Amerikaanse zenders via satteliet?

Started by Johan Van Gompel, February 21, 2003, 16:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan Van Gompel

Kunnen UPN, NBC, e.a. via satteliet ontvangen worden?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

CNBC is vrij te ontvangen via het C+ pakket.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

#2
Quote from: J.A.F._Doorhof on February 21, 2003, 16:57:59
CNBC is vrij te ontvangen via het C+ pakket.

Nice. Maar hoe zit het met UPN? (kan je naar verluid in Amerika ontvangen via satteliet, zenden de nieuwste afleveringen van Star Trek: Enterprise en andere populaire series uit)

Kan je die niet ontvangen met een schotel van enkele meters in diameter o.i.d. ? Of heb je er eentje van Arecibo-formaat nodig?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Dat zal denk ik niet gaan, de aarde is rond en Amerika ligt aan de andere kant, dat redt geen enkele schotel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DMK

Ja maar wij kunnen toch ook de evenaar zien? En de usa ziet toch dezelfde evenaar? Daar hangen die dingen toch?

pietnoeck

Satellieten werken met een "footprint" en deze zal nooit 2 continenten ineens bestrijken.
Kijk maar eens op www.lyngsat.com bij de verschillende satellieten. Voorbeeld de Panamsat op 43.5 west, deze heeft een bema voor europa en één voor de VS, als je die aanklikt zie je wat ik bedoel.

robby

is niet waar je kan hier zeker wel americaanse zenders ontvangen het wordt alleen erg moeilijk gemaakt.
Je heb nodig een schotel van minimaal 2 meter een c-band lnb en een reciver waar je c-band op in kan stellen bijv. echostar 808
het kan wel dan heb je een heleboel radio zenders en een paar tv zenders je kan het kraken als je een mastera heb dan kan je nog veel meer tv zenders ontvangen.
Ik snap de kabel bedrijven niet turkse zenders volop op de kabel maar americaanse of canadeese zenders helemaal niet vreemd he

robby

sorry was ik nog vergeten je moet het richten op intelsat 903 op 34,5 west of 34  west 1 van de 2 moet je ff op lyngsat kijken. je kan ook de echostar 3 satelite pakken daar zitten er ook een hoop op. kijk op lyngsat en je zal zien dat het WEL mogelijk is AMERICAANSE of CANADEESE zenders in NEDERLAND te ontvangen.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wat je doet is waarschijnlijk feed kanalen pakken en dat is inderdaad mogelijk met een ENORME schotel.

Maar als het goed is houdt dat op met Bloomberg, CNBC, ESPN, CNN en nog wat algemene kanalen, als het meer is hoor ik dat graag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

robby

nee,

de intelelsat 903 en de echostar3 dat zijn americaanse sateliten van de laatste weet ik het zeker en ja er is een schotel van 2 tot 3 meter voor nodig met een c-band kop. er zitten trouwens ook op de hotbird een stuk of 30 americaanse zenders op american forces network maar een hoop ervan zijn gecodeert

afn
fequentie = 10775
symbol rate = 28000
horisontaal

dit invoeren in receiver en dan vind de receiver het netwerk van afn.
dan heb je in iedergeval al een paar radio zenders en 2 tv zenders de rest moet je nog kraken is gecodeert laat het me ff weten als het gekraakt is

gr
rob

J.A.F._Doorhof

Intressant.
De Echostars weet ik inderdaad dat dat US sattelieten zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

robby

het moet gaan alleen weet ik de diameter niet van de schotel die ik nodig heb. Oook volgens lyngsat (de site) is het net te ontvangen alleen het staat in c-band dus moet een andere kop op.
Ik heb wel een paar americaanse kanalen op de hotbirt zoals voa (voice of america) deze is wel gewoon te ontvangen maar is een beetje zoals cnn. Ik heb deze vraag ook op een ander forum gezet en hun zeggen ook dat het mogelijk isintelsat 903 en echostar3

Als iemand dit geprobeert heb of wel in staat is americaanse of canadeese zenders in nederland te ontvangen laat het me aub ff weten. Ik ga binnenkort een andere schotel kopen met een c-band lnb hiermee zou het moeten lukken alleen gaat het nuj ff over de grote van de schotel ik verwacht dat ik 2 a 3 meter zeker nodig heb daarvoor


gr
rob

erikz

Nog iets nieuws over Amerikaanse/Canadese programma's?
De HDTV kanalen zijn zeker niet te ontvangen..... :-\

groet
erikz