VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#75
....en voorlopig weer genoeg gedaan....kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een beetje
"CARTIER-STYLE" is.....eigenlijk te mooi om hout tegenaan te zetten... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Wiros

Quote from: Erik van Voorst on June 22, 2007, 16:43:54
Hoi Ik heb het toevalig gisteren ook kunnen kopen bij Quartel 6 mm messing...Hardstikke bedankt !!!!!!!

Vandaag tussen de details van de keukenbouw door...weer even wat uurtjes aan het subchassis besteed..

De foto's spreken een beetje voor zichzelf...

Na een werkbespreking hebben we toch besloten om GEEN messing profielen te gebruiken maar de plateautjes aan de wangen rechtstreeks te koppelen met M5

Dus voorboren met 4.2 mm en daarna met 2 tapboortjes voorzichtig schroefdraad gemaakt...

Ik heb vandaag 2 zijden kunnen maken en het geheel wordt steeds steviger.... ;D

Zou je wat foto,s vd keukenbouw kunnen posten?!
vrgr
Wim

Wiros

Quote from: Erik van Voorst on June 22, 2007, 16:51:13
....en voorlopig weer genoeg gedaan....kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een beetje
"CARTIER-STYLE" is.....eigenlijk te mooi om hout tegenaan te zetten... :P

Van het materiaal dat je gebruikt voor het binnen chassis heb ik nog 1.50 m staan in rood koper van 10mm dik.
Ik wilde daar cable elevators van maken maar ik vond het niet zo mooi omdat roodkoper verkleurd. Dus niet gebruikt .Het worden nu plexiglas risers! ;D

vr gr
Wim



Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

#79
Quote from: Wiros on June 22, 2007, 17:26:56
Van het materiaal dat je gebruikt voor het binnen chassis heb ik nog 1.50 m staan in rood koper van 10mm dik.
Ik wilde daar cable elevators van maken maar ik vond het niet zo mooi omdat roodkoper verkleurd. Dus niet gebruikt .Het worden nu plexiglas risers! ;D

vr gr
Wim



Cable elevators moet je natuurlijk ook niet van koper of een ander metaal maken, want dan schieten ze hun zogezegde doel volkomen voorbij...  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

#80
Vandaag weer eens bezoekje gebracht aan de Arnhemse Fijnhouthandel en wat houtsoorten gekocht......wat een snoepwinkel.. :o

Ik vertelde dat ik geinspireerd ben door 2 top voorversterkers te weten de
Lyra Conoisseur van Jonathan Carr en de Ongaju KSL/M77 van Hiroyashu Kondo San.
Wist je trouwens dat Carr stage in Tokyo bij Kondo heeft gelopen....I kid you not... ;D....transistorman in de leer bij een buizenman.... :-X >:D

Enfin waar het nu omgaat is de behuizing van de Lyra....deze bestaat uit de houtsoort Pau Ferro en is door Lyra met hulp van een meubelmaker
voorzien van een paar mooie zwaluwstaarten....

Pau Ferro is door Lyra gekozen om zijn enerzijds zijn exclusieve sierwaarde en anderzijds door zijn klankeigenschappen...hij wordt nl. ook af en toe gebruikt bij solid body gitaren.... ;)

Uiteraard is het voor mij een uitdaging om mijn versterker ook zo een mooi jasje te geven.....ik heb echter gekozen voor Dalbergia Retusa ea oftewel... Cocobolo.

Zelf vind ik dit een van de mooiste houtsoorten op deze planeet..........
Klankeigenschappen....hij wordt ook gebruikt voor gitaren ....ik heb hem uitgekozen om zijn sierwaarde.... ;D.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 23, 2007, 16:27:21

Zelf vind ik dit een van de mooiste houtsoorten op deze planeet..........

Zolang niet alle bomen hiervoor worden omgezaagd natuurlijk  ;D ;)

Wiros

Quote from: ThingMan on June 23, 2007, 00:17:12
Cable elevators moet je natuurlijk ook niet van koper of een ander metaal maken, want dan schieten ze hun zogezegde doel volkomen voorbij...  :)


Leg eens uit svp ::)

vrgr
Wim

Erik van Voorst (in memoriam)

#83
Cocobola wordt mondjesmaat aangeleverd en is skyhigh geprijsd en wordt zeer beperkt gekapt......zo heeft de natuur weer een kans... :P

Ik hoop dat Toine de cable elevatie gaat uitleggen in een PM... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

#84
Quote from: Wiros on June 23, 2007, 16:33:55

Leg eens uit svp ::)

vrgr
Wim
Een cable-elevator is bedoeld om kabels elektrisch en magnetisch te ontkoppelen van de vloer en van de onbewezen negatieve invloed die dat kan hebben (ik geloof er overigens zelf wel in, maar dat geloof staat in mijn uitleg verder niet ter discussie). Het gaat dus om elektromagnetische invloeden in dit geval en die isoleer je met.... een isolator.
Het is niet toevallig dat commerciƫle cable-elevators van porselein gemaakt zijn, zoals de isolatoren van hoogspanningsleidingen. Zou je koper nemen of een ander metaal, dan wordt het elektromagnetisme dat een negatieve invloed zou uitoefenen nog gewoon doorgegeven aan het oppervlak waarop de kabel rust, begrijp je wel?

Cable-elevators zijn dus van hout, porselein, steen, glas -- kortom, alles wat niet kan geleiden.
Nogmaals: dit even los van het feit of die invloed er echt is! Want ALS ie er is, zal ie alleen tenietgedaan kunnen worden door een isolerend oppervlak waarop de kabel rust en bovendien door voldoende afstand tussen vloer en rustpunt.

Logisch nadenken brengt me hierop. Vandaar dat je bij Action porseleinen cable-elevators kunt kopen van 49 cent per stuk....  ;)
Toine.

Magura

Quote from: Erik van Voorst on June 23, 2007, 16:37:15


Ik hoop dat Toine de cable elevatie gaat uitleggen in een PM... ;)

Niet dus  ;D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Erik van Voorst (in memoriam)

Omdat ik niet wil overkomen als iemand die de regenwouden sloopt voor zijn versterkertje  :PĀ±

Commonly referred to as Cocobolo, the Dalbergia Retusa is a mid-sized, sub-canopy tree belonging to the Papilionaceae family, reaching 45 to 60 feet in height in the natural rainforest, with trunk diameters up to 3 feet, usually of irregular form.  The heartwood is surrounded by white sap wood.  The sapwood which is as dense as the heartwood will vary in amount depending on the age of the tree and the conditions of its habitat.  The poorly formed stems yield the most uniquely figured and highly-prized wood. Cocobolo is leguminous, or nitrogen-fixing.

Cocobolo is so rare, very little of it reaches the world market. Because of its great beauty and high value, Cocobolo has been heavily exploited and is now mainly harvested from private finca's where the 80 to 100 year old trees have been able to mature.   One of the true tropical rosewoods, Cocobolo is probably the most beautiful exotic wood worldwide, ranging from a beautiful rich dark brick red, to reddish or dark brown, with a figuring of darker irregular traces weaving through the wood. The amount of figure and contrasting color varies widely from tree to tree.  In this respect it is quite similar to Claro Walnut found in the Sacramento Valley of California.  Cocobolo is fine textured and oily in look and feel. The wood has excellent working characteristics and the natural oils give the wood a natural luster. Cocobolo is highly durable and strong, it can be turned, planed, drilled and milled without chipping.  It is twice the weight of Walnut, and is so dense it does not absorb water (it will not float!).  Because of its scarcity and high value, it is used for its rare beauty rather than for its extreme strength or durability.

Cocobolo is highly favored for fine furniture and cabinetry, fine inlay work, brush backs, knife handles, guitars and other musical instruments, pool cues, fine fountain pens, decorative and figured veneers, parquet floors, hunting bows, automobile dashboards, bowls, jewelry boxes, and other expensive specialty items.

Dus de volwassen bomen gaan na een mooi regenwoudleven om  ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

 ^-^ Had ik ook niet moeten zeggen...alsof je zo'n slechterik bent  ;)....je hebt gewoon een enorme passie voor hout...(hier nog een)...en hierbij wil je vanzelfsprekend dat het de bomen ook goed blijft gaan...
Hup...verder  ;D ;)

Niet actief

Quote from: Magura on June 23, 2007, 17:04:14
Niet dus  ;D
Tuurlijk niet.... waarom?  ;)
Het is een vraag die in het openbaar gesteld wordt.


Magura

Quote from: ThingMan on June 23, 2007, 17:25:09
Tuurlijk niet.... waarom?  ;)
Het is een vraag die in het openbaar gesteld wordt.



Ik vind het ook niet erg, zo leer je nog eens wat bij  :)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Wiros

#90
Quote from: ThingMan on June 23, 2007, 16:40:39
Een cable-elevator is bedoeld om kabels elektrisch en magnetisch te ontkoppelen van de vloer en van de onbewezen negatieve invloed die dat kan hebben (ik geloof er overigens zelf wel in, maar dat geloof staat in mijn uitleg verder niet ter discussie). Het gaat dus om elektromagnetische invloeden in dit geval en die isoleer je met.... een isolator.
Het is niet toevallig dat commerciƫle cable-elevators van porselein gemaakt zijn, zoals de isolatoren van hoogspanningsleidingen. Zou je koper nemen of een ander metaal, dan wordt het elektromagnetisme dat een negatieve invloed zou uitoefenen nog gewoon doorgegeven aan het oppervlak waarop de kabel rust, begrijp je wel?

Cable-elevators zijn dus van hout, porselein, steen, glas -- kortom, alles wat niet kan geleiden.
Nogmaals: dit even los van het feit of die invloed er echt is! Want ALS ie er is, zal ie alleen tenietgedaan kunnen worden door een isolerend oppervlak waarop de kabel rust en bovendien door voldoende afstand tussen vloer en rustpunt.

Logisch nadenken brengt me hierop. Vandaar dat je bij Action porseleinen cable-elevators kunt kopen van 49 cent per stuk....  ;)
Toine.
Toine ,
Ik was geinspireerd door een Amerikaans bedrijf ; zij maken ook scheidingstrafos  voor audio, ben even de naam kwijt.
Hun cable elevators waren gemaakt van koper en stonden op spikes. Vandaar. Dank voor je uitleg.

vr gr
Wim

Niet actief

Quote from: Wiros on June 23, 2007, 17:43:30
Toine ,
Ik was geinspireerd door een Amerikaans bedrijf ; zij maken ook scheidingstrafos  voor audio, ben even de naam kwijt.
Hun cable elevators waren gemaakt van koper en stonden op spikes. Vandaar. Dank voor je uitleg.
Hmm, ik vind het gevoelsmatig heel tegenstrijdig, gezien de aard van de problemen die door elevators bestreden zouden moeten worden.
Anyway, succes ermee!

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag weer een bestelling gedaan voor mij ESP-6....

Mijn huidige SP6 buizenvoeten zijn van plastic en hebben een slechte/matige klemming van de pootjes dmv wat slechter geleidend materiaal...dus erg veel behoefte aan iets moois...

Ik heb gekozen voor 2 soorten NBTS en Yamamoto....Uiteindelijk is het Yamamoto geworden.
Deze bestaat uit een teflonconsole gemaakt uit 1 stuk en op een "speciale manier" (het blijft audio mysterie  ;D) behandeld...

Verder zijn de pootjes extra heavy goldplated op phosphor Bronze en is de klemkracht regelbaar/nastelbaar... 8)

Kijk dit zijn mijn oude voetjes...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

..EN mijn nieuwe.............
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Dat zijn wel heeeele mooie voetjes.. :o..ik heb er veel gezien maar zoiets nog nooit...waar bestel je  zoiets?

BernHardN

Quote from: Erik van Voorst on June 23, 2007, 16:27:21
Vandaag weer eens bezoekje gebracht aan de Arnhemse Fijnhouthandel en wat houtsoorten gekocht......wat een snoepwinkel.. :o

Ik vertelde dat ik geinspireerd ben door 2 top voorversterkers te weten de
Lyra Conoisseur van Jonathan Carr en de Ongaju KSL/M77 van Hiroyashu Kondo San.
Wist je trouwens dat Carr stage in Tokyo bij Kondo heeft gelopen....I kid you not... ;D....transistorman in de leer bij een buizenman.... :-X >:D

Enfin waar het nu omgaat is de behuizing van de Lyra....deze bestaat uit de houtsoort Pau Ferro en is door Lyra met hulp van een meubelmaker
voorzien van een paar mooie zwaluwstaarten....

Pau Ferro is door Lyra gekozen om zijn enerzijds zijn exclusieve sierwaarde en anderzijds door zijn klankeigenschappen...hij wordt nl. ook af en toe gebruikt bij solid body gitaren.... ;)

Uiteraard is het voor mij een uitdaging om mijn versterker ook zo een mooi jasje te geven.....ik heb echter gekozen voor Dalbergia Retusa ea oftewel... Cocobolo.

Zelf vind ik dit een van de mooiste houtsoorten op deze planeet..........
Klankeigenschappen....hij wordt ook gebruikt voor gitaren ....ik heb hem uitgekozen om zijn sierwaarde.... ;D.



Dat zijn een paar mooie plankjes  :o

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

#96
Kun je niet overal halen ...na goed zoeken.........kijk even bij Acoustic Dimension...(Delft)... ;)
Acoustic-Dimension [[email protected]]

Je ziet op de eerste foto de Yamamoto en op de 2e foto de NBTS...

De Yamamoto heeft dezelfde soort pootjes als de NBTS dus geen lugs !! ..alleen geen bevestigingsring...je koppelt rechtstreeks middels het teflon...verder bestaat de Yamamoto uit 1 stuk en de NBTS uit twee stukken.... ;).

De centerpin kun je eventueel aan de massa leggen...dat zou nog ietsje kunnen doen tegen brom...

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HTR

Quote from: Erik van Voorst on June 22, 2007, 16:51:13
....en voorlopig weer genoeg gedaan....kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een beetje
"CARTIER-STYLE" is.....eigenlijk te mooi om hout tegenaan te zetten... :P


damn wat ben jij an het bouwen zeg! dat is meer een bunker als een versterker heb je em wel eerst uitgeprobeert met je 9mm? of hij t wel houden kan?  ;D

just kidding, mooi werk! :)

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 25, 2007, 10:35:48

De centerpin kun je eventueel aan de massa leggen...dat zou nog ietsje kunnen doen tegen brom...


De centerpin wordt ook vaak gebruikt om lokaal componenten aan een stermassa-punt te kunnen hangen (zeer korte lokale verbiningen)

Erik van Voorst (in memoriam)

#99
Gisteren de rekening binnen gekregen van de Shallco Attenuator...hij is verstuurd. :)
Wat een beetje een tegenvaller was ...er werd 88 dollar verzendkosten in rekening gebracht.. :o

Het enige leuke is dan weer dat het pakketje met het hard en zacht knoppie 2 kg weegt  8)

IK KRIJG NET EEN TELEFOONTJE DAT HIJ BINNEN IS.....moest ook gelijk weer ff 46 euro invoer dokken... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!