VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Mochten jullie nog wat (zeldzame) buizen zoeken of andere onderdelen is dit misschien wat:

za 10 mrt  37ste Landelijke Radio Vlooienmarkt
Op zaterdag 10 maart 2012 organiseert de VERON afd. 's Hertogenbosch (Stg. BRAC) haar 37ste Landelijke Radio Vlooienmarkt in het Autotron te Rosmalen (Den Bosch) van 9.00 tot 15.30.

Ik ga er morgen weer heen, was er verleden jaar ook, waren best veel stands en heb er leuke dingen op de kop getikt (Lemo connectoren e.d.)

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Arno,

Ik vrees van niet...ach ik kijk even wat er binnenkomt misschien dat ik mettertijd alsnog... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1352


Deze jongens staan nu eindelijk in te spelen...In de Aitos laag monoblokjes......meaning...ik luister weer full range  :coffee:

Even rust na een hectische modextravaganza (buizen/caps/instelpots/midunits)... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2012, 10:56:50


Deze jongens staan nu eindelijk in te spelen...In de Aitos laag monoblokjes......meaning...ik luister weer full range  :coffee:

Even rust na een hectische modextravaganza (buizen/caps/instelpots/midunits)... :o

En dat is muziekBELEVEN...mooie cap zeg

paarslicht

Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2012, 10:56:50


Deze jongens staan nu eindelijk in te spelen...In de Aitos laag monoblokjes......meaning...ik luister weer full range  :coffee:

Even rust na een hectische modextravaganza (buizen/caps/instelpots/midunits)... :o

Wat moet er eigenlijk inspelen?  Doen ze het niet goed binnen 1 Minuut?

Erik van Voorst (in memoriam)



Ook een aanrader als je "same girl" kan waarderen.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2012, 12:31:54

Ook een aanrader als je "same girl" kan waarderen.... 8)

Ben benieuwd als die eerste binnen is...en als die aan slaat (ongetwijfeld)...dan is het einde zoek en plakken we nummer 2..3...4 erachteraan... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Voyage is haar doorbraak geweest en staat nu in bestelling... Hier bouw ik voor..... :yin-yang: :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Leon

Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2012, 17:34:41Hier bouw ik voor..... :yin-yang: :wub:

Enorm veel respect Erik. Nobele gedachtengang. Misschien komt het nog wel ooit zover, dat ZIJ een opname voor JOU set maakt ..........
Hulde trouwens ook voor de wijze waarop je met de 'onruststokers' in je topics omgaat. Ook daar heb je een prachtige balans in gevonden.  :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
Groetjes Leonneke

paarslicht

#1359
Quote from: Leon on March 10, 2012, 21:16:30
Enorm veel respect Erik. Nobele gedachtengang. Misschien komt het nog wel ooit zover, dat ZIJ een opname voor JOU set maakt ..........
Hulde trouwens ook voor de wijze waarop je met de 'onruststokers' in je topics omgaat. Ook daar heb je een prachtige balans in gevonden.  :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

je zou dit topic eens moeten lezen en dan ben ik benieuwd hoe je er dan tegenover staat.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120835.0

Perfectionist

#1360
Quote from: paarslicht on March 11, 2012, 16:56:14
je zou dit topic eens moeten lezen en dan ben ik benieuwd hoe je er dan tegenover staat.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120835.0

Paarslicht er zijn de laatste dagen de nodige reports rond jou binnengekomen van verschillende mensen. Ik heb je posthistorie eens nagelopen en daar zitten inderdaad soms weinig constructieve posts tussen.

Als je intentie is om alleen maar te stoken dan geef ik je nu vast een schot voor de boeg, indachtig het adagium, een gewaarschuwd mens......
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Wat is dat report to the mod toch voor een knopje...krijgt men een kick als men daarop drukt ??

Moet ik ook eens gaan proberen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Quote from: chansig on March 11, 2012, 19:44:51
Wat is dat report to the mod toch voor een knopje...krijgt men een kick als men daarop drukt ??

Moet ik ook eens gaan proberen.

Gr Hans

Voor je geruststelling, de helft doen we niets mee, maar als er verschillende userfeedback is rond .1 persoon kijken we wel of er een kern van waarheid inzit.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

paarslicht

Quote from: Perfectionist on March 11, 2012, 19:38:57
Paarslicht er zijn de laatste dagen de nodige reports rond jou binnengekomen van verschillende mensen. Ik heb je posthistorie eens nagelopen en daar zitten inderdaad soms weinig constructieve posts tussen.

Als je intentie is om alleen maar te stoken dan geef ik je nu vast een schot voor de boeg, indachtig het adagium, een gewaarschuwd mens......

Wel nee, geen enkele noodzaak daar toe.
Ik denk ook dat ik, ondanks wellicht de toon die ik aansla volgens sommigen, meer constructieve bijdrages heb geleverd dan vele anderen.
Tevens denk ik dat door kennis verschil sommige mensen dat helaas niet door hebben.

dre73

dezelfde constructieve bijdrages als op zelfbouwaudio? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Perfectionist

#1365
Quote from: paarslicht on March 11, 2012, 19:48:57
Wel nee, geen enkele noodzaak daar toe.
Ik denk ook dat ik, ondanks wellicht de toon die ik aansla volgens sommigen, meer constructieve bijdrages heb geleverd dan vele anderen.
Tevens denk ik dat door kennis verschil sommige mensen dat helaas niet door hebben.

Het was een aanwijzing van het forumbeheer, dus wij vinden er wel een noodzaak in. Graag dus rekening meehouden in je postgedrag...

Discussie hierover is nu gesloten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: Perfectionist on March 11, 2012, 19:59:47
Discussie hierover is nu gesloten.

Diverse posts verwijderd. Hopelijk hoef ik mezelf niet meer te herhalen
Een beter forum begint bij jezelf.

m9

Quote from: Arno P on March  9, 2012, 09:25:23

Maarrrrr...die cmc voetjes (keramisch of teflon) ogen toch degelijker niet...?

heb zojuist 4*cmc octals besteld bij jbr.
ga deze echter op een printplaatje bevestigen dus zou graag de afmetingen hebben van de pinnen omdat dit component niet in de library van enig tekenprogramma voorkomt.
mijn vraag is dus; heb jij hier een pdfje van of een datasheet?

Arno P

Quote from: m9 on March 14, 2012, 13:18:16
heb zojuist 4*cmc octals besteld bij jbr.
ga deze echter op een printplaatje bevestigen dus zou graag de afmetingen hebben van de pinnen omdat dit component niet in de library van enig tekenprogramma voorkomt.
mijn vraag is dus; heb jij hier een pdfje van of een datasheet?
Staan niet op de CMC site? Ik soldeer overigens nooit meer een voetje op een pcb...teveel ellende mee gehad ivm warmte uitzetten/krimpen. Even een PM en ik meet de pin diameter vanavond voor je op

m9

ik kan ze zelf ook wel opmeten hoor als ik ze binnen krijg.
het zou makkelijk geweest zijn als jij een datasheetje had oid.
deze zien er idd zeer degelijk uit en klemmen de buispinnetjes op 6 punten ipv 3, kortom een erg goeie tip.

paarslicht

Quote from: m9 on March 14, 2012, 17:37:38
ik kan ze zelf ook wel opmeten hoor als ik ze binnen krijg.
het zou makkelijk geweest zijn als jij een datasheetje had oid.
deze zien er idd zeer degelijk uit en klemmen de buispinnetjes op 6 punten ipv 3, kortom een erg goeie tip.

Ze zien er fantastisch uit maar de eerlijkheid doet mij bekennen dat een beetje normaal gemaakt buisvoetje (keramisch +verzilverd of vergulde kontakten) in de praktijk rustig 40-50 jaar z'n werk uitstekend doet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik voor zeer gevoelige plaatsen (phono) de draden/onderdelen rechtstreeks soldeer op de buis zelf. Ik maak daarvoor op een printplaat een soort verende ophanging. Uiteraard gebruik ik dan wel long-life buizen en dan hoef je slechts eens per 10 jaar ( 15 jaar zal de buis waarschijnlijk ook wel halen) of zo de buis te vervangen.

Arno P

Quote from: m9 on March 14, 2012, 17:37:38
ik kan ze zelf ook wel opmeten hoor als ik ze binnen krijg.
het zou makkelijk geweest zijn als jij een datasheetje had oid.
deze zien er idd zeer degelijk uit en klemmen de buispinnetjes op 6 punten ipv 3, kortom een erg goeie tip.

Net gemeten...dunste (uiteinde): 1.8mm en de 2 ringen op de pen 2.2mm  ;)

m9

heb vandaag m`n 4 cmctjes binnengehad en erik, ik kan ze van harte aanbevelen want ze klemmen de buisvoetjes vast alsof `t ze een lieve lust is.
custom component tekeningetje was ook binnen 10 minuutjes gepiept.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kan ze in magnoval niet vinden... :notify:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on March 17, 2012, 01:17:02
Ik kan ze in magnoval niet vinden... :notify:

Wild idee....zou het mogelijk zijn om het magnoval keramiek te gebruiken en hierin cmc pennen te monteren?