gezet, als ik deze niet krijg verkocht blijft deze het hart in mijn HT). De Synergy heeft een HT pass through, dus makkelijk te integreren met XLR aansluitingen.en dan de bron ooit maar weer eens aanpakken. Ik heb een Linn Klimax DS/1 gehad, maar die heb ik maar weer verkocht. Naar mijn idee veel te klein qua geluidsbeeld, maar wellicht dat het ook te maken had met de combinatie met de set en de akoustiek in het oude huis. Nu is alles anders, dus laat ik daar maar weer eens voor gaan sparen...




Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

 Leuk om te lezen Rens, weer een Finite rack. Ooit heb ik je aangestoken.... Geniet er lekker van!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

#862
Quote from: Pjotr27 on May 14, 2019, 08:13:18
Leuk om te lezen Rens, weer een Finite rack. Ooit heb ik je aangestoken.... Geniet er lekker van!

Ja precies zo! Bij jou is de eerste keer ook dat ik het effect van een goed rack zo duidelijk hoorde!
Heb je dat rack nog aldaar aan de andere kant van de wereld?

Ik heb in 1 van de eerste schrijfsels in dit topic ook nog foto's staan van mijn eerste Finite rack, maar dat was geen reference destijds.
Dat had ik graag gehad, maar destijds was geld meer een issue.

Ik heb daarna een Finite Elements Module witte kast gekocht en die staat nu ook in de woonkamer.
De enige van nederland ook. :).

Maar goed een rack van 9k. Dat doe je niet al te vaak ;P.
Komende donderdag wordt hij gebracht.
Dan kan ik de basis uitwerken en alles gaan plannen qua kabels, want dat is ook nog een flinke stap.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

#863
Goed bezig Rens  :pompom:.
Normaliter is een (goed) meubel een eenmalige investering.
Tevens vind ik dat een een goed rack onderschat wordt wat het doet Klankmatig.

Wel een leuke weg die je nu gaat bewandelen  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

noot87

Een rack, dus een stelling of kast die klankmatig iets brengt? Dat kan alleen negatief zijn...
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Nahpets

Quote from: noot87 on May 14, 2019, 09:55:26
Een rack, dus een stelling of kast die klankmatig iets brengt? Dat kan alleen negatief zijn...
Als nu elke klankmatige toevoeging van een rack negatief is, dan is het rack dat het minste toevoegt het beste rack (of het minst slechte). Dat bedoel je?

En dat zou voor PM best eens een Finite Reference kunnen zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maximus_Aurelius

Quote from: noot87 on May 14, 2019, 09:55:26
Een rack, dus een stelling of kast die klankmatig iets brengt? Dat kan alleen negatief zijn...

:D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: noot87 on May 14, 2019, 09:55:26
Een rack, dus een stelling of kast die klankmatig iets brengt? Dat kan alleen negatief zijn...

;D Goed punt.

Quote from: Nahpets on May 14, 2019, 10:19:14
Als nu elke klankmatige toevoeging van een rack negatief is, dan is het rack dat het minste toevoegt het beste rack (of het minst slechte). Dat bedoel je?

En dat zou voor PM best eens een Finite Reference kunnen zijn.

Eh ja ook daar een goed punt Stephan!

Quote from: Maximus_Aurelius on May 14, 2019, 09:48:30
Goed bezig Rens  :pompom:.
Normaliter is een (goed) meubel een eenmalige investering.
Tevens vind ik dat een een goed rack onderschat wordt wat het doet Klankmatig.

Wel een leuke weg die je nu gaat bewandelen  ;D.

En oh zo spannend!
Ik was al in de weer met kabeltjes (met dank oa aan Stephan en Robert voor het lenen van wat kabels om te testen), maar eigenlijk moet je ze een kans geven als je basis goed op orde is, dus ik moet nog wat luistersessies opnieuw plannen als het rack er donderdag is.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Sowieso, afgezien van de andere discussie, maar ook smaak, is het rack een lust voor het oog!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#869
Quote from: Peerless Monster on May 14, 2019, 07:34:55
Zo het is wat geleden, maar intussen verhuisd. Nog dichter bij school, dus dat is handig voor de kleine.
Meer ruimte. Zoals 2 woonkamers, ahum kuch kuch lekker decadent dus.
Maar 1 ruimte gebruikt als kantoor annex luister annex kijk ruimte.
Eén integratie wil ik er van maken van en stereo en HT en woonkamerachtig en kantoor.
De normale woonruimte is voorzien van een paar Avalon Avatars op een Akai AM75.
Lekker jaren '90.

Luisterruimte is 8x4 en ik heb nu op 1 korte zijde een 82 inch TV hangen sinds een paar weken. De JVC HD750 gaat dus ook verdwijnen. Ik ga deze echt missen, dus daarom nog niet te koop :).
Aan de korte zijde staan nu ook 2 Jeff Rowlands model 6 (de "oudjes" van Christiaan Punter), de Acoustat model one + one aan te sturen.
Aangestuurd door de Jeff Rowland Synergy (hoe kan het ook anders) II voorversterker. De ARC Reference 2 heeft het veld moeten ruimen helaas.

Daartussen staat nu sinds een weekje een ARC V70 tot gisteren mijn Genesis V aan te sturen. De Gens heb ik helaas sinds gisteravond niet meer en zijn opgehaald. (zullen wellicht binnenkort ook online in de verkoop gaan).
Ingeruild voor een paar Tannoys. Waar ik nooit echt helemaal fan ben geweest, ben ik gaan appreciëren en nu met deze gemodificeerde jongens, is dat toch wel heel erg muzikaal.
En wat voor mij heel erg belangrijk is: breed en ruimte. Hoe breder en ruimtelijker hoe beter... En dat kunnen ze. velen malen beter dan de Genesis.

Donderdag komen ze een Finite rack brengen. Reference dingetje. Nou hopelijk brengt dat ook nog wel wat (laten we zeggen dat deze duurder was dan de speakers).
Bron? Aha, gewoon een gemodificeerde Sonos door Magna Hifi op nu nog een DAC 36 van Mark Levinson. Deze gaat ook helaas weer weg, maar dat geeft mogelijkheden... :)
Nogal wat veranderingen, maar daar hou ik wel van... :) Voel me net Joris1971 (sorry Joris). Maar wat veranderingen zijn ook goed als je net verhuisd bent.
Dan is de ruimte anders, komt je normale set anders over en moet je weer een zoektocht in...

Dus eerst basis op orde (Finite rack) en pre en versterking (Jeff Rowland Synergy II als pre en Model 6 mono's op de Acoustats one + one en de ARC V70 op de nieuwe Tannoys DC10T gemodificeerd). Daarna verder kijken wat betreft HT (ik heb de SSP600 van Classe te koop gezet, als ik deze niet krijg verkocht blijft deze het hart in mijn HT). De Synergy heeft een HT pass through, dus makkelijk te integreren met XLR aansluitingen.en dan de bron ooit maar weer eens aanpakken. Ik heb een Linn Klimax DS/1 gehad, maar die heb ik maar weer verkocht. Naar mijn idee veel te klein qua geluidsbeeld, maar wellicht dat het ook te maken had met de combinatie met de set en de akoustiek in het oude huis. Nu is alles anders, dus laat ik daar maar weer eens voor gaan sparen...

Het gereedschap is afhankelijk van de manier van gebruik, mogelijkheden en zijn toepassing, Rens. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on May 14, 2019, 11:47:52
Het gereedschap is afhankelijk van de manier van gebruik en toepassing, Rens. ;)


Klopt Anton. Maar een handleiding om de tools te gebruiken zijn er mondjes maat. ;).
Hoewel voor de Genesis dat wel weer veel voor handen is (eerlijk is eerlijk) en ook gebruikt is geweest met desbetreffende muziek die bij de handleiding hoort (met dank aan forumgenoten).
Maar de irritatie blijft na 2 jaar ook met buizen. Het middengebied is echt een ding. Too thin.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

noot87

Ja, dat bedoel ik. Hangt ook af van welke situatie je komt. Als je komt van een rack of kast die slecht met trillingen om kan gaan en gaat resoneren bij geluid. Of als je een rack of kast hebt waarbij de schroefjes los zitten. Dan valt er een hoop winst te behalen.
Maar kasten heb je in allerlei prijscategorieën en of je iets mooi vindt, of graag wil hebben is voornamelijk een kwestie van smaak en hebbedingetjes.

En ik denk ook zeker dat dit rack een goede oplossing is voor PM. Het ziet er stevig uit. Ik hoop alleen dat het zo min mogelijk toevoegt klankmatig.

Quote from: Nahpets on May 14, 2019, 10:19:14
Als nu elke klankmatige toevoeging van een rack negatief is, dan is het rack dat het minste toevoegt het beste rack (of het minst slechte). Dat bedoel je?

En dat zou voor PM best eens een Finite Reference kunnen zijn.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

scrutinizer

#872
Quote from: Peerless Monster on May 14, 2019, 12:00:40
Klopt Anton. Maar een handleiding om de tools te gebruiken zijn er mondjes maat. ;).
Hoewel voor de Genesis dat wel weer veel voor handen is (eerlijk is eerlijk) en ook gebruikt is geweest met desbetreffende muziek die bij de handleiding hoort (met dank aan forumgenoten).
Maar de irritatie blijft na 2 jaar ook met buizen. Het middengebied is echt een ding. Too thin.

Msn exemplaries Rens...
Is niet mijn ervaring.
Sterker nog... Ben van de 201 terug naar 5 die zich met kleine aanpassingen tot een homogeen geheel laat mennen....Waarin m.i. ruimtelijkheid samen met bas/midbas de sterke punten zijn.

En wat meer licht toelaat........ ::)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on May 14, 2019, 12:11:41
Msn exemplaries Rens...
Is niet mijn ervaring.
Sterker nog... Ben van de 201 terug naar 5 die zich met kleine aanpassingen tot een homogeen geheel laat mennen....Waarin m.i. ruimtelijkheid samen met bas/midbas de sterke punten zijn.

En wat meer licht toelaat........ ::)




Het is slechts een ervaring Anton. Bijna 2 jaar van haat/liefde wordt het nu tijd voor wat anders.
Ik ben niet zo van de continuïteit en is het ook lekker om eens anders spijzen te proberen.
En dan kan ik impulsief als ik ben, wellicht spijt ten top hoor, een keuze maken om anders te gaan.
Ken ook genoeg mensen om me heen om Infinities en Genesis te beluisteren 😊

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on May 14, 2019, 10:57:40
Sowieso, afgezien van de andere discussie, maar ook smaak, is het rack een lust voor het oog!

Tsja vind ik ook nog altijd.
Had ook de Atacama Evoque gezien, met bamboe... maar toch blijft door die eerste ervaring bij Peter dit altijd nog hangen. Ik ben echt heel benieuwd.
Foto's volgen nog hoor Eisse 🥴
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler