Safari 3.0 voor mac, en PC!!

Started by R, June 12, 2007, 16:16:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Iemand al met safari 3.0 aan de slag gegaan? In de keynote werd verteld dat ie zo rap was. Nou, dat is ie!!! ben met de public beta aan het draaien, werkt prima en oh zo snel. Heerlijke browser(tot nu toe)

Rody

#1
Ik heb de Beta voor Mac reeds geinstalleerd, werkt prima :)

Die zoekfunctie is wel erg gaaf overigens

AppleMies

Safari op PC is heel problematisch.  Zie de vele negatieve reacties op het web. De Safari voor OSX is OOK niet zonder problemen.  Wees voorzichtig.  Bij mij draait ie feilloos( tot nu toe) maar een goede vriend heeft vet problemen na de installatie.  Niest werk meer eigenlijk.  De uninstaller werkt niet. mail werkt niet meer etc etc.  De oude 2.1 terug-installeren werkt ook al niet omdat de OSX installer ook niet meer werkt.  Eén bak ellende dus.  Let dus op, het kan goed fout gaan.  Ik vind dat Apple een behoorlijke misstap heeft gedaan deze Beta nu al beschikbaar te stellen

gr
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

R

Tja, begrijp wat je zegt. Het blijft echter een BETA. De symptomen klinken wel erg, aardig overhoop dat systeem. Hier gelukkig wel blij dat het goed werkt.

Quote from: AppleMies on June 12, 2007, 16:37:42
Safari op PC is heel problematisch.  Zie de vele negatieve reacties op het web. De Safari voor OSX is OOK niet zonder problemen.  Wees voorzichtig.  Bij mij draait ie feilloos( tot nu toe) maar een goede vriend heeft vet problemen na de installatie.  Niest werk meer eigenlijk.  De uninstaller werkt niet. mail werkt niet meer etc etc.  De oude 2.1 terug-installeren werkt ook al niet omdat de OSX installer ook niet meer werkt.  Eén bak ellende dus.  Let dus op, het kan goed fout gaan.  Ik vind dat Apple een behoorlijke misstap heeft gedaan deze Beta nu al beschikbaar te stellen

gr

Erik

#4
 :-X :-X :-X

'Apple-technici ontwierpen Safari om vanaf dag één veilig te zijn', aldus Apple. Hackers namen de uitdaging aan en vonden zes gaten in diens nieuwe Windows-browser. Twee lijken geschikt voor remote execution.


http://tweakers.net/nieuws/47966/Safari-voor-Windows:-zes-lekken-op-eerste-dag.html
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#5
Misschien ga ik toch eens kijken, hij schijnt wel snel te zijn.

Twee dingen vind ik belangrijk:
1. Zit er wel een goede add blocker op, of is die gratis te dloaden als add on?
2. Kun je net als bij FF in een keer bv 20 links tegelijk openen. Ik vind het namelijk prettig om in één keer alle interessante HT forum links alvast te preloaden. Kan ik leer snel kijken wat wel en niet de moeite van lezen waard is.

Bij nader inzien, ik lees alleen maar klachten over deze browser, de beta lijkt meer op een alpha versie, dus toch maar even wachten op een final.
Op dit momnet lijkt alleen apple.com goed weergeven te worden aldus iemand op webwereld.nl
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Ja,hij is snel,in vastlopen ;D
Pagina's worden slecht weergegeven,topictitels ontbreken etc,etc.
Eerst maar eens wachten op een werkende versie ::)
Tevredenheid!!!

Erik

Jullie kunnen het nog een keer proberen, nu is hij al behoorlijk stabieler geworden. de meeste bugs zijn eruit (maar niet alle).

    Security

        * Includes the latest security updates for Safari.

    Non-English versions of Microsoft Windows

        * Safari unexpectedly quitting if interacting with bookmarks on non-English configurations of Windows.
        * Safari unexpectedly quitting when typing in text fields on non-English configurations of Windows.
        * An issue in which bold and italic text could be missing in Web pages on non-English configurations of Windows.

    Text

        * Safari unexpectedly quitting if the Windows user account name contains non-ASCII character.
        * An issue in which all text is missing if the Windows system has a large number of fonts installed.
        * All text may be missing when Safari is installed in a location other than the default location.
        * Slow startup time when installed fonts have an improper creation time (a future date).
        * An issue in which a font other than Arial could be used instead of Arial on certain Web pages.

    Authentication

        * Safari unexpectedly quitting after prompting for a username and password for HTTP authentication.
        * Safari unexpectedly quitting when handling the unsupported NTLM authentication method.

    RSS

        * Safari unexpectedly quitting with certain invalid RSS feed URLs.
        * Safari unexpectedly not responding ("stalling") due to contention with the thread that updates RSS feeds.

    Adobe Integrated Runtime (AIR) and Yahoo Widgets

        * Inability to install Adobe Integrated Runtime (AIR) Web applications and Yahoo Widgets.

    Google Reader

        * Safari unexpectedly quitting when sending a news headline as an email from Google Reader.

    Other

        * Safari unexpectedly quitting on systems with earlier microprocessors that don't support the SSE instruction set.
        * Safari unexpectedly quitting with certain video cards.
        * Safari unexpectedly quitting when a web server produces an empty Content-type header.

    Safari beta 3.0.2 for Mac OS X addresses the following issues:

        * Includes the latest security updates for Safari.
        * Safari might unexpectedly quit when parental control features are enabled for an account.
        * Safari might unexpectedly quit when sending a news headline as an email from Google Reader.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rody

Inderdaad al een stukje beter (al liep hij op de Mac niet echt slecht bij mij) :)


AppleMies

Eerlijk gezegd loopt 3.0 en daarna 3.0.2. op mijn Mac'cies vanaf dag 1 perfect.  Top op heden nog nul problemen.  Alle Mac's zijn wel PPC G4 en G5.  Geen Intel ervaringen.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Fico

#10
Ik heb hem hier net geïnstalleerd op mijn HP/Compaq 6510b portable onder Windows XP Professional, Service Pack 3 als Operating System.

Ik was die K.U.T. Internet Exploder 7 (met dito group policies) zo BEU dat ik dus nu Safari 3.0 voor Windows heb geïnstalleerd  ;D

Zo op het eerste gezicht blijkt dus alles echt wel perfect te werken en zoals jullie kunnen zien kan ik perfect posten met deze geweldige Safari browser, inclusief emoticons  ;) :) :D :o 8)

PS: Dit bericht aanpassen kan dus ook perfect. Ik denk dat ik hier al mijn Windows zooi eens door het raam ga gooien en alles vervangen met iMac, iPhone, AppleTV, etc...  :P

Mijn K.U.T. HP iPAQ 614c met WinSLOWS Mobile 6 mag als eerste de deur uit  ;D ;D >:D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

neptune

Quote from: Fico on May 20, 2008, 10:56:03
Ik heb hem hier net geïnstalleerd op mijn HP/Compaq 6510b portable onder Windows XP Professional, Service Pack 3 als Operating System.

Ik was die K.U.T. Internet Exploder 7 (met dito group policies) zo BEU dat ik dus nu Safari 3.0 voor Windows heb geïnstalleerd  ;D

Zo op het eerste gezicht blijkt dus alles echt wel perfect te werken en zoals jullie kunnen zien kan ik perfect posten met deze geweldige Safari browser, inclusief emoticons  ;) :) :D :o 8)

PS: Dit bericht aanpassen kan dus ook perfect. Ik denk dat ik hier al mijn Windows zooi eens door het raam ga gooien en alles vervangen met iMac, iPhone, AppleTV, etc...  :P

Mijn K.U.T. HP iPAQ 614c met WinSLOWS Mobile 6 mag als eerste de deur uit  ;D ;D >:D

Nou dat zijn wel erg stellige statements.
Ik heb zelf een Imac en kan je vertellen dat ik regelmatig nog Internet explorer mis. Niet dat ik het zo graag wil gebruiken, maar firefox op imac wil nog wel eens bevriezen, safari vind ik nog minder. IExplorer geeft gewoon meer sites weer dan firefox/safari.
En voor het bijhouden van mijn website moet ik af en toe eens kijken in IE en dan ziet de layout er anders uit dan in firefox/safari. Moet dan weer aangepast worden, IE is toch nog met afstand marktleider.
zet hier iets neer

reMC

Ik vind Safari toch wel het heerlijkste werken van alle browsers, snel en mooi. Maar op een of andere manier open ik toch vaak FF weer, volgens mij is die wat overzichtelijker om in te werken ofzo, weet het niet precies.

Nadeel van FF is weer dat 'ie na een uur werken gewoon geen sites meer opent ??? Geen crashscherm ofzo, maar hij blijft gewoon staan in de laatste geopende site en vervolgens kom ik niet meer verder. Gek....!?

Rielplayer

ben weer terug naar FF, op de een of andere manier werkt deze veel sneller op mijn iMac
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

neptune

Quote from: reMC on May 20, 2008, 11:44:35
Ik vind Safari toch wel het heerlijkste werken van alle browsers, snel en mooi. Maar op een of andere manier open ik toch vaak FF weer, volgens mij is die wat overzichtelijker om in te werken ofzo, weet het niet precies.

Nadeel van FF is weer dat 'ie na een uur werken gewoon geen sites meer opent ??? Geen crashscherm ofzo, maar hij blijft gewoon staan in de laatste geopende site en vervolgens kom ik niet meer verder. Gek....!?
dat bedoel ik dus ook...
Is volgens mij alleen op Apple zo en niet op windows versie. Iemand met windows ff die dit heeft?
zet hier iets neer

Fico

#15
Quote from: neptune on May 20, 2008, 11:18:10
Nou dat zijn wel erg stellige statements.
Ik heb zelf een Imac en kan je vertellen dat ik regelmatig nog Internet explorer mis. Niet dat ik het zo graag wil gebruiken, maar firefox op imac wil nog wel eens bevriezen, safari vind ik nog minder. IExplorer geeft gewoon meer sites weer dan firefox/safari.
En voor het bijhouden van mijn website moet ik af en toe eens kijken in IE en dan ziet de layout er anders uit dan in firefox/safari. Moet dan weer aangepast worden, IE is toch nog met afstand marktleider.

Misschien heb je wel gelijk hoor ;)

Uiteindelijk staat die Safari 3.1.1 (525.17) nog maar sinds mijn eerste post in deze thread te draaien  ;D

Quote from: reMC on May 20, 2008, 11:44:35
Ik vind Safari toch wel het heerlijkste werken van alle browsers, snel en mooi. Maar op een of andere manier open ik toch vaak FF weer, volgens mij is die wat overzichtelijker om in te werken ofzo, weet het niet precies.

Mijn eerste indrukken zijn in ieder geval ook zéér positief en ik heb tot hiertoe alle websites kunnen openen :)
Ik vind Safari niet alleen zeer overzichtelijker, handiger en mooier, maar vooral een héél pak sneller dan IE7  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500