Welke film van 2008 ben je tot nu toe het meest van onder de indruk.

Started by Gizz, June 4, 2007, 22:56:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Ik vond Cloverfield ook verrassend goed. Had na "die hype" niet verwacht dat hij echt goed zou zijn, maar het tegendeel was waar. Zeer goed, behouden en realistisch neergezette film met een goede laag spanning. 1 van de beste rampen films die ik in m'n leven gezien heb. En toch kan ik zo'n film altijd moeilijk als "beste" film betitelen aangezien er altijd wel een paar films zijn die meer in je los weten te maken met wat drama of een origineel verhaal. Dat vind ik dan over het algemeen toch knapper, wel minder spectaculair.

Over spectaculair gesproken, het is lang geleden dat ik me bij een actie film zo vermaakt heb als bij Rambo 4. Jemig, lang geleden dat ik gewoon moest lachen toen al die gasten aan flarden werden geschoten. Heerlijke wraakzuchtige "daar is Rambo weer" film ... beter dan deel 2 en 3 wat mij betreft.

Atonement vond ik dan weer tegenvallen. Over het algemeen trek ik dat soort films wel goed, maar vond dit ietsje overdone/pretentieus op 1 of andere manier. Ik vond het net iets te traag en het verhaal leek niet echt los te komen in emotie. Een soort stalen strakke verfilming van een in weze zo'n mooi origineel, bijna poetisch, verhaal. Erg stylistisch, dat wel, maar op een gegeven moment irriteerde me de herhalende trucjes die uit werden gehaald en voor m'n gevoel eerder binnen het "aangeleerde" canvas van film maken behoorde dan originaliteit. Maargoed, wellicht is het een kwestie van smaak.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

StrayDog

[REC] was ik nog vergeten te noemen, vond ik ook heel erg goed.

Licious

BALLS OF FURY ;D dat is gewoon echt een hele domme maar een te coole film ::)

JackH

Batman - the Dark Knight
By far de beste film die ik gezien heb dit jaar.

Jimmy Conway

Qua special effects enzo: I R O N M A N   8) ;D

Voor het film/acteerwerk: In the valley of elah, No country for old men, Into the wild, Felon.

Xstream

Felon was ook een verassend goeie film inderdaad ...

Toch ... als ik een film nu voor de 2e x op zou mogen zetten is het toch Wall-E ... maargoed, daar is het ook het genre voor.
Lastig om te zeggen welke film ik tot nu toe het beste vond.

Ik denk er nog even over na ... het jaar is immers nog nie om :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub