d' ondergrondse en cinémike in 48 uur, you better watch out for an overdose.

Started by stoffels, June 14, 2007, 22:22:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stoffels

d' ondergrondse en cinémike in 48 uur, you better watch out for an overdose. ;)

Wel,

Als één van de noob's hier op het forum had ik de eer om in 48 uur 2 toffe sympatieke forumleden te ontmoeten en hun set te bekijken en te beluisteren.

Dinsdagavond was Geert aan de beurt.
Na ritje van een 45 minutjes kwam ik aan ten huize van de d'ondergrondse, toe ik arriveerde was het er onwenning stil, een hemelsbreed verschil met de massieve muur van geluid die ik een halfuurtje later zou horen. :)

Na een 20 tal minutjes te hebben gepalaverd over bouwen, verbouwen en Geert zijn zelfgemaakte electrostaten in de woonkamer doken we in d'ondergrondse. Nu had ik wel al een beetje een idee wat mij te wachten stond, omdat ik de foto's van de verbouwing en het uiteindelijk resultaat op het forum reeds had bewonderd. Wel toch was ik zwaar verrast, de ruimte was zo groot, de verlichting bracht je direct in Movie stemming. Alles was zeer mooi afgewerkt.

Geert vertelde met veel passie over zijn elektrostaten en zijn zelfbouw subs, hij legde op een eenvoudige manier hoe die "dingen" werken en hoe hij ze gebouwd had, Allemaal heel interesant voor een noob, maar ik wilde maar één ding...  ze horen. Geert stak de eerste cd in de speler (iets van sonia krauss....) en meteen was het raak. Emotie vulde de kamer ik was aangenaam verrast door de natuurlijke zuiverheid. Daarna hebben we nog enkele andere dingen beluisterd waarvan het laatste een nummer van Pink Floyd was (een verzoekje van mij omdat ik dit nummer kende...   .... High Hopes van de cd The Division Bell) Toen ik David Gilmour's Gitaarsolo hoorde dacht ik dat de hij aan  het vechten was met de duivel,zo "echt" was het, de donkere kant van dit nummer kwam zeer mooi naar voor in d'ondergrondse.

Vervolgens was het tijd voor wat beeldmatereaal,  we bekeken  ondermeer een stukje van king kong en cars. Vooral King Kong was adembenemend door te werken met 2 subs die links en rechts van de zitpositie staan. Je hoorde gewoon elk takje breken. Onwaarschijnlijk echt.

Na nog wat napraten ging ik vervolgens huiswaarts.

Besluit, Geert heeft een zeer mooie set en een nog mooier theater, de ruimte is zeer gezellig ingericht en het niveau van afwerking ligt zeer hoog.

Donderdagmiddag reed ik dan naar cinémike. Opnieuw nieuwsgierig wat ik ging ondergaan.

Na een uurtje rijden kwam ik aan op de plaats van de afspraak, Cinémike. Na de verwelkoming door Mike gingen we direct naar Mike's Room en het was er ...  vol. ;D
De set stond in de hoek maar trok direct mijn aandacht, veel meer dan de rest. Mike begon met een streepje muziek, en had speciaal een setlist geprepareerd om het beste van zijn set ten berde te brengen. (Sorry voor de noorderburen, maar tis in't vloams gesgreven) Alles werd digitaal gestreamd. Hij gaf ook een korte demo van zijn Apple TV . Een apperaat waar ik een beetje gereserveerd tegenover stond, in diverse test had ik gelezen over de mindere beeldeigenschappen. Maar mike heeft me overtuigd dat de Apple tv wel degelijk zijn nut heeft. Ondermeer door video's van itunes af te spelen en dat de kwaliteit zeker de moeite is.

Mike zijn kef's klonken heel goed, alles was perfect in balans. Ik was ook hier weer danig onder de indruk van mooie set. Na een anderhalf uur te hebben geluisterd daar zijn "meet en greet" setlist die zonder twijfel perfect was samengesteld wou ik ook wel eens wat zien.

Mike stak de beamer aan we genoten van enkele mooie stukjes film. Eerst kwam Final Destination, een film die ik nog niet had gezien. (de car crash scene) vervolgens Saving Private Ryan (aankomst in Normandie) en tenslotte Gladiator, de openingsscene en de scene waarin Russel Crowe sterft. Mike had een draai gegeven aan de volumeknop en we zaten midden in het surround geweld. Vooral bij de laatste scene van Gladiator was ik echt onder de indruk van de kef's de sub.  Je gaat zo mee op in het verhaal en je wordt meegezogen door de dramatische muziek.Op een gegeven moment dacht ik dat ik zelf in de hemel zat. 8)

Na 3 uur bezoek in cinémike was ik officieel gecertificieerd.  ;DVoldaan reed ik huiswaarts. In de wagen begon ik al plannen te maken om ook mijn eigen apperatuur te gaan vervangen en upgraden. Maar mijn eerste 2 bezoeken aan HT's heb ik ook iets anders geleerd. Ik heb het zowel met Mike als Geert gehad over het upgraden van hun set.Beide vonden zelf dat er ruimte was voor verbetering, bij Geert een HTPC, bij Mike een andere Sub.

Beiden zijn zeer actief met hun hobby bezig maar nemen ook nog tijd om te genieten van al dit moois. Ze staren zich niet blind op upscalers, pixels,kabels en hertzen.(Ik wil met dit standpunt op niemand zijn tenen trappen)  Ze willen hun HT ook beleven en dat is het mooie. Hun Home theaters zijn geen eindbestemming maar een reis op zich en ik was blij dat ik daar even van mocht genieten...

Nog veel succes Mike en Geert en tot een volgende keer. ;)

christof

mikeske

leuk dubbelverslag  ;)

Vond het een aangename kennismaking.
Wat betrefd dat upgraden, dat is nu redelijk kalm.
Maar er zijn andere tijden geweest  :-X

Van yamaha, naar rotel / harman kardon
qed naar nordost
jamo naar kef
pc mediacenter naar apple
enz ...

maar vooral van vele centjes naar blut  ;D

Ging allemaal redelijk snel.
Maar nu ben ik wel heel tevreden met wat ik bereikt heb en geniet er iedere dag van.

Bedankt voor de complimentjes en hopelijk tot een volgende keer  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Hoy,

vansgelijkens hier  ;) , tof verslag

En zo krijgt een in principe eenzame hobby (DIY en muziek en film), plots een sociale dimensie.
Mike had het laatst ook al eens gesuggereerd, en ik kan hem bijtreden.
Via het forum en de meet en greets heb ik de laatste tijd,nogal wat mensen ontmoet, die dezelfde passie delen. Maar die het allemaal anders invullen. En dat is nu juist het interessante. Er is altijd iets te bespreken.

En ook heel aangenaam is om ook eens over de "niet HT gerelateerde " dingen te keuvelen en van gedachten te wisselen.

Het enige gevaarlijke aan bezoekjes is, de vaststelling dat sommige dingen beter kunnen 8), het upgradevirus... en dat kost centen  ;D
Afin , dat is bij mij in d'ondergrondse nog vrij goed onder controle. Het hoge DIY gehalte ( mijn tweede natuur) is wat dat betreft mijn redding  O0 om de kosten binnen de perken te houden

Geert


mikeske

Quote from: gvy on June 14, 2007, 23:05:30
Het enige gevaarlijke aan bezoekjes is, de vaststelling dat sommige dingen beter kunnen 8), het upgradevirus... en dat kost centen  ;D
Afin , dat is bij mij in d'ondergrondse nog vrij goed onder controle. Het hoge DIY gehalte (b mij aangeboren) is wat dat betreft mijn redding  O0

Niet altijd he, door u heb ik goedkoop aan 30m lapp kabel geraakt  ;)
Nogmaals bedankt daarvoor.

Wat betrefd de upgrades hier ook alles onder controle  :)
Door de meet en greets zelfs besloten geen cd speler meer te kopen dus 900€ bespaard.

2x bespaard dus  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

En,

zijn de stekkers al binnen? Of is de kabelmontage al aan de gang?

mikeske

Quote from: gvy on June 14, 2007, 23:14:48
En,

zijn de stekkers al binnen? Of is de kabelmontage al aan de gang?

Stekkers zijn nog niet binnen gekomen, hopelijk komen ze morgen binnen.
Dan weet ik wat gedaan dit weekend  ;D
Met de examens van men vriendin heb ik nu precies teveel vrije tijd  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Quote from: mikeske on June 14, 2007, 23:16:43
Stekkers zijn nog niet binnen gekomen, hopelijk komen ze morgen binnen.
Dan weet ik wat gedaan dit weekend  ;D
Met de examens van men vriendin heb ik nu precies teveel vrije tijd  :P

Kabeltjes maken voor de hele forumgemeenschap   ;D

Geert

mikeske

Quote from: gvy on June 14, 2007, 23:24:25
Kabeltjes maken voor de hele forumgemeenschap   ;D

Geert

geef mij kabel en stekkers en ik doe het  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: mikeske on June 14, 2007, 23:29:45
geef mij kabel en stekkers en ik doe het  ;D

Beetje zoals Frank's kabels van vroeger, die zijn nog steeds legendarisch... (en geheim?)

molle

Quote from: daxie on June 15, 2007, 09:11:38
Beetje zoals Frank's kabels van vroeger, die zijn nog steeds legendarisch... (en geheim?)

;D

De secret Cinégoo Silver en powercords. Prachtkabels O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Quote from: mikeske on June 14, 2007, 23:16:43
Stekkers zijn nog niet binnen gekomen, hopelijk komen ze morgen binnen.
Dan weet ik wat gedaan dit weekend  ;D
Met de examens van men vriendin heb ik nu precies teveel vrije tijd  :P

Pffff geen pakketjes vandaag  :(

Dus:

geen macbook upgraden naar 160gig
geen apple tv upgraden naar 160 gig
geen stroomkabels maken

3 x  :( maakt mij  >:(
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

stoffels

Quote from: mikeske on June 15, 2007, 15:49:23
Pffff geen pakketjes vandaag  :(

Dus:



3 x  :( maakt mij  >:(

Maar mikey toch, zet dan een goe filmke op. ;D


mikeske

Quote from: stoffels on June 15, 2007, 18:58:19
Maar mikey toch, zet dan een goe filmke op. ;D



heb een goed muziekske opgezet en ga nu iets eten en dan nen goeien drinken  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on June 15, 2007, 18:59:22
heb een goed muziekske opgezet en ga nu iets eten en dan nen goeien drinken  ;D

Hebt gij geluk zeg. Scholl ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter