24 KT gold plated write surface dvd-r of dvd+r; waar te koop?

Started by Ejorne, June 14, 2007, 17:39:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik ben op zoek naar dvdr's die een gold plated write surface hebben.

Nu heb ik de MFSL Ultra Discs gezien, maar die zijn me net een beetje te prijzig.
Info over andere schijven kan ik ook wel vinden, zoals Kodac, Emtec, Mitsui en andere. Maar ik kan nergens een shop vinden die ze ook te koop aanbiedt.

Weet iemand dergelijke schijven te koop? Ik denk aan een stukprijs van circa 1 euro.

De bedoeling is om hiermee home-made dvda schijfjes van audio-cd's te maken. Ik heb voor standaard cd's al een goede cdr gevonden, de ultra black magic. Echter vindt ik een dvda toch wel erg prettig, meerdere cd's op 1 schijf. Echter met standaard dvdr's is de kwaliteit toch aanzienlijk minder goed dan met de ultra balck magic cdr's...

Wie kan me helpen aan dergelijke gold plated dvdr media? Of wie weet andere dvdr's die goed voor audio zijn?

bvd,
Jeroen


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Ejorne

Quote from: FrankB on June 14, 2007, 21:31:26
http://www.pmteurope.com/catalog/product_info.php?cPath=28_645&products_id=2486

Deze zijn 22,95 voor 10. Redelijke prijs volgens mij.

Bedankt voor je reply.
Ja, de prijs is in ieder geval een stukje voordeliger dan de mfsl schijfjes.
Heb je zelf ook ervaring met deze schijfjes?


FrankB

Nee, ik gebruik eigenlijk helemaal geen cd-r of dvd-r. Films die ik download kijk ik via een dvd-rw en gooi ze daarna weg. Bewaren doe ik alleen met originelen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

spotmatic

Quote from: FrankB on June 16, 2007, 09:15:33
Nee, ik gebruik eigenlijk helemaal geen cd-r of dvd-r. Films die ik download kijk ik via een dvd-rw en gooi ze daarna weg. Bewaren doe ik alleen met originelen.

Over afvalprobleem gesproken. Volgens mij ben jij rijp voor een oplossing waarmee je DVD's en ISO's naar je weergever kunt streamen. Uiteindelijk is dat VEEL goedkoper dan schijfjes branden en na gebruik weggooien.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

FrankB

Quote from: spotmatic on June 16, 2007, 10:26:45
Over afvalprobleem gesproken. Volgens mij ben jij rijp voor een oplossing waarmee je DVD's en ISO's naar je weergever kunt streamen. Uiteindelijk is dat VEEL goedkoper dan schijfjes branden en na gebruik weggooien.

Er staat rW he, dus ik gooi de film weg en niet het schijfje ;)

Maar je hebt wel gelijk, streamen zou de mooiste oplossing zijn. Alleen geen idee welk apparaat dat goed zou kunnen en ook nog m'n dvd's kan afspelen. Ik heb nl. geen zin in verschillende apparaten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Maximus_Aurelius

#6
Quote from: FrankB on June 16, 2007, 09:15:33
Nee, ik gebruik eigenlijk helemaal geen cd-r of dvd-r. Films die ik download kijk ik via een dvd-rw en gooi ze daarna weg. Bewaren doe ik alleen met originelen.

Idem hier alleen met Dvd-RW ik gebruik wel cd-r alleen voor te testen of ik het album goed vind.Zo ja dan komt hij op de lijst te staan dat ik hem ga aanschaffen.Zolang doe ik dan nog met een gebrande cd-r. MFSL gebruik ik alleen voor 1 op 1 kopie.
De MFSL DVD-r leest mijn dvd speler niet zo goed.Deze vind de -Dvdtjes niet erg lekker ;D , maakt niet uit welke - Dvdtjes.

Als ik alle DVD's die ik kijk moet gaan opslaan dan kan ik een magazijn erbij huren ;D , 1 keer film kijken en RWtje wissen en nieuwe film erop en dat zo de hele tijd door. Er zijn maar weinige films die ik zeg deze wil ik behouden.De dvd's die ik will behouden brand ik op een Taiyo Yuden(of Verbatim) disc. We leechen een DVD-9 en gaan hem zelf bewerken met alle toeters en bellen eruit halen die ik niet nodig vind  ;D.Main movie mooi bewerken doormiddel van CCE rip.(6 passes). In totaal heb ik niet veel dvd's omdat ik er waarde aan hecht.Ik kijk ze eenmaal en dan is het weg ermee.
DVD kopen wat is dat???? ;) ;D

Wat dat betreft komt er niets boven Taiyo Yuden disc uit en Verbatim met mediacode Tayo Yuden of MCC code.Daar hoeft je nou niet bepaalt een gold discs DVDtjes voor te kopen.

Cd's kopen dat weet ik wel wat het is :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

redfox001

Ik zoek ook kwaliteits dvd rw's het geberut me te vaak dat op het bijna einde van een top film een rw vastloopt.

Een link naar een cd winkel concureert toch niet met de sponsoren en mag toch wel?

Maximus_Aurelius

#8
Quote from: stagefreak on June 17, 2007, 19:59:04
Ik zoek ook kwaliteits dvd rw's het geberut me te vaak dat op het bijna einde van een top film een rw vastloopt.

Een link naar een cd winkel concureert toch niet met de sponsoren en mag toch wel?
Dat wil ik dan even horen van de bazen hier ;) , maar iedereen weet ze wel te vinden.

Goeie DVD-RW.
Merk heb ik al genoemd.
Verbatim , alleen de mediacode is dan MKM.(Verschil is omdat we over RW praten)
Ik gebruik ze altijd.Ook bij mijn dvd recorder van Pioneer.Deze moet wel - schijfje hebben.
Normaal gebruik ik uitsluitend + DVD's
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.