Mag verwijderd; opgelost juli 2007

Started by Mariusz, June 2, 2007, 18:00:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mariusz

Delete
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mariusz

Ik heb geprobeerd te bellen met Inovis, die namen niet op. Heb ze nu net een mail gestuurd...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bmateijsen

Het is zaterdag, dus vandaar dat ze niet opnemen.

Als het de zekering is, kan je makkelijk de eindversterker open schroeven. Echter zekeringen gaan nooit kapot met een big-bang.
Van een trigger kunnen de eindversterkers ook niet kapot gaan, dat is slechts 12v.

Groet,

Bjorn

Quote from: Mariusz on June  2, 2007, 18:10:52
Ik heb geprobeerd te bellen met Inovis, die namen niet op. Heb ze nu net een mail gestuurd...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mariusz

Hoe verklaar je dan dat ze beide meteen na het aanzetten de geest geven? De enige connectie naast de stroom is de trigger output. Op dezelfde stekkerdoos waren mijn voorversterker die nog prima functioneert en mijn cd speler aangesloten en deze werken nog probleemloos. Dus een rare spanningspiek oid is daarmee uitgesloten. Raar maar waar?
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Mariusz

Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

mikeske

das wel balen zeg, hopelijk is het niet zo erg en kunnen ze snel ( en goedkoop ) hersteld worden.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mariusz

Dank voor je medeleven; er zit garantie op dus ik ga er van uit dat ik de reparatie gewoon vergoed krijg. Ik baal er wel stevig van... Dit verwacht je niet van zulke prijzige apparatuur.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Dirkie

Quote from: Mariusz on June  3, 2007, 11:05:47
Dank voor je medeleven; er zit garantie op dus ik ga er van uit dat ik de reparatie gewoon vergoed krijg. Ik baal er wel stevig van... Dit verwacht je niet van zulke prijzige apparatuur.
Weet je al iets meer ?

Mariusz

Ja, ik ben gisteravond naar Inovis geweest; het verhaal is tweeledig. De apparaten zijn niet goed afgeleverd. De VU meters blijken niet goed te zijn ingesteld. Aan de voorzijde is een pitje te zien waar ze hebben geprobeerd het plexiglas te verwijderen. Dit dient echter met open kap via een andere route te worden bijgesteld. Ten tweede was de afstandbediening defect.

De blokken leven inmiddels - tot mijn grote opluchting - weer. De zekeringen waren allebei doorgebrand. De reden voor het doorslaan hiervan is dat de apparaten niet geaard waren aangesloten en dat het simultaan inschakelen van de beide blokken een enorme belasting voor het lichtnet geeft. Hierdoor kunnen volgens de reparateur rare spanningspieken ontstaan die de zekeringen doorbranden, waarvan akte. Niemand vertelt je dit soort grappen echter van tevoren.

De inmiddels failliete winkel heeft dus nogal wat steken laten vallen...

Zojuist bereikte mij het bericht dat er veel meer complicaties zijn aangetroffen bij de reparatie. De reparateur vroeg zich af wat ik er in vredesnaam mee uitgespookt had. Niets geks natuurlijk, want het is wel mooi mijn spaarvarken dat in die blokken zit. Dus het venijn zit hem in de staart.

Ik ben dus erg verbolgen over de winkel. Eerst een faillissementsuitverkoop een verbouwingsuitverkoop noemen - de verkoper/eigenaar antwoorde zelfs dat ie de MPP 505 weer snel binnenkreeg terwijl ze dondersgoed wisten dat ze failliet gingen. Vervolgens koop ik apparatuur waar god weet niet wat mee gebeurd is.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bmateijsen

Quote from: Mariusz on June  8, 2007, 17:09:16
Ja, ik ben gisteravond naar Inovis geweest; het verhaal is tweeledig. De apparaten zijn niet goed afgeleverd. De VU meters blijken niet goed te zijn ingesteld. Aan de voorzijde is een pitje te zien waar ze hebben geprobeerd het plexiglas te verwijderen. Dit dient echter met open kap via een andere route te worden bijgesteld. Ten tweede was de afstandbediening defect.

De blokken leven inmiddels - tot mijn grote opluchting - weer. De zekeringen waren allebei doorgebrand. De reden voor het doorslaan hiervan is dat de apparaten niet geaard waren aangesloten en dat het simultaan inschakelen van de beide blokken een enorme belasting voor het lichtnet geeft. Hierdoor kunnen volgens de reparateur rare spanningspieken ontstaan die de zekeringen doorbranden, waarvan akte. Niemand vertelt je dit soort grappen echter van tevoren.

Dat is inderdaad altijd mogelijk, maar meestal heeft de apparatuur er om heen ook last van.

QuoteDe inmiddels failliete winkel heeft dus nogal wat steken laten vallen...

Die heeft zeker een steek laten vallen, des te meer geloof ik in een goede dealer-relatie, daar kan je altijd op terug vallen.
Nu ook nog blijkt dat men heeft lopen kloten met die dingen, is de ergernis nog groter.

QuoteZojuist bereikte mij het bericht dat er veel meer complicaties zijn aangetroffen bij de reparatie. De reparateur vroeg zich af wat ik er in vredesnaam mee uitgespookt had. Niets geks natuurlijk, want het is wel mooi mijn spaarvarken dat in die blokken zit. Dus het venijn zit hem in de staart.

Ik ben dus erg verbolgen over de winkel. Eerst een faillissementsuitverkoop een verbouwingsuitverkoop noemen - de verkoper/eigenaar antwoorde zelfs dat ie de MPP 505 weer snel binnenkreeg terwijl ze dondersgoed wisten dat ze failliet gingen. Vervolgens koop ik apparatuur waar god weet niet wat mee gebeurd is.

Koop dus altijd bij een winkel waar je een goede relatie mee hebt, en die dus ook zorgen voor goede service, lijkt mij het juiste credo hier. Hoe zuur natuurlijk je huidige ervaringen zijn.

Groet,

Bjorn

Mariusz

Tja Bjorn, ik begrijp je punt maar de desbetreffende winkel was alom gerespecteerd en een geautoriseerd dealer van SVS, Parasound, Advance Acoustic en nog veel meer nette merken. Een audiospeciaalzaak mag je toch vertrouwen? Het was geen malafide internetbedrijfje...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Nahpets

Nu hoop ik alleen niet dat je ze gevonden hebt na een 'tip' op hear.nl, anders ga ik me nog heel even schuldig voelen.


Enno
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen

Ik vind het verhaal gewoon gek, als je weet dat je de toko gaat sluiten, dan moet je daar gewoon recht door zee over zijn.
Verder heb je destijds volgens mij ook een pre erbij moeten kopen, die je eigenlijk niet wilde..

Hoe dan ook, ik hoop dat je alles netjes zo meteen weer terug krijgt en alsnog kan genieten van Advance.

Quote from: Mariusz on June  8, 2007, 21:35:42
Tja Bjorn, ik begrijp je punt maar de desbetreffende winkel was alom gerespecteerd en een geautoriseerd dealer van SVS, Parasound, Advance Acoustic en nog veel meer nette merken. Een audiospeciaalzaak mag je toch vertrouwen? Het was geen malafide internetbedrijfje...

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on June  8, 2007, 21:54:33
Ik vind het verhaal gewoon gek, als je weet dat je de toko gaat sluiten, dan moet je daar gewoon recht door zee over zijn.

Tsja, dat kun je wel vinden, maar hoeveel winkels zullen echt open kaart spelen bij een dreigend faillissement? :-\


Mijn ervaring is dat bedrijven met de grootste idealen en het grootste normen-en-waarden besef bij een dreigend faillissement opeens helemaal geen principes meer hebben.... :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mariusz

Gelukkig lijkt deze zaak met een sisser af te lopen. inovis heeft zich professioneel opgesteld en ik kan ze maandag gaan halen :).
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Mariusz

Ik heb net de weer functionerende monoblokken geaard aangesloten: nu draait de boel weer goddank...
Wanneer ik echter mijn pre-out van mijn eveneens geaard aangesloten HT Receiver aansluit op een de ingangen van mijn vv dan klinkt er een luide aardbrom die stijgt wanneer het volume open gedraaid wordt. Wanneer vervolgens de vv uitgezet wordt blijft de brom zachtjes aanwezig. Wanneer de tulpstekker tussen receiver en vv wordt losgehaald en de vv aan en uit wordt gezet is het euvel weer verdwenen???
Ik ben iedere keer dat ik ze aanzet weer huiverig voor een doorslaand monoblok, zal wel weer overgaan... :P
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bmateijsen

Lijkt op een aardlus....

Quote from: Mariusz on June 25, 2007, 17:18:56
Ik heb net de weer functionerende monoblokken geaard aangesloten: nu draait de boel weer goddank...
Wanneer ik echter mijn pre-out van mijn eveneens geaard aangesloten HT Receiver aansluit op een de ingangen van mijn vv dan klinkt er een luide aardbrom die stijgt wanneer het volume open gedraaid wordt. Wanneer vervolgens de vv uitgezet wordt blijft de brom zachtjes aanwezig. Wanneer de tulpstekker tussen receiver en vv wordt losgehaald en de vv aan en uit wordt gezet is het euvel weer verdwenen???
Ik ben iedere keer dat ik ze aanzet weer huiverig voor een doorslaand monoblok, zal wel weer overgaan... :P

Mariusz

Ik heb inmiddels de sets weer uit elkaar gehaald...
Is het nog nodig om een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging of een power conditioner te kopen om de blijkbaar gevoelige apparaten te beschermen?
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Nahpets

Quote from: Mariusz on June 25, 2007, 17:18:56
, zal wel weer overgaan... :P

Dan hoop ik dat jij anders in elkaar zit dan ik. Mijn (ex-) buizenversterker is er 2 keer uitgeknald bij het inschakelen. Buis vervangen en weer opnieuw beginnen. Maar elke keer dat je hem aanzet zit je te wachten op de knal. Heb hem dus weg gedaan (terug naar de verkoper).

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mariusz

Is in dit geval gelukkig niet nodig. Ik las net bij Areadvd.de dat zij als minpunten opgeven: (citaat):

- helle Displaybeleuchtung nicht dimmbar
- Triggerschaltung ohne Zeitverzögerung, was bei 5 Endstufen die Sicherung auslösen könnte

Dus een duidelijk gevalletje ontwerpfout. Wanneer je ze handmatig een voor een aanzet met 10 seconden ertussen is er niets aan de hand.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Mariusz

Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D