VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DJ-Foxx


paul groot

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2008, 22:03:48

Ik denk dat het ook wel 99,9 procent meespeelde dat Anton naast me zat en ik snel kon schakelen van heb ik nog 16 van deze buizen liggen...zo ja...dan is er met hem erbij nog hoop.... :)

Dan heb je zeker aan Anton een mazzeltje want de buizenbezetting van de Aitossen zijn niet echt bekend.....
Hulde aan Anton. ;D

gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Ruud-

Quote from: scrutinizer on March  7, 2008, 15:47:58
Dat is boeiend Ruud, ik heb namelijk een 'speciaal' lang inbusschroevendraaiertje (scrabble ;D) die nodig is voor het openen ervan. ;)
En hebben ze wel wat last van "prima donna" gedrag......to say the least. ;)

Anton.

P.S. En zeg ik daar niets mee over de 'klankmatige' eigenschappen.......het ontlokt toch een vraagje bij me, Ruud-......zat Herman toevallig naast je toen je dit neerpende? :-X  ;)


Beste Anton, 

Hebben we het wel over dezelfde (actieve-line) Aitos, de mijne heeft dus echt een los afneembare kap.
 
Ruud

p.s. ik weet welke Herman je bedoelt...het antwoord is nee, hij zat niet naast me ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

scrutinizer

#1079
Quote from: Ruud- on March 11, 2008, 21:47:51
 
Hebben we het wel over dezelfde (actieve-line) Aitos, de mijne heeft dus echt een los afneembare kap.
Aitos LV 302 (300 serie)....geperforeerde, zwarte alu u-shape kap.

Quotep.s. ik weet welke Herman je bedoelt...het antwoord is nee, hij zat niet naast me ;)
just kidding!!! ;)


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

De buizenbezetting van mijn bakkies kende ik al maar de instellingen zijn ook weer geheim...die bouwer heeft alles afgeschermd  :(

Anton heeft ze gelukkig en gerepareerd en prima ingesteld het bleek een kapotte instelpotmeter...flutkwaliteit...op een monoblok
van..tig euro  >:(   Gisteren nieuwe Bourns instelpots gekocht

Gelukkig was het NIET mijn voorversterker.... 8)

Enfin..ik zal die Aitossen ooit nog wel een special edition maken. >:D....de schakeling blijf ik af die is prima en klinkt TOP...maar constructief....brrrrrrrr  :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Quote from: Erik van Voorst on March 12, 2008, 08:43:39
Enfin..ik zal die Aitossen ooit nog wel een special edition maken. >:D....de schakeling blijf ik af die is prima en klinkt TOP...maar constructief....brrrrrrrr  :'(

Tja constructief...

Ben gisteren wezen kijken naar hifi, tis toch belachelijk dat als je een cd speler heb (van bijvoorbeeld 4k) dat er dan een cd rom spelertje open gaat?

De bouwkwaliteit is echt belachelijk voor zoveel geld, ik zou verwachten dat elke fabrikant met een cd speler van meer als 1500 euro een loopwerk fasoenlijk maakt...
Wat dat betreft respecs voor merken als mark levinson, die wel iets fatsoenlijks maken.

Ben aan het denken over een 390S, maar vind de nieuwprijs eigenlijk wat te pittig (€ 8400,-) tweedehands zijn ze zeer schaars en kun je er ook problemen (en dus hoge kosten) mee krijgen.

reMC

#1082
Quote from: FFF on March 12, 2008, 12:03:15
Ben gisteren wezen kijken naar hifi, tis toch belachelijk dat als je een cd speler heb (van bijvoorbeeld 4k) dat er dan een cd rom spelertje open gaat?

Maar die cd-speler klinkt toch niet slecht ;)

Quote from: FFF on March 12, 2008, 12:03:15De bouwkwaliteit is echt belachelijk voor zoveel geld, ik zou verwachten dat elke fabrikant met een cd speler van meer als 1500 euro een loopwerk fasoenlijk maakt...
Wat dat betreft respecs voor merken als mark levinson, die wel iets fatsoenlijks maken.

Tsja, wat is 'fatsoenlijk'? Is dat groot, pompeus, imponerend etc.? Of is het fatsoenlijk als een loopwerk licht is (en dus niet met wanden van 5cm is gebouwd) en mede daardoor goed klinkt? ;)

Ben het, zeker in dit voorbeeld van een cd-speler, trouwens wel met je eens dat de bouwkwaliteit belangrijk is. Maar ik vind het zo gek dat (bouw)kwaliteit zo vaak wordt gemeten aan hoe groot een apparaat is, of het loopwerk wel duur is etc.. Je wilt dan niet weten wat voor laser/loopwerk in de TL-0 zit (wat door veel mensen toch wordt gezien als beste loopwerk ter wereld, het hele apparaat tenminste) ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk om een apart topic over te maken...dan doe ik zeker mee.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on March 12, 2008, 12:58:16
Leuk om een apart topic over te maken...dan doe ik zeker mee.... ;)

Leuk idd.., maar geen zin om af te trappen >:D

FFF

Quote from: reMC on March 12, 2008, 12:20:51
Maar die cd-speler klinkt toch niet slecht ;)

Tsja, wat is 'fatsoenlijk'? Is dat groot, pompeus, imponerend etc.? Of is het fatsoenlijk als een loopwerk licht is (en dus niet met wanden van 5cm is gebouwd) en mede daardoor goed klinkt? ;)

Ben het, zeker in dit voorbeeld van een cd-speler, trouwens wel met je eens dat de bouwkwaliteit belangrijk is. Maar ik vind het zo gek dat (bouw)kwaliteit zo vaak wordt gemeten aan hoe groot een apparaat is, of het loopwerk wel duur is etc.. Je wilt dan niet weten wat voor laser/loopwerk in de TL-0 zit (wat door veel mensen toch wordt gezien als beste loopwerk ter wereld, het hele apparaat tenminste) ;)

Slecht klinken idd niet, maar wellicht klinkt hij beter als hij wel degelijk was gebouwd. 

Gewicht is minder belangrijk, maar als ik (bijvoorbeeld mijn arcam dvd speler die een adviesprijs had van 2700,-) open doe en geen verschil waarneem met dezelfde lade welke ik voor 20 euro in mijn computer heb gezet, dan heb ik zoiets van tja...

Verder wil ik dit topic niet vervuilen, als iemand behoefte heeft verder te discussieren doe ik graag mee, maar maak dan een nieuw topic.  >:D

Feit is: de versterker in kwestie heeft geen last van problemen veroorzaakt door een slechte bouw of bezuiniging op materialen  O0

reMC

#1086
Quote from: FFF on March 12, 2008, 13:32:05
Slecht klinken idd niet, maar wellicht klinkt hij beter als hij wel degelijk was gebouwd.

Wellicht...

Quote from: FFF on March 12, 2008, 13:32:05ewicht is minder belangrijk, maar als ik (bijvoorbeeld mijn arcam dvd speler die een adviesprijs had van 2700,-) open doe en geen verschil waarneem met dezelfde lade welke ik voor 20 euro in mijn computer heb gezet, dan heb ik zoiets van tja...

Goed is goed (daarnaast betwijfel ik of je zo makkelijk de conclusie moet trekken dat de loopwerken gelijk zijn adhv wat je aan de buitenkant ziet..)! Als je als fabrikant steeds opnieuw het wiel probeert uit te vinden zodat je iets 'nieuws' kunt bouwen... ga je toch een beetje voorbij aan wat doel is/zou moeten zijn: apparatuur ontwikkelen waarmee je kunt genieten van muziek! Behoud/gebruik wat goed is en ga daarmee verder. Ik bedoel hier overigens niet te pleiten voor een dvd-rom loopwerk in een cd-speler, maar bedoel het meer algemeen :)

(sorry Erik :-[)

Erik van Voorst (in memoriam)

Om maar weer ON-Topic te gaan....

Zoals beloofd een Schema en een Partslist....

Publicatie is nadrukkelijk niet gedaan om te discuseren want VOOR MIJ werkt het goed... ;D

Alvast een Partslist...

Het schema (audio and powersupply) ben ik nog aan het tekenen en wil eerst even met Anton overleggen en hem het na laten kijken....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Quote from: Erik van Voorst on March 12, 2008, 13:53:00
Om maar weer ON-Topic te gaan....

Zoals beloofd een Schema en een Partslist....

Publicatie is nadrukkelijk niet gedaan om te discuseren want VOOR MIJ werkt het goed... ;D

Alvast een Partslist...

Het schema (audio and powersupply) ben ik nog aan het tekenen en wil eerst even met Anton overleggen en hem het na laten kijken....

Ben erg benieuwd naar het schema (al heb ik er weinig verstand van  ;D)

Wel erg leuk als iemand zelf aan de slag wil, mooi initiatief.

scrutinizer

#1089
 :o ??? Leuke wending!!!

Is het niet gewoon zo, dat in deze tak van sport de kwantiteit bepalend is en niet de kwaliteit. :-\
Ik bedoel zijn onze wensen niet ondergeschikt, we zijn uiteindelijk maar een heel klein radertje in het 'grote commerciele' geheel. ;)
Mijn idee...Gewoon het kaf van het koren blijven scheiden, de goede loopwerken (voor zover mijn ervaring) zijn al ooit gebouwd.
Waar we mijn inziens nu een discussie over voeren is 'multifunctionaliteit' voor het 'grote' publiek......een discussie jammer genoeg, ten koste van een 'kwaliteit' weinig mensen bekend.
Na SACD/DVDA voor mij geen verassing 'that we are back on 44.1khz again' (zie analoog begin '80....en zoek de verschillen :-[)

:-X

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Quote from: scrutinizer on March 12, 2008, 15:08:07
Is het niet gewoon zo, dat in deze tak van sport de kwantiteit bepalend is en niet de kwaliteit. :-\
Quote from: scrutinizer on March 12, 2008, 15:08:07Mijn idee...Gewoon het kaf van het koren blijven scheiden

Precies, commercie, massaproductie, etc. voeren steeds meer de boventoon... Maar zolang we daar langs heen kunnen kijken is er inderdaad niets aan de hand... :)

BuSpu

Quote from: FFF on March 12, 2008, 12:03:15
tweedehands zijn ze zeer schaars en kun je er ook problemen (en dus hoge kosten) mee krijgen.
kijk maar eens in duitsland, staan er diverse.

Erik van Voorst (in memoriam)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72312.0

Graag even de laatste mails hierin deponeren...

Alvast mijn dank  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr



heb je niet nog een paar mooi foto's ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

roeleken

De CD ''in a bar under the sea'' van Deus, die klinkt nog eens geweldig op een goede hifi set.....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Leon

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2008, 16:03:39
Glassworshippingggggg.............;D

Leon weer blij ......... lampjes   ;D :D :P
Groetjes Leonneke

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: advr on March 12, 2008, 20:38:51
heb je niet nog een paar mooi foto's ;D ;D

Misschien van het week-end....dan krijgt de Wadia Cocobolo zijkanten om te matchen...en komt de voorversterker aan de voorkant iets hoger en gaat hij in de bijenwas.... 8)

Gisteren trouwens een setje van 6 NOS voorversterkerbuisjes binnengekregen...59 Euro Invoerrechten.... :o......wordt steeds gekker  >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Quote from: Erik van Voorst on March 13, 2008, 08:45:57
Misschien van het week-end....dan krijgt de Wadia Cocobolo zijkanten om te matchen...en komt de voorversterker aan de voorkant iets hoger en gaat hij in de bijenwas.... 8)

Gisteren trouwens een setje van 6 NOS voorversterkerbuisjes binnengekregen...59 Euro Invoerrechten.... :o......wordt steeds gekker  >:(
tja, al een tijdje geen NOS buisjes meer gekocht. De laatste waren 4 stuks Tesla's E88CC. rond 1964, erg lekkere buisjes. 8)

het wordt er allemaal niet leuker op soms. Je zou bijna overwegen om naar de transistor te grijpen 8) 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

paul groot

Quote from: Erik van Voorst on March 13, 2008, 08:45:57

Gisteren trouwens een setje van 6 NOS voorversterkerbuisjes binnengekregen...59 Euro Invoerrechten.... :o......wordt steeds gekker  >:(

Pas op jongen, dat zijn 3 Blu Raytjes............... >:D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

RobertD

 :o Zo weer even bijgelezen... 't was alweer een tijdje terug.

Nou maar hopen dat ik vanavond mijn bakkes weer dicht kan krijgen...

Supermooi !!!
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!