Media box review.

Started by J.A.F._Doorhof, June 8, 2007, 18:23:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

Minpunt van geen interne HD vind ik een beetje flauwekul. Die kan je toch meteen meebestellen...
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nelisje

Grootste nadeel vind ik het gebrek aan ondersteuning van x/h264. Als dat erop zat zou ik achter mekaar zo'n ding kopen. Een harde schijf is inderdaad onzinnig. Zou er een 160gb schijf in zitten dan zou hij te klein zijn. Zit er een 500gb harde schijf in, dan wordt hij weer te duur (al kosten 500gb schijven tegenwoordig ook niet gigantisch veel meer).

Martin_M

Klopt.
Ik vind het zelfs een voordeel dat je 'm zonder HD kan kopen. Ben je zelf vrij in de keuze.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

H264 was er toen nog niet, vergeet niet dat de box al een hele tijd op de markt is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2007, 09:09:50
H264 was er toen nog niet, vergeet niet dat de box al een hele tijd op de markt is.

H264 zag in 2003 het levenslicht. Is dit apparaat nog van daarvoor? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

zucht....
De chipsets die het ondersteunde bedoel ik natuurlijk...

Op dit moment zijn er zelfs nog geen chipsets die ALLE H264's ondersteunen, dat duurt nog tot zeker half volgend jaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2007, 09:30:10
zucht....
De chipsets die het ondersteunde bedoel ik natuurlijk...

Op dit moment zijn er zelfs nog geen chipsets die ALLE H264's ondersteunen, dat duurt nog tot zeker half volgend jaar.

Dus het is geen kwestie van een firmware/software update..

Dan zal er vast een nieuwe versie volgens tzt.

Overigens wist ik nog niet dat het een chinees produkt is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

EdoE

Dat er standaard geen interne HD in zit vind ik juist een voordeel voor de eindgebruiker. Vergelijk het eens met Hifidelio, dat de montage van harde schijven "bij zich houdt", dat maakt het een ontstellend dure kwestie...

LittleNinja

Quote from: EdoE on June 13, 2007, 10:23:10
Dat er standaard geen interne HD in zit vind ik juist een voordeel voor de eindgebruiker. Vergelijk het eens met Hifidelio, dat de montage van harde schijven "bij zich houdt", dat maakt het een ontstellend dure kwestie...

Heb je al het nodige HD materiaal er doorheen gevoerd??  8)

( Zet je PM nog even in je Avatar..  ;) )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

EdoE

Quote from: LittleNinja on June 13, 2007, 11:18:37
Heb je al het nodige HD materiaal er doorheen gevoerd??  8)

Paar stukken van een paar minuutjes. Ziet er allemaal prima uit.

Quote
( Zet je PM nog even in je Avatar..  ;) )

Leg uit...

LittleNinja

Quote from: EdoE on June 13, 2007, 11:22:49
Paar stukken van een paar minuutjes. Ziet er allemaal prima uit.

Leg uit...

Je hebt te weinig tijd he?!  ::)

Ik bedoel onderin beeld, waar je ook de Barco hebt geplaatst en de rest..  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

EdoE

#13
Quote from: LittleNinja on June 13, 2007, 11:26:20
Je hebt te weinig tijd he?!  ::)

Vanavond wil ik, nadat ik de kookplaat gepolijst heb en wat opruimwerk op zolder heb gedaan, een filmpje pakken.

Quote
Ik bedoel onderin beeld, waar je ook de Barco hebt geplaatst en de rest..  ;)

Ah, je bedoelt dat ik mijn signature moet actualiseren.

Sorry voor de topicvervuiling

Marcel_T.

Ik ben sinds deze week ook eigenaar van een MB200. Mooi apparaat, goede kwaliteitsuitstraling (vnl. door de alu behuizing).

Echter ik loop nog wel tegen een paar probleempjes aan:
1. Bij het afspelen van dts-wav's hoor ik alleen maar ruis
2. Bijgeleverde usb kabel werkt goed, echter een nieuw gekochte 4m Bandridge geeft problemen bij de verbinding (duurt lang voor het app. herkent wordt, daarna is m'n hele pc traag en het overzetten van bestanden kan ik helemaal wel vergeten)
3. Mp3's en flac-files worden niet naadloos achter elkaar afgespeeld, wat een nadeel is bij live cd's.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

J.A.F._Doorhof

Vreemd de DTS CD's werken bij mij wel.
WAV's heb ik trouwens niet geprobeerd volgens mij, alleen een CD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcel_T.

Dts werkt nu wel, was een instelling in de receiver. Verder heb ik de opstelling hier veranderd waardoor ik de originele usb-kabel weer kan gebruiken.

Nu nog op zoek naar HD-files. Waar moet ik op letten bij het zoeken in de nieuwsgroepen, alleen TS?

Verder werkt Elephants Dream in 1080P avi hier niet. Bij anderen wel, of is dit te veel voor de MB200?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

J.A.F._Doorhof

Je kan die file eens proberen vanaf de interne HD of via NFS.

De MB200 speelt redelijk veel alleen geen H264's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcel_T.

Elephants Dream staat op de interne schijf. Ik krijg wel (even) 5.1 geluid door maar het beeld blijft zwart. Ik zal eens kijken of er een 720P versie bestaat.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

daniel.benjamins

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 13, 2007, 22:55:50
Vreemd de DTS CD's werken bij mij wel.
WAV's heb ik trouwens niet geprobeerd volgens mij, alleen een CD.

DTS werkt alleen met het volume op 16. Op andere volumes hoor je inderdaad alleen maar ruis.

jaco

#20
Ik heb een elephants dream 1080p24 in een .TS container. Die speelt prima af, al is het niet vloeiend omdat het p24 is.

Marcel_T.

Is het mogelijk om muziekfiles naadloos af te spelen? Nu is die ene seconde pause bij live muziek best wel irritant.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650