Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Kamidioblitz on February 15, 2017, 22:12:34
Je gaat wel enorm hard hoor Philip! Je haalt je afwezigheid op het forum de laatste weken ruimschoots in :devil:!
Dank je Marc! Ik ben van de grote stappen gauw thuis en van het in één keer goed doen :D

En dankzij forumlid kermit heb ik vandaag mijn JVC HD950 verkocht! Bedankt Brian! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Morgenavond komt Brian de HD950 ophalen. Natuurlijk laat ik die nog even zien in de CoD. En omdat we er dan toch zijn... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Brian is onderweg! Was nog even spannend om beeld op het scherm te krijgen. Snel een hulplijn ingezet omdat ik de Samsung UHD-speler niet ken. Viktor reageerde zoals altijd heel snel [emoji106] Maakt eigenlijk niet uit op welk moment. Super service!

Blijkt dat de resolutie van de Samsung op 4K staat. Dat heb je wel eens met een 4K-speler :D

Gelukkig heb ik mijn Oppo  BDP-83 TUC nog en met die is het nog altijd geen straf om naar te kijken op de goede oude JVC HD950. Natuurlijk geen vergelijk met de CineMike apparatuur, maar dat is dan ook van een andere klasse [emoji106]

Zo ziet de demo-opstelling eruit...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De demo-opstelling is weer opgeruimd en de HD950 heeft een nieuw thuis gekregen.

Bedankt Brian voor het ophalen. Leuk om je een keer in het echt te zien. Voelde alsof we elkaar al jaren kennen ;D

Ook bedankt aan Marcel van HC-hifi voor het doorverwijzen naar mij toen iemand jou benaderde voor een 2e hands projector :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals gezegd heb ik de Samsung UHD-speler van Viktor te leen. Vandaag even snel de AB geprogrammeerd in mijn AB, zodat ik weer  de RC9001 kon gebruiken. Werkt perfect!

Vanavond The Martian in 4K gekeken. Hadden die natuurlijk al gezien, maar niet in 4K/HDR. Prachtig beeld, haarscherp en levendige kleuren. Surroundgeluid is met de AA MAA-460 ook homogener door de betere aansturing van de Note 9's. Denk dat de bubble met de PM-11S3 zelfs nog homogener gaat klinken.

Nog even geduld tot ik alles weer terug mag ontvangen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on February 18, 2017, 23:02:59
Zoals gezegd heb ik de Samsung UHD-speler van Viktor te leen. Vandaag even snel de AB geprogrammeerd in mijn AB, zodat ik weer  de RC9001 kon gebruiken. Werkt perfect!

Vanavond The Martian in 4K gekeken. Hadden die natuurlijk al gezien, maar niet in 4K/HDR. Prachtig beeld, haarscherp en levendige kleuren. Surroundgeluid is met de AA MAA-460 ook homogener door de betere aansturing van de Note 9's. Denk dat de bubble met de PM-11S3 zelfs nog homogener gaat klinken.

Nog even geduld tot ik alles weer terug mag ontvangen...
Mooi dat de projector een nieuw zorgzaam baas(je) gekregen heeft, geeft toch altijd een goed gevoel vind ik. Vond je het een erg groot verschil tussen HD en 4K met The Martian?? Ik vind die film qua beeld echt fantastisch, dus erg benieuwd of het verschil aanwezig, dramatische of ergens daartussen in zit  :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Mooi dat het gelukt is Philip.  :) :blush:

De CM Samung is een leuke speler en voor CM begrippen niet duur. Je stopt hem zo in je binnenzak zo klein is hij  :D


Quote from: HTip on February 17, 2017, 19:44:48
Brian is onderweg! Was nog even spannend om beeld op het scherm te krijgen. Snel een hulplijn ingezet omdat ik de Samsung UHD-speler niet ken. Viktor reageerde zoals altijd heel snel [emoji106] Maakt eigenlijk niet uit op welk moment. Super service!

Blijkt dat de resolutie van de Samsung op 4K staat. Dat heb je wel eens met een 4K-speler :D

Gelukkig heb ik mijn Oppo  BDP-83 TUC nog en met die is het nog altijd geen straf om naar te kijken op de goede oude JVC HD950. Natuurlijk geen vergelijk met de CineMike apparatuur, maar dat is dan ook van een andere klasse [emoji106]

Zo ziet de demo-opstelling eruit...


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Zondag de hele dag bezig geweest in de bijkeuken. Het vordert nu snel, maar dat moet ook want over 5 weken komt de nieuwe bewoner :wub: Gisteren mocht ik weer puppyknuffelen ;D Wat groeien ze snel :o en vanaf deze week gaat het nog sneller omdat ze vlees gaan krijgen...

Quote from: Maikel_audionerd on February 19, 2017, 06:49:21
Mooi dat de projector een nieuw zorgzaam baas(je) gekregen heeft, geeft toch altijd een goed gevoel vind ik. Vond je het een erg groot verschil tussen HD en 4K met The Martian?? Ik vind die film qua beeld echt fantastisch, dus erg benieuwd of het verschil aanwezig, dramatische of ergens daartussen in zit  :P
Ben ook blij dat de nieuwe eigenaar blij is met de referentieprojector van JVC van die generatie. In die tijd was er niets beters 8)

The Martian in HD op de UD-7007 stufe 2 was al erg goed. Zo goed zelfs dat de Oppo (met snelle voedingmod door CineMike) in 4K het beeld niet kon evenaren qua scherpte en diepte. Qua kleuren won de Oppo het door HDR. Echter met de Samsung CineMike was het beeld haarscherp en met veel diepte. Met name de scene waarin commander Lewis door de Hermes zweeft. Ook het geluid was erg goed, alhoewel ik denk dat de Marantz het geluid verfijnder neerzet.

Quote from: vik on February 20, 2017, 10:35:41
Mooi dat het gelukt is Philip.  :) :blush:

De CM Samsung is een leuke speler en voor CM begrippen niet duur. Je stopt hem zo in je binnenzak zo klein is hij  :D
Ik ben benieuwd naar het vergelijk tussen een standaard Oppo UHD en een CineMike Samsung UHD. Deze zijn vergelijkbaar van prijs. Enige wat tegen de Samsung speelt is de bouwkwaliteit. Daaraan zie je dat het een speler is voor het grote publiek, maar technisch in de basis al goed. Misschien een idee voor een demo bij de komende Hausmesse van CineMike?

Wanneer de gemodificeerde apparatuur terug is gaan we The Martian nog een keer kijken, niet helemaal natuurlijk ;), maar de film zit nu nog goed in het geheugen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De modificaties zijn klaar! :pompom: Vanmiddag komt Viktor de apparatuur installeren en is de hele keten CineMiked. O0

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de PM-11S3 als EV, maar ook als geïntegreerde versterker met de UD7007 balanced aangesloten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bijna vergeten om mijn Marantz AB weer terug te zetten naar de UD7007. Net even gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Quote from: HTip on February 24, 2017, 09:14:04
De modificaties zijn klaar! :pompom: Vanmiddag komt Viktor de apparatuur installeren en is de hele keten CineMiked. O0

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de PM-11S3 als EV, maar ook als geïntegreerde versterker met de UD7007 balanced aangesloten...

Vet! Ik ben heel benieuwd wat je eerste indrukken zijn. 8) :headbanging:

Nog voer nodig voor je UD7007? Ik heb nog enkele blu-rays te koop staan in de markt. :D

Maikel_audionerd

 :pompom: Gaaf!!
Ben heel benieuwd wat je eerste indrukken zijn.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on February 24, 2017, 09:14:04
De modificaties zijn klaar! :pompom: Vanmiddag komt Viktor de apparatuur installeren en is de hele keten CineMiked. O0

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de PM-11S3 als EV, maar ook als geïntegreerde versterker met de UD7007 balanced aangesloten...

Kun je hem vast laten warmdraaien/inspelen voor 4 maart  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: LuPo on February 24, 2017, 11:06:25
Vet! Ik ben heel benieuwd wat je eerste indrukken zijn. 8) :headbanging:
Quote from: Maikel_audionerd on February 24, 2017, 17:21:04
:pompom: Gaaf!!
Ben heel benieuwd wat je eerste indrukken zijn.
Viktor is iets meer dan een uur geleden naar huis gegaan en het was een hele gave dag! In een half uur was alles geïnstalleerd en daarna hebben we de rest van de dag geluisterd naar, nee beter gezegd genoten van, muziek en concerten. Het was echt spectaculair. Stereo en surround is nog nooit zo goed geweest. Ik ben nu nog wat filmfragmenten aan het kijken en de beleving is werkelijk geweldig en ook nog nooit zo goed geweest. De bubble is heel erg homogeen en krachtig met veel controle in alle gebieden. En dan heb ik het nog niet gehad over het beeld, want ook dat is prachtig.

En dan te weten dat de nieuwe elektronica nog niet helemaal is ingespeeld. Het wordt dus nog beter 8)

Quote from: Maximus_Aurelius on February 24, 2017, 18:48:51
Kun je hem vast laten warmdraaien/inspelen voor 4 maart  ;D
En precies dat gaan we doen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

The Chamber of Dreams that became Reality ;)

Wat gaaf dat je weer een stap hebt kunnen maken, Philip! Moet de apparatuur eigenlijk ook nog inspelen na de modificaties, of is dit al direct het eindresultaat? Ik ben stiekem wel heel erg benieuwd geraakt naar de CM tovenaar :) 
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maikel_audionerd

Quote from: skyfox on February 24, 2017, 23:46:57
The Chamber of Dreams that became Reality ;)
:clapping:  ^^  :pompom:
En of! Heel mooi gezegd, volgens mij is dat ook precies hoe Philip t nu beschouwd.

Quote from: HTip on February 24, 2017, 23:16:37
Viktor is iets meer dan een uur geleden naar huis gegaan en het was een hele gave dag! In een half uur was alles geïnstalleerd en daarna hebben we de rest van de dag geluisterd naar, nee beter gezegd genoten van, muziek en concerten. Het was echt spectaculair. Stereo en surround is nog nooit zo goed geweest. Ik ben nu nog wat filmfragmenten aan het kijken en de beleving is werkelijk geweldig en ook nog nooit zo goed geweest. De bubble is heel erg homogeen en krachtig met veel controle in alle gebieden. En dan heb ik het nog niet gehad over het beeld, want ook dat is prachtig.

En dan te weten dat de nieuwe elektronica nog niet helemaal is ingespeeld. Het wordt dus nog beter 8)
En precies dat gaan we doen ;D

Waanzinnig blij voor je Philip!!  :bigsmile: :bigsmile:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Dit leest Philip pas over een week, als hij toch echt even naar het toilet moet: veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Mooi dat het zelfs nog beter kan dus, genieten!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Begrijp ik het goed dat nu de PM11 ook ge-cinemiked is?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Quote from: Bas Akkerman on February 25, 2017, 08:15:59
Dit leest Philip pas over een week, als hij toch echt even naar het toilet moet: veel plezier!
Hahaha
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: skyfox on February 24, 2017, 23:46:57
The Chamber of Dreams that became Reality ;)
Quote from: Maikel_audionerd on February 25, 2017, 05:14:54
:clapping:  ^^  :pompom:
En of! Heel mooi gezegd, volgens mij is dat ook precies hoe Philip t nu beschouwd.
Absoluut heel mooi gezegd! En inderdaad zo beschouwen we nu de Chamber of Dreams, a dream come true :wub:

Quote from: skyfox on February 24, 2017, 23:46:57
Wat gaaf dat je weer een stap hebt kunnen maken, Philip! Moet de apparatuur eigenlijk ook nog inspelen na de modificaties, of is dit al direct het eindresultaat? Ik ben stiekem wel heel erg benieuwd geraakt naar de CM tovenaar :) 
De laatste maanden zo'n grote stappen gemaakt dat het beeld en geluid spectaculair is verbeterd. O0 Je zegt het helemaal correct, CineMike is een echte tovenaar, want wat hij uit apparatuur kan halen is magisch 8)

De modificaties moeten inderdaad inspelen, omdat het nieuwe componenten (elco's, weerstanden, etc.) zijn. Aantal uren is beperkt, volgens CineMike ca. 40 uur, omdat de grote componenten (voedingstrafo, grote elco's, e.d.) niet zijn aangepast en dus al de nodige uren hebben mogen spelen.

Quote from: Maikel_audionerd on February 25, 2017, 05:14:54
Waanzinnig blij voor je Philip!!  :bigsmile: :bigsmile:
Dank je Maikel! Leuk te zien hoe blij jij voor mij/ons kunt zijn. En dat vanaf de andere kant van de wereld :thumbs-up:

Quote from: Bas Akkerman on February 25, 2017, 08:15:59
Dit leest Philip pas over een week, als hij toch echt even naar het toilet moet: veel plezier!
Hahaha, heerlijke reactie Bas! Heb er hard om moeten lachen ;D ;D ;D

Het was inderdaad heel erg moeilijk om te stoppen gisteren. Annet was moe en om 22.00 uur al gaan slapen en ik zou nog "even" verder luisteren. Want ik wilde nog een paar dingetjes horen. Afijn, dik 2 uur later wilden de oren nog wel, maar de oogjes niet meer zo. Dus de kelder verruild voor mijn bedje. Duurde nog even voordat ik echt sliep, maar dat had ik al gedacht.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Marco66 on February 25, 2017, 09:04:40
Mooi dat het zelfs nog beter kan dus, genieten!

Marco
Zeker Marco! Het kon blijkbaar nog een heel stuk beter. Het is overigens eerlijk gezegd moeilijk van te voren te voorspellen en nog moeilijker te omschrijven. Het is echt een kwestie van beleven en ervaren om te weten wat modificaties allemaal kunnen betekenen. Genieten deden we al, maar wordt alleen maar meer 8)

Quote from: Xander32 on February 25, 2017, 09:24:03
Begrijp ik het goed dat nu de PM11 ook ge-cinemiked is?
Begrijp je helemaal goed! Speciaal op ons verzoek heeft CineMike de PM-11S3 gemodificeerd. Die hadden ze nog niet eerder gedaan. Ze hebben de  technische handleiding bij Marantz opgevraagd en natuurlijk wel voortgebouwd op bestaande versterkeroplossingen van Marantz, maar het is een echte wereldprimeur! :pompom:

Vanmorgen wat foto's van Viktor gekregen die ik mag posten, dus die hebben jullie nog tegoed ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LuPo on February 24, 2017, 11:06:25
Nog voer nodig voor je UD7007? Ik heb nog enkele blu-rays te koop staan in de markt. :D
Door het groeperen van de reacties had ik jouw vraag gemist ;) We hebben blijkbaar dezelfde smaak in films, want op Toy Story 3 in 3D na heb ik alle films :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Nu ik de set weer in huis heb, begrijp ik precies wat je bedoelt. Heerlijk om in een trance te komen waarbij je het gevoel voor tijd volledig verliest.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Okey, een echte primeur dus :).  Benieuwd ben ik hetgeen ze er aan hebben gewijzigd, wat het resultaat er van is en welke kosten er mee gemoeid gaan.


Quote from: HTip on February 25, 2017, 11:42:10
...

Begrijp je helemaal goed! Speciaal op ons verzoek heeft CineMike de PM-11S3 gemodificeerd. Die hadden ze nog niet eerder gedaan. Ze hebben de  technische handleiding bij Marantz opgevraagd en natuurlijk wel voortgebouwd op bestaande versterkeroplossingen van Marantz, maar het is een echte wereldprimeur! :pompom:

Vanmorgen wat foto's van Viktor gekregen die ik mag posten, dus die hebben jullie nog tegoed ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT