Werkt een Amerikaanse FM radio ook in Europa?

Started by nwolsink, June 6, 2007, 09:14:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nwolsink

Ik overweeg de aanschaf van de JVC KW-AVX800 voor in mijn auto.

http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-AVX800E&catid=234

Nu is het apparaat in de USA een aantal honderden Euro's goedkoper, alleen staat mij er iets van bij dat de FM radio daar anders in elkaar steekt, werkt dit dan hier geheel niet??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Erik

De stapgrootte was daaranders dan de onze, maar dat is zolang terug kan me niet voorstellen dat het nu nog zo is. En anders zit er vast wel een schakelaar op om te switchen. Wel even checken idd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Umberto.

Quote from: Erik on June  6, 2007, 14:58:35
De stapgrootte was daaranders dan de onze, maar dat is zolang terug kan me niet voorstellen dat het nu nog zo is. En anders zit er vast wel een schakelaar op om te switchen. Wel even checken idd.

is nog steeds.
Ik geloof dat je alleen even getallen kunt ontvangen :-\
kunt er beter 1 uit Germanië halen ;)
Disturbing the peace sinds 1975

nwolsink

Quote from: Umberto. on June  6, 2007, 15:42:09
is nog steeds.
Ik geloof dat je alleen even getallen kunt ontvangen :-\
kunt er beter 1 uit Germanië halen ;)

Ik woon in Germanie en daar is ie helaas maar 4 hele Euros goedkoper als in Hollandia :)
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

borkaenjo@work

Als ik me niet vergis kun je gewoon alle zenders ontvangen, maar op iets
andere frequenties dan NL modellen. Hou er rekening mee dat de ontvangst
waarschijnlijk ook mono is en geen stereo.

Hanky Panky

Quote from: nwolsink on June  6, 2007, 09:14:01
Ik overweeg de aanschaf van de JVC KW-AVX800 voor in mijn auto.

http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-AVX800E&catid=234

Nu is het apparaat in de USA een aantal honderden Euro's goedkoper, alleen staat mij er iets van bij dat de FM radio daar anders in elkaar steekt, werkt dit dan hier geheel niet??

Verdampt je voordeel niet grotendeels zodra het apparaat hier bij de douane terechtkomt en je 16% invoerrechten en 19% BTW mag aftikken ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ErikmdGH

De FM deemphasis van een Amerikaanse ontvanger is 75uS, in Europa 50 uS. Ik denk dat je daardoor hoge tonen verlies krijgt.
Meestal is dit niet aan te passen in de radio zelf.

Erik.

nwolsink

Quote from: Hanky Panky on June  7, 2007, 11:59:50
Verdampt je voordeel niet grotendeels zodra het apparaat hier bij de douane terechtkomt en je 16% invoerrechten en 19% BTW mag aftikken ?

Dat is iets  minder nl totaal circa 25% en ja ook al neem ik dit mee dan ben ik nog steeds ruim € 200 goedkoper uit.
Ik snap het ook niet  ???
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Quote from: ErikmdGH on June  7, 2007, 18:00:36
De FM deemphasis van een Amerikaanse ontvanger is 75uS, in Europa 50 uS. Ik denk dat je daardoor hoge tonen verlies krijgt.
Meestal is dit niet aan te passen in de radio zelf.

Erik.

Ik ga de gok maar niet nemen denk ik
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

graafke

Ik kan beamen dat hij alleen oneven frequenties pakt....dus 100.7, 100.9, 101.1 etc.

Zelf vind ik dit erg vervelend, overigens werken dvd spelers ook niet andere regiocode.

nwolsink

#10
Quote from: graafke on June  7, 2007, 18:45:59
Ik kan beamen dat hij alleen oneven frequenties pakt....dus 100.7, 100.9, 101.1 etc.

Zelf vind ik dit erg vervelend, overigens werken dvd spelers ook niet andere regiocode.

das idd mooi *%$#@(% de regiocode is êchter wel een oplossing voor je kan hem regiovrij te maken :)
Heb jij deze radio in kwestie?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

graafke

Quote from: nwolsink on June  7, 2007, 19:19:38
das idd mooi *%$#@(% de regiocode is êchter wel een oplossing voor je kan hem regiovrij te maken :)
Heb jij deze radio in kwestie?

Ik werk bij een autobedrijf in Amerikaanse auto's, deze worden geleverd met Europese radio en navigatie...echter bij de parallel import auto's (dus niet officieel via importeur ingevoerd) hebben we dus het probleem wat ik je net aan gaf.