Monolith

Started by yorkie13, June 1, 2007, 14:47:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pim!

Heb op je PM gereageerd.

stevefilmfreak54

Da`s geen subwoofer maar een kledingkast.... ;D

geintje hoor Yorkie
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

yorkie13

#52
meubelstuk dan toch wel ;D

Eriks

inmiddels wat meer ingespeeld. Deze sub vervangt in de lage regionen echt je bass-shakers.  ongehoord !
Hij blijft zoals eerder gezegd achter bij de MJ wtb muziek, maar na wat ingespeeld te hebben vind ik het verschil steeds kleiner worden.
Ik luister veel verschillende muziek maar drum and base is erg heftig. Net de nieuwe CD van de chemical brothers opgezet en meteen het eerste nummer had ik al een golvende/shakende bank en dito vrouw die dit niet op prijs stelde, en dan zit ik nog midden in een ruimte met een eetkamer van heb ik me jou daar achter me.
Ik heb tijdens het schuiven ook eens tegen de muur recht tegenover de sub gezeten (veel mensen zitten zo ondanks dat het verre van de meest ideale setup is) met een afstand van 4 meter. Nou dan worden je organen en hersen cellen even gerearanged, zonder gein. Ik vind bass leuk en houd van een stukje knallen op zijn tijd maar dit vond ik zelfs te erg.  Zoveel bang for your buck is ongelooflijk. Schitterend produkt, mooi afgewerkt. Aanrader wat mij betreft !!!!!!

Eriks

yorkie13

#54
hoi Erik
te veel bas kan je weer compenseren, met bv de al eerder genoemde Feedback Destroyer van Behringer,
ik denk dat je door de niet optimale afmetingen van je ruimte op sommige frequenties behoorlijke pieken hebt, zelf heb ik dit probleem minder daar het laag goed kan wegrollen de ruimte in
als je dat dan weer vergelijkt met een MJ sub, die moest behoorlijk hard werken om voldoende druk te
maken in het laag, maar tussen de regels door ben je toch tevreden met de sub ?
denk voor HT zeker, muziek is een ander verhaal

Eriks

#55
Quote from: yorkie13 on July  3, 2007, 15:28:42
hoi Erik
te veel bas kan je weer compenseren, met bv de al eerder genoemde Feedback Destroyer van Beringer,
ik denk dat je door de niet optimale afmetingen van je ruimte op sommige frequenties behoorlijke pieken hebt, zelf heb ik dit probleem minder daar het laag goed kan wegrollen de ruimte in
als je dat dan weer vergelijkt met een MJ sub, die moest behoorlijk hard werken om voldoende druk te
maken in het laag, maar tussen de regels door ben je toch tevreden met de sub ?
denk voor HT zeker, muziek is een ander verhaal

tevreden?
Denk dat dat wel de rode draad is van mijn verhaal, mocht dat niet overkomen  dan bij deze!
Ik houd wel van een bank die bijna wegloopt met mij erop tijdens een film  O0

yorkie13

#56
nee ik dacht al, en dito vrouw dus ook, maar gelukkig kan je te veel van iets proberen
in bewang te houden
ik heb nu voor stereo tijdelijk een xls200 van bk meespelen en dat is ook leuk speelgoed,
bij ht doet deze ook vrolijk mee met de monolith
er staat overigens ook nog een grote broer vd monolith op stapel, ben benieuwd wat die met HT doet

J.H

Quote from: yorkie13 on June 24, 2007, 21:28:35
meubelstuk dan toch wel ;D

Ha die gebruik ik altijd als smoes, 'Je moet het niet zien als een luidspreker meer als een meubelstuk'.

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Raphie

dus de volgende stap is een Velodyne DD18?
JBL PRX Power!

Pim!

Quote from: Eriks on July  3, 2007, 15:19:11
inmiddels wat meer ingespeeld. Deze sub vervangt in de lage regionen echt je bass-shakers.  ongehoord !
Hij blijft zoals eerder gezegd achter bij de MJ wtb muziek, maar na wat ingespeeld te hebben vind ik het verschil steeds kleiner worden.
Ik luister veel verschillende muziek maar drum and base is erg heftig. Net de nieuwe CD van de chemical brothers opgezet en meteen het eerste nummer had ik al een golvende/shakende bank en dito vrouw die dit niet op prijs stelde, en dan zit ik nog midden in een ruimte met een eetkamer van heb ik me jou daar achter me.
Ik heb tijdens het schuiven ook eens tegen de muur recht tegenover de sub gezeten (veel mensen zitten zo ondanks dat het verre van de meest ideale setup is) met een afstand van 4 meter. Nou dan worden je organen en hersen cellen even gerearanged, zonder gein. Ik vind bass leuk en houd van een stukje knallen op zijn tijd maar dit vond ik zelfs te erg.  Zoveel bang for your buck is ongelooflijk. Schitterend produkt, mooi afgewerkt. Aanrader wat mij betreft !!!!!!

Eriks

Euhm, mocht het iets té worden dan neem ik 'm graag van je over hoor  ;D

Stadium III

Quote from: Eriks on July  3, 2007, 15:32:33
tevreden?
Denk dat dat wel de rode draad is van mijn verhaal, mocht dat niet overkomen  dan bij deze!
Ik houd wel van een bank die bijna wegloopt met mij erop tijdens een film  O0

No shit  ;D :P
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Eriks

Quote from: Pim! on July  3, 2007, 18:25:51
Euhm, mocht het iets té worden dan neem ik 'm graag van je over hoor  ;D

GheGhe







NJET.......
O0

mariolino

#62
Als je nu een monolith koopt krijg je er een spl meter bij.

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/monolith-df.htm

Maar is een spl meter hetzelfde als een db meter...... :-\ ??
Misschien een stomme vraag maar toch had ik het graag geweten.  :)


[email protected]

yep is hetzelfde, een db meter of Spl meter van RadioShack

Major_Ton

Komt er serieus een grotere versie van de Monolith??!  :o 2 Woofers in 180 liter misschien? haha Misschien wordt dat dan WEL echt wat voor mij  ;D ;D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

-Freek-

Quote from: Major_Ton on August 15, 2007, 22:42:35
Komt er serieus een grotere versie van de Monolith??!  :o 2 Woofers in 180 liter misschien? haha Misschien wordt dat dan WEL echt wat voor mij  ;D ;D
Waar haal je die info vandaan? Lijkt me echt super ;D

mariolino

#66
Quote from: -Freek- on August 15, 2007, 23:36:00
Waar haal je die info vandaan? Lijkt me echt super ;D

Iets te veel op andere forums gekeken misschien.  ;D


[email protected]

dit is een uit de hand gelopen zelfbouwproject op basis van 2 x 12 inch monolith woofers
heb je wel een zware subamp nodig om de boel aan te sturen
iets als deze 500 watt sybamp

daxie

is nog geen luxe denk ik...
1kW erop voor lekker veel controle

-Freek-

Quote from: mariolino on August 18, 2007, 11:02:09
Iets te veel op andere forums gekeken misschien.  ;D


:o :o :o

Wow. Waar staat de thread over dat bouwprojectje?

mariolino

Avforums=> U.K  ;)

Het staat daar vol met info over de bk sub's.

only1nékes

is precies dezelfde als mijn sub  ???
sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)

Major_Ton

Quote from: mariolino on August 18, 2007, 11:02:09
Iets te veel op andere forums gekeken misschien.  ;D



Haha nee, was zomaar mijn eigen verloren gedachte na een glaasje Glenn Fidich!  ;) Maar dit is wel heel erg leuk! Ik heb weer een nieuw bouw project!!!!  ;D  ;D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Stadium III

Quote from: only1nékes on August 18, 2007, 12:30:20
is precies dezelfde als mijn sub  ???

Bruut bruut bruut zon studio !!!
5.2.4 Marantz Klipsch setup

-Freek-

Zo'n monolith met 2 drivers: hoeveel ben je daar nou eigenlijk aan kwijt? Meer dan aan een normale monolith?