Nieuwe MacBook Pro modellen

Started by Audiofiel, June 5, 2007, 18:22:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Apple heeft de bestaande MacBook Pro modellen weer een 'boost' gegeven.

Alle modellen hebben nu standaard 2 Gb aan boord en kunnen worden uitgebreid tot 4 Gb (was 3 Gb). De grafische chip ATI Mobility Radeon X1600 is vervangen door de snellere NVIDIA GeForce 8600M GT met 128 of 256 Mb aan VRAM aan boord.

Daarnaast wordt de verlichting van de 15" schermen nu verzorgd door LED's in plaats van de milieu-onvriendelijke kwikbuizen. De 17" blijft voorlopig een kwiklamp bevatten, maar is optioneel verkrijgbaar met een resolutie van 1920 x 1200 pixels (full HD). De Apple MacBook Pro 15,4" is daarmee de eerste laptop ter wereld zonder een kwiklamp.

De volledige specs zie hier.

Overigens zijn de modellen ook nog eens goedkoper geworden. De instapper is bijvoorbeeld bijna 100 euro goedkoper geworden, ondanks de betere specs (2 ipv 1 Gb, 8x DL DVD brander, nVidea, 2,2 ipg 2,16 GHz). :D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Het 17" model met 1920x1200 scherm is overigens slechts 100 euro duurder dan de 1680x1050 versie. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody


Erik

Quote from: Audiofiel on June  5, 2007, 18:22:36
Daarnaast wordt de verlichting van de 15" schermen nu verzorgd door LED's in plaats van de milieu-onvriendelijke kwikbuizen.
Zal een keer tijd worden ze stonden niet voor niets op de lijst met de meest mileu onvriendelijkste hardware makers.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on June  5, 2007, 19:59:44
Zal een keer tijd worden ze stonden niet voor niets op de lijst met de meest mileu onvriendelijkste hardware makers.

LOL ;D Scherp, Erik, maar als je onder vuur ligt van Greenpeace...  ::)


Vertel mij overigens eens welke fabrikant zoveel milieuvriendelijker was... Dell? HP? Toshiba? Asus? Dacht het niet, die gebruiken dezelfde materialen. ;)


Uiteindelijk ligt Apple nu gewoon voor op de rest op dat gebied. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

GH

Quote from: Audiofiel on June  5, 2007, 21:09:07
Vertel mij overigens eens welke fabrikant zoveel milieuvriendelijker was... Dell? HP? Toshiba? Asus? Dacht het niet, die gebruiken dezelfde materialen. ;)

En dat dacht ik dan weer niet, de meeste andere fabrikanten zijn nu al een stukje verder.... en het gaat dus niet alleen om de gebruikte materialen..
(http://www.greenpeace.org/usa/campaigns/toxics/hi-tech-highly-toxic/how-the-companies-line-up)

Je kan fan zijn van de producten (dat ben ik vaak ook), maar ze zijn nog steeds verre van perfect.....


Nosoforos

Ja, ik praat echt niet alles van een bedrijf goed, fanboyisme hou ik me verre van. Maar Greenpeace daar blijf ik heel ver van uit de buurt door hun recente mediageile acties. Hoewel ik ergens ook wel erg kan waarderen dat het effect heeft, vind ik de manier waarop zeer onjuist en opportunistisch. Verder, hoera, eindelijk LED schermen, benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Audiofiel

Quote from: GH on June  5, 2007, 22:32:18
En dat dacht ik dan weer niet, de meeste andere fabrikanten zijn nu al een stukje verder.... en het gaat dus niet alleen om de gebruikte materialen..
(http://www.greenpeace.org/usa/campaigns/toxics/hi-tech-highly-toxic/how-the-companies-line-up)

Ik ben bang dat je je blind staart op 1 lijstje, opgesteld door een partij met politieke aspiraties. Op internet kun je bijvoorbeeld zelf voldoende materiaal vinden waarbij Dell niet op plaats 2, maar eerder bijna onderaan komt van meest vervuilende bedrijven... ;)


Dat ik Apple-fan ben, staat daar los van. Overigens vind ik Apple niet het beste computermerk, mocht je dat soms denken. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

#8
Want dat is...IBMLenovo?