Author Topic: Netstekker polariteit - hoe en wat  (Read 70614 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Berry76

Re: Netstekker polariteit - hoe en wat
« Reply #225 on: January 12, 2021, 22:10:34 »
Ik heb de oehlbach phasendetekor gekocht om eens uit te zoeken of alles in " fase"  staat.
Ik heb 2 Dali zensor 7, 2 Dali zensor 1, 1 Dali zensor vocal en de Dali esf12 sub. Een Acram AVR 390. Bluesound node 2 en Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. En een Dynavox X 7000

Offline PatrickP

« Reply #226 on: January 13, 2021, 15:19:42 »
Grappig. Net vandaag binnen: de Van den Hul spanningstester. Een niet duur simpel apparaatje. Toch wat stekkers omgedraaid. Twee apparaten echter niet:

• Mijn Creek Wyndsor phono-pre gaf 0 hoe hij er ook in zat.
  • Mijn Pioneer DVD speler was een drama met meer dan 110V op de uitgangen hoe hij er ook in zat.

Iemand die dit herkent?
Hegel H360 | Focal Kanta 2 | VPI Prime draaitafel met Benz Micro Wood + Hana SL + Ortofon 2M Black + Grado Reference Sonata | Creek Wyndsor phono preamp | Bluesound Node 2i streamer | AudioQuest Castle Rock speakerkabel | IsoTek Sirius EVO 3, AudioQuest Blizzard + NRG-4 stroom | Siltech HF-9 G3 coaxiaal | AudioQuest Leopard phono kabel | AudioQuest Cinnamon optisch + wat oude spullen

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 685
  • Just An Ordinary Member
    • StreamingPlaza
« Reply #227 on: January 13, 2021, 15:41:55 »
Grappig. Net vandaag binnen: de Van den Hul spanningstester. Een niet duur simpel apparaatje. Toch wat stekkers omgedraaid. Twee apparaten echter niet:

• Mijn Creek Wyndsor phono-pre gaf 0 hoe hij er ook in zat.
  • Mijn Pioneer DVD speler was een drama met meer dan 110V op de uitgangen hoe hij er ook in zat.

Iemand die dit herkent?
Meten met een multimeter en 'ongeaarde' netsnoer ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 2199
  • I also love the HTforum
« Reply #228 on: January 13, 2021, 15:57:36 »
Mijn Pioneer DVD speler was een drama met meer dan 110V op de uitgangen hoe hij er ook in zat.
Heeft deze speler een driepolige (geaarde) aansluiting of tweepolig ongeaarde aansluiting ?
Indien geaard dan moet je hem ook aarden.
Indien niet, zit er soms een netfilter in die dvd speler ?
Een netfilter heeft Y condensatoren en die lekt altijd naar zijn behuizing (chassis) dus zijn spanningen van 40-90VAC heel normaal alleen wel onwenselijk.
Mijn persoonlijke mening: een apparaat met een netfilter moet altijd hard geaard zijn.

Offline PatrickP

« Reply #229 on: January 13, 2021, 15:59:56 »
Het is een Pioneer DV696AV. Geen idee. Hij heeft een tweepolige stekker. Er valt niets te aarden. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een draadje aan de behuizing vastmaakt naar een aarde?  :hmmm:
Hegel H360 | Focal Kanta 2 | VPI Prime draaitafel met Benz Micro Wood + Hana SL + Ortofon 2M Black + Grado Reference Sonata | Creek Wyndsor phono preamp | Bluesound Node 2i streamer | AudioQuest Castle Rock speakerkabel | IsoTek Sirius EVO 3, AudioQuest Blizzard + NRG-4 stroom | Siltech HF-9 G3 coaxiaal | AudioQuest Leopard phono kabel | AudioQuest Cinnamon optisch + wat oude spullen

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 2199
  • I also love the HTforum
« Reply #230 on: January 13, 2021, 16:07:53 »
Nee ik heb dat probleem bij mijn Pioneer laserdiscspeler en die heeft het netfilter op de voeding geintegreerd zitten en die lekt gewoon stroom naar de behuizing waardoor je een behoorlijke zwerfstroom krijgt naar de pre/pro. Dus die heb ik niet meer aangesloten.