Tv voldoet aan de specs (schiet mij maar lek dan)

Started by erikkie, June 6, 2007, 16:35:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erikkie

Geachte heren dames van Ht forum.
Na mijn tv terug te hebben gekregen van een erkend philips reparatie bedrijf.
Kwam ik erachter dat bij het film kijken savonds een grote zichtbare streep 30 cm te zien was aan de rechterzijde van het scherm.

Ik heb hier melding van gemaakt bij het reparatie bedrijf en mijn tv is opgehaald en nagekeken.
Nu word er doodleuk verteld dat er sprake is van een light-lek, maar dat deze lek binnen de normen bleef. Deze lek zou eigen zijn aan een lcd scherm.

Is er een expert op het forum die mij kan vertellen waar je als consument die norm kan vinden op internet.
En of je hier inderdaad genoegen mee moet nemen.
Het gaat om een philips 42 pf 9830

Ik kan je wel vertellen dat film kijken geen pretje is savonds als ik een film aan het kijken ben met een zwarte achtergrond dan is de rechterkant gelig van kleur en de linkerkant is wel oke.

Zie foto.




spotmatic

Mijn Dell TFT monitoren hadden het ook. Dell heeft ze wel netjes steeds omgeruild. Het komt doordat het LCD paneel soms te strak in de behuizing is gemonteerd waardoor licht langs het scherm weg kan lekken. Dell erkent het als serieus gebrek. Waarschijnlijk heeft het "erkende" reparatiebedrijf het scherm niet in een donkere ruimte bekeken en geoordeeld dat het wel meevalt...  :-\ >:(
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Del member

Ik had dit ooit met m'n laptop scherm, had er eentje met een brakke uniformiteit en de linker helft was iets minder helder.
Je moet wel erop doorhameren want de techniekers konden het in mijn geval 'amper' zien, maar in jouw geval ziet het er niet uit.

Assertiever zijn.

jankees

Ik ben van menig dat het hier een gebrek betreft. De door de reparateur genoemde normen ten aanzien van het lekken van licht staan wellicht in de garantiebepalingen van de fabrikant. Daarmee heb je als koper echter niets te maken. De detaillist moet instaan voor het apparaat. Ik denk niet dat deze zich er vanaf kan maken door te stellen dat het gebrek binnen bepaalde grenzen blijft. Werk van maken dus.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

frankly

Ik zou met dit probleem direct naar Philips zelf gaan,
zij zijn veel eerder genegen hier wat mee te doen dan een reparatiebedrijf.
er zijn hert en der philipswinkles (MyShops ) in nederland
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)