Raphie's Lounge Party

Started by Raphie, March 3, 2007, 19:20:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Om m'n nieuwe stereo fase goed te beginnen wil ik graag een lounge luisteravond organiseren. Aan de ene kant om natuurlijk m'n nieuwe setup te laten beluisteren, maar aan de andere kant om nieuwe muziek te leren kennen.

Ik zit al een tijdje vast op dezelfde (compilatie) CD's maar ben te lui om uitgebreid in de winkel te gaan lopen luisteren.
Dus had ik het volgende idee: Een ieder die komt moet iets hebben met lounge & progressive: Dus groovy beats, hypnotiserende percussie en dromerige synth lijntjes. Neem je beste albums mee!

Het e.e.a kunnen we eventueel ook nog combineren met het testen van speaker kabel (minimaal 2x 2.5m) om te kijken of we nog mooie matches kunnen maken tussen de PIO's en de Mark Levinson.

Ik heb ruimte voor maximaal 4 forumleden en een voorliefde voor dit gerne muziek is voor deze sessie een must.
Als dit bevalt wil ik eenzelfde sessie gaan doen voor "toegankelijk klassiek" (hier heb ik nog wel enig onderricht in nodig ;D )
En gewoon bizar mooi (kan van alles zijn, zo lang de artiest maar niet bekend is, gewoon jouw beste track van jouw favoriete CD)

op deze manier hoop ik in aanraking te komen met nieuwe namen die me raken en m'n collectie verder uit te kunnen breiden.

JBL PRX Power!

Peerless Monster

Cool idee Raphie.
Dan wil ik wel meedoen aan " de beste track van jouw favoriete CD "...
Is dat ivm muzikaliteit, tekst, technisch?

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

beunky

Ik ben wel voorstander van de 'toegankelijk klassiek' optie ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

tiptop

#3
Lijkt mij ook leuk Raphie. O0

Moet ik nog wel even naar de winkel voor een goede lounge CD. ;D

Ik heb Gare du Nord gezocht bijv. maar nergens gevonden tot nu toe.

Favoriete CD's heb ik ook zat. Wel moeilijk om een bepaalde keuze te maken.

(PS. Morgen en overmorgen kan ik niet posten want dan heeft mijn vriendin de laptop mee naar haar studieplaats.)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

geeft niet, ik om met data wanneer Vincent mij de uiteindelijke leverdatum kan bevestigen (zoals het er nu uit ziet nog 3 weekjes wachten)
JBL PRX Power!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Ik heb een lounge CD 8)

"This is lounge". Verschillende artiesten.

Ik las ook n het loungetopic dat bijv. Enigma ook in de categorie valt. Klopt dat? En sommige wereldmuziek.

Daar heb ik nog best wel wat van :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

de set is klaar, lijkt me leuk om vrijdag de 15e een luistersessie te gaan doen.
Wie heeft er interesse?
JBL PRX Power!

tiptop

Quote from: Raphie on June  1, 2007, 17:53:59
de set is klaar, lijkt me leuk om vrijdag de 15e een luistersessie te gaan doen.
Wie heeft er interesse?
Da's jammer :P :-\ Ik moet de 16e werken overdag. Kan het ook de 16e 'savonds? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Zaterdag de 16e is evt ook een optie (ff overleggen met vriendin)
JBL PRX Power!

Benco

Quote from: Raphie on March  3, 2007, 19:20:51
Om m'n nieuwe stereo fase goed te beginnen wil ik graag een lounge luisteravond organiseren. Aan de ene kant om natuurlijk m'n nieuwe setup te laten beluisteren, maar aan de andere kant om nieuwe muziek te leren kennen.

Ik zit al een tijdje vast op dezelfde (compilatie) CD's maar ben te lui om uitgebreid in de winkel te gaan lopen luisteren.
Dus had ik het volgende idee: Een ieder die komt moet iets hebben met lounge & progressive: Dus groovy beats, hypnotiserende percussie en dromerige synth lijntjes. Neem je beste albums mee!

Het e.e.a kunnen we eventueel ook nog combineren met het testen van speaker kabel (minimaal 2x 2.5m) om te kijken of we nog mooie matches kunnen maken tussen de PIO's en de Mark Levinson.

Ik heb ruimte voor maximaal 4 forumleden en een voorliefde voor dit gerne muziek is voor deze sessie een must.
Als dit bevalt wil ik eenzelfde sessie gaan doen voor "toegankelijk klassiek" (hier heb ik nog wel enig onderricht in nodig ;D )
En gewoon bizar mooi (kan van alles zijn, zo lang de artiest maar niet bekend is, gewoon jouw beste track van jouw favoriete CD)

op deze manier hoop ik in aanraking te komen met nieuwe namen die me raken en m'n collectie verder uit te kunnen breiden.



Lijkt me zeer leuk te worde, maar ik vrees dat het wat ver is voor me  plus dat ik dit weekend nog erg druk bezeig ben met op te passen op de 13 jaar oude duitse herder van mn ouders die op de koop toe nog ziek is ook voor het moment en dat gaat zeer zeker voor !
Verder... als je graag lounge hoort wil ik je evt wel wat stukjes doorsturen op mp3 zodat je wat numers (cds) leert kennen die je mss intresseren .. neem alvast een kijkje op : http://users.telenet.be/Kruder/Intresting%20Cds/
MVG Benco

tiptop

Quote from: Raphie on June  1, 2007, 19:20:37
Zaterdag de 16e is evt ook een optie (ff overleggen met vriendin)

Ok.
Zou wel leuk zijn als het lukt. :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

#12
Quote from: tiptop on June  2, 2007, 19:41:58
Ok.
Zou wel leuk zijn als het lukt. :D

Zaterdagavond is beschikbaar, ik kan maximaal 2 personen kwijt, TipTop gaat dit nog door van jouw kant? Anderen met interesse?
JBL PRX Power!

tiptop

Hoi Raphie,
Is goed. :D

Stuur me even je gegevens via pm.

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.