DVD-speler met DVI-uitgang?

Started by MdB, February 23, 2003, 15:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MdB

  • 1. Zijn er al DVD-spelers die een DVI-uitgang hebben ???
  • 2. Bestaan er DVI mod of optie kaarten in de handel ???
  • 3. Zou er handel in zijn om een DVI-uitgangskaart te verkopen die rechtstreeks op de 8bits + clock signaal van een DVD-speler kunt aansluiten ???
Beter duur dan niet te koop.

jaco

Meridian heeft een kaart voor een 800 die DVI met HDCP uit heeft.
IS wel een vrij dure DVD speler ....

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

Bij de upgrade PSM192 (de-interlace-kaart) voor de TAG McLaren DVD32R & DVD32FLR heb je ook een DVI uitgang.

Dit is overigens ook niet echt een goedkope speler.

Gr.
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jaco

Kost maar de helft van de Meridian :o

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je rechtstreeks op de clock aansluit zou het SDI zijn, DVI is vaak een signaal dat compatible is met een interlaced of progressive uitgang dus maw van achter de videoencoder.

Er komen wat nieuwe ;) spelers aan met DVI.
Ik kan alleen nog niets zeggen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteEr komen wat nieuwe spelers aan met DVI.
Toch niet in de prijsklasse van de TAG en Meridian ??? ;D

Frank, het 8 / 16 bits YCbCR signaal is toch die beruchte CI656 standaard welke gebruikt wordt als ingang op de PSM1 ???
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Lager dan Meridian en Tag.

De PSM-1 gebruikt een SDI compatible signaal, dus VOOR de video encoder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteDe PSM-1 gebruikt een SDI compatible signaal, dus VOOR de video encoder
SDI is toch een serieel protocol en DVI parallel ??? Dacht toch echt dat de PSM1 8bits parallel aangesloten moest worden VOOR de encoder uiteraard.

Dus een DVI transmitter die voor de encoder aangesloten moet worden is dus niet DE oplossing :o

Opmerking: uploaden attachment werkt niet.
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Attachments werken vanaf maandag weer.

SDI is voor zover ik het weet een signaal dat van de MPEG-2 decoder wordt afgehaald en dan digitaal 480i of 576i wordt vervoerd.

DVI wordt volgens mij van achter de videoencoder vervoerd en vervoerd dus Y,Cr,Cb 480i, 576i, of 480p, 576P of een andere gescalde vorm.

Voordeel van DVI is dat je met HDCP een beveiliging kan inbouwen.

De PSM-1 gebruikt dezelfde aansluitingen als een SDI bus, dus zit rechtstreeks achter de MPEG-2 decoder, we hebben zelfs een test opstelling gehad met een SDI PSM-1, dus een speler met SDI, en een externe PSM-1 8).
Het verdere nut was ons even niet duidelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteDVI wordt volgens mij van achter de videoencoder vervoerd en vervoerd dus Y,Cr,Cb 480i, 576i, of 480p, 576P of een andere gescalde vorm.
Weet je zeker dat DVI achter de video-encoder start en niet VOOR de video-encoder ???

De fabrikant Chrotel levert een DVI transmitterchip CH7301 die VOOR een video-encoder geplaatst wordt. Dus 8bits parallel input. Zie http://www.chrontel.com/products/7301.htm

De bijgevoegde attachment geeft een blokschema weer van de EM8500 chip zoals gemonteerd in de Kiss en Revoy DVD-speler. Hier kan met de beperkte informatie van Sigma Disigns een DVI transmitter op aan gesloten worden.

De vraag is:Is het een goede upgrade om bijv. een DVD-speler achteraf te voorzien van een DVI-uitgang dmv een optie kaartje die zelf te maken is ???

Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

MdB ik weet dat niet zeker, ik heb nog geen DVI's gemonteerd.
Van SDI weet ik wel 100% zeker dat het recht achter de MPEG-2 decoder zit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Hierbij de beloofde attachment, blokschema van de EM8500 chip zoals gebruikt in de Revoy en Kiss DVD-spelers.
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Videodecoder is volgens mij een losse chip en niet de MPEG-2 decoder.

Het feit dat er een pijl naar de DD chip gaat is wel weer verwarrend.

Vanuit de MPEG-2 decoder gaat namelijk een stroom naar de videoencoder (kan uit 2 chips bestaan), en een stroom naar de DD/DTS chip.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteDe vraag is:Is het een goede upgrade om bijv. een DVD-speler achteraf te voorzien van een DVI-uitgang dmv een optie kaartje die zelf te maken is
Is het zinvol om hier tijd aan te besteden ???
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Ja,

De digitale overdracht naar bv een digitale projector kan hier flink van opknappen, dus zeer zeker doen.

Voor CRT's lijkt het me verloren tijd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"