**HD DVD beats BluRay**

Started by papaleo, April 5, 2007, 23:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Voor mij is het BluRay geworden
JBL PRX Power!

harrytasker

Quote from: Gaetan on April 12, 2007, 13:41:35
op papier lijkt blu ray mij gewoon beter (grotere capaciteit, keuze tss verschillende codecs, 7 van de 8 grote filmstudio's; waarvan 4 exclusief... )
Mmm keuze tussen verschillende codecs heeft HDDVD ook. Verder zijn er bij HDDVD een paar dingen mandatory (Verplicht) die bij Bluray niet of nog niet verplicht zijn bv netwerkaansluiting en iHD.
Het enig voordeel op hardware gebied is misschien de capaciteit op het moment, maar die wordt toch nog niet volledig benut.
Dat sommige studio's geen HDDVD ondersteunen is gewoon kinderachtig en politiek, maar ja daar doe je niks aan.
5150 time!

Ramius

Quote from: Raphie on May 20, 2007, 16:44:38
Voor mij is het BluRay geworden

PS3 of nog iets anders???  ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

baltar

Quote from: Raphie on May 20, 2007, 16:44:38
Voor mij is het BluRay geworden

Iedereen maakt fouten  ;D

Nollie

Er stond onlangs een goed stuk in Vi-fi. Kort door de bocht: in beeldkwaliteit en in geluid moeten ze gelijk zijn want dezelfde codering. Voor de rest allemaal geneuzel. Een PSP 3 kost ook niet zoveel en kreig je er nog een gameconsole bij ook.

spotmatic

Quote from: Nollie on May 21, 2007, 16:14:16
Er stond onlangs een goed stuk in Vi-fi. Kort door de bocht: in beeldkwaliteit en in geluid moeten ze gelijk zijn want dezelfde codering. Voor de rest allemaal geneuzel. Een PSP 3 kost ook niet zoveel en kreig je er nog een gameconsole bij ook.

Je bedoelt een PS3, want de PSP3 bestaat nog niet  ;) Overigens ben je met een Xbox 360 + HD-DVD speler nog steeds goedkoper uit dan de PS3.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jiri

Vooralsnog ben ik in het HD-DVD formaat gestapt.
Maar het valt mij op dat de laatste maanden Blu-ray in Nederland veel meer zichtbaar aan het worden is.
Ik heb het vermoeden dat er nu qua software (nederlandse releases) al meer op Blu-ray te krijgen is als op HD-DVD.
Ook bij de free-record shop is het schap van Blu-ray titels al 2 keer zo groot als die van HD-DVD. Dit is pure marketing, waarschijnlijk gestimuleerd door Sony..... maar het werkt wel.
Het feit dat bepaalde toptitels alleen op Blu-ray uitkomen en niet op HD-DVD zet me echt aan het denken om toch maar een PS3 oid te kopen..

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Gaeje

grappig, bij mij is het net omgekeerd,
er zijn weinig titels op blu ray die ik zou willen (in deze streek)(diegene die ik wil, heb ik al)
maar veel bij HD DVD die ik wel wil. (miami vice, the bourne twilogy  ;)) (zie ook het "wordt het volgens jou blu ray of hd dvd topic")

maar misschien is dat wel een typisch voorbeeld van 'het gras is altijd groener aan de overkant?'


harrytasker

Het ergste in mijn ogen van Blu-ray is de REGIO-codering, maar ja daar lijkt hier niemand een biet om te geven.
Dat is voor mij de enigste reden op het moment om geen Bluray speler aan te schaffen.
5150 time!

svmnb

Quote from: harrytasker on June  8, 2007, 21:23:07
Het ergste in mijn ogen van Blu-ray is de REGIO-codering, maar ja daar lijkt hier niemand een biet om te geven.
Dat is voor mij de enigste reden op het moment om geen Bluray speler aan te schaffen.

Ik wel, hoor. Die regiocodering zuigt behoorlijk, zeker omdat het aanbod aan BR films hier gewoon drie keer niks is. Meestal gaat het ook nog om oudere films, dus daar ga ik geen 30 tot 40 euro voor neerleggen.

Het enige alternatief, als je een standalone player wilt hebben, is een player importeren en daar import films op draaien.
Klinkt niet erg aantrekkelijk, met garantie op zo'n player bijvoorbeeld. Er zijn blijkbaar al meerdere combi HD/BR players aangekondigd door wat grotere merken. Die LG combi player heeft problemen met HD, waarbij interactieve menu's niet werken, waardoor je niet eens een ondertitel kunt selecteren.

Zelf heb ik een paar keer bijna op het punt gestaan om een BR of HD speler te kopen, maar voorlopig wacht ik het wel af. Eerst voldoende aanbod van nieuwere titels voor een normale prijs, anders blijf ik gewoon films fijn van usenet plukken en streamen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ettepet

Het suffe van de Blu-Ray regiocodering is dat vrijwel alles regiovrij te koop is: meer dan driekwart is regiovrij rechtstreeks (en voordelig) uit de VS en op Fox-titels na kun je van de resterende titels praktisch alles hier wel regiovrij kopen.

Het voornaamste argument dat ik hoorde voor regiocodering betreft puur het eerste jaar.  Feitelijk zou je een titel (bijv. met een tijdstempel) uit kunnen brengen waardoor de titel op een bepaalde datum regiovrij wordt.  Met een online-verbinding moet er niet al te moeilijk een prettige oplossing hiervoor mogelijk zijn.

frankly

Ik wacht ook nog even,
en wel op een speler die beide speelt,
die LG BH100 begint er aardig op te lijken ;)
Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)