Blu-Ray duurder?

Started by activ, May 30, 2007, 11:47:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Het valt mij de laatste tijd op dat als ik ergens blu-ray's en hd-dvd's te koop zie dat de blu-ray's altijd duurder zijn.
Is dit een officieel beleid of gewoon toeval?
Als dit namelijk een officieel beleid is vindt ik dat we met zijn allen blu-ray moeten negeren.
Het scheelt meestal een tientje op een film en dat vind ik toch echt flink wat geld als je eens kijkt hoe dat op loopt.
HD-DVD's zie ik vaak voor 20 Euro en Blu-Ray meestal voor 30 Euro, 30 euro vind ik echt schandalig duur voor een film die geen special edition is ofzo.

Raphie

Quote from: activ on May 30, 2007, 11:47:07
Als dit namelijk een officieel beleid is vindt ik dat we met zijn allen blu-ray moeten negeren.

Fantastische post weer  ;D
JBL PRX Power!

Arno P

Quote from: Raphie on May 30, 2007, 11:48:01
Fantastische post weer  ;D

Hoezo? Mijn spandoek is klaar hoor... ;D ;)

reza

Quote from: Raphie on May 30, 2007, 11:48:01
Fantastische post weer  ;D





;D


Quote from: activ on May 30, 2007, 11:47:07
Het valt mij de laatste tijd op dat als ik ergens blu-ray's en hd-dvd's te koop zie dat de blu-ray's altijd duurder zijn.
Is dit een officieel beleid of gewoon toeval?
Als dit namelijk een officieel beleid is vindt ik dat we met zijn allen blu-ray moeten negeren.
Het scheelt meestal een tientje op een film en dat vind ik toch echt flink wat geld als je eens kijkt hoe dat op loopt.
HD-DVD's zie ik vaak voor 20 Euro en Blu-Ray meestal voor 30 Euro, 30 euro vind ik echt schandalig duur voor een film die geen special edition is ofzo.




Vind ik ook hoor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Bij de Media Markt in zwolle viel juist BluRay op omdat het goedkoper was en HDDVD was zelfs duurder als bij de FRS. Daar pushen ze dus duidelijk het BluRay formaat, ook HD-DVD spelers zijn sterk ondervertegenwoordigd en BluRay heeft 3dubbele schapruimte..


Raphie

HD-DVD: Dat zijn toch die paar films in van die vieze roodbruine hoesjes?   ;D
JBL PRX Power!

spotmatic

Quote from: Raphie on May 30, 2007, 12:45:44
HD-DVD: Dat zijn toch die paar films in van die vieze roodbruine hoesjes?   ;D

Stuur al uw vieze roodbruine hoesjes (met inhoud) naar mij op, dan zorg ik voor een passende verwerking.  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

mradem

 ;D Ik moet zeggen de hoesjes zijn idd mooier van BD. Maar de laatste tijd zijn er meer HD releases die mij aanspreken. Maargoed ik wacht nog steeds op een combi speler voor in de pc.

LexiconLogan

Blu-Ray duurder als dan HD-DVD
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

FTX

Quote from: activ on May 30, 2007, 11:47:07
Het valt mij de laatste tijd op dat als ik ergens blu-ray's en hd-dvd's te koop zie dat de blu-ray's altijd duurder zijn.
Is dit een officieel beleid of gewoon toeval?
Als dit namelijk een officieel beleid is vindt ik dat we met zijn allen blu-ray moeten negeren.
Het scheelt meestal een tientje op een film en dat vind ik toch echt flink wat geld als je eens kijkt hoe dat op loopt.
HD-DVD's zie ik vaak voor 20 Euro en Blu-Ray meestal voor 30 Euro, 30 euro vind ik echt schandalig duur voor een film die geen special edition is ofzo.

Was me ook opgevallen in NL maar in BE valt het niet zo op, heb nog geen winkel gevonden die HD-DVDs liggen heeft, meesten heb enkel blu-ray liggen (wel geteld 8 titels)...  Leve de US import ;)

Filip

papaleo

Quote from: Raphie on May 30, 2007, 12:45:44
HD-DVD: Dat zijn toch die paar films in van die vieze roodbruine hoesjes?   ;D

'roodbruin' ?

Bordeaux/Rood zijn ze,na 'n calibratie  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jan Frederik

Ik vind de HD-DVD / BLU-RAY schijfjes ook te duur. Ik kijk bijna alle films maar 1 keer, om dan gelijk 30 euro voor een schijfje uit te geven. Als dergelijke schijven in de verhuur gaan komen leen ik ze wel bij de videotheek en als de prijs van een schijfje zakt tot 2x de daghuurprijs van een film in de videotheek ga ik overwegen om ze te kopen.

Het valt me wel op dat het aanbod erg verschilt, de ene winkel heeft alleen maar HD-DVD, de andere alelen maar BLU-RAY en BLU-RAY is inderdaad duurder is mij ook opgevallen.

baltar

#12
Even een tip voor zowel Blu-Ray als HD-DVD kopers.

Daar betaal je voor veel HD-DVD's (Blu-Ray bekijk ik niet) omgerekend 15 euro. Wanneer je er 4 bestelt komt daar ongeveer 1,5 euro verzendkosten per stuk bij.
Door de manier van verpakken worden de pakketjes van DVDpacific bijna nooit onderschept (10x bestelt, 0 keer onderschept :D).

[edit]Commerciele link verwijderd[/edit]

Fox

#13
 Blu-Ray is duurder omdat het gewoon meer kost om ze te maken.
Je hebt namelijk totaal nieuwe persmachines nodig en ze hebben een grote uitval.

HD-DVD kan met een kleine modificatie gewoon met de bestaande DVD persmachines worden gemaakt.

Echter HD-DVD's worden bv door Warner en Paramount gelijk geprijsd, d.w.z. kunstmatig duur gehouden, om volgens hun zeggen geen voorkeur aan te geven. Volgens mij is dit dus pure sponssering van BD, waardoor men deze iets goedkoper kan weg zetten!  ??? ???

activ

Ik had inmiddels ook vernomen dat het door hogere productie kosten komt, dat zou betekenen dat ze op de lange termijn dus weer goedkoper zouden moeten worden ( ja, ja, vast wel)
Feit blijft dat ik prijzen boven de 20 euro voor een normale editie van een film gewoon te hoog vind, ongeacht wat voor kosten ze maken ( moeten ze zich maar eens af vragen af het dus wel slim was om blu-ray zo te bedenken).
En ik koop dus gewoon niets wat duurder is als 20 Euro, of het moet een hele mooie special edition zijn.

Nooff

Persoonlijk vind ik Blu-ray helemaal niet duur. Als ik een Blu-Ray film kan krijgen voor 30 euro, dan vind ik een dvd voor 22 juist duur, het is maar hoe je het bekijkt.

eddy135

Quote from: activ on June 10, 2007, 07:17:49
Ik had inmiddels ook vernomen dat het door hogere productie kosten komt, dat zou betekenen dat ze op de lange termijn dus weer goedkoper zouden moeten worden ( ja, ja, vast wel)
Feit blijft dat ik prijzen boven de 20 euro voor een normale editie van een film gewoon te hoog vind, ongeacht wat voor kosten ze maken ( moeten ze zich maar eens af vragen af het dus wel slim was om blu-ray zo te bedenken).
En ik koop dus gewoon niets wat duurder is als 20 Euro, of het moet een hele mooie special edition zijn.
Zal best, maar dat kan nooit een tientje per schijfje schelen.
De productie van cd's/dvd's is echt centenwerk.
De dvd was bij introductie ook duurder dan vhs, terwijl de productie daarvan een veelvoud kost.
Als je echt wilt dat de prijzen zakken, moeten we het massaal links laten liggen!
En gezien het feit dat dvd wel een beetje uitgemolken is, moet er gewoon weer wat nieuws komen; dat is nu eenmaal marketing.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tiptop

Wanneer er meer spelers zijn, zullen de prijzen van de schijfjes ook wel zakken (denk ik ???)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

men komt om in de blauwe lasers, dus er komen binnenkort een hoop nieuwe goedkope spelers en branders op de markt!
JBL PRX Power!

tiptop

Quote from: Raphie on July 25, 2007, 20:01:31
men komt om in de blauwe lasers, dus er komen binnenkort een hoop nieuwe goedkope spelers en branders op de markt!
Ideaal :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rhodanos

Dat Blu Ray duurder is komt inderdaad door de hogere productiekosten. Maar een ander verschijnsel is dat HD-dvd uitvoeringen vaker beter zijn dan de BD uitvoeringen, kijk maar eens naar verschillende titels van Warner. Als je dus beide formaten kunt afspelen blijft het zaak goed te vergelijken voordat je een disk koopt.