Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Dan ben je idd wel een zwart schaap.....




;)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vieze freddie

ha! nee, moet gevalletje van persoonsverwisseling zijn. ik had hiervoor een 308
het zal mss aan mijn persoonlijkheid gelegen hebben dat je dacht dat ik een beemer reed?  ;D
(daarmee ook de heer N. van antwoord gediend hebbend :P )
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Peerless Monster

#803
Zo....
DAC verkocht. Ontzettend veel spijt van zou ik denken, maar in de plaats heb ik gewoon mijn Mac mini aangesloten gewoon plain op een ACA 7.5 voorversterker, van jawel: Cyrus!
Wauw gaaf. Het klinkt iets minder natuurlijk, iets minder analytisch, muziekaal, echt briljant dit. Niet verwacht dat dit kleine monster op zo'n hoog niveau kon spelen.
Ik heb echt het gevoel dat deze nog ruimtelijker klinkt dan de voorversterker van PS Audio, maar dat is een iet wat vertekend beeld, aangezien de DAC in de PS Audio wel van een behoorlijk niveau is.
Nu speel ik met een apparaatje dat de helft zo groot is en waar ik maar een vijfde van de waarde van de PS Audio speel...

Ik heb gelijk ook maar een CD-speler/DVD-speler erbij besteld: de Discmaster 8 van Cyrus.
In de toekomst maar eens neuzen naar een PSX upgrade ;D ;D ;D
Ben errug in mijn nopjes met deze nieuwe aanwinsten (de speler komt hopelijk ergens deze week!!).

Het is gewoon wel eens goed om van "waar" te wisselen...

Technical Information aCA7.5

Electrical

Line inputs - 5 + 2 Tape
Pre-amp Outputs - 2 Preamp-out (RCA phono sockets), Balanced out (XLR sockets)
Tape Outputs - 2 Tape-out
Headphone Output - ¼" Jack
Power Supply - Toroidal transformer with low noise double bridge rectification
External - Highly regulated PSX-R upgradeable
Communications - MC-BUS™ System BUS
Remote Control - Full function, supplied with Cyrus Audio Commander system remote

Specifications

Output voltage - (Max level) 380mV (RCA), 775mV (BAL)
Preamp Output - impedance 75 Ohm (RCA) 22+22 Ohm (BAL)
Distortion - 0.002% (20Hz-20kHz inc. hum)
Frequency Response - -3dB at 0.1Hz and 88kHz
Line input sensitivity - 200mV (RCA)
Line input impedance - 50 kOhm
Line s/n ratio (ref. 500mV) - 105dBA
Dimensions - (H x W x D) 73 x 215 x 360 (mm)
Weight - 3.1kg
Finish - Quartz silver

Nieuwprijs: 2000 euro.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

#806
Thanks guys!
Ik kende het nog niet qua voorversterking.
Heb mijn Ushers destijds wel met een geintergreerde gehoord met een bijbehorende CD-speler;
Ik had een besmeurd gezicht met spuugspetters van E van Eels bij the daisies. Kon me dat nog goed herinneren...

Dus stapje terug dacht ik, maar valt allemaal wel mee. De modificatie (Arjen ik ga er nog over schrijven hoor; de inbreektijd ben ik allang voorbij) heeft echt heel veel goed gedaan in mijn set en dat zijn de best besteedde euro's in jaren.
Met dank (heel veel dank) aan Audiofiel.

Zo nu moet ik weg ;D ;D ;D
(eerst nog even zoeken naar een Discmaster 8 fotootje... wat een prachtig Sinterklaascadeau dan ook weer van mijn vrouw ;D).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Zo zo de Ps Audio de deur gewezen  :o en Cyrus binnen gelaten. Dat is wel wat anders.
Waarom de Ps Audio weg?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marino

Mooi gedaan! Dit type voorversterker kreeg van Hifi World (dacht ik) een hele goede recensie, blijkbaar klopt het dus!
Soms is een stapje terug toch niet zo groot, zolang je kunt genieten van muziek is het eigenlijk altijd goed.

Mooi ook dat je dan kunt voor uitbreiden met een psx, zo kun je de onrust redelijk voordelig wegkopen.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

WickedGame

WTF de PS Audio eruit?

Bepaalde redenen daarvoor om die de deur te wijzen? Want heb toch nog steeds de PS Audio op een wishlist staan.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on December  3, 2014, 20:50:33
Zo zo de Ps Audio de deur gewezen  :o en Cyrus binnen gelaten. Dat is wel wat anders.
Waarom de Ps Audio weg?

Quote from: WickedGame on December  4, 2014, 12:46:37
WTF de PS Audio eruit?

Bepaalde redenen daarvoor om die de deur te wijzen? Want heb toch nog steeds de PS Audio op een wishlist staan.

Geld vrijmaken voor een afbetaling van het huis ;D.
We willen voor volgend jaar flink wat afbetalen (redenen) en daarvoor dacht ik, nou dan koop ik maar eens wat anders (en wellicht minder).
Maar dat valt me allicht mee. De PS Audio was wel erg goed in het weghalen van wat jitter, want er zitten hier een daar scherpe randjes, maar ik heb er geen last van en heel eerlijk gezegd ben ik nu gewoon net zo blij als ik muziek aan het luisteren ben... ;D Vergis je niet, die PS AUdio is erg goed, maar die 2k (+ restjes) mille kan ik nu op dit moment beter gebruiken. Een makkelijke afweging voor dit moment.

Quote from: Marino on December  3, 2014, 20:51:30
Mooi gedaan! Dit type voorversterker kreeg van Hifi World (dacht ik) een hele goede recensie, blijkbaar klopt het dus!
Soms is een stapje terug toch niet zo groot, zolang je kunt genieten van muziek is het eigenlijk altijd goed.

Mooi ook dat je dan kunt voor uitbreiden met een psx, zo kun je de onrust redelijk voordelig wegkopen.

Ik weet het niet... Ik merk dat ik de afgelopen jaren steeds minder uitga van recensies (ik vind ze wel leuk om te lezen, dus koop wel de tijdschrijften bij de vleet om bij te blijven qua nieuwe producten), maar meer op mijn eigen zintuigen. Ik heb me wel te vaak laten leiden merk ik door de boekjes.
Nu kies ik voor dingen waar ik nieuwsgierig ben.
Zo heb ik heerlijk gespeeld met een NAD M51 DAC. De PS Audio die vooral in het laag echt veel beter was dan de de NAD. Die was echt een rommeltje in vergelijking met de PS Audio. Maar nu ik weer bij af ben bij geen DAC, maar een dedicated voorversterker klinkt het ook weer anders, maar wel weer indrukwekkend, zoals ik het graag hoor.

Ik heb bijvoorbeeld nu weer die gelaagdheid met zowel mijn Cyrus als de PS Audio DAC in mijn T+A sub (die overigens zoveel meer definitie heeft als een DD15 van Velodyne die ik na een paar maanden al verfoeide en te koop had gezet op het forum), die ik met de NAD DAC nooit ervaarde.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Dat is volgens mij ook de juiste route, boekjes en recensies zijn leuk maar ik ben ook meer van het uitproberen. Zo ontdek je nog eens leuke apparaten!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Peerless Monster

#812
Intussen de Cyrus set met de TAGs spelend bij een vriend... met volle teugen!
Hierna sins januari 2016 een Musical Fidelity Trivista 300. Gisteravond opgehaald en ingeruild op een delta CA2200 eind bak van Classe. Samen met een SSP600.
Wat een set! Wat daar ook al dan niet instelbaar is... en alles XLR.. kak. Heb ik net alles vervangen door prachtige RCA kabels. Moet ik nu weer XLR. Kak.

Gisteren nog net geluid eruit gekregen, maar had buikgriep (al flink aantal dagen). Maar na vandaag toch wel over het hoogtepunt heen. Morgen weer werken, maar vandaag lekker geluisterd.
Ff een lekker dagje rust voor de darmen en maag. Doet goed! Kak... ach wat grappige woordspeling ook 😄.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nahpets

En zo te zien een deel van het rack van Eisse?

Mooi hoor.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

felix01

Quote from: Peerless Monster on November 29, 2016, 16:51:38
Intussen de Cyrus set met de TAGs spelend bij een vriend... met volle teugen!
Hierna sins januari 2016 een Musical Fidelity Trivista 300. Gisteravond opgehaald en ingeruild op een delta CA2200 eind bak van Classe. Samen met een SSP600.
Wat een set! Wat daar ook al dan niet instelbaar is... en alles XLR.. kak. Heb ik net alles vervangen door prachtige RCA kabels. Moet ik nu weer XLR. Kak.

Gisteren nog net geluid eruit gekregen, maar had buikgriep (al flink aantal dagen). Maar na vandaag toch wel over het hoogtepunt heen. Morgen weer werken, maar vandaag lekker geluisterd.
Ff een lekker dagje rust voor de darmen en maag. Doet goed! Kak... ach wat grappige woordspeling ook 😄.
dat is een mooie set!! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Peerless Monster

Thanks!

Dat is zeer zeker een derde deel van de plankskes van BE's prachtige rack.
Al die tijd niks staan doen, dus nu gelukkig even een doel gevonden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R


Audiofiel

Ziet er prachtig uit Rens! :headbanging:

Ook mooi sfeervol gedaan zo met die zwart-wit foto. :clapping:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

i2Paq

Aha! Zo dat had je op het oog!

Mooi hoor!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Oeh nice, schitterend design!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

HTip

Staat erg mooi Rens. Komen er nog CA platen onder?

Kun je al iets zeggen over de Sonos-test?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive