Beeld van voetbalwedstrijd bij Panasonic 37PV70?

Gestart door Schweindreck, juni 12, 2007, 22:28:31

Vorige topic - Volgende topic

Schweindreck

Lang zitten dubben of ik een 37" Philips lcd òf plasma scherm zou aanschaffen. Ben d'r zo goed als zeker uit om een plasma (Panasonic 37PV70) te kopen. Zou graag nog ervaringen willen horen hoe het beeld is met voetbalwedstrijden.
Verder ben ik benieuwd over meningen vwb spiegeling van het scherm. Mijn scherm zal tegen de muur komen te hangen, vanaf de rechterkant (niet dezelfde muur) heb je na nog geen meter een schuifpui, dus vrij veel lichtinval...

philflow

Morgen kan ik je meer vertellen over hoe voetbal eruit ziet op een 42pv70.

Nu alvast een vraag: heb je gordijnen of vitrage voor dat raam hangen?
Schijnt de zon aan die kant naar binnen?

Schweindreck

Citaat van: philflow op juni 12, 2007, 22:38:48
Morgen kan ik je meer vertellen over hoe voetbal eruit ziet op een 42pv70.

Nu alvast een vraag: heb je gordijnen of vitrage voor dat raam hangen?
Schijnt de zon aan die kant naar binnen?
Heb wel gordijnen hangen, alleen die zijn zelden dicht. 's Ochtends schijnt de zon aan die kant naar binnen waardoor dan  het gordijn af en toe wel eens dicht gaat, maar meestal is dat niet nodig. Is er veel verschil vwb spiegeling tussen beeldbuis en plasmascherm?
Ben benieuwd naar je bevindingen van het voetbal kijken...

Staaled

Voetbal gaat uitstekend op de Pana.

"The Panasonic TH42PX70 comes with a 'footie colourspace' with its primary green a little accentuated and a little more towards blue. This gives football fans something to cheer about when the pitch looks 'spot on', 'resurfaced' or like new. Subjectively, the greens are a little more saturated than say the recent Pioneer PDP4270XD, but it's nothing you'd be disappointed with. Green push is infinitely more tolerable that say the more common but dreaded red push."

Bron:http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Picture-Quality.php

Bovendien is plasma tot op heden beter in weergave van snelle sporten en bewegingen dan LCD.

Salut,Hipster.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

philflow

Citaat van: Hipster op juni 13, 2007, 07:53:13
Green push is infinitely more tolerable that say the more common but dreaded red push.

Ik zag gisteren wat tennis op groen gras, en die Green push viel me wel op. Ben benieuwd hoe dat met voetbal is vanavond.

PjotrrrNL

Prima beeld hier met voetbal etc....
Heb ook een flink raam in wand haaks op wand plasma links op twee meter, eigenlijk alleen wat last met de zon op dat raam en draai dan de luxaflex omhoog...
Scherm spiegelt niet meer dan een CRT maar is natuurlijk wel groter.

qapla

Bijna dezelfde situatie hier als bij PjotrrrNL, behalve dat wij de 37PV70 hebben. Inderdaad is het groen wat meer aanwezig maar daar gaat verandering inkomen zodra we de 200 uur gepasseerd zijn. Voetbal word hier bijna niet gekeken maar daarentegen wel veel natuurdocu's.

WimB

Ik heb afgelopen avond Nederland op een pana-plasma zitten kijken in een kroeg en ik was alles behalve onder de indruk van dat beeld. Wazig gras en spelers bij snelle beelden, vreemde vlekken achter een speler in beweging en af en toe ook blokkerig beeld en veel strepen. Kan dit een probleem van t specifieke toestel zijn (hij is kapot) of van de desbetrefende uitzending c.q. kabel of geeft dit bij normaal analoog kabel gebruik vaker zo'n beeld? Schrok wel een beetje van zo'n slecht beeld.

Staaled

Citaat van: WimB op juni 14, 2007, 01:18:06
Ik heb afgelopen avond Nederland op een pana-plasma zitten kijken in een kroeg en ik was alles behalve onder de indruk van dat beeld. Wazig gras en spelers bij snelle beelden, vreemde vlekken achter een speler in beweging en af en toe ook blokkerig beeld en veel strepen. Kan dit een probleem van t specifieke toestel zijn (hij is kapot) of van de desbetrefende uitzending c.q. kabel of geeft dit bij normaal analoog kabel gebruik vaker zo'n beeld? Schrok wel een beetje van zo'n slecht beeld.
Hij was "beneveld",een recent ontdekt plasma-euvel.
Alcohol- en nicotinedampen brengen de pixels in verwarring omtrent hun exacte plek en functie op het scherm.
Waarheen? Waarvoor?  ::)  Existentiele vragen....
Ze gaan wat ronddolen met zichtbaar gevolg. ;) ;D

Saluts,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

philflow

Citaat van: WimB op juni 14, 2007, 01:18:06

Ik vond de kwaliteit gisteren zeker niet optimaal. De uitzendkwaliteit van voetbal op Tien valt mij wel vaker tegen. en ik kijk nog wel digitaal.

Vooral wazig gras, hele lichte silhouetten achter spelers soms. (geen blokkerig beeld of strepen)

Ik ga er vanuit dat het niet aan m'n nieuwe 42PV70 ligt maar aan Tien. Ik heb het namelijk ook weleens gezien op de samsung plasma die ik hier voor had.

Het gekke was dat 's avonds de samenvatting van Belgie-Portugal er ineens beter uitzag dan overdag. misschien niet zo gek want zo'n live wedstrijd moet over een lijntje worden gepompt.

Anyway, ik heb dus nog even tijd nodig om echt tot een oordeel te komen.

Ik heb ook nog even overdag gekeken met de gordijnen open, dat gaat best goed. Ik zie wel wat reflectie maar is inderdaad vergelijkbaar met CRT.

Ranger

En toch plasma er langzaam maar zeker uit. LCD gaat met grote sprongen vooruit. Voor plasma is echt geen toekomst.

Staaled

Citaat van: philflow op juni 14, 2007, 08:22:22
Ik vond de kwaliteit gisteren zeker niet optimaal. De uitzendkwaliteit van voetbal op Tien valt mij wel vaker tegen. en ik kijk nog wel digitaal.

Vooral wazig gras, hele lichte silhouetten achter spelers soms. (geen blokkerig beeld of strepen)

Ik ga er vanuit dat het niet aan m'n nieuwe 42PV70 ligt maar aan Tien. Ik heb het namelijk ook weleens gezien op de samsung plasma die ik hier voor had.

Het gekke was dat 's avonds de samenvatting van Belgie-Portugal er ineens beter uitzag dan overdag. misschien niet zo gek want zo'n live wedstrijd moet over een lijntje worden gepompt.

Anyway, ik heb dus nog even tijd nodig om echt tot een oordeel te komen.

Ik heb ook nog even overdag gekeken met de gordijnen open, dat gaat best goed. Ik zie wel wat reflectie maar is inderdaad vergelijkbaar met CRT.

De beeldkwaliteit van voetbal op Tien is waardeloos. >:(
Zelfs op een CRT is het blokkerig en vaag.

Ze huren liever dure analisten en presentatoren in en zetten 20 camera's neer die hetzelfde SH***Y beeld geven.

Mijn naam is Hipster en wel hierom..... ;) ;D

philflow

Citaat van: Ranger op juni 14, 2007, 08:37:33
En toch plasma er langzaam maar zeker uit. LCD gaat met grote sprongen vooruit. Voor plasma is echt geen toekomst.

Ben benieuwd wat er sneller uitgaat plasma of LCD. LCD wordt namelijk vervangen door LED ;)

Op dit moment is in ieder geval CRT de beste beeldkwaliteit gevolgd door plasma. Daarna komen pas de allerduurste LCD's.

PjotrrrNL

Plasma is gerust wel een blijvertje, de kritische kijker ziet een beter beeld en Panasonic is niet voor niets zijn produktiefaciliteiten aan het verdubbelen...
De 8G techniek die Pio nu uitbrengt wordt volgens insiders in 2008 ook door Panasonic in zijn 11G schermen toegepast.
Niet zo vreemd omdatde drie grote plasmamerken samen een researchbedrijfje hebben.

Staaled

Citaat van: PjotrrrNL op juni 14, 2007, 12:58:14
De 8G techniek die Pio nu uitbrengt wordt volgens insiders in 2008 ook door Panasonic in zijn 11G schermen toegepast.
Niet zo vreemd omdatde drie grote plasmamerken samen een researchbedrijfje hebben.
Gezamenlijke research,tsja..... ::)
Ik vermoed eerder dat de 8G Pio bij de vivisectie-sectie, ;), van Pana op de snijtafel ligt.

PjotrrrNL

'APDC aims to develop PDP with cell pitch of 0.1mm and luminescence efficiency of 3 lumen/watt. This is so-called the "10 lumen technology" which increases the luminescence efficiency up to approximately 10 lumen/watt, whereas current Plasma TV's are 0.7mm and 2 lumen/watt. This technology will expand the areas which Plasma can become the most suitable display in many scenes in our society.'

http://www.advanced-pdp.jp/english/index.html
http://www.advanced-pdp.jp/fpd/english.html#1

Ik had al eens eerder op een Amerikaans forum gelezen dat deze drie fabrikanten hun ontwikkelingen deelden, Pioneer komt dus blijkbaar als eerste met de nieuwe techniek op de markt...

'The Advanced PDP Development Center Corporation or APDC, jointly established by Hitachi, Ltd., Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic) and Pioneer Corporation...'

http://www.advanced-pdp.jp/news/e_01.html

D-Nice is een van de insiders:

'First, patent sharing...
I cannot confirm or deny that Pioneer and Matsushita are not "evaluating" each other's key plasma technology features. However I can say that Matsushita can reproduce the same "reinvented" plasma panel right now.....if they wanted

They will not implement it right now because it goes against their current business model. Panasonic basically wants every household the be able to afford their plasma displays. They are well on their way in accomplishing that feat with their new plant and projected plasma production outputs. This new panel tech requires a complete overhaul of their plasma lines. So you will not see this tech in the PZ700 or PX75/77 series. They will roll out this tech in either Japan this November or the USA next spring.....all 1080p models.'

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=9417241&&#post9417241

Staaled

Zo zie je maar weer hoe je als consument gepiepeld wordt. :-\
Neelie, pak ze.....

Biertje?, Hipster.

mondiaal

Ik heb sinds enige dagen de 37pv70 en had daarvoor een paar dagen een samsung lcd(nieuwe serie) te leen omdat er alweer wat fout was gegaan met de levering.

Bij de samsung was het gras ( voetbal op 10 ) met bewegende beelden een groene waas maar zodra de camera stil stond zag je hem scherpstellen en kon je de grassprietjes zien.

Helaas bij de panasonic is alles een groene waas bewegend of stilstaand.

Dit is een dikke tegenvaller en weet niet zeker of ik deze tv dus ga behouden.

Heel veel positieve reacties over deze tv gelezen(ook op tweakers) en daarom ook deze keuze gemaakt maar heeft dan niemand voetbal gekeken van al die mensen want dit is toch niet acceptabel.

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

philflow

Citaat van: mondiaal op juni 15, 2007, 18:43:45
Helaas bij de panasonic is alles een groene waas bewegend of stilstaand.

2 vragen:

Heb je het over het voetbal op Tien/Talpa?

Hoe staat je 'sharpness' ingesteld?

ajbeefde

Hier perfect beeld.... op de cinema stand en de rest fabrieks instellingen..... op een 42"
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

mondiaal

Sharpness op de helft en ik kijk digitaal, het voetbal op 10(dus ook met de samsung waar het beter bij was) en over een week met de Hd-decoder.

PjotrrrNL

Probeer eens met de sharpness op een of twee 'kliks' links van het midden...
Staat hier rond de 30%

philflow

2 dingen spelen volgens mij een rol:

-Als je de sharpness hoger zet, ga je meer gras details zien.

-De opnamekwaliteit van het jeugd EK op Talpa is meestal laag. Gisteren avond was dit goed te zien, jeugd EK beelden lage kwaliteit daarna werden er beelden uit de eredivise van Slory getoond, die waren in eens een stuk hogere kwaliteit. Dat was de eerste keer dat ik echt tevreden was over de voetbal kwaliteit op 42PV70.

PjotrrrNL

Klopt, even in de war hier...
Heb voor gemiddelde TV de sharpness op een klik links uit het midden (dat is al 30%)