TAG eigenaar met TMREQ ervaring

Started by Raphie, June 25, 2007, 20:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Omdat ik niet het wiel volledig opnieuw wil gaan uitvinden, wil ik eigenlijk vragen wie er zin  heeft om samen bij mij TMREQ in te regelen.
Natuurlijk beschik ik over DBMeter, de juiste kabels, TAGTronic link kabel en PC met REW.

Ik denk gewoon dat de setup (en mijn learning curve) een stuk sneller gaat met iemand die het al eens gedaan heeft. Wie heeft er tijd en zin om op korte termijn hieraan mee te helpen?
JBL PRX Power!

Pieter-Jan

Ben geen expert, maar heb wel al mijn TMREQ ingeregeld? Van waar ben je precies, misschien kan ik je helpen al het wat in de buurt ligt?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

hifiman

En vervang die dB meter even door een Behringer ECM8000 voor 5 tienen en dan heb je nog kans dat je metingen ook nog kloppen :P

Pieter-Jan

Met het profiel dat je kan downloaden zouden ook de metingen met de dB-meter moeten kloppen ;)

(Tenzij iedereen nu op mijn vingers gaat tikken en zeggen dat daar niets van aan is  :-\ )
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Hey,

Ikzelf heb een AV192R en heb zelf alles uitgemeten en afgeregeld. Ik deed dit met dB-meter(uiteraard) en met ETF software zoals dat door Dr. Zucker himself was aangegegeven. Het vergt wat moeite om alles af te regelen maar het is de moeite waard. Indien je niet tever woont wil ik wel eens een dagje spenderen om alles correct af te regelen, ik heb dit al verschillende malen gedaan. Ik ben van Belgie (streek Aalst-Ninove).


Raphie

Ik ben van Flevoland, is wel een flink stuk rijden ;D
Werkt de REW (Room EQ Wizzard) niet goed dan?
JBL PRX Power!

PietDV

Hey Raphie,

The wizzard werkt goed om de berekingen van de filters te bepalen (gebruik ik ook) maar om de echte metingen te doen gebruikt ik ETF. Je kan de bestanden (txt) vanuit ETF direct in de wizzard importeren. Met de wizzard kan je dan de curves vergelijken, voor en na en je kan zelf dingen aanpassen manueel en zien wat er gebeurd, dit geeft meestal veel betere resultaten...soms stelt de wizzard voor om 2 filters op 1 piek te plaatsen, hierdoor verlies je een filter (je kan er max. 8 gebruiken voor de fronts, 5 voor de surrounds) wat beetje dom is...manueel kan je dan zelf bijsturen. Flevoland is idd niet in de buurt maar ' k kan er altijd een uitstap van maken (even met vrouw overleggen ;-) )

Raphie

In mijn set gaat het alleen om 2 fronts full range afregelen
m'n Velodyne dd18 heeft al z'n eigen roomcorrectie. werkt roomcorrectie trouwens nog in de DIRECT modus?
JBL PRX Power!

PietDV

Je kan zonder problemen enkel 2 kanalen TMREQen als je dat wil...ik zou toch ook de subwoofer eens uitmeten om te zien of hij idd zijn werk goed doet. TMREQ heeft het meeste effect in het laag tot zowat 100 Hz

Raphie

Ik speel alleen nog maar 2.1 vandaar ;)
i.d.d. wel een goed idee om gelijk de Velodyne te testen en te kijken of er verschillen zijn in roomcorrectrie.
Laat een ieder die zin heeft dit maar kenbaar maken via PM, dan prikken we een gemeenschappelijke datum en kunnen we dit perfect inregelen, 2 of 3 weten altijd meer dan 1. En dit is typisch zo'n activiteit die betere resultaten geeft na mate je hem vaker doet ;)
JBL PRX Power!

Teejoo

#10
Hoi,

Allereerst: gebruik gewoon de nieuwste versie van REW. Deze is sterk verbeterd t.o.v. de oude versie. ETF is dus niet nodig. Laat overigens eerst je Velodyne EQen, en daarover nog eens de TAG. Tenslotte denk ik dat je aan de fameuze radio shack meter +  correctiefile genoeg hebt voor de lage freq.

El Nino

Heb wel belangstelling, hoewel ikzelf geen TMREQ heb op m'n TAG, maar wel e.e.a. kan opsteken van inregelen van bass management via de TAG en de Velodyen c.q. mijn ervaringen kan delen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom