SVS PB12plus

Started by WMC, June 28, 2007, 14:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Da's duidelijk, terug naar de CONRAD  ;D
JBL PRX Power!

NielsLu

Quote from: marcel@svsound on July  6, 2007, 19:26:33
Beste Niels,

we leveren geen SVS onderdelen, geen amps / drivers of wat dan ook.
We leveren alleen complete SVS subs.
DIY hoek is niet iets waar me mee bezig zijn.

succes met de zelfbouw !

Gr,

Marcel

Hmm ok, dank voor je snelle reactie!

Wel jammer... Had er zo wel een mooie echte SVS subwoofer mee kunnen maken ::) Dan maar weer kijken naar Hypex of Conrad versterkers of iets dergelijks.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

marcel@svsound

een "echte SVS" krijg je alleen bij ons, vriend.

SV Sound Benelux
[email protected]
06-46121848

WMC

Ach, misschien wordt die van ons wel beter, aangezien wij niet aan massaproductie en winsmarges hoeven te voldoen ;).

@Marcel: Zou je niet voor ons even een rolmaat in de baspijp van een PB12 willen steken?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

Quote from: WMC on July  7, 2007, 19:23:19
@Marcel: Zou je niet voor ons even een rolmaat in de baspijp van een PB12 willen steken?
Tuurlijk wil die dat. Je krijgt toch nooit een 'echte SVS' dus je mag clonen wat je wilt. ;D

Wat hebben ze immers te vrezen. De mensen die een SVS kopen bouwen geen subs zelf.
Take it or lease it

marcel@svsound

Alles valt te verbeteren, niets is heilig in deze wereld en da's maar goed ook anders was de wereld maar een ellendige saaie bedoeling.

@WMC: sorry hou me niet bezig met ondersteuning betreffende DIY sector..dus geen woofers, kastberekeningen, versterkers of enig andere vorm van technische support.

Natuurlijk sta ik ter beschikking voor al de andere vragen betreffende onze SVS subs als het gaat om aanschaf of after sales service  ::)

Verder wil ik het nu graag hierbij laten en wens elke DIY guru veel succes !


Cheerz.

Marcel
SV Sound Benelux
[email protected]
06-46121848

yorkie13

#56
misschien is dit iets, er is op marktplaats een Blackmonk die een defecte svs aanbiedt

de bash amp schijnt defect te zijn  8)
http://webmail.versatel.nl/horde/services/go.php?url=http%3A%2F%2Faudio-video.marktplaats.nl%2Fluidsprekers%2F101458714-svs-25-31-pc-plus-zeer-zelden-aangeboden-high-end-subwoofer.html%3F96118512

heb je ook al een behuizing die optimaal afgestemd is op de 12.2 woofer


marcel@svsound

Verbaasd me zeer om te vernemen dat er een defecte SVS blijkbaar op marktplaatst staat.
Mailtje aan ons met aankoopbewijs en we helpen de betreffende persoon direct......
Helaas niemand die zich tot ons gewend heeft wat dit punt betreft  :-\
SV Sound Benelux
[email protected]
06-46121848

yorkie13

vindt de omschrijving ook een beetje vaag, inderdaadandere bash amp erin en de sub doet het weer

BOUBOU

#59
Quote from: Interficior on July  7, 2007, 19:29:24
Tuurlijk wil die dat. Je krijgt toch nooit een 'echte SVS' dus je mag clonen wat je wilt. ;D

Wat hebben ze immers te vrezen. De mensen die een SVS kopen bouwen geen subs zelf.

Nee, die laten hem bouwen...  >:D  ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

NielsLu

Hierbij enkele foto's van mijn zelf gebouwde SVS subwoofer  O0

Helaas ging ik tijdens de bouw zo snel dat ik vergeten ben om foto's te maken van de bouw zelf  :-X





Als versterker heb ik er een Marantz MA 500 eindversterker bij aangeschaft. Misschien in de toekomst er nog 1 versterker bij en dan bruggen  :)

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Die zal lekker strak klinken, maar is die versterker niet veel te licht joh? hier moet toch minstens wel 1Kw klasse D op hoor..... ;D
JBL PRX Power!

Interficior

Hé jouw driver ziet er een stuk anders uit dan die van mij:





Die van mij heeft een foamrand, en luchtgedroogde nomex conus lijkt het wel waar nog iets van coating overheen zit. De inverted dustcap is wel van aluminium. Tenminste ik neem aan dat ze geen andere metalen erin (laten) zetten.

Wel leuk dat de spring-connectors een vrij grote binnendiameter hebben en dat er ook gewoon bananen inpassen, maar dan zitten ze een beetje los. Bananen kun je wel gewoon in het normale geveerde gat douwen.
Take it or lease it

Raphie

Niels heeft een 12.2 jij hebt de 12.3 ;)
JBL PRX Power!

NielsLu

Quote from: Raphie on July 16, 2007, 22:45:08
Die zal lekker strak klinken, maar is die versterker niet veel te licht joh? hier moet toch minstens wel 1Kw klasse D op hoor..... ;D

Ach, wij wonen in een 2 onder 1 kap, dus ik kan hier nooit echt extreem vol open gooien helaas. Maar klinkt inderdaad erg strak, en kan ook erg goed met de snelheid van de muziek meekomen vind ik (zal wel komen omdat de sub gesloten is)  8)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Interficior

Meen je dat serieus/weet je dat zeker? ???

Ik was in de veronderstelling dat ik een 12.2 had gekocht. 12.3 klinkt niet erg ofzo. ;D

Hij zat in een PCi 20-39 voor zover ik weet, die met één pijp. Da's volgens mij die zonder plusjes en ultra dingetjes enzo.
Take it or lease it

NielsLu

Quote from: Interficior on July 16, 2007, 22:46:14
Hé jouw driver ziet er een stuk anders uit dan die van mij:

Die van mij heeft een foamrand, en luchtgedroogde nomex conus lijkt het wel waar nog iets van coating overheen zit. De inverted dustcap is wel van aluminium. Tenminste ik neem aan dat ze geen andere metalen erin (laten) zetten.

Wel leuk dat de spring-connectors een vrij grote binnendiameter hebben en dat er ook gewoon bananen inpassen, maar dan zitten ze een beetje los. Bananen kun je wel gewoon in het normale geveerde gat douwen.

Mijn conus is geheel van aluminium. Als aansluiting aan de woofer heb ik geen springconnectoren, maar gewoon van die schuifaansluitingen zoals op elke andere speaker vrij normaal is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Quote from: Interficior on July 16, 2007, 22:48:53
Meen je dat serieus/weet je dat zeker? ???

Ik was in de veronderstelling dat ik een 12.2 had gekocht. 12.3 klinkt niet erg ofzo. ;D

Hij zat in een PCi 20-39 voor zover ik weet, die met één pijp. Da's volgens mij die zonder plusjes en ultra dingetjes enzo.

Owh daar zit een ander type woofer in. don't get your hopes up  ;D
JBL PRX Power!

NielsLu

Quote from: Interficior on July 16, 2007, 22:48:53
Meen je dat serieus/weet je dat zeker? ???

Ik was in de veronderstelling dat ik een 12.2 had gekocht. 12.3 klinkt niet erg ofzo. ;D

Hij zat in een PCi 20-39 voor zover ik weet, die met één pijp. Da's volgens mij die zonder plusjes en ultra dingetjes enzo.

Dan heb jij de SVS 12" NSD Woofer (http://www.svsound.com/products-sub-cyl-pcpow2.cfm)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Het enige wat ik nog moet veranderen zijn de schroefjes, moeten nog even zwarte schroeven in  ;) En ik wil er nog een doek/grill voormaken. Daarvoor heb ik al luidspreker stof in huis.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Interficior

ISD dus als ik het zo zie. De NSD heeft wel een beetje pauper gestampt metalen basket. :X

Wat dat betreft zie je dat een Peerless XLS wel duidelijk kwalitatief beter is. Mooie rubberen rolrand, dikkere basket bij de bevestiging (deze heeft een soort "U-profiel" die wel dikker is dan de NSD zo te zien) en sowieso mooie gegoten basket en geventileerde spider. Maar tot zover SVS gebashed... :P
Take it or lease it

NielsLu

Quote from: Interficior on July 16, 2007, 23:01:50
ISD dus als ik het zo zie. De NSD heeft wel een beetje pauper gestampt metalen basket. :X

Wat dat betreft zie je dat een Peerless XLS wel duidelijk kwalitatief beter is. Mooie rubberen rolrand, dikkere basket bij de bevestiging (deze heeft een soort "U-profiel" die wel dikker is dan de NSD zo te zien) en sowieso mooie gegoten basket en geventileerde spider. Maar tot zover SVS gebashed... :P

Hmm, als ik de 12.2 ga vergelijken met de 12.2 woofer dan wint de SVS het echt wel. Zal wel een andere klasse woofer zijn dan...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Ja, de 12.2 drivers zaten in de duurdere systemen
JBL PRX Power!

NielsLu

Voor verdere info en opmerkingen over mijn subwoofer graag in het zelfbouwtopic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62139.0).

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: marcel@svsound on July  7, 2007, 19:33:57
Alles valt te verbeteren, niets is heilig in deze wereld en da's maar goed ook anders was de wereld maar een ellendige saaie bedoeling.

@WMC: sorry hou me niet bezig met ondersteuning betreffende DIY sector..dus geen woofers, kastberekeningen, versterkers of enig andere vorm van technische support.

Natuurlijk sta ik ter beschikking voor al de andere vragen betreffende onze SVS subs als het gaat om aanschaf of after sales service  ::)

Verder wil ik het nu graag hierbij laten en wens elke DIY guru veel succes !


Cheerz.

Marcel

Hallo Marcel,

Weet jij hoe SVS staat tegenover het gebruik van een naamplaatje met het logo van SVS op een zelfgebouwde subwoofer met daarin een SVS woofer?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D