28 Weeks Later

Started by denada, June 4, 2007, 06:22:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denada

Spannend vervolg op 28 Days Later, een van de betere zombiefilms van de afgelopen jaren.

Daar het in het eerste deel er nogal wat kleinschaliger aan toeging, zitten er in deze film wel flink wat grote actiescenes en flinke explosies.

Het verhaal speelt zich een tijdje na deel 1 af, wanneer het virus ervoor heeft gezorgd dat alle inwoners van Engeland zijn gemuteerd door het virus. Na het land nog een tijdje te isoleren zijn alle zombies verder uitgestorven, en is het land 'leeg'.

Het Amerikaanse leger gaat dan proberen om het land weer opnieuw op te bouwen door in London weer een deel bewoonbaar te maken. Uiteraard gaat dat niet helemaal volgens planning :)

Vooral Robert Carlyle blinkt erg uit in deze film, die verder erg strak en cool in elkaar zit. Er zit voldoende snelheid in de film en de film is eigenlijk al vanaf het begin meteen spannend tot het eind.

Voor een zombiefilm vond ik het met goorheid wel meevallen maar er zitten wel een paar 'lekkere' stukjes in.

Gezien in het Chinese Theatre in Hollywood, volgens mij moeten we in Nederland nog tot eind september wachten tot ie gaat draaien..



Gizz

hoe zijn eigenlijk de bioscopen in de us gesteld? goed geluid beeld stoelen enz enz? Zijn de prijzen kwa eten en drinken nog te overzien of net zo erg als hier.

Tube-freak

Ik vind het kleinschalige meestal wel wat hebben.  Meestal met teveel explosies wordt het al snel zo "over the top".  Neem bijvoorbeeld X-men 3.  Dat is echt een mindere film door al die overdreven effecten.  Xmen 1.5 en 2 waren een stuk beter.

28 Days vond ik een erg goede en orgineel gemaakt film  Leuk om te kijken.  Ik hoop dat het vervolg ook leuk is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

denada

Quote from: gizz on June  4, 2007, 16:49:45
hoe zijn eigenlijk de bioscopen in de us gesteld? goed geluid beeld stoelen enz enz? Zijn de prijzen kwa eten en drinken nog te overzien of net zo erg als hier.

In San Francisco en LA ben ik een paar keer naar de bios geweest, doordeweeks betaal je 6-8 dollar voor een kaartje, in het weekend 12-14.

Een megabak popcorn en een tweelitervaas cola kostte iets van 10 dollar geloof ik.

10 Dollar zal ongeveer een 7.5 euro zijn, dus doordeweeks zijn de films wel een stuk goedkoper dan hier.

Ik heb bijna allemaal in digitale bioscopen gezien, en het Mann Chinese Theatre en The Dome in de Arclight Cinema hebben beide prijzen gewonnen voor beste geluidsinstallaties.

In het Chinese Theatre stond het geluid echt net zo hard als bij een houseparty op de eerste rij, maar na 10 minuten ben je er wel aan gewend en kun je het alleen nog waarderen :)

De stoelen waren overal perfect, in het century theatre in San fransico waren het zelfs leren stoelen waarin je hemaal achterover kon gaan hangen met stoel en al, een soort lazyboys voor in de bioscoop. In alle bioscopen waren de stoelen eigenlijk wel groter en beter dan in Nederland.

De popcorn is daar ook vaak zout en zoet, HEEEEEEEEEEEERLIJK!!!


Tube-freak

Ik had een keer in America dat ik naar de bios was en ik spijt had dat ik mijn winterjas niet bij me had.  De airco stond een beetje heel  erg koud afgesteld.  Maar ja wie neemt zijn winterjas nou mee als het buiten 30 graden celsius is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

denada

Quote from: Tube-freak on June  4, 2007, 20:03:05
Ik had een keer in America dat ik naar de bios was en ik spijt had dat ik mijn winterjas niet bij me had.  De airco stond een beetje heel  erg koud afgesteld.  Maar ja wie neemt zijn winterjas nou mee als het buiten 30 graden celsius is.

Haha dat had mn vriendin hetzelfde, het leek wel bijna te vriezen in die bioscoop, moet je echt een goede trui of jas aanhebben!

Erik

#6
Gisteren gezien en inderdaad een zeer goede film. Effecten zijn van prima kwaliteit en het verhaal, nou ja wat je van een zombie film mag verwachten maar dan aangepast aan deze tijd. Meer beklemmend en de zombies sprinten deze keer, de besmetting treedt meteen in,  dat maakt het allemaal ook wat enger :)

De laatse 10 min leken echter wel afgeraffeld, en is wel heel heel erg verzonnen en dat trekt de film die zo goed was juist weer omlaag.

Toch een aanrader. :)


btw deel 1 ken ik niet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gizz

De opvolger is al aangekondigd en schijnt in moscow af te spelen

Xstream

#8
Een zeer waardige opvolger.

Deel 1 was voor mij al zo'n beetje de enige zombie film die ik WEL trok. Het is niet echt m'n genre. Het wordt allemaal gewoon een stuk echter neergezet. Zoals boven al genoemd werd, rennende zombies, ipv van die slome "bwee bhoe" zombies en dat maakt het gewoon angstiger en echter.

Hoewel het vaak zo is dat deel 2 minder is als het 1e deel kan ik niet zeggen welke ik nou beter vind. Ik denk dat deel 2 veel beter is op het gebied van continuiteit en deel 1 vooral om de originaliteit. Het blijft lekker vlot doorkabbelen met inderdaad best goede en vooral zeer vermakelijke actie scenes (vooral met die helicopter).

Nu lijkt het net of het een super film is, maar dat is het niet. Wel een zeer degelijke. Eigenlijk is het een redelijk verhaal wat gewoon heel erg goed uitgewerkt is. Vol met detail, sfeervolle muziek en beelden. Er zitten wel wat kleine zwakke puntjes in waaronder het einde inderdaad, al was ik al bevredigt en ging de film nog 5 minuten door, zo kun je het ook zien, maar over het geheel gezien een zeer vermakelijke actiefilm met wat gore er doorheen.
Jammer dat ze net niet een leuke twist weten te brengen die het allemaal wat origineler maakt, maar verder weinig opmerkingen. Goede onderhoudende zombie actie film. Dus voor de liefhebbers, zeker kijken!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

28 days later
28 weeks later
28 months later
28 years later

Hebben we een nieuwe day of the dead cyclus :D
Hoop het wel vond ze beide steengoed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Net gezien en ook ik heb ervan genoten al vond ik hem wel minder dan deel 1. Vooral de eerste 10minuten zijn ontzettend sterk, dat nivo zou de hele film zo moeten zijn, had ik meteen een nieuwe nummer 1 van 2007  ;D die gaat nu nogsteeds naar Sunshine (toevallig ook met dezelfde vrouwelijke hoofdrolspeelster).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Elegy

Ik moet 'm nog kijken, heb laatst wel de SE van 28 days gekocht. Daar zit ook een beetje achter de schermen van 28 weeks bij, best leuk.

En eigenlijk is het niet echt een zombiefilm, meer een biologische epidemie film, net zoals bijvoorbeeld The Stand. Wel een ontzettend originele film trouwens, hoop dat Weeks dat in stand houdt.

Voor meer info over zombies verwijs ik trouwens naar het fantastische boek "The zombie survival guide" van Max Brooks, of het vervolg "The Z Wars". Van de laatste zijn trouwens de filmrechten opgekocht door het bedrijfje van Brad Pitt.

Erik

weeks is inderdaad een totaal andere film, vond hem zelfs beter dan days
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Licious

idd echt een vette film. heb de heletijd op t puntje van mn stoel gezeten ;D


johnhifi

Leuk einde, typisch voor een zombiefilm wel. Er komt dus een deel drie, dat is al zeker? Leuk!! Ik vond ze allebei erg goed.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Big-L

Lekker "realistische" zombiefilm, met goed acteerwerk en een heerlijk trieste sfeer!

Playmaster

Een leuke film. Zeker voor de liefhebber van zombiefilms. Vooral het begin van de film was zeer sterk. Zowel wat betreft het idee en de manier waarop het gefilmd is met die horde zombies die over de heuvels komen. Machtig!!  ;D
Denon X6500H | Meridian 556 + Monster M550-I
Marantz CD6000 KI + Monster M550-I
Dali Helicon 400 MK1 | Dali Helicon C200 | Dali 2002SE
SVS PB12NSD