Aurum Cantus Moon River II / Leisure 5

Started by *Shine*, June 20, 2007, 16:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

*Shine*

Iemand ervaring met de hierboven genoemde speakers?
Sinds ik de Volla heb gehoord ben ik helemaal verliefd geworden op het geluid wat uit de Ribbon tweeter komt.
Mijn eerste keus zou zijn de Moon River II.
De weede keus is de Leisure 5 beide van Aurum Cantus, echter met Stand en mogelijk Sub is deze net zo prijzig als de Moon River.
Waarom deze modellen en niet de al beluisterde Volla, beide modellen in tegenstelling tot de Volla redelijk makelijk via import te verkrijgen.
De Volla zelf kost in Nederland een dikke €3700,-- (€3200 + €500 voor de stands).

Aangezien ik mijn ervaringen baseer op de Volla, hoop ik dat ze gelijkwaardig zijn (ik weet dat ze een andere Ribbon hebben)

De Vragen:

Heeft iemand ervaringen met deze speakers of misschien zelfs spelen?
Waarom staan deze types niet op de Aurum Cantus website? Zelf denk ik om Red Rose niet in haar wielen te rijden, deze heeft voor beide type een gelijksoortig broertje respectievelijk The Classic en Rosebud
Heeft iemand ervaring met de Rosebud of The Classic?
Laatste vraag is goed voor de portomonee, weet iemand een goed en goedkoper adres waar ik de genoemde Aurum Cantus speakers kan krijgen?

Ik zit nu aan:
€ 975 voor de Leisure 5 en €250 voor de stands
€1900 incl. voor de Moon River II
Dit is tot aan huis geleverd incl. de invoer/BTW, ik heb er geen probleem om ze ergens in Nederland op te halen.
Ook wil ik een G&W TW-03E Powerfilter met 2 powercables

ps: het is niet de bedoeling om een welles nietes topic te starten over chinese audio of import enz. het is met name bedoeld om gebruikerservaringen te lezen.

Zal tevens even wat plaatjes van de speakers via google opzoeken.
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

Kingpin

Als ik zoveel geld zou uitgeven aan speakers zou ik ze toch echt eerst op m'n eigen set willen beluisteren voordat ik ze via een import over laat komen.

Kijk anders eens bij Pacific Audio in Amsterdam, zij kunnen je deze waarschijnlijk laten zien/horen en eventueel een set meegeven?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

*Shine*

#2
Kingpin dank voor de tip, beluisteren heeft uiteraard mijn voorkeur, ik zie op de website van Pacific Audio dat ze niet mijn eerste keus de Moon River II hebben. Ga het wel even aan ze vragen.

Ander issue is dat thuis beluisteren in mijn geval niet zo ontzettend veel zin heeft, aangezien ik volgend jaar ga verhuizen.
Hooguit kan ik de speaker wat uitvoeriger aan de tand voelen. Ook durf ik de uitdaging op basis van mijn Volla ervaring wel aan.
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

*Shine*

#3
Zie de gelijkenis bovenste 2 Aurum Cantus en onderste de Red Rose versies (Mark Levinson), van horen zeggen maken ze ook gebruik van dezelfde speakers en filtering.



HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

cftsang

Pacific Audio gaat volgens mij binnenkort een demo dag houden in hun vestiging. Volgens mij a.s. zaterdag. Misschien een idee?
Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

*Shine*

#5
Zojuist gelezen over de demo, was net van plan om een mailtje te sturen, ik zit a.s. zaterdag net in Venlo te BBQ-en
Maar ik denk dat een andere dag om iets te beluisteren toch ook wel goed is?
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

cftsang

#6
Zou denk ik geen probleem zijn. Als ik die Onix niet had gekocht, zou ik zeker voor een Aurum Cantus gaan. De afwerking van die speakers is om van af te likken. :D

Ik was ook van plan om te gaan, maar a.s. zaterdag ga ik naar de Paris Airshow.

Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

Joep

Quote from: *Shine* on June 20, 2007, 17:05:06
Zojuist gelezen over de demo, was net van plan om een mailtje te sturen, ik zit a.s. zaterdag net in Venlo te BBQ-en
Maar ik denk dat een andere dag om iets te beluisteren toch ook wel goed is?

Rond het middaguur al aan de BBQ?   ??? ;D
Pacific Audio is vanaf 11.00 uur open. Zou toch zonde zijn als je deze uitgelezen kans laat liggen, toch?  :o

*Shine*

#8
Het is een familiebezoek, dus ja ik zal zo rond 13:00 met mijn gezin in de auto zitten om richting het zuiden te rijden, dit om zo ongeveer rond 15:30 aan te komen en te beginnen aan de koffie met aansluitend de BBQ, het is niet anders. :-\


En een op en neertje voor 13:00 naar Amsterdam ??? , ik denk niet dat ik daar thuis de handen voor op elkaar kan krijgen.
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

cftsang

#9
Over die G&W powerfilter kan ik zeggen dat de bas wat strakker en het geluid wat rustiger zijn geworden. Het is degelijk gebouwd en zwaar. Als je benieuwd bent naar de binnenkant van het filter, kun je wel op diverse fora plaatjes opzoeken.
Samsung 46A656 | Shanling CD300 | Advance Acoustics MAA705 (2x) | Advance Acoustics MPP205 | Pro-ject RPM 5 | Onix 1.8 |

Joep

Quote from: *Shine* on June 21, 2007, 10:26:48
Het is een familiebezoek, dus ja ik zal zo rond 13:00 met mijn gezin in de auto zitten om richting het zuiden te rijden, dit om zo ongeveer rond 15:30 aan te komen en te beginnen aan de koffie met aansluitend de BBQ, het is niet anders. :-\


En een op en neertje voor 13:00 naar Amsterdam ??? , ik denk niet dat ik daar thuis de handen voor op elkaar kan krijgen.

Moet je gezin mee naar Amsterdam dan?  ;D Je laat wel een dikke kans liggen hoor, wat mij betreft. En je kan A'dam ook nog als tussenstop inzetten vanuit Alkmaar! Kan iedereen meegenieten ;) ;D

Maar ik zal je niet de les lezen, je bepaalt natuurlijk vooral zèlf hoe je je dag indeelt. :)

*Shine*

#11
Quote from: Proprius on June 21, 2007, 10:40:09
Maar ik zal je niet de les lezen, je bepaalt natuurlijk vooral zèlf hoe je je dag indeelt. :)

Dat laatste (dagindeling) daar twijfel ik steeds meer over sinds ik vorige maand een tweede kleine heb  ::)

Maar Purmerend/Amsterdam is mooi dichtbij, mits dit mogelijk is ga ik voor een andere dag. Dit heeft misschien als voordeel dat ik dan mijn eigen versterker(s) mee kan nemen. (mits mijn Yarland buizen al binnen is)
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

Joep

Quote from: *Shine* on June 21, 2007, 10:44:43
Dat laatste (dagindeling) daar twijfel ik steeds meer over sinds ik vorige maand een tweede kleine heb  ::)

;D