SVS PB12plus

Started by WMC, June 28, 2007, 14:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Je Q zit dan op 0.9 ongeveer. Het min -3 dB punt is 32 Hz, klopt dat een beetje met je metingen?

Ik was ook niet echt van plan die van mij voor muziek te gebruiken, puur voor films. Voor muziek is 2x Eton 11-581 Hex in ongeveer 70 liter gesloten meer dan genoeg :).



Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

Quote from: WMC on July  2, 2007, 16:30:18
Je Q zit dan op 0.9 ongeveer. Het min -3 dB punt is 32 Hz, klopt dat een beetje met je metingen?

Sorry, ik heb geen idee. Ik heb geen meetapparatuur. Het gaat tot nu toe beetje op gehoor  ;)

Echter weet ik wel te zeggen dat het geluid erg strak is nu, Mijn woofer zit momenteel nog wel in een testkast. Binnenkort ga ik zelf een nieuwe kast bouwen, ik denk geheel volgens afmetingen van de SVS PB12Plus kast. Zou er nog veel bracing in de kast moeten?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WMC

Als je volgens de PB12 plus de kast wilt maken zeer zeker, een kast van 130 liter krijg je echt niet stil zonder goede bracing of dikke zandwanden. Ik ga dit weekend denk ik ook een plannetje uitwerken voor een kubusvormige PB12 plus, zal wel wat posten hierover als ik wat uitgewerkt heb.

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: NielsLu on July  2, 2007, 16:37:00
Sorry, ik heb geen idee. Ik heb geen meetapparatuur. Het gaat tot nu toe beetje op gehoor  ;)

Echter weet ik wel te zeggen dat het geluid erg strak is nu, Mijn woofer zit momenteel nog wel in een testkast. Binnenkort ga ik zelf een nieuwe kast bouwen, ik denk geheel volgens afmetingen van de SVS PB12Plus kast. Zou er nog veel bracing in de kast moeten?

Ik heb hier een typefoutje gemaakt, ik bedoelde de SB12Plus. Dit is de dus de kleinste gesloten sub die SVS produceerd. Zal daar veel bracing in moeten?



Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WMC

#30
Ik zou voor 1 kruis erin gaan.

Wat betreft die versteker, geen idee, misschien iemand anders?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

#31
Hoe denk jij over die Cambridge versterker?

Laat maar, je had al antwoord gegeven  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

dre73

nee is het simpele antwoord ;D
een gesloten kast me kleine inhoud zal met muziek beter tot z`n recht komen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NielsLu

Quote from: dre73 on July  2, 2007, 19:23:50
nee is het simpele antwoord ;D
een gesloten kast me kleine inhoud zal met muziek beter tot z`n recht komen.

Ik volg je even niet  ::), waarop is je antwoord nee?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

dre73

hahaha,ik was een pagina te vroeg :-X

Quoteik vraag me af of dat nog zo is als de woofer wordt geplaatst in een grote kast met 3 basreflex buizen.

dat was `m :-[
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NielsLu

#35
Ok, duidelijk  ;)

Ik heb nog even goed gekeken naar de specs van de subwooferversterker van Conrad (Bestnr.: 301766 - 89). Deze heeft bij 4 Ohm een vermogen van 500 watt. Lijkt me toch wel een versterker die de SVS woofer onder controle moet kunnen houden denk ik.

Heb jij toevallig ervaring met zo'n Cambridge eindversterker?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WMC

Die Conrad versterker heb ik ook naar gekeken. Deze schijnt ook ontworpen te zijn door Thommessen, dus ook erg goed. Al ben ik daar niet 100% zeker van, de geruchten heb ik wel eens gelezen in ieder geval.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

Quote from: WMC on July  2, 2007, 19:34:51
Die Conrad versterker heb ik ook naar gekeken. Deze schijnt ook ontworpen te zijn door Thommessen, dus ook erg goed. Al ben ik daar niet 100% zeker van, de geruchten heb ik wel eens gelezen in ieder geval.

Klopt ja, dat heb ik ook gelezen op het zelfbouwaudioforum. Sander Sassen kwam met deze opmerking dacht ik  ::)

Het enige nadeel is dat ie niet zo heel veel instellingsmogelijkheden heeft...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

misschien is dit http://www.bkelec.com/Modules/bsbpv500.htm wat, 500 watt aan 4 ohm en instelbare bassboost net als vroeger bij de thomessen subamps
og gewoon een hypex ds4.0, die wordt ook gebruikt om lastige scanspeak woofers aan te sturen in de
maxima

NielsLu

Quote from: yorkie13 on July  2, 2007, 19:51:43
misschien is dit http://www.bkelec.com/Modules/bsbpv500.htm wat, 500 watt aan 4 ohm en instelbare bassboost net als vroeger bij de thomessen subamps
og gewoon een hypex ds4.0, die wordt ook gebruikt om lastige scanspeak woofers aan te sturen in de
maxima


Yorkie,

Kun jij alles van BK leveren?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WMC

Wat zou je aan instelmogelijkheden willen. Geen van de genoemde verstekers heeft een parametrische EQ aan boord waarmee je kamer correctie zou kunnen doen. En bas boos is ook iets wat naar mijn idee niet nodig is als je naar de response van de SVS kijkt.

De Hypex DS4.0 zal vast een goede versterker zijn, maar daar hangt ook wel een prijs aan vast. Heeft er iemand ooit een vergelijk tussen de Conrad versterker en een DS2.0 gedaan?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

Quote from: WMC on July  2, 2007, 19:55:38
Wat zou je aan instelmogelijkheden willen?

Ik heb nog niet zoveel ervaring met Bas Boost. Misschien dat een boost wel makkelijk zou kunnen zijn in bepaalde ruimtes...

Quote from: WMC on July  2, 2007, 19:55:38
De Hypex DS4.0 zal vast een goede versterker zijn, maar daar hangt ook wel een prijs aan vast. Heeft er iemand ooit een vergelijk tussen de Conrad versterker en een DS2.0 gedaan?

Ik denk dat de versterker meer te bieden heeft dan een DS 2.0. Als je een goed vergelijk wil denk ik dat je de conrad versterker moet vergelijken met de DS 4.0, deze is inderdaad behoorlijk duurder.

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

daxie

Bas boost bij een gesloten klein subje met die driver is wel nuttig en zeker niet schadelijk. Wel niet te veel uiteraard.

Zonder boost houdt hij er al vrij vroeg op in die behuizing. Je kan hem gerust wat boosten tot -3dB bij 25 Hz, maar je zou het eens moeten simuleren.

NielsLu

Quote from: daxie on July  2, 2007, 20:05:44
Bas boost bij een gesloten klein subje met die driver is wel nuttig en zeker niet schadelijk. Wel niet te veel uiteraard.

Zonder boost houdt hij er al vrij vroeg op in die behuizing. Je kan hem gerust wat boosten tot -3dB bij 25 Hz, maar je zou het eens moeten simuleren.

In dat geval zou de conrad versterker dus eigenlijk niet echt geschikt zijn dus.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

dre73 is vd hypex ds2.0 naar de ds4.0 gegaan, en gebruikt deze voor een seas l26 woofer in een gesloten kast, de ds4.0 heeft gewoon veel meer power, dus controle over de woofer, helaas ook een hoger prijskaartje, maar als je toch het beste uit de svs 12.2 woofer wilt halen

WMC

Als dit* je respons wordt met een gesloten behuizing, zie ik niet in waarom je nog bas boost wilt toepassen. Beter lijkt het me dan om een goede EQ te kopen en een fatsoenlijke versterker met voldoende vermogen en controle over de woofer. Je kunt hem dan helemaal perfect afstellen naar je kamer, ook die pieken en dalen zijn dan weg te werken.

Weet er trouwens iemand of de fase op die Conrad subamp traploos in te stellen is, of dat het alleen 0/180 graden is?

* =
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

NielsLu

Quote from: WMC on July  2, 2007, 21:34:02
Weet er trouwens iemand of de fase op die Conrad subamp traploos in te stellen is, of dat het alleen 0/180 graden is?

Traploos  ;)

Zie linkje http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/300000-324999/301766-an-01-de-EinbauVerstaerkermodul_DS500_de-en-fr-nl.pdf

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

daxie

Quote from: WMC on July  2, 2007, 21:34:02
Als dit* je respons wordt met een gesloten behuizing, zie ik niet in waarom je nog bas boost wilt toepassen. Beter lijkt het me dan om een goede EQ te kopen en een fatsoenlijke versterker met voldoende vermogen en controle over de woofer. Je kunt hem dan helemaal perfect afstellen naar je kamer, ook die pieken en dalen zijn dan weg te werken.

Weet er trouwens iemand of de fase op die Conrad subamp traploos in te stellen is, of dat het alleen 0/180 graden is?

* =


Dat is de originele SB12 plus.

Trust me, daar wordt een bass boost gebruikt...

NielsLu

Misschien ga ik dit weekend beginnen met de bouw van een kloon van de SVS SB12Plus subwoofer. Ik heb ook een mail gestuurd aan Mario van SVS, met de vraag of ze de SVS versterkers ook los kunnen leveren. Zal wel moeilijk worden denk ik, maar niet geschoten is altijd mis  ;)

Als ik met de bouw begin zal ik foto's plaatsen in het zeflbouwafdeling.

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

marcel@svsound

Beste Niels,

we leveren geen SVS onderdelen, geen amps / drivers of wat dan ook.
We leveren alleen complete SVS subs.
DIY hoek is niet iets waar me mee bezig zijn.

succes met de zelfbouw !

Gr,

Marcel
SV Sound Benelux
marcel@svsound.be
06-46121848