Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Franky P. on October 11, 2017, 22:47:55
Dank voor de tip Philip! Ja is een leuk project, heb mezelf wel veel werk op de hals gehaald maar het wordt wel vet, je kent het ongetwijfeld
Heb net even het Auro3D document er bij gepakt over speaker placement.
Scheelt voor mij weer, want dan vermijd ik het gekl**i dat jij hebt gehad om je height speakers mooi in je verlaagde plafond te krijgen, dat blijft me dan bespaard :)
Ik ga dan voor de Auro opstelling, is én makkelijker te doen, én als het niet bevalt kan ik alsnog terug naar Atmos. Van Atmos terug naar Auro wordt lastiger, dan zitten er al gaten in de panelen
:)
Kan me inderdaad nog een beetje mijn project herinneren ;D Het begint klein en loopt dan een beetje uit de hand. Zeker als het om apparatuur gaat. Was oorspronkelijk de bedoeling om de set uit de woonkamer in de HT te plaatsen. Uiteindelijk zijn alleen de Note 5 speakers overgebleven :unsure:

Overigens zou het bij mij altijd lastig zijn geweest om speakers aan het plafond op te hangen vanwege mijn akoestisch plafond. Dat was de enige mogelijkheid om de akoestiek op een redelijk niveau te krijgen. Mooie van deze oplossing is dat ik heel erg weinig akoestisch oppervlak ben verloren en dat de plafondspeakers ook direct goed worden gedempt.

Mooi dat je voor de Auro-opstelling kiest. Ga je geen spijt van krijgen. Is ook eenvoudiger om de speakers te plaatsen. Atmos is veel moeilijker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Hoe is het Philip? Uiteraard geld ook de vraag voor Annet? ;).

Nog altijd aan het genieten van de nieuwste aanwinsten in de chamber? Misschien wel zo erg dat jullie niet boven de grond komen  :D

Oeps vergeet te vragen over het beste paard van de stal hè, :D  hoe is het met Nelson?
Kan ook zijn dat zo goed waakt dat jullie zelf niet meer " The chamber" in komen  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Lang geleden dat ik op het forum ben geweest 🤭 Is niets aan de hand hoor, anders dan dat ik sinds augustus naast mijn werk ook een deel van het werk van mijn collega moet doen. Vergt soms ook extra uren maken, wat ik natuurlijk liever niet doe.

Nelson is waarschijnlijk allergisch voor huisstofmijt en dat heeft nogal impact op onze dagelijkse vrije tijd. Naast de verzorging van Nelson moet elke dag zijn directe leefomgeving elke dag gestofzuigd worden, om de dag gedweild en alles van stof (kussens, matten, e.d.) wekelijks worden gewassen of diepgevroren om de mijt te doden.

Jullie snappen wel dat er dan weinig tijd overblijft voor andere dingen en blijven dingen als mijn topic liggen. Maar gelukkig kunnen we nog wel regelmatig genieten in de CoD en genieten zou ik eigenlijk moeten schrijven met een grote G, want het is elke keer een belevenis met het prachtige beeld en geluid (zeker in Auro-3D).

Dus de M&G('s) moet(en) nog even op zich laten wachten, maar zou ik nog altijd wel erg leuk vinden. Nu nog de tijd vinden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Misschien nog een recente foto van ons witte monster?





Hij is een klein beetje gegroeid sinds de vorige keer :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Oh wacht. De hond is gewoon GROOT geworden :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


Maikel_audionerd

Woow waanzinnig mooie hond zeg zo. Mijn tips over huisstofmijt stuur ik even per pm, mijn bijdragen worden niet door iedereen gewaardeerd


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LuPo


MLCinema

Leuk weer wat van je te horen Philip! Vervelend dat Nelson daar zo'n last van heeft. De ruimte schoonhouden etc is dan inderdaad de juiste remedie. En inderdaad. Wat een reus is het geworden!

Het grote genieten in je ht kan ik mij ook goed voorstellen na je stortvloed aan upgrades dit jaar[emoji4]. Je hebt goed uitgepakt! Wat mij betreft plannen we ergens volgend jaar een M&G met @Skyfox ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Wauw, wat is Nelson toch een mooie hond! Gave foto ook, dat hij zo op z'n achterpoten staat. Is er nog iets te doen aan de allergie, medisch gezien? Anders zit er niks anders op dan inderdaad de boel squeeky clean te houden. Een flinke klus, maar voor Nelson meer dan waard denk ik :)

Succes op je werk, ik ken het gevoel dat een collega meer werk moet doen vanwege uitval, maar dan vanaf de andere kant. Ik hoop dat de situatie snel zich herstelt en je thuis weer meer tijd hebt om te genieten met die geweldige grote G  8)

Een M&G volgend jaar lijkt me nog steeds helemaal leuk! Zolang je maar de eerst de rust vindt, het mag geen moetje worden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

SV..S

sorry, beetje onpersoonlijk om het zo in je topic te zetten misschien.
maar wel gemeend ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HTip

Het is weer veel te lang geleden, maar ik heb eindelijk de rust om tijd te maken voor mijn topic. In de werksituatie is nog weinig veranderd. Mijn collega mag weer wat werken maar niet te lang dus grote klussen komen nog steeds helemaal op mij neer. Afgelopen woensdag een belangrijke deadline gehaald en dat gaf direct enige rust. Voor de rest heeft het ook iets positiefs gebracht want uitbreiding is nu wel bespreekbaar, wat eerst niet het geval was. Mijn baas zegt altijd "onder druk wordt alles vloeibaar" en "nee is een uitgesteld ja" en hij krijgt gelijk.

Met Nelson zijn we een compleet andere weg ingeslagen, zowel medisch als opvoeding. Volgens een dermatoloog dierenarts was schoonmaken en regelmatig medicijnen (zoals Apoquell en Cytopoint) om de jeuk te onderdrukken. Echter volgens een andere dierenarts die homeopathie niet schuwt heeft de jeuk hele andere oorzaken. De man heeft verschillende honden van jeukklachten afgeholpen, dus dat schept vertrouwen. Hopelijk kan ik binnenkort melden dat zijn jeukklachten zijn afgenomen of liefst helemaal weg. Verder zijn we weg bij de hondenschool en het militair regime. Nelson gaat een cursus Impuls Control krijgen. Daarvoor zijn we hem aan het klaarstomen.

Dan weer ontopic [emoji16] In de HT is niets veranderd en dat geeft eerlijk gezegd ook rust. We zijn erg tevreden met onze set en ruimte. Iedere film, concert, (SA)CD, e.d. is een beleving en echt enorm genieten. We zijn o.a. de Dark Knight trilogie opnieuw aan het bekijken en dat is waanzinnig. Natuurlijk spelen we alles met AuroMatic en de bubble is zo enorm dat je je echt in de film waant. Zelfs scenes met dialogen zijn intenser dan zonder. De scene waarin Bruce als kleine jongen wordt aangevallen door een zwerm vleermuizen is angstaanjagend. Natuurlijk ook recentere films gekeken en het blijft heerlijk en een voorrecht om een eigen bioscoop te mogen hebben.

@Pascal: Bedankt voor het compliment! Zoals ik hierboven heb gezegd is het heerlijk vertoeven [emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Hoi Hilip,

Sterkte met alles!

Gelukkig heb je nog je geweldige HT om af en toe te kunnen ontspannen! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DD2

Philip,

Goed te lezen dat je alles nog steeds weer op een hoger niveau hebt getild! Blijft leuke leesstof iemand met zoveel passie voor onze hobby!  O0

Gaat gelijk weer kriebelen bij mij ook  8) (heb zelf ook last van huisstof allergie maar dit is een ander soort jeuk ;) ). 

Zelf net een nieuw huis gekocht en eigenlijk alles op de speakers en eindversterkers na mee verkocht met het huis. Frisse start dus hier weer, dat biedt mogelijkheden. Probleem is even dat het budget te wensen over laat na alle verrassingen zoals lekkage in de riolering etc..     Nieuwe huis wel weer gekocht met een garage, stukje groter dan de vorige (al is het niet veel 7x 3,5Meter), dus voor mij de 3e x dat ik een profi Bios ga bouwen. Moet dus ook de beste worden uiteraard, dat wordt sparen dus/langzaam opbouwen weer.

Mocht je weer een M&G gaan doen in de toekomst dan hou ik me dus zeker aanbevolen voor inspiratie  :popcorn:

Suc6 met het witte monster (mooi beest!). Gaat dat goed overigens met de blacklevels als hij voor het beeld langsloopt? Of heb je een masking systeem "zwart vestje" voor hem als hij de Bios in gaat?  :P  ;)

gr,
David!


vik

#17492
@ Htip: fijn om te horen dat jullie nog steeds tevreden zijn daar doen we het voor.  :worship:

Gelijk weer een mooie tip voor jullie. Waanzinnige disc!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Hoi Philip hoe is het in het lage zuiden. Nog plannen voor verder upgrade (als dat eigenlijk nog wel kan) ;-P

Binky007

Hoi Philip, welke films heb je de afgelopen tijd bekeken in je thuisbios? Nog goede tips voor ons?

Ik ga waarschijnlijk een N7 van JVC bestellen. Misschien leuk om een keer te komen vergelijken ;-)
Ze moeten nog uitgeleverd worden. Dan nog even de CineMike upgrades erop zetten en als je het leuk vind kom ik wel een keer langs met de projector. Ben ook heel erg nieuwsgierig naar je ruimte.

JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

PascalP

#17495
Leuk je even te spreken laatst op het CineMike event Philip!

Dat platform welk onder je center speaker staat, van welke materialen is dat gemaakt? Wil ook iets soortgelijks maken en mijn rack naar de zijkant verplaatsen (center staat nu nog bovenop het rack bij mij).
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

He goed te zien dat philip nog met ht bezig is.

Alles goed?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Martijnst1990

Hoi Philip, ik heb je topic er weer eens bij gepakt om me in te lezen over je laatste avontuur op HT vlak: 3D audio ;D Leuk om dat allemaal weer eens terug te lezen.

Jammer dat je niet meer actief bent op het forum. Hopelijk gaat alles goed met jullie en is er geen speciale reden dat je niet meer zo actief bent :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

#17498
Het bezoekje aan de COD was uit gesteld en heeft gister plaats gevonden.

Onwijs leuk om weer plaats te nemen in de COD waar het voor de meeste van ons allemaal is begonnen.  :pompom:

Annet, Philip en uiteraard ook Jefften (Jeffrey) bedankt voor de leuke dag en super om jullie allemaal weer te zien.  De set die Philip heeft staan is nog steeds van een ongekend hoog niveau dat hebben we gister weer kunnen ervaren. De X7000 CM JVC en de combinatie met de ST 130 G3 nog steeds om te smullen!   :wub:

Sdr blu ray met de E-shift aan doet niet veel onder voor de native 4K Jvc's en dit zonder ruis en of frame interpolatie, rag-en-rag scherp en vloeiende motion. Voor persoonlijk mij weer een leuke vergelijking met de huidige JVC generatie.

De Auro-3D® ervaring met de Cabasse IO2 speakers Yummy

Tot de volgende ronde!!  :headbanging:

QuoteSuper leuk!

4 December gaan Jefften (Jeffrey) en ik een bezoekje brengen aan de Chamber of Dreams!

We kijken er erg naar uit Philip veel te lang geleden!  :headbanging: :headbanging:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike