Ipod voor Windows omzetten naar Mac

Started by wil, June 26, 2007, 22:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Mijn zoon heeft een Mac gekocht, de eerste in het huis! Nu wil hij echter zijn Ipod omzetten van Windows naar Mac. Hoe doe je dat?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ajbeefde

Volgens mij gewoon de Itunes versie op mac downloaden en de ipod aansluiten.... je mag meerdere pc's gebruiken dus zal er ongetwijfeld de mogelijkheid inzitten dat je zowel windows als mac kunt gebruiken...

Je hebt alle files toch op de pc staan, dus wat valt er te verliezen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Dat heb ik altijd al het meest idiote van Itunes gevonden, je kan je iPod maar aan één PC hangen. wanneer je de iPod aan een nieuwe PC hangt, dan wil die wel de iTunes library naar de iPod kopieren, maar NIET de files op de Ipod naar de lege iTunes. Ik weet dat hier wel 3rd pty tools voor zijn, maar dan ligt je directory structuur weer overhoop en vernaggelt die met wat pecg ook nog je filenames naar vage lettercombinaties zodat je buiten iTunes (dmv de iTunes TAGs) niks meer mee kan. Echt waardeloos!
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on June 26, 2007, 22:25:07
Dat heb ik altijd al het meest idiote van Itunes gevonden, je kan je iPod maar aan één PC hangen.

Niet waar. Ik hang mijn iPod zonder problemen aan alle 6 Macs in huis.

Quotewanneer je de iPod aan een nieuwe PC hangt, dan wil die wel de iTunes library naar de iPod kopieren

De iTunes muziek wordt alleen naar de iPod gekopieerd als JIJ dat wilt. Ik synchroniseer zelf liever handmatig. Je kunt simpel een extra playlist aanmaken met de muziek die je op de iPod wilt zetten.

Quotemaar NIET de files op de Ipod naar de lege iTunes.

Dat mag ook niet wegens de afspraken met de platenmaatschappijen. Anders zou je immer ALLE muziek van een iPod af kunnen trekken. Iedereen die met een iPod op bezoek komt zou jou dan kunnen voorzien van een kopie van zijn/haar muziek. Zo zou het wel erg makkelijk worden om muziek te stelen, dus is er logischerwijs een drempel opgeworpen. ;)

QuoteIk weet dat hier wel 3rd pty tools voor zijn, maar dan ligt je directory structuur weer overhoop en vernaggelt die met wat pecg ook nog je filenames naar vage lettercombinaties zodat je buiten iTunes (dmv de iTunes TAGs) niks meer mee kan. Echt waardeloos!

Ik heb nog nooit gezien dat er iets vernaggelt wordt. Laat staan met 'pecg'... :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Quote from: wil on June 26, 2007, 22:07:47
Mijn zoon heeft een Mac gekocht, de eerste in het huis! Nu wil hij echter zijn Ipod omzetten van Windows naar Mac. Hoe doe je dat?

wil

Als het goed is geeft iTunes aan dat de iPod geformatteerd is in Windows file-system en of je deze wilt omzetten naar Mac OS file-system.
Binnen enkele minuten gebeurd...

Als hij dat niet automatisch vraagt, effe zoeken in iTunes (vooral tabblad van de iPod)

wil

Vele reacties, maar nog niet opgelost. In Itunes staat dat de 'structuur' van de Ipod is: Windows.
Eronder staat: Alleen Ipods met de macintosh-structuur kunnen worden bijgewerkt.
Hij wordt ook niet herkend als met een 3rd partytool (MusicRescue) geprobeerd wordt de muziek naar de mac te kopieren.

Wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rody

Ik had een Windows geformatteerde iPod, toen ik een Mac had gekocht en hem daarop aansloot gaf hij keurig aan dat deze naar Mac file system ging formateren.
Al onder de iPod tabblad gekeken?
Daar moet die optie volgens mij wel staan.