Sharp Aquos LCD vs Pioneer Plasma

Started by Fico, May 13, 2007, 16:38:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ach, tegenwoordig zegt iedere online boer toch dat hij alles op voorraad heeft? totdat je geld overmaakt.. dan duurt het in één keer maanden.  ;D ;D ;D

Net zo als die andere sukkel hier op het froum die een 507 had gekocht voor 1.750 euro :P  Ook echt nooit meer wat van vernomen.

JBL PRX Power!

Randal

#26
Quote from: PjotrrrNL on May 15, 2007, 23:24:34
Tja, ik heb ze enige tijd ook naast elkaar vergeleken met een 1080p signaal en ik vond de Sharp Aquos in dat en andere opzichten wat beter presteren.
Dit is echter mijn persoonlijke mening en jij geeft ook niets anders als jouw persoonlijke mening of observatie.
Hiervoor is dit forum ook bedoeld.
Beide technieken (plasma en LCD) hebben voor en nadelen en wat betreft het inbrandverhaal, dat is ook precies de reden waarom ik een Panasonic heb gekocht: Geen problemen hiermee...

Alsnog mijn reactie, ik had je post over het hoofd gezien (maar wil je mij nu de les lezen?!  :-\)

=> Natuurlijk is het geven van je menig een onderdeel van het forum, maar een onderbouwing is dan wel prettig!
De reden van mijn vraag, was dat je nogal stellig overkwam in je eerste post zonder aan te geven dat het om je persoonlijke mening ging.

Mbt Bravia (40W2000) - Aquos:
Ik heb deze modellen twee maal uitvoerig met elkaar vergeleken.
Eén keer met een andere 'liefhebber' en één keer met een echte leek op het gebied van beeldschermen.
Toch kwam beide keren de Bravia als winnaar uit de test.
Opvallend was ook dat 'de leek' me precies wist aan te geven waar de Aquos te kort schoot tov de Bravia, namelijk de details in donkere passages.

Aangezien ik een aankoop nog aan het overwegen ben, hoor ik graag van je PjotrrrNL waar jij de toestellen met elkaar hebt vergeleken ?!



Fico

#27
Ik heb hier nog een interessante quote gevonden op avforums.com over moving picture resolution:

The Sharp is a good LCD, but still a long way behind the plasma, Oh and in the moving image test the best LCDs can only resolve 700 moving lines of resolution, so with anything other than static images and PC desctops you are not going to see any more detail then on the plasma which also shows 700 lines.
Even the 1080 screens that are coming out from Pioneer this year can only resolve 900 lines, which will be the best of any panel, but sort of shows you that you are buyng into a lot of hype at the moment.


Bron: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4901952&postcount=20
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Quote from: fico99 on June  1, 2007, 09:18:32
Ik heb hier nog een interessante quote gevonden op avforums.com over moving picture resolution:

The Sharp is a good LCD, but still a long way behind the plasma, Oh and in the moving image test the best LCDs can only resolve 700 moving lines of resolution, so with anything other than static images and PC desctops you are not going to see any more detail then on the plasma which also shows 700 lines.
Even the 1080 screens that are coming out from Pioneer this year can only resolve 900 lines, which will be the best of any panel, but sort of shows you that you are buyng into a lot of hype at the moment.


Bron: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4901952&postcount=20

Ik kan me niet voorstellen dat hij iedere LCD zal hebben getest op moving images en zéker niet
de nieuwe Pio G8's.  ;)
Ik loop al zo lang mee in diverse forums dat ik ondertussen een beetje de volstrekte bullshit reactie's
er tussen uithaal, dit lijkt me er één van.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

#29
Ook dit geeft wellicht aan dat er niet zo veel verschil zit tussen 720p en 1080p schermen als de heren marketing ons willen doen geloven...

Fico

Quote from: Bengbeng on June  3, 2007, 19:54:38
Ik loop al zo lang mee in diverse forums dat ik ondertussen een beetje de volstrekte bullshit reactie's
er tussen uithaal, dit lijkt me er één van.

Je kan inderdaad wel een beetje gelijk hebben.

Ik ben afgelopen vrijdagnamiddag samen met mijn vader en zijn nieuwe Sony HDR-HC7E camcorder voorzien van HDV 1080i, ClearVID CMOS beeldchip en x.v.Colour eens gaan testen op een Sony KDL-46X2000 en een Pioneer PDP-507XD en moet zeggen dat het verchil in scherpte toch wel duidelijk zichtbaar was op een kijkafstand van 1 meter. Vanaf 3 meter was het verschil nog maar héél moeilijk waar te nemen.

De kleuren en de natuurlijkheid van het beeld in een verduisterde kamer vond ik dan weer véél beter op de Pioneer PDP-507XD.

Ik ga binnenkort met m'n vader en zijn testopnames zeker de nieuwe Panasonic TH-50PY700F eens aan de tand voelen  ;)
Deze zou namelijk de nieuwe x.v.Colour (aka xvYCC) ondersteunen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

erwinh

Quote from: NeonKnight on May 13, 2007, 17:25:44
Waarom moeten dit soort discussies altijd direct worden gevoerd met zinnen als "het ziet er gewoon beter uit" [hoezo ?] en "X is niet zo belangrijk als Y" [waarom niet ?]?  ???

Ik snap best dat er mensen zijn die erg gehecht zijn aan hun Panasonic/ Pioneer/ Philips/ Sony/etc scherm, maar dat is nog geen reden voor dit soort niet-onderbouwde non-informatie.

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik begin me wel erg te storen aan dit soort reacties.
Ik ben me zelf aan het orienteren op de LCD/plasma markt voor een aankoop in de komende maanden en ik begin hier zo langzamerhand erg allergisch voor te worden: als je het niet nodig vind om je statement te onderbouwen, laat dan alsjeblieft maar...   :-\
Lees de laatste Media Totaal; test van een stuk of 16 schermen, allen 42 inch. De Pio 427 steekt er met kop en schouders boven uit, ook in vergelijking met "Full HD LCD schermen" :D Overigens zowieso lezenswaardig artikel. Gaat ook over de onduidelijkheid rondom het "Full HD" principe. Er is geen uniforme standaard waar "Full HD" aan moet voldoen zoals bij HD Ready wel het geval was. "Full HD" kan soms een verkooptruc blijken te zijn.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004