Yamamha - Monitor out output naar plasma Panasonic 42PV70

Started by pong38, June 23, 2007, 20:26:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pong38

Ik heb een vraag m.b.t. de OSD output van de Yamaha receiver RV-X2700 naar de plasma van Panasonic 42PV70.

Ik gebruik hiervoor een coaxkabel met tulpstekkers.
Aan de receiver zijde komt ie aan "monitor out" te hangen.
Aan de plasma kant sluit ik deze aan op de Component video ingang. Ik krijg alleen beeld op de Y aansluiting.

Het probleem is dat ik niet een mooi strak blauw scherm krijg maar slechts een zwaar verstoord zwart/wit scherm met veel artifacts.

Ik heb op de yamaha op dezelfde output nog wel een s-video uitgang zitten maar de Panasoniic heeft helaas geen s-video ingangen.

Wat kan/moet ik doen om toch het strakke oorspronkelijke beeld van het OSD van de Yamaha te krijgen ?

En... is het ook mogelijk om dit te mixen met datgene waar je op dat moment naar kijkt ? (sat, dvd, tv)


ajbeefde

Een scart connector gebruiken !!

Deze connector in de plasma, en je monitor output naar de gele connectie op de scart adapter.... werkt als een zonnetje...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

pong38

Quote from: ajbalmere on June 23, 2007, 20:29:18
Een scart connector gebruiken !!

Deze connector in de plasma, en je monitor output naar de gele connectie op de scart adapter.... werkt als een zonnetje...

Ik vrees dat ik je niet begrijp. Bedoel je dat ik een component<-> scart kabel moet gebruiken en dan alleen de Y achter in de Yamaha receiver moet steken ?

ajbeefde

Gewoon een losse scart connector waarbij je drie ingangen hebt voor bv een playstation II...... kost een paar euro...

en dan je composiet cable van de av naar de scart (plasma)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

pong38

Ok nu snap ik em.
Maar dan doemt helaas mijn volgende probleem op waar jij helaas ook niets aan kan doen... beide scart ingangen op de plasma zijn bezet.
De eerste door de sat-receiver (Dreambox) en de 2e door een yamaha dvd speler (geen component en geen hdmi uitgang aanwezig).


ajbeefde

Quote from: pong38 on June 23, 2007, 22:13:33
Ok nu snap ik em.
Maar dan doemt helaas mijn volgende probleem op waar jij helaas ook niets aan kan doen... beide scart ingangen op de plasma zijn bezet.
De eerste door de sat-receiver (Dreambox) en de 2e door een yamaha dvd speler (geen component en geen hdmi uitgang aanwezig).



heb je geen 2e scart op de dreambox.... ?

Als deze dan uitstaat gaat het signaal van je composiet er door....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

pong38

Jip die zit er op.
Zo'n typische doorlus scartaansluiting.

Dus morgen even naar de mediamarkt of zo'n 2,50 winkeltje om een scart met componentuitgang te scoren.

Dan toch nog een vraagje.
Ik kijk alleen maar TV via de Dreambox. Stel ik kijk naar iets en ik schakel het OSD van de Yamaha in.... neemt het OSD signaal het dan over ?

ajbeefde

Quote from: pong38 on June 23, 2007, 22:21:00
Jip die zit er op.
Zo'n typische doorlus scartaansluiting.

Dus morgen even naar de mediamarkt of zo'n 2,50 winkeltje om een scart met componentuitgang te scoren.

Dan toch nog een vraagje.
Ik kijk alleen maar TV via de Dreambox. Stel ik kijk naar iets en ik schakel het OSD van de Yamaha in.... neemt het OSD signaal het dan over ?

Volgens mij wel.... heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI