Acryl voetjes

Started by MarkD, June 22, 2007, 09:56:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarkD

Deze recensie al gelezen? http://hifi.nl/recensies.php?id=3037
Ik weet nooit zo goed wat ik hiervan nu moet denken. Het is wel een enorm hallelujaverhaal. ::)
In het verleden heb ik zelf wel eens geëxperimenteerd met half door gesneden squashballetjes en met Vibrapods, maar dit heeft mij nooit in een euforische stemming gebracht. Dat ze er nu niet meer onder zitten zegt eigenlijk wel genoeg. Of zou dat aan mijn CD-speler liggen? Of misschien toch aan mijn gehoor?? :-\
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Kingpin

Quote"Eerst een stukje cd via een Accuphase cd-speler op het acryl plateau. Dan pakt men de speler op en zet hem op glas. Verder verandert er niets. Op glas klinkt het plotseling doods, gecomprimeerd, schel en zelfs vals...."

Volgens mij als je Accuphase zo klinkt op glas dan is er toch echt iets anders aan de hand !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Grindtegel

Hij zal die acrylplaat wel tijdelijk in zijn oren hebben gestopt toen ie de speler op de glasplaat zette... wat een overdreven gelul zeg.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raphie

Ik hod het lekker bij m'n Creaktiv rack en sorbothane voetjes van de TAGs, daar kan geen huisvlijt tegenop  ;D
JBL PRX Power!

Staaled

Na "Creatief met kurk", "Gepyl met Acryl". ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiofiel

Ik neem die voetjes met een flinke portie 'hifi.nl' zout...  :P


Zodra het acryl de soldeerbout-test weet te doorstaan, zal ik mijn mening opnieuw bijstellen... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Toevallig bij hifi.nl ook een topic geopend hierover. :o

Ik ga ze dinsdag gewoon halen. Die van Es zal toch niet mesjogge zijn? Hij weet dat we meekijken...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Quote from: HuubF on June 23, 2007, 00:22:06
Die van Es zal toch niet mesjogge zijn?

Die van Es zal toch niet van de commerciële pot gerukt zijn? :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarkD

Misschien dat ie er een paar ingeslikt heeft. Schijn je behoorlijk van te gaan trippen... :P
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Quote from: Audiofiel on June 23, 2007, 00:35:15
Die van Es zal toch niet van de commerciële pot gerukt zijn? :P ;D

Komkom, zoals ik al eerder vandaag in een (daarna onmiddellijk gesloten) topic heb gezegd is dit forum ook tamelijk commerciëel. En dat vinden we helemaal niet erg.

René is zó stellig met zijn 'Schokkende verandering' dat we dat gewoon zelf moeten ervaren. Voor 35 euri weet je alles!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Stefan S.

#11
Quote from: HuubF on June 23, 2007, 00:43:38
Komkom, zoals ik al eerder vandaag in een (daarna onmiddellijk gesloten) topic heb gezegd is dit forum ook tamelijk commerciëel. En dat vinden we helemaal niet erg.

René is zó stellig met zijn 'Schokkende verandering' dat we dat gewoon zelf moeten ervaren. Voor 35 euri weet je alles!

Mee eens, niets voor niets zijn er hier veel mensen met Sonus Faber luidsprekers  ;)  ;D. Gewoon kopen en zelf oordelen, indien je nieuwsgierig bent.

MarkD

Quote from: HuubF on June 23, 2007, 00:43:38
Komkom, zoals ik al eerder vandaag in een (daarna onmiddellijk gesloten) topic heb gezegd is dit forum ook tamelijk commerciëel. En dat vinden we helemaal niet erg.

René is zó stellig met zijn 'Schokkende verandering' dat we dat gewoon zelf moeten ervaren. Voor 35 euri weet je alles!

We wachten je ervaringen dan ook met spanning af!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Audiofiel

#13
Quote from: HuubF on June 23, 2007, 00:43:38
Komkom, zoals ik al eerder vandaag in een (daarna onmiddellijk gesloten) topic heb gezegd is dit forum ook tamelijk commerciëel. En dat vinden we helemaal niet erg.

Wie zegt dat ik dat niet erg vind? :-\

QuoteRené is zó stellig met zijn 'Schokkende verandering' dat we dat gewoon zelf moeten ervaren. Voor 35 euri weet je alles!

René is in de afgelopen 15-20 jaar wel vaker stellig geweest... Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn gezin desondanks goed te eten heeft onder deze 'schokkende ervaringen'... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Stefan S.

Quote from: MarkD on June 23, 2007, 00:46:48
We wachten je ervaringen dan ook met spanning af!

Waarom? Indien HuuBF het geweldig vindt, ben je dan wel overtuigd?

MarkD

Twee meningen is al weer meer dan één. Verder wijs ik dit soort tweaks ook niet bij voorbaat af, maar ik sta gezien mijn eigen ervaringen in het verleden (zie boven) toch wat kritisch tegenover een recensent die een wereld van verschil verkondigt over de CD-weergave met en zonder acryl voetjes. Ik ben dan altijd benieuwd of een dergelijk persoon een super getraind gehoor heeft of dat er iets anders aan de hand is.  Verschillen die ik zelf bespeur zijn altijd wat marginaler/subtieler dan de jubelrecensies mij willen doen geloven.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers