Il mare (My Sassy Girl fans opgelet!!)

Started by Lynxxx, February 20, 2003, 23:15:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lynxxx



IL MARE (R3 Edko, 16x9 non anamorphic, dts, dd5.1)

Zojuiist de R3 Edko versie gezien van Il Mare, met Jeon Ji-hyun (hoofdrolspeelster uit My Sassy Girl)

Al enige tijd geleden las ik op een afgelegen website een korte review over Il Mare. Eigenlijk was het deze review die me deed besluiten Ebay eens af te struinen naar een goede disc.

De schrijver was zeer positief over de originaliteit en romantiek van de film en noemde het een verplichte film voor alle liefhebbers van het romantische genre.

Graag wil ik daar nog een schepje bovenop doen. Il Mare is een absoluut juweeltje van koreaanse filmkunst. Elk shot is een stukje kunt op zich. De locaties, architectuur, verhaallijn en acteerwerk zijn geweldig. Zelden heb ik een derhelijke "relaxte" film gezien als deze.
De muziek is bijzonder op zijn plaats bij elke scene, de acteurs zetten een buitengewoon geloofwaardige performance neer en de film blinkt uit door zijn rust, eenvoud, orginaliteit en romantiek.

De regisseur loodst je in een opeenvolging van beeldschone scenes in ruim ander half uur door een romantisch verhaal over een jongen en en meisje die voor elkaar onbereikbaar lijken te zijn (waarom zal ik niet verklappen, maar het is een zeer origineel gegeven en zou absoluut een groot deel van het verhaal weggeven).

Deze film is zeker de moeite waard :) Hou wel rekening met het volgende:

Momenteel zijn er twee non-anamorphic versies in omloop (Edko, blauwe hoes, en een andere distro, rode hoes), de blauwe biedt de beste beeldkwaliteit. Ondanks het feit dat het beeld niet anamorphic is, is de kwaliteit bovengemiddeld goed te noemen. De anamorphic widescreen versie bestaat ook, maar bevat helaas geen ondertitels.

De ondertitels zijn overigens soms afgebroken. Dwz, het laatste woord paste blijkbaar niet altijd helemaal op het scherm. Maakt verder niet uit want de film is ook zonder die paar (meestal te herleiden( woorden prima te volgen.

BELANGRIJK: De Edko R3 release is NIET leesbaar op een PC DVDROM speler!
Dit is typisch zo'n film die je zonder enige voorkennis, bij voorkeur met vriendin of vriend lekker onderuit gezakt, met kaarsje aan (wordt moeilijker met een crt projector :) ) moet kijken.

.. en helemaal verplichte kost voor MSG fans uiteraard :)

100% Lynxxx approved... Let op: Dat is een label dat niet vaak aan romantische films wordt toegekend :)




Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Grindtegel

Volgens mij is Il Mare puur drama/romantiek en zit er in My Sassy Girl erg veel humor naast drama/romantiek.

Il Mare is wat zwaardere kost
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Lynxxx,

Heb je eigenlijk Failan al gezien, die is ook zeer de moeite waard, ontzettend mooi drama met uitstekende acteerprestaties en een goede transfer (koreaanse uitvoering)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Johan Van Gompel

Quote from: Grindtegel on February 21, 2003, 09:41:07
Lynxxx,

Heb je eigenlijk Failan al gezien, die is ook zeer de moeite waard, ontzettend mooi drama met uitstekende acteerprestaties en een goede transfer (koreaanse uitvoering)

Getver. Ik heb zowel Il Mare als Failan in december besteld bij vaultflix.com, het geld is deze maand _eindelijk_ van m'n VISA gegaan maar ik heb nog steeds niet ontvangen. En dan zetten jullie twee deze films nog eens extra in de verf. :-[  ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Lynxxx

Quote from: Grindtegel on February 21, 2003, 09:41:07
Lynxxx,

Heb je eigenlijk Failan al gezien, die is ook zeer de moeite waard, ontzettend mooi drama met uitstekende acteerprestaties en een goede transfer (koreaanse uitvoering)

Heb ik nog niet gezien. Ik zal 'm zo spoedig mogelijk bestellen.. tenminste .. zodra ik hersteld ben van de laatste creditcard afschrijving :) D'r staan een beetje teveel "PayPal" betalingen op * grinnik *



BTW.. alhoewel MSG meer komedie bevat, is Il Mare zeker geen zware kost, maar juist een opvallend licht verteerbare film :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Lynxxx



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

FrankL

Ze trekken geen conclusie.
Die Japanse lijkt wel erg onverzadigde kleuren te hebben. Maar lijkt ook de enige zonder EE.
Maar heeft geen Engelse ondertitels.

Wat nu?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Lynxxx

#7
Voor zover ik uit deze review en de diverse posts op het forum van enkele hk import zaken kan opmaken, is de HK versie de beste koop, ondanks de afgekapte ondertiteling. De engelse ondertitels op de koreaanse versie wordt door een aantal mensen als de meest verschrikkelijke vertaling van een film allertijden beschouwd.

Het beeld zou vrijwel gelijk zijn aan de koreaanse versie, alhoewel de koreaanse versie een dts soundtrack heeft. (die naar mijn idee nie echt veel verschil zou moeten uitmaken met deze film).

De japanse versie is aanzienlijk duurder en NIET ondertiteld.
Ik vond het beeld en geluid van de hk versie prima te pruimen, alleen vervelend dat ie het niet doet in pc dvdrom spelers.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl