DVI-D kabel van 10 meter werkt niet. Wat te doen?

Started by -Freek-, June 6, 2007, 07:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb laatst een merkloze 10 meter DVI-D kabel gekocht. Alleen krijg ik op mijn beamer dan een heel raar beeld, en op mijn monitor werkt hij al helemaal niet. Nu heb ik dit naar de winkel gemaild, en ik kreeg de volgende reactie:

"Welke hardware gebruikt u (VGA kaart/Monitor)? Hoe lang was de lengte van de DVI-D kabel die wel werkte? De lengte van 10 Meter voor DVI wordt alleen bereikt bij een goede kwaliteit hardware. Maximale lengte voor DVI is officieel 5 meter, met goede kwaliteit hardware is 10 meter of meer mogelijk"

Kan dit de rede zijn dat de kabel niet werkt in mijn setup (Geforce 7300LE naar Hitachi TX100)?
Wat moet ik dan doen? Kortere kabel + computer dichterbij de beamer?

svmnb

De kabel kan natuurlijk gewoon brak zijn. Sommige merken garanderen een goede overdracht op langere afstanden. Zelf heb ik een 15 m Monster HDMI-DVI van PC naar TV in gebruik, waarmee ik probleemloos 1080p haal. Ik zeg niet dat alle merkloze kabels niet deugen, maar 10 meter is niet niks, natuurlijk. Mischien moet je toch eens kijken naar een kwaliteitskabel, met goeie connectoren.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

spotmatic

Hou er ook rekening mee dat je bron misschien geen signaal van een voldoende sterkte uitstuurt. Ik heb hier een goede kwaliteit Blue Jeans DVI-D kabel van 5 meter lengte. Een Acer laptop gaf sneeuw in het beeld met deze kabel, op mijn PC met een 6600GT videokaart was het echter geen enkel probleem. Tenslotte kan je weergever ook nog 'picky' zijn wat betreft het aangeboden signaal. Probeer eens een andere bron als je de daar de mogelijkheid toe hebt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Kjelt

Voor je de kabel de schuld geeft (kan natuurlijk altijd de oorzaak zijn)
Stap1:
De vraag in het antwoord van de winkel is inderdaad de eerste vraag die ik ook zou stellen en die je nog niet hebt beantwoord:
Quote from: JKI on June  6, 2007, 07:46:35
Hoe lang was de lengte van de DVI-D kabel die wel werkte?

Oftewel heb je de configuratie wel werkend met een korte DVI-D kabel? Nog niet geprobeerd? Dan acht ik de kans erg groot dat je frequenties of refreshrate of andere configuratie op je PC niet goed staat, als je weet hoe lang ik heb zitten *&^*&^ voor ik eindelijk beeld had op mijn projector...  ;D


mariolino

Quote from: JKI on June  6, 2007, 07:46:35
Ik heb laatst een merkloze 10 meter DVI-D kabel gekocht. Alleen krijg ik op mijn beamer dan een heel raar beeld, en op mijn monitor werkt hij al helemaal niet. Nu heb ik dit naar de winkel gemaild, en ik kreeg de volgende reactie:

"Welke hardware gebruikt u (VGA kaart/Monitor)? Hoe lang was de lengte van de DVI-D kabel die wel werkte? De lengte van 10 Meter voor DVI wordt alleen bereikt bij een goede kwaliteit hardware. Maximale lengte voor DVI is officieel 5 meter, met goede kwaliteit hardware is 10 meter of meer mogelijk"

Kan dit de rede zijn dat de kabel niet werkt in mijn setup (Geforce 7300LE naar Hitachi TX100)?
Wat moet ik dan doen? Kortere kabel + computer dichterbij de beamer?


Als het aan de kabel zou liggen, Ik heb nog een dvi-dvi kabel liggen van 10 meter van madison cable die ik niet gebruik.
Mag voor een prikje weg, als je interesse hebt p.m maar.

-Freek-

Quote from: Kjelt on June  6, 2007, 09:47:28
Voor je de kabel de schuld geeft (kan natuurlijk altijd de oorzaak zijn)
Stap1:
De vraag in het antwoord van de winkel is inderdaad de eerste vraag die ik ook zou stellen en die je nog niet hebt beantwoord:
Oftewel heb je de configuratie wel werkend met een korte DVI-D kabel? Nog niet geprobeerd? Dan acht ik de kans erg groot dat je frequenties of refreshrate of andere configuratie op je PC niet goed staat, als je weet hoe lang ik heb zitten *&^*&^ voor ik eindelijk beeld had op mijn projector...  ;D


De werkende kabel was 2 meter lang.

Als het uitgangssignaal gewoon te zwak is van mijn videokaart, hoe wil ik dan ooit beeld krijgen op mijn projector? Zou een kwalitatief betere kabel (bijv. die van mariolino) wél werken?

redfox001

Ik had een dvi kabel van 3 meter niets bijzonders wat merk betreft maar wel in de begintijd van dvi gekocht dus misschien scheelt dat? Heb hem door één van 7 meter vervangen die dubbel was afgeschermd met ferriet kern ook en sindsdien had ik het probleem dat af en toe (als de koelkast aanging?) het beeld even wegviel en de hele digitale handshake moest plaatsvinden. Heb nu de korte dvi weer terug en nergens meer last van. Maar ik had wel beeld met die lange kabel dus was alleen storingsgevoelig.

-Freek-

...dus ik kan eigenlijk gewoon het beste de pc dichter bij de beamer zetten?

-Freek-

Ik heb een probleem: in de veronderstelling dat het aan mijn setup lag, heb ik de kabel verkocht aan een forumlid. Maar je raadt het al...: hij werkt bij hem ook niet :(. Wat nu???

redfox001

Misschien die kabel eens doormeten, als er iets los zit is het misschien te repareren. Persoonlijk zou ik de kabel terugnemen en hem het geld terug geven min de verzendkosten o.i.d.

spotmatic

In ieder geval moet de topicstarter ook garantie claimen. De kabel doet nl. niet wat beloofd wordt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909