een dvd voor inspelen van 5.1

Started by jeroenski, February 25, 2003, 21:33:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenski

Goedendag,
Weet iemand of er een dvd is te krijgen die alle kanalen inspeeld.
Ik denk hieraan het feit dat als ik mijn achterkanalen ook wil inspelen ( dit duurt ongeveer 100 uur voor mijn speakers) ,dat dit 100 jaar gaat kosten.
Als je ervan uit gaat dat er per film ongeveer 5 min actief gebruik wordt gemaaktvan de achterspeakers .
Betekend dit dat tegen de tijd dat ik bejaard ben de achterspeakers zijn ingespeeld!
Dus nu de vraag waar het allemaal omdraaid.
Zijn er dvd's die ook een "continu signaal geven over de achterspeakers?
hope you know

vr gr jeroenskie

blue-eyes

op mijn rotel zit een 5ch mode. Die heb ik op andere merken ook gezien. Dus een cd afspelen, repeat en de 5ch (of 7ch) dsp mode kiezen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jeroenski

euw, :-[
Heel slim van jou,of heel dom van mij ?
iniedergeval een heel goede oplossing,bedankt voor het meedenken!
vr gr jeroen

blue-eyes

domme vragen zijn er niet alleen domme antwoorden ;)

er zwerven nog wel wat theorien rond over hoe en wat inspelen. Ik bedoel dan met name inspeel cd's met ruis.

Ik heb het nooit gehoord, nooit gezien. Wellicht dat iemand anders je hier mee kan helpen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MrPink

Er zijn ook test cd's die vaak een track met roze ruis bevatten. Dat op repeat zetten en op 5ch afspelen.

Groetjes,
Oscar

blackball147

en stel dat je NIET de mogelijkheid hebt om zo'n 5ch instelling te doen, kun je ze misschien even wisselen met je fronts.
dan duurt het misschien nog altijd iets langer, maar ze worden gegarandeerd ingespeeld.