Micro monitor voor HT

Started by fgroen, June 18, 2007, 10:33:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Godtoh

Quote from: fgroen on January 11, 2008, 15:23:49
Ah! Dank je wel. Ik zal eens gaan kijken.

Voor de Deense Dondersteentjes had ik een paar plaatjes op maat laten maken, dat was ook niet goedkoop... Ik heb zo'n voorgevoel dat de Gamma wat dat betreft wel een beetje mee gaat vallen..  ;)
Je hebt gamma kwaliteit en bruynzeel...
Die laatste is goed aan de prijs.
Zelf zou ik daarom voor de standaard gamma gaan zeg maar.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

fgroen

Afgelopen week-end niet succesvol geweest met mijn jacht op een stukje perspex. Gamma had het niet...  >:( Vervolgens een kunststoffenzaak opgespoord, maar die was verhuisd en niet telefonisch bereikbaar. De jacht is echter nog niet gesloten.  ;D

Teven de spuitbussen ter hand genomen. Het resultaat is niet bestand tegen genadeloze flitslampen en derhalve niet superstrak te noemen.  :-[



Desalniettemin is het bij normale lichtomstandigheden aardig te pruimen. De kleur is in ieder geval wel grappig.  ;D






Ik heb er het volgende van geleerd: als ik in de toekomst serieuze projekten bevredigend wil lakken, moet ik òf serieus investeren in laktechniek (behoorlijke verven en eventueel een (semi)professionele verfspuit), òf ik breng ze botweg naar een autospuiter.  ;D

Nu zag ik bij de Gamma elektrische verfspuiten van Wagner.

Iets dergelijks: Link.

Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Mijn grootvader had vroeger een Wagner spuit die alleen met een membraanpomp werkte (dus zonder gecomprimeerde lucht) en dat was een drama. Dat ding sputterde meer dan dat het regulier spoot. Er kwam dus geen egale nevel uit, maar ook grotere druppels. Dat ding was dus eigenlijk alleen goed om tuinhout mee te impregneren of beitsen. Vandaar mijn twijfel bij de naam "wagner".

Aan de andere kant hebben die lui wel een professionele naam hoog te houden...

Zie hier. Maar ja, dan praat je waarschijnlijk ook over een ander prijssegment.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BernHardN

Zo'n ding heb ik ook, als het reservoir vol is en hij is goed afgesteld valt het wel mee, maar als hij maar even lucht hapt is het sputteren,
een goede plamuurgrondverf scheeld ook aardig in afwerking of polyesterplamuur.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

sphere

Is het nou hard blauw of aubergine?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fgroen

Quote from: BernHardN on January 14, 2008, 11:09:15
Zo'n ding heb ik ook, als het reservoir vol is en hij is goed afgesteld valt het wel mee, maar als hij maar even lucht hapt is het sputteren,
een goede plamuurgrondverf scheeld ook aardig in afwerking of polyesterplamuur.

Dank voor je feedback. Zaak is dus het reservoir voldoende vol te houden. Ik zat te denken aan een W 850.

Wat is volgens jou een goede plamuurgrondverf?


Quote from: sphere on January 14, 2008, 11:39:15
Is het nou hard blauw of aubergine?

Pimpelpaars.  ;D

Stond in het rack te koop als "trendy colour". Gaat er erg leuk uitzien met die goudkleurige konusjes.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BernHardN

Die van Alabastine die wordt lekker hard en is goed spiegelglad te schuuren.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

sphere

Quote from: BernHardN on January 14, 2008, 14:06:13
Die van Alabastine die wordt lekker hard en is goed spiegelglad te schuuren.
Lakplamuur?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

erik s.

btw leuk tafeltje. waar komt dat vandaan?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

fgroen

Quote from: erik van kleef on January 16, 2008, 21:04:31
btw leuk tafeltje. waar komt dat vandaan?

Is geen tafel (als je het ding op deze pagina bedoelt), maar een schommelstoel (of bankje).

Komt bij Catootje in den Haag (Reinkenstraat) vandaan. Catootje is zowel een lunchroom als een "lifestyle ditjes en datjeswinkel". Twee panden tegenover elkaar. De eigenaren zijn ook getrouwd met elkaar.

Hele leuke winkel met allemaal originele spullen.

Als je het tafeltje bedoelt waar de prototype kastjes opstaan, dat komt ook bij Catootje vandaan. Is uit een stuk hout gebeiteld en heet "twister".  ;)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Ben gister op pad geweest voor zwart Perspex. En gevonden. :D

Gelijk een aanbeveling: als je kunststoffen nodig hebt: RU 58. Die hebben van alles. Plaatmaterialen, rond materiaal, lijmen, harsen, etc etc. Ik had meteen allerlei inspiratie.

Uiteindelijk heb ik een stuk 5mm en een stuk 3mm zwart perspex meegenomen, alsmede een flesje lijm om de stukken op elkaar te kunnen plakken (8mm), en was totaal 4 Euro kwijt.  8)

Heb gister een malletje gemaakt uit MDF ter grootte van het aansluitplaatje, en de twee stukken verlijmd. Binnenkort (misschien morgenavond) zal ik de plaatjes uitfrezen en afwerken. Daarna kunnen de speakers afgemonteerd worden.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Godtoh

Zit je ook niet met veel overtollig materiaal of wel? :)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

fgroen

Zo. Klaar.

Afgelopen week-end de tijd genomen om de experimentele kastjes leeg te slopen en de micro's af te monteren. Verder weinig bijzonderheden. Onderop het ondertussen door mij standaard geadopteerde plakvelours (wat vroeger in bestekladen zat) geplakt, terminal plaatje voorzien van speakerterminals, alle gaten voorzien van tochtstrip, speakers aansluiten en schroeven met die handel.

Ik heb trouwens de bedrading van de ingang van het filter direkt aan de stiften van de luidsprekerklemmen gesoldeerd. Dus niet met het bijgeleverde lipje dat je dan tussen twee moeren klem moet draaien. Dat scheelt weer wat contact-overgangen.





Ik vind het er wel funky uitzien, dat brons van die konussen met het metallic paars.  8)

Ik ga me nu maar eens stierlijk vervelen...  ;D

Niet echt, ik kan nu eens in alle rust aan een paar milestones beginnen... (De kasten heb ik al....)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BernHardN

Ziet er mooi uit zo, waarmee zijn ze te vergelijken qua commecieele kasten?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

fgroen

Quote from: BernHardN on January 28, 2008, 14:31:30
Ziet er mooi uit zo, waarmee zijn ze te vergelijken qua commecieele kasten?

Goeie vraag. Het is een beetje een buitenbeentje zou ik zeggen. Ik heb me nooit echt verdiept in de markt van micro monitors.

Swans maakt ook speakertjes met hun eigen componenten, hoewel ze vaak de M3N of de M5N gebruiken. De M4N kom ik niet vaak tegen bij hen..  ::)




Ik heb deze dingen ook niet gebouwd met een bepaalde commerciele speaker in gedachten. Ik zag die M4N en toen wilde ik daar wel eens wat mee proberen.

Oh! toch iets gevonden in hun HT sectie...



Zelfde woofer en zelfde tweeter. Vragen ze in Duitsland €235,-- per stuk voor. Ik denk niet, dat hun filter er uit ziet als dat van mij..  8)

Dit retailt voor €465,--/stk:

Zit de M5N in. Ook met TN25 tweeter.

Sowieso een beetje een rare toko dan Swans speaker, vooral in Duitsland. Daar wordt Swans (HiVi research) verkocht onder de naam "Exponilear" (aus Berlin), voor niet leuke prijzen. Ik denk, dat de Duitsers beter hier in die Niederlände kunnen bestellen...  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BernHardN

Quote from: fgroen on January 28, 2008, 16:36:57
Goeie vraag. Het is een beetje een buitenbeentje zou ik zeggen. Ik heb me nooit echt verdiept in de markt van micro monitors.

Swans maakt ook speakertjes met hun eigen componenten, hoewel ze vaak de M3N of de M5N gebruiken. De M4N kom ik niet vaak tegen bij hen..  ::)




Ik heb deze dingen ook niet gebouwd met een bepaalde commerciele speaker in gedachten. Ik zag die M4N en toen wilde ik daar wel eens wat mee proberen.

Oh! toch iets gevonden in hun HT sectie...



Zelfde woofer en zelfde tweeter. Vragen ze in Duitsland €235,-- per stuk voor. Ik denk niet, dat hun filter er uit ziet als dat van mij..  8)

Dit retailt voor €465,--/stk:

Zit de M5N in. Ook met TN25 tweeter.

Sowieso een beetje een rare toko dan Swans speaker, vooral in Duitsland. Daar wordt Swans (HiVi research) verkocht onder de naam "Exponilear" (aus Berlin), voor niet leuke prijzen. Ik denk, dat de Duitsers beter hier in die Niederlände kunnen bestellen...  ;D
Quote from: fgroen on January 28, 2008, 16:36:57
Goeie vraag. Het is een beetje een buitenbeentje zou ik zeggen. Ik heb me nooit echt verdiept in de markt van micro monitors.

Swans maakt ook speakertjes met hun eigen componenten, hoewel ze vaak de M3N of de M5N gebruiken. De M4N kom ik niet vaak tegen bij hen..  ::)




Ik heb deze dingen ook niet gebouwd met een bepaalde commerciele speaker in gedachten. Ik zag die M4N en toen wilde ik daar wel eens wat mee proberen.

Oh! toch iets gevonden in hun HT sectie...



Zelfde woofer en zelfde tweeter. Vragen ze in Duitsland €235,-- per stuk voor. Ik denk niet, dat hun filter er uit ziet als dat van mij..  8)

Dit retailt voor €465,--/stk:

Zit de M5N in. Ook met TN25 tweeter.

Sowieso een beetje een rare toko dan Swans speaker, vooral in Duitsland. Daar wordt Swans (HiVi research) verkocht onder de naam "Exponilear" (aus Berlin), voor niet leuke prijzen. Ik denk, dat de Duitsers beter hier in die Niederlände kunnen bestellen...  ;D

:o zo zie je maar weer dat zelf bouw loont........

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100