Musical Fidelity X-CANvs headphone amplifier

Started by suyver, February 19, 2003, 12:07:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suyver

Hoi!

Ik heb zo'n Musical Fidelity hoofdtelefooonversterker gekocht. Het is een buizen-versterker en het geluid is inderdaad heel erg mooi (ik gebruik een beyerdynamic)))) DT 831 hoofdtelefoon). Maar er is wel een nadeeltje: hij kan niet zo heel erg zacht. Hij kan wel ongelofelijk hard zonder dat er vervorming optreedt.
Heeft iemand anders toevallig ook zo'n apparaat? Zo ja, wat voor een oplossing hebben jullie hiervoor verzonnen? Mijn audio-winkel suggereerde om (m.b.v. een paar weerstandjes in de draad) het signaal tussen de DVD speler en de versterker te verzwakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Grindtegel

Gaaf! ik heb ook een D831 hoofdtelefoon en zit ook te denken om een x-can aan te gaan schaffen (of een Creek...)

wat heb je voor de x-can betaald en bij welke zaak?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

suyver

#2
Hij was 295 euro bij Wilbert (die high-end audio winkel in Utrecht). Maar bij de Staffhorst staat hij voor de zelfde prijs.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Roland

De X-CANS V2 kost bij Rik Stoet ook €. 295

De Creek OBH11 kost € 170 bij Rik Stoet (Den Haag). Je kan de voeding upgraden wat €. 20 extra kost.

garmtz

#4
Ja, de output van je DVD-speler verzwakken op een af andere manier. Maar dat "met een paar weerstandjes" te doen... :o Kun je geen pre-outs (of zone 2, als je die hebt) van je receiver gebruiken en op een of andere manier de luidsprekers muten?

suyver

Ik heb een Rotel 1066 pre/pro. Die heeft inderdaad een Zone-2, maar bedoel je te zeggen om die zone-2 uitgang direct aan te sluiten op de X-CANvs? Ik dacht dat die uitgangen (net als de andere luidspeaker pre-outs) naar een power-amp moeten gaan. Mogen die uitgangen dus gewoon op de X-CAN aangesloten worden?

Maar wat is er mis mee om met een paar weerstandjes een deel van het signaal te dissiperen om zo het ingangssignaal te verzwakken?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Grindtegel

Een hoofdtelefoonversterker is toch een soort van power-amp (maar dan in het klein ;D )
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

suyver

#7
Dus je kan gewoon de left en right pre-out van de voorversterker aansluiten op de ingangen van de hoofdtelefoonversterker en dan het hoofdtelefoonvolume regelen met de volumeknop van de voorversterker? Niet dat ik dat wil doen, maar dan snap ik het in ieder geval :)

Dus het idee is: DVD speler -> Rotel 1066 video input. En dan Rotel 1066 zone-2 pre-out -> X-CAN. Lastig allemaal! Misschien moet ik maar stoppen met HT en gaan punniken, is vast een makkelijkere hobby ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Roland


suyver

Roland: helaas, dat zal niet lukken ;)

Garmt: dat van die zone-2 was een geweldig idee. Dat werkte prima! Heel erg bedankt voor dit goede idee!

By the way: Ik kan iedereen die wel redelijk veel naar een hoofdtelefoon luistert aanraden om eens naar zo'n X-CAN te kijken. Het klinkt erg mooi en ziet er ook nog eens erg stoer uit (het oog wil ook wat!).

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

garmtz

Quote from: suyver on February 20, 2003, 00:44:37
Garmt: dat van die zone-2 was een geweldig idee. Dat werkte prima! Heel erg bedankt voor dit goede idee!

Graag gedaan, we aim to please... ;)

Quote
By the way: Ik kan iedereen die wel redelijk veel naar een hoofdtelefoon luistert aanraden om eens naar zo'n X-CAN te kijken. Het klinkt erg mooi en ziet er ook nog eens erg stoer uit (het oog wil ook wat!).

Helemaal mee eens. Heb best een tijdje met een Sennheiser HD600 + X-Cans v2 gedraaid met prachtig resultaat.

Spacebass

Vinden jullie dat niet irritant zo'n koptelefoon?

Brr ik krijg hou dat niet lang vol...I need space!!!!

suyver

Soms heb ik geen keuze (open verbinding met de slaapkamer). En bovendien is die beyerdynamic hoofdtelefoon erg prettig om te dragen. Na een paar minuten merk ik niet eens meer dat ik hem op heb (totdat ik opsta om naar de WC te gaan o.i.d....  ;) )

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...