Monolith

Started by yorkie13, June 1, 2007, 14:47:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ralf@rasubs.nl

#75
die monolith met 2 drivers is een zelfbouwsub waar je een stevige subamp voor nodig hebt, maar als je de afwerking simpel houdt kan deze goedkoper zijn dan de monolith
even snel uit gerekend, 2 woofers ben je rond de 200 euor voor kwijt, en de bk 500 watt subamp 330 euro
komt en nog hout en afwerking bij

-Freek-

Quote from: ralf@rasubs.nl on August 18, 2007, 23:02:11
die monolith met 2 drivers is een zelfbouwsub waar je een stevige subamp voor nodig hebt, maar als je de afwerking simpel houdt kan deze goedkoper zijn dan de monolith
even snel uit gerekend, 2 woofers ben je rond de 200 euor voor kwijt, en de bk 500 watt subamp 330 euro
komt en nog hout en afwerking bij
Kosten 1 woofer maar 100 euro? Ik zou bijna nog een monolith maken, ter ondersteuning van alleen de fronts ofzo ;D.

Als je zo'n zelfbouwsub als op de vorige pagina maakt, doen die 2 woofers dan eigenlijk precies hetzelfde? Of doet de ene bijv. onder 30 hz, en de ander daarboven?

ralf@rasubs.nl

de beide woofers doen hetzelfde, ze zitten immers in dezelfde basreflexkast, met maar 1 baspoort

qinq

Leuk ding, misschien dat ik hem wel koop voor de 750 euro die de importeur vraagt. Eerst nog even verder kijken of ik voor die prijs geen 15 of 18 inch subwoofer kan krijgen. Dat lukt trouwens wel, maar ik bedoel eentje van goede kwaliteit.

Major_Ton

Quote from: qinq on August 20, 2007, 23:08:13
Leuk ding, misschien dat ik hem wel koop voor de 750 euro die de importeur vraagt. Eerst nog even verder kijken of ik voor die prijs geen 15 of 18 inch subwoofer kan krijgen. Dat lukt trouwens wel, maar ik bedoel eentje van goede kwaliteit.

Ik denk dat het een moeilijke zo niet onmogelijke opgave gaat worden. Goede 15 of 18" drivers zijn relatief duur, tel daarbij op een versterker die veel vermogen moet hebben en dus ook aan de prijs zal zijn, dan zal je al snel moeten concluderen dat je voor een goede uitvoering veel geld mag betalen.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

ralf@rasubs.nl

#80
wordt inderdaad krap om voor een dergelijk bedrag deze sub te bouwen
vooral de subamp met groot vermogen maakt het duur
een 300- 500 watt subamp is zeker nodig