Cinemike Certified

Started by daxie, June 8, 2007, 10:01:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daxie

Jullie konden in het verslagje van het bezoek aan Molle al lezen dat er duchtig plannen werden gemaakt om Cinemike opnieuw een bezoekje te brengen.

Nadat Molle in de middag de kamer al opgewarmd had, was het tijd voor Gvy en Daxie om het glooiende landschap van Oost-Vlaanderen even te verlaten richting het charmante West-Vlaanderen. Kortrijk was de bestemming, om daar te kunnen genieten van de indrukwekkende set die onze jonge forumvriende Mikeske al heeft opgebouwd.

Voor mij persoonlijk was het al de tweede keer dat ik in Kotrijk neerstreek, maar bij een vorige gelegenheid ontbrak de tijd om er even rustig bij neer te zitten, wat deze keer ruimschoots goedgemaakt diende te worden. Bovendien was Mike's set sindsdien al sterk geëvolueerd met onder meer de Kef iQ9's, een Apple TV en een Sony LCD'tje (wie had gedacht dat we een 32" LCD ooit een LCD'tje gingen noemen).

Geert's Navman was duidelijk op het matje geroepen, want deze keer kweet hij zijn taak naar behoren, alhoewel Mike vrij eenvoudig te bereiken is, daarvoor moet je het dus zeker niet laten. Deze keer dus geen uitgebreid reisverslag, maar ik wil Geert toch opnieuw bedanken voor de lift.

Mike liet ons binnentreden in zijn heiligdom. Ondanks de beperkte ruimte (alhoewel ik er bij blijf dat dit een ruime slaapkamer is), heeft alles zijn plaats, en is alles netjes weggewerkt, met voldoende persoonlijke touches zodat het geheel zeer aangenaam en gezellig overkomt.
Het eerste dat je opvalt bij het binnenkomen is Mike's indrukwekkende DVD-collectie, die samengesteld is uit must-have klassiekers, spannende actiefilms, de betere komedies en ook het subtielere feel-good genre (lees: vrouwenfilms, de invloed van Jessica is toch enigszins zichtbaar). Nog indrukwekkender om te zien is zijn collectie "Scarface"-edities en memorablia. Laserdisc, VHS, originele DVD, remastered,... Mike heeft ze. Het wordt dringend tijd dat ik Scarface aan mijn "gezien"-verzameling toevoeg.

Het werd tijd om te luisteren. We zetten ons in de comfortabele cinemastoeltjes en via de Apple TV-interface worden we door Mike op bijna professionele wijze doorheen heel wat moois geleid. Zijn M&G-playlist toont dat Mike van elk bezoek aan Cinemike geniet, en dat gevoel is wederzijds. De Apple-TV zal doorheen de volledige avond in het middelpunt van de belangstelling staan. Mike zou niet misstaan als verkoper van dit kleinood, dat ook bruikbaar is als koffiewarmer... De duidelijke interface maakt wisselen tussen muziek een plezier, en de mooie weergave tijdens het spelen van de cover van de cd draagt bij tot de positieve ervaring. Ook qua geluid stelt de Apple-TV zeker niet teleur. Een vergelijking tussen wat de Apple-TV weergeeft, en wat de Rotel met hetzelfde nummer neerzet, draait uit in een overwinning voor de Rotel, maar de Apple TV staat zeker zijn mannetje, voor een apparaatje van amper 300 euro. Een tip trouwens: hou de markt in de gaten, wellicht dat er eentje beschikbaar komt...

Mike's Kefs zijn, ondanks hun beperkte aanschafprijs, zeer aangenaam om te luisteren. De naar mijn oren erg goeie match via Nordost met Rotel en de Harman Kardon eindversterkers brengt ze op een hoger niveau. Als je deze luidsprekers in beschouwing neemt, raad ik je zeker aan van Mike even een bezoekje te brengen. Ik vind Mike's set alvast erg naar mijn smaak. Hun kwaliteiten als vergeeflijke en ruimtelijke luidsprekers komen het best tot hun recht bij sfeervolle muziek. Een voorbeeld hiervan is Hooverphonic. "Out of Sight", dat vorige week bij Molle's analytischere set door de mand viel wegens zijn beperkte opnamekwaliteit, levert mij in deze set wel een pak meer het gevoel dat ik er van verwacht. Mike's set kleurt het geheel bij deze muziek net voldoende om deze song sterk genietbaar te maken. We vinden dit idee ook terug bij heel wat andere nummers die we beluisteren. Qua stereo is dit een set die mij persoonlijk erg aanspreekt. Een richtpunt als het ware. Een klein puntje van kritiek waar ik het met Geert mee eens was, was de laagweergave. Deze was voldoende aanwezig, maar we hadden beide het gevoel dat hij hier en daar té aanwezig was. Waarschijnlijk zou een meting uitwijzen dat er ergens een resonantiepiek in de basweergave zit. Wellicht is dit het zelfde gevoel als Molle had toen hij zei dat de speakers wat meer ruimte nodig hebben.

Ook in surround staat deze set zijn mannetje. Zoals Mikeske al beschreven had was er een probleem met de componentverbinding met de pj, waarbij hij bij witte vlakken duidelijk kleurproblemen had. Maar goed, dat deed aan het genieten geen afbraak. Ondanks de beperkingen die de ruimte met zich meebrengt wordt er een leuk geluids- en beeldbeeld neergezet dat bijvoorbeeld de scene van Final Destination 2 erg genietbaar maakt. Om Mike's moeder tot vriend te houden dienden we het volume echter wat terug te schroeven, immers, dankzij haar en Mike's gastvrijheid mochten we toch 3u lang "ons ding" doen.

Het werd toen al na elven, en de plicht roepte. Tijd om weer richting Oost-Vlaanderen te gaan, alweer een zeer aangename stereo en cinema-ervaring rijker. We mogen ons nu trots "Cinemike Certified" noemen, waarvan de stempel ons bewijs is...

Bedankt Mike voor de aangename avond en Geert uiteraard ook!

Tot later...

Daxie

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

Wederom leuk verslag Wouter 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

Super mooi geschreven verslag, jij bent hier echt wel goed in he  :)

Vond het een aangename namiddag en avond met julie 3tjes ( welliswaar in 2 shiften ) in CinéMike.
Is toch altijd een keertje iets anders dan alleen in mijn stoel te genieten  :)

Ondertussen zit ik terug te genieten van een leuk muziekje op de achtergrond.
Nog steeds heel tevreden  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on June  8, 2007, 22:39:30
Super mooi geschreven verslag, jij bent hier echt wel goed in he  :)

Vond het een aangename namiddag en avond met julie 3tjes ( welliswaar in 2 shiften ) in CinéMike.
Is toch altijd een keertje iets anders dan alleen in mijn stoel te genieten  :)

Ondertussen zit ik terug te genieten van een leuk muziekje op de achtergrond.
Nog steeds heel tevreden  ;D


Geniet ze Mike. Ik ga me ook een muziekje opzetten ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

gvy

#5
Ik ben Cinemike ook nog een verslag schuldig.

Voorwaar een ondankbare taak om dit na de schrijfselen van Daxie te moeten doen. Deze oostvlaamsche medemens blinkt namelijk dusdanig uit in het geschreven en gesproken woord , dat ik mij afvraag , wat moet ik hier nog aan toevoegen?

Soit...Mijn versie dus.

De eerste indruk die ik kreeg , toen ik de licht verduisterde kamer van Mike binnenstapte, was er een van gezelligheid.
Ik vroeg me af, is dit een slaapkamer omgebouwd tot multimediaruimte, of is het gewoon een Multimediapaleisje , waarin je ook kan slapen?
Ik denk dat het laatste dichter tegen de waarheid leunt.
Hoewel de ruimte behoorlijk gevuld is, heeft alles netjes zijn plaats gekregen. Alles klopt.
Het rechts naast het scherm opgestelde apparatuurrack, met erboven de op een mooie beugel gemonteerde televisie, zijn de aandachtstrekkers.
Mike mag terecht trots zijn op wat hij bijeen heeft gebracht.

De tweede aandachtstrekker is het DVD rek, boven de cinemastoelen.
Hier begint zich namelijk een probleem te manifesteren.... Het zit vol.
Mike heeft inderdaad een hele mooie collectie bijeengespaard en die hebben we , Daxie en ondergetekende , met veel plezier uitvoerig en kritisch bekeken.

En dan hebben we ons neergeploft in de rode stoelen, om ons door een muzikale reis te laten voeren door "de Mike".
De Apple TV is hiervoor het ideale tool. Terwijl je op het LCD tv scherm alles mooi kan volgen met ook alle hoezen , hebben we in diverse genres Mike's set kunnen beoordelen.
Het leuke van zo'n scherm is , dat je als luisteraar niet de hele tijd wezenloos voor je uit moet zitten staren , in het oneindige of naar het "virtuele" podium op zoek gaat naar de onvindbare "virtuele" zangeres die daar ergens in het midden staat te zingen...
Het is gewoon plezanter.

En hoe klinkt dat nu.
Wel, waar moet ik beginnen. De set heeft een heel aangename volle klankkleur. Het is warm, maar niet wollig, detailrijk, maar toch vergevingsgezind tov mindere opnames.
Ik heb die avond eigenlijk geen enkele opname gehoord, die mij is tegengevallen.
Ook hebben de Kef's, een minder nauwe sweet spot. Hoewel er uiteraard een verschil hoorbaar is, kon ik evengoed genieten in de stoeltjes uit het centrum.
Het puntje van kritiek heeft Daxie al aangehaald. Toen Mike een opname van Alison Krauss opzette, die ik heel goed ken, was er toch sprake van een iets minder nauwkeurige basweergave. In het frequentiegebied  ergens tussen 50 Hz en 70 Hz zit er ergens een resonantie die de bas net iets te veel versmeerde over het  prachtige midden.
Maar dat kon de pret niet drukken , want eigenlijk is het mierenneukerij om hierover te vallen.
Mike , ik geef het eerlijk toe, toen ik thuiskwam heb ik in d'ondergrondse nog wat muziek geluisterd. Wel ik was een beetje teleurgesteld. Ik miste waarlijk de volle rijke , maar ook gedetaileerde klank van jouw installatie . Detail genoeg hier bij mij, ook analitisch, maar die gloed.... Proficiat met wat je daar staan hebt.

Nadien hebben we nog wat filmfragmenten gekeken.
Zoals hierboven al vermeld was er een probleempje met Mikes bekabeling, maar de surroundsound was overtuigend te noemen. Zelfs iets te overtuigend voor Mike's moeder ;D , die ik bij deze ook wil bedanken voor haar geduld, tijdens deze demosessie.
Het gaat laag en luid en vooral overtuigend. Dit zit helemaal goed.
Maar ik had eigenlijk niets anders verwacht na de overtuigende muzieksessie.

Bedankt Mike, voor de ontvangst.
En aan Daxie, t'was weer plezant babbelen. Op naar de volgende....

Geert


En nog wat fotootjes:














mikeske

Leuk verslagje, altijd leuk om positieve dingen te lezen over je set  :)
Ben blij dat julie beiden genoten hebben van de avond.
Het is zeker voor herhaling vatbaar.

Ook mooie foto's trouwens
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Leuk geschreven allebei (daxie èn jij ook gvy ;D) en mooie foto's :D

Het begint weer te kriebelen ;D, maar ik moet nog even wachten voor ik weer kan genieten van een DVD in surround ::)

@mikeske
Hele mooie set heb je, leuk idee met dat LCD scherm voor het "kijken naar muziek" 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ik was al in afwachting van jullie verslagen hiervan!!

Prettig leeswerk weer! Het blijft leuk om belevingen in de HT wereld te lezen..  8)

Het blijft een prachtige set Mike!! De snelheid waarmee jij de set iedere keer weer omhoog brengt is echt gigantisch!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikeske

Quote from: LittleNinja on June 10, 2007, 08:50:43
Ik was al in afwachting van jullie verslagen hiervan!!

Prettig leeswerk weer! Het blijft leuk om belevingen in de HT wereld te lezen..  8)

Het blijft een prachtige set Mike!! De snelheid waarmee jij de set iedere keer weer omhoog brengt is echt gigantisch!

thanks  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Leuk verslag weer Geert 8) Heb er niets meer aan toe te voegen. Alle lof is al uitgespuwd ;D ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

daxie

Ik wil nog even wat bijvoegen...

Ik heb het er met Mike en Geert over gehad, dat ik zei dat mijn volgende speakerupgrade zelfbouw wordt...

Nou, voor mijn HT ga ik mss eerst nog even langs Kef langs. (Stereo is een andere zaak uiteraard :-)). Ik weet nu alleszins meer welke kant ik uit wil.

Wat ook heel interessant is is de 2/3 eindversterker combinatie van Mike. Dit laat toe een sterk stereobeeld te combineren met een mooie surround, wat zoals we wel weten helemaal niet evident is.

mikeske

Quote from: daxie on June 11, 2007, 09:30:27
Ik wil nog even wat bijvoegen...

Ik heb het er met Mike en Geert over gehad, dat ik zei dat mijn volgende speakerupgrade zelfbouw wordt...

Nou, voor mijn HT ga ik mss eerst nog even langs Kef langs. (Stereo is een andere zaak uiteraard :-)). Ik weet nu alleszins meer welke kant ik uit wil.

Wat ook heel interessant is is de 2/3 eindversterker combinatie van Mike. Dit laat toe een sterk stereobeeld te combineren met een mooie surround, wat zoals we wel weten helemaal niet evident is.

Die 2 eindversterkers vind ik ook zeer handig zo.
Stereo en surround mooi gescheiden. En beiden serieus overbemeten  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Net zoals vorige week donderdag komt er nu donderdag terug iemand CinéMike bezoeken: Stoffels

Op dit ogenblik is hij trouwens d' ondergrondse onveilig aan het maken  >:(
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

#14
Quote from: mikeske on June 12, 2007, 23:31:59
Net zoals vorige week donderdag komt er nu donderdag terug iemand CinéMike bezoeken: Stoffels

Op dit ogenblik is hij trouwens d' ondergrondse onveilig aan het maken  >:(

En het bezoek is ondertussen vertrokken. :)

De stilte is teruggekeerd in d'ondergrondse.

Leuke avond gehad. Veel geluisterd en gezien en tussendoor wat bijgekletst over onze visie op het HT gebeuren, over pro's en cons van HTPC's enz enz.....
Altijd plezant om nieuwe mensen van het forum te ontmoeten.

Geert

mikeske

Quote from: gvy on June 12, 2007, 23:55:48
En het bezoek is ondertussen vertrokken. :)

Leuke avond gehad. Veel geluisterd en gezien en tussendoor wat bijgekletst over onze visie op het HT gebeuren, over pro's en cons van HTPC's enz enz.....
Altijd plezant om nieuwe mensen van het forum te ontmoeten.

Geert

inderdaad zeer leuk om nieuw mensen te leren kennen.

ik ken u, wouter en molle gewoon via dit forum en enkele keren in het echt gezien.
Maar is precies of we zijn al jaren vrienden  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on June 12, 2007, 23:58:25
inderdaad zeer leuk om nieuw mensen te leren kennen.

ik ken u, wouter en molle gewoon via dit forum en enkele keren in het echt gezien.
Maar is precies of we zijn al jaren vrienden  :)

;D 8)
Dat gevoel krijg ik dus ook.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

Quote from: molle on June 13, 2007, 08:39:54
;D 8)
Dat gevoel krijg ik dus ook.

super he  :)

stoffels is net weg en ook een aangename ontmoeting.
Zelfde playlist gebruikt als bij sven, geert en wouter.
Dan nog stukje final destination, saving private ryan, gladiator.

Was een zeer aangename namiddag
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Hoy Mike

Gladiator hebben wij niet gezien hé .
Welk stukje is het mooiste volgens jou (als demonstratievoer   ;D )

Final destination is inderdaad een indrukwekken stukje sub ( ga ik ook eens aanschaffen)

tot later eens

Geert

mikeske

Quote from: gvy on June 14, 2007, 19:42:10
Hoy Mike

Gladiator hebben wij niet gezien hé .
Welk stukje is het mooiste volgens jou (als demonstratievoer   ;D )

Final destination is inderdaad een indrukwekken stukje sub ( ga ik ook eens aanschaffen)

tot later eens

Geert

phoh, er zijn zoveel stukjes die ik super vind  :)

Zal eens een lijstje maken
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

hier een verslagje van stoffels over onze meet en greet deze middag:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60856.0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: gvy on June 14, 2007, 19:42:10
Hoy Mike

Gladiator hebben wij niet gezien hé .
Welk stukje is het mooiste volgens jou (als demonstratievoer   ;D )

Final destination is inderdaad een indrukwekken stukje sub ( ga ik ook eens aanschaffen)

tot later eens

Geert

Geert, volgende dingen staan op mijn demo-dvd:

- THX-trailers (ok, mag eigenlijk niet, maar ja)
- Finding Nemo: scene met de duikboot voor surround en laag, scene met het aquarium voor het schrikeffect :p
- Gladiator: scene in de arena waarin ze zogezegd de barbaren van hannibal spelen... Inclusief het karretje met de gasfles :p (super surround, qua laag ook leuk maar niet echt bepalend)
- Kill Bill, het gevecht tussen Uma en Gogo (bekijk ook even het gevecht met o-ren ishii, dit is visueel en muzikaal bij het beste dat ik ken)
- LOTR, FOTR: proloog
- LOTR, TTT: de scene met de doorstroming van de dam en het gevecht tussen de ents en de orks...
- LOTR, ROTK: battle at peleanor fields. Als de elephaunts op je afstormen, prachtig gewoon (bekijk ook zeker de scene als faramir door zijn vader uitgestuurd wordt, terwijl hij zit te eten en merry een lied zingt, kippenvel gegarandeerd, voor mij een van de sterkste scenes uit de reeks)
- Monsters Inc, "The Door Vault", als ze via de deuren in het magazijn rondzweven... super qua surround
- U-571 eigenlijk gans de film, maar voornamelijk van zodra ze onder het schip doorvaren en bestookt worden. In een dedicated ruimte is dit zoooo goed.
- Star Wars: pod race: qua surround en laag een heel leuke scene, filmisch gezien nogal saai
- War of the Worlds: rise of the machine: als de tripod uit de grond komt. Saai maar qua laag een leuk gevoel
- X-Men 3: de confrontatie tussen Wolverine en Phoenix/Jean Grey. Laaaaaaag!
- The Incredibles: de eerste keer dat Mr. Incredible het opneemt tegen de Omnidroid. Ook het laatste gevecht is zeer indrukwekkend


En dan heb ik nog meerdere scene's er uit moeten laten omdat de dvd vol was :-)

En ga zo maar verder...

mikeske

zitten heel wat goede tussen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

_ MarcelloW _

Quote from: daxie on June 15, 2007, 09:08:46
Geert, volgende dingen staan op mijn demo-dvd:

- THX-trailers (ok, mag eigenlijk niet, maar ja)
- Finding Nemo: scene met de duikboot voor surround en laag, scene met het aquarium voor het schrikeffect :p
- Gladiator: scene in de arena waarin ze zogezegd de barbaren van hannibal spelen... Inclusief het karretje met de gasfles :p (super surround, qua laag ook leuk maar niet echt bepalend)
- Kill Bill, het gevecht tussen Uma en Gogo (bekijk ook even het gevecht met o-ren ishii, dit is visueel en muzikaal bij het beste dat ik ken)
- LOTR, FOTR: proloog
- LOTR, TTT: de scene met de doorstroming van de dam en het gevecht tussen de ents en de orks...
- LOTR, ROTK: battle at peleanor fields. Als de elephaunts op je afstormen, prachtig gewoon (bekijk ook zeker de scene als faramir door zijn vader uitgestuurd wordt, terwijl hij zit te eten en merry een lied zingt, kippenvel gegarandeerd, voor mij een van de sterkste scenes uit de reeks)
- Monsters Inc, "The Door Vault", als ze via de deuren in het magazijn rondzweven... super qua surround
- U-571 eigenlijk gans de film, maar voornamelijk van zodra ze onder het schip doorvaren en bestookt worden. In een dedicated ruimte is dit zoooo goed.
- Star Wars: pod race: qua surround en laag een heel leuke scene, filmisch gezien nogal saai
- War of the Worlds: rise of the machine: als de tripod uit de grond komt. Saai maar qua laag een leuk gevoel
- X-Men 3: de confrontatie tussen Wolverine en Phoenix/Jean Grey. Laaaaaaag!
- The Incredibles: de eerste keer dat Mr. Incredible het opneemt tegen de Omnidroid. Ook het laatste gevecht is zeer indrukwekkend


En dan heb ik nog meerdere scene's er uit moeten laten omdat de dvd vol was :-)

En ga zo maar verder...

Is deze demo dvd niet ergens te hosten?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

daxie

Quote from: Marcellow1980 on June 15, 2007, 15:59:10
Is deze demo dvd niet ergens te hosten?

Neen, tenzij je kan bewijzen dat je alle originelen ook hebt :-)