Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on January  7, 2020, 11:45:38
Mooie aanwinst Rens. Maar wat een weelde, drie voortrappen  :D. Per week al drie verschillende opties in stereo setup. Nog 4 te gaan en je kunt de hele week dagelijks wat anders.

Nummer vier heb ik een idee 💡 voor jouw  :D

Deze  ;)

http://www.pliniusaudio.com/en/Plinius_Range/Preamplifiers

Oe Nico, dan heb ik je nog niet gezien wat hier allemaal staat.
Deze nieuwe Plinius vind ik wel mooi, maar het ronde, het organische wat ik ook graag terughoor, mis ik nu in het ontwerp van deze pre.
En daarbij niet te betalen, zonder alles te verkopen wat ik heb ;D

Ik ben een verzamelaar van mooie apparatuur aan het worden...
Mijn vrouw vindt het zelfs een beetje vol worden. ;D

Na jah.

Het is ook een beetje een tic om wat te kopen, luisteren hoe het klinkt en dan weer naar mijn eerdere set of speakers te schakelen en dan te bedenken, ik vind dit of dat fijner. Het lijkt wel een winkel zo, maar dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ik wil gewoon veel ervaring op doen met zo veel als mogelijk componenten en je weet wat sommige apparaten kunnen of juist niet. Of het gebruik van de juiste combinaties en de verschillen of juist niet.
Het leuke van audio is dat er zoveel verschil is in geluid denken we, maar dat het eigenlijk erop neer komt, dat je die verschillen alleen maar ervaart door direct te vergelijken. Dat vind ik leuk. Zodra gewenning intreedt, zijn de verschillen veel lastiger te onderscheiden. Grappig is dan dat je naar muziek aan het luisteren bent en niet meer naar componenten. Het kost je ongelofelijk veel geld, dat wel, maar het geeft mij zoveel plezier.
En dan de hobby om veel verschillende mensen in dit wereldje te leren kennen. Ook leuk! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

De LS5 is richting Duitsland gegaan. Ipv heb ik de SP-10 van MAZ kunnen overkopen.
Ik speel daar nu een maandje mee en wmah hij bevalt wel.
De V70 is voorzien van compleet nieuwe buizen een totale revisie (hij was echt vies van binnen).
De vorige eigenaar heeft hem gewoon dag en nacht aan laten staan en de stuurbuizen liepen op hun tandjes.
Dus letterlijk voor het geld dat ik heb hem gekocht helemaal op orde gemaakt.
Nou en dat hoor je wel.

Samen met de DAC 2 van ARC is het nu wel een hele gave set geworden. Bijna compleet ARC op de platenspeler en streamer na natuurlijk.
Dit op de Tannoys is gewoon zeer ruimtelijk, zeer vloeiend en meeslepend. De rust is ongekend en zo verfijnd.
Die DAC2 doet ook wonderen. Deze is uit 1992 zo uit mijn hoofd, maar wat een ding hey. Die speelt zo mijn oude PS Audio PerfectWave met gemak voorbij aan 16 bitjes. Hogere resoluties ben ik ooit aan begonnen met een Linn Klimax en ook dat is erg leuk, maar ik mis daar altijd de pit en natuurlijkheid van echte instrumenten. Nu is dat wel erg goed gelukt...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Quote from: Peerless Monster on February  1, 2020, 11:51:29
Samen met de DAC 2 van ARC is het nu wel een hele gave set geworden. Bijna compleet ARC op de platenspeler en streamer na natuurlijk.
Die DAC2 doet ook wonderen. Deze is uit 1992 zo uit mijn hoofd, maar wat een ding hey. Die speelt zo mijn oude PS Audio PerfectWave met gemak voorbij aan 16 bitjes. Hogere resoluties ben ik ooit aan begonnen met een Linn Klimax en ook dat is erg leuk, maar ik mis daar altijd de pit en natuurlijkheid van echte instrumenten. Nu is dat wel erg goed gelukt...

De Ultra Analog chipset die in de DAC 2 zit, gekoppeld aan een goede implementatie daarvan (wat in die DAC 2 best snor zal zijn) geeft een heerlijk klankbeeld.

Ik moet echt weer eens een afspraak met je zien te maken. Goed voornemen voor 2020.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on February  1, 2020, 12:38:17
De Ultra Analog chipset die in de DAC 2 zit, gekoppeld aan een goede implementatie daarvan (wat in die DAC 2 best snor zal zijn) geeft een heerlijk klankbeeld.

Ik moet echt weer eens een afspraak met je zien te maken. Goed voornemen voor 2020.

Nou hij bevalt me nog beter dan de iet wat donkere CD39 van Levinson. Maar die draait CD's , dus dat is ook prettig ;D

Wederzijds Stephan!
Gaan we doen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February  1, 2020, 11:51:29
De LS5 is richting Duitsland gegaan. Ipv heb ik de SP-10 van MAZ kunnen overkopen.
Ik speel daar nu een maandje mee en wmah hij bevalt wel.
De V70 is voorzien van compleet nieuwe buizen een totale revisie (hij was echt vies van binnen).
De vorige eigenaar heeft hem gewoon dag en nacht aan laten staan en de stuurbuizen liepen op hun tandjes.
Dus letterlijk voor het geld dat ik heb hem gekocht helemaal op orde gemaakt.
Nou en dat hoor je wel.

Samen met de DAC 2 van ARC is het nu wel een hele gave set geworden. Bijna compleet ARC op de platenspeler en streamer na natuurlijk.
Dit op de Tannoys is gewoon zeer ruimtelijk, zeer vloeiend en meeslepend. De rust is ongekend en zo verfijnd.
Die DAC2 doet ook wonderen. Deze is uit 1992 zo uit mijn hoofd, maar wat een ding hey. Die speelt zo mijn oude PS Audio PerfectWave met gemak voorbij aan 16 bitjes. Hogere resoluties ben ik ooit aan begonnen met een Linn Klimax en ook dat is erg leuk, maar ik mis daar altijd de pit en natuurlijkheid van echte instrumenten. Nu is dat wel erg goed gelukt...

Gaaf hoor!

Jij zit ook nooit stil ;) Maar wat voor streamer gebruik je nu, kon het zo even niet zo snel vinden :D

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February  1, 2020, 13:09:49
Gaaf hoor!

Jij zit ook nooit stil ;) Maar wat voor streamer gebruik je nu, kon het zo even niet zo snel vinden :D

Ik ben altijd bezig met mijn gezin of met de hobby. 2 hele belangrijke dingen, Marc, maar dat weet jij inmiddels ook! 😊
Een simpele Gemodde Sonos Connect Ultimo.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February  1, 2020, 13:28:24
Ik ben altijd bezig met mijn gezin of met de hobby. 2 hele belangrijke dingen, Marc, maar dat weet jij inmiddels ook! 😊
Een simpele Gemodde Sonos Connect Ultimo.

Beide zijn zeker heel belangrijk. Al is hobby soms wat lastig(er) dan ik had gedacht. Tijd voor vrij maken en er echt voor gaan zitten is wat sporadischer aan het worden. Zit zelfs over na te denken om voor de late avonduurtjes een headphone te gebruiken met een headphone amp. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ik het helemaal links laat liggen....

Misschien toch maar een dedicated ruimte maken  ;D

Niks mis toch met een gemodde Sonos. Al is er op streamer niveau best veel leuks te krijgen tegenwoordig. Ben wel benieuwd naar je AR set, nog nooit gehoord haha (shame on me).

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February  2, 2020, 15:59:24
Beide zijn zeker heel belangrijk. Al is hobby soms wat lastig(er) dan ik had gedacht. Tijd voor vrij maken en er echt voor gaan zitten is wat sporadischer aan het worden. Zit zelfs over na te denken om voor de late avonduurtjes een headphone te gebruiken met een headphone amp. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ik het helemaal links laat liggen....

Misschien toch maar een dedicated ruimte maken  ;D

Niks mis toch met een gemodde Sonos. Al is er op streamer niveau best veel leuks te krijgen tegenwoordig. Ben wel benieuwd naar je AR set, nog nooit gehoord haha (shame on me).

Een gemodde Sonos is eigenlijk al een hele dikke prima.
Kan wel beter, maar ik pas er voor om meer dan 1k uit te geven voor een digitale bron.

De ARC set is mooi hoor. Pfoe. Had ik jaren geleden moeten doen. Dan had ik ook niet zoveel onrust gekend denk ik.

Mijn Tautoro is gisteren beluisterd door een forumgenoot... Er is interesse!
Kan ook niet anders voor zo'n machtig apparaat met de naam van de wijsgeer erop...
;D

Als daar veranderingen in zijn zien jullie het vanzelf denk ik (of niet als het stil wordt gehouden), maar dat vermoed ik van niet.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Heeft die man ook een plinius ev?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February  5, 2020, 12:21:52
Een gemodde Sonos is eigenlijk al een hele dikke prima.
Kan wel beter, maar ik pas er voor om meer dan 1k uit te geven voor een digitale bron.

De ARC set is mooi hoor. Pfoe. Had ik jaren geleden moeten doen. Dan had ik ook niet zoveel onrust gekend denk ik.

Mijn Tautoro is gisteren beluisterd door een forumgenoot... Er is interesse!
Kan ook niet anders voor zo'n machtig apparaat met de naam van de wijsgeer erop...
;D

Als daar veranderingen in zijn zien jullie het vanzelf denk ik (of niet als het stil wordt gehouden), maar dat vermoed ik van niet.

Keertje maar weer eens afspreken [emoji16] overigens een 1k digitale bron of meer zit je toch al snel aan. Uiteraard is het de vraag of het inclusief DAC is of niet. Zelf ben ik bewust naar een streamer/dac gegaan om het aantal apparaten te beperken. Dan zit je in een dergelijke oplossing toch al snel boven de 1k.


chansig

Heeft degene met interesse bruin haar ?

Zow....is me dit even een mooie 25.000ste post. Huub attendeerde me erop, dus moest wel een grappige, zinloze, off topic post zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

#961
Quote from: chansig on February  5, 2020, 14:37:29
Heeft degene met interesse bruin haar ?

Zow....is me dit even een mooie 25.000ste post. Huub attendeerde me erop, dus moest wel een grappige, zinloze, off topic post zijn.

Gr. Hans

Hans zeer gewaardeerde forumvriend, dank voor je 25.000 bijdrages!
Dank je wel 😂

Quote from: frank2 on February  5, 2020, 13:37:30
Heeft die man ook een plinius ev?

Yup! Een hele lelijke! ☺️
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on February  5, 2020, 16:44:05
Hans zeer gewaardeerde forumvriend, dank voor je 25.000 bijdrages!
Dank je wel [emoji23]

Yup! Een hele lelijke! [emoji3526]
He houden wij het wel netjes?

Gisteren na gezellige kennismaking bij Rens inderdaad de tautoro meegenomen.  Het is gistereb niet echt gelukt om er naar te luisteren. .... [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

De plinius m8 het oudere kleine broertje deed hier al behoorlijk veel, kun je nagaan wat die vette pre bij jouw gaat doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: frank2 on February  5, 2020, 17:54:37
De plinius m8 het oudere kleine broertje deed hier al behoorlijk veel, kun je nagaan wat die vette pre bij jouw gaat doen.
Eerste minuut muziek.......
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: vergeerr72 on February  5, 2020, 18:03:49
Eerste minuut muziek.......
Het is wel rack- en kabeltechnisch een uitdaging.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Quote from: vergeerr72 on February  5, 2020, 18:12:09
Het is wel rack- en kabeltechnisch een uitdaging.

En ook partner-technisch schat ik zo...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Quote from: HuubF on February  5, 2020, 19:11:32
En ook partner-technisch schat ik zo...

Kan je nagaan als je uit het raam wil kijken!
Moet je eerst over een prachtige AMR heen kijken.

Impressive Ronald!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: HuubF on February  5, 2020, 19:11:32
En ook partner-technisch schat ik zo...
Het staat er nog onder het mom van een proefopstelling.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HuubF

Quote from: vergeerr72 on February  5, 2020, 19:20:41
Het staat er nog onder het mom van een proefopstelling.

Haha dat is een beproefde methode inderdaad.  :pompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

advr

Mooi allemaal Rens!
Het wordt weer eens tijd voor een kop koffie en een muziekje natuurlik[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

En ja zo'n 16 bitter klinkt geweldig.[emoji4]
Gebruik ook een Philips TDA1541A in mijn streamer. Heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on February  5, 2020, 19:40:44
Mooi allemaal Rens!
Het wordt weer eens tijd voor een kop koffie en een muziekje natuurlik[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk



Thanks Ad!
De grootste upgrade is toch wel de luisterruimte. Gewoon eigenlijk een tweede woonkamer waar ik kan doen en laten wat ik wil. ;D

Quote from: advr on February  5, 2020, 19:42:38
En ja zo'n 16 bitter klinkt geweldig.[emoji4]
Gebruik ook een Philips TDA1541A in mijn streamer. Heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk



Ik ben zo in de war wat betreft die streamers. Aan de ene zijde vind ik ze prachtig, maar je hebt bijna altijd in het hoog een shizzle als je gebruik maakt van een service, een bepaalde handtekening, een ja wat moet je het noemen, irritant hoog. Op de electrostaten heb ik er minder last van.
De ARC is volgens mij een 20 bitter trouwens, dus ik was daar abuis: https://www.arcdb.ws/DAC2/DAC2.html



Ik denk dat ik mijn Sonos maar weer eens moet vervangen met een Linn Sneaky van de laatste versies, maar die zie je niet veel voorbij komen...
Heb er spijt van dat ik de mijne heb verkocht.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February  6, 2020, 07:33:11
Thanks Ad!
De grootste upgrade is toch wel de luisterruimte. Gewoon eigenlijk een tweede woonkamer waar ik kan doen en laten wat ik wil. ;D

Ik ben zo in de war wat betreft die streamers. Aan de ene zijde vind ik ze prachtig, maar je hebt bijna altijd in het hoog een shizzle als je gebruik maakt van een service, een bepaalde handtekening, een ja wat moet je het noemen, irritant hoog. Op de electrostaten heb ik er minder last van.
De ARC is volgens mij een 20 bitter trouwens, dus ik was daar abuis: https://www.arcdb.ws/DAC2/DAC2.html



Ik denk dat ik mijn Sonos maar weer eens moet vervangen met een Linn Sneaky van de laatste versies, maar die zie je niet veel voorbij komen...
Heb er spijt van dat ik de mijne heb verkocht.

Toch wil ik je een LUMIN ook wel aanraden naast de Linn. Heb zelf hee erg getwijfeld tussen de wat duurdere Linn en de LUMIN. En het enige wat mij direct naar de LUMIN trok was een mooie scherpe prijs ivm een verhuizing van de desbetreffende leverancier die van zijn stock af wilde.

De Linn uitvoerig bij Blue-Eyes mogen beluisteren. En dat was ook wel heel mooi.