Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Verslag testdag CineMike - deel 3

Tot slot het laatste deel van een testdag met verschillende elementen die tot nu toe alleen stereogeluid hadden geproduceerd.

Surround- en beeldweergave

Wie deel 1 en deel 2 heeft gelezen weet dat we voor het laatste deel weer terug bij bijna af waren. De enige verandering die is overgebleven is de Denon DBT-3313 CM stufe 4.

Omdat het al laat begon te worden hebben we beeld- en surround meteen gecombineerd. Dus de JVC X7000 CM mocht voor het eerst die dag zijn kunsten gaan vertonen. De laatste keer dat Viktor hier was, was ik zwaar onder de indruk van Avatar. De zwartwaarden, de kleuren, de natuurgetrouwe weergave, de mate van detail was fantastisch. Dus hoe was dat met de de referentiespeler van CineMike?

Ik ging dus op zoek naar de schijf van Avatar en daarbij gebeurde iets opmerkelijks. Recent heb ik de 3D-versie aangeschaft, waarbij de 2D-versie natuurlijk ook in het doosje zat. Ik deed dat schijfje in de speler en het eerste wat me opviel was dat het menu niet zo scherp was. Viktor ging meteen de instellingen van de speler in om te kijken of er iets anders was ingesteld. Alles bleek goed te staan, dus dat was vreemd. Afijn, toch maar de film gestart en de openingsscene (Jake in de cryo chamber) leek weer wel goed te zijn. Als de chamber open gaat en het ruimtestation zichtbaar is leek het beeld weer iets minder. Heel vreemd. Geluid was ook niet zoals ik het mij kon herinneren. Wel goed en mooi surround, maar ik miste toch wel wat.

Wat bleek, ik had de DVD-versie in de speler gedaan :-X Normaliter zit bij een 3D-versie een aparte schijf met de 2D-versie. Niet bij Avatar dus. De 3D- en 2D-versie blijken op 1 schijf te staan met keuze in het menu. Maar dat is natuurlijk een geweldig compliment voor deze speler, dat een DVD zo mooi wordt weergegeven!

Na de goede schijf in de speler gedaan te hebben was het snel duidelijk dat het de BD-versie was. Wow! Wat een prachtig beeld was dat. Scherpte en diepte was fenomenaal, nóg beter dan dat ik mij kon herinneren. Het gevecht met dat grote beest waardoor Jake van de groep wordt gescheiden en het daaropvolgende nachtelijk gevecht met die "honden" was een genot om naar te kijken. De glanzende vacht, de glinstering van de fakkel in hun ogen, de details in het zwart. Prachtig gewoon! Als Neytiri dan de fakkel uitmaakt en het echt donker wordt dan wordt de werkelijke kracht van de JVC optimaal benut. Ik kan hier nog veel meer over schrijven, maar het zou nogal eentonig worden en ik moest dan op zoek naar nog meer superlatieven... Dit geldt trouwens natuurlijk ook allemaal voor het geluid. Avatar is een film waarbij alle speakers continu worden gebruikt voor ambiance. Een mooi voorbeeld is de gang naar de Banshees, in de grot voordat ze daar aankomen hoorde ik details in de vallende druppels en later in de waterval die me nieuw voorkwamen. Kortom ook het geluid was dik in orde. De winst van de speler zit hem met name in de detaillering, zowel in beeld als geluid, waardoor alles nóg echter en nóg indrukwekkender overkomt. Je hebt écht het gevoel er midden in te zitten.

De tijd vloog voorbij en ik kon de schijf niet stoppen zo mooi was het allemaal. Maar ik was toch ook nog benieuwd naar andere schijven. Het concert van Roger Waters met de Dolby Atmos track. Ook hier dezelfde beleving als met Avatar. De bekende nummers "Another brick in the wall" en "Comfortably Numb" kwamen natuurlijk voorbij en de scene in de auto met het lezen van die brief was echt prachtig met het bijbehorende geluid. Het einde van de avond naderde nu snel en we moesten nog afbouwen en alles weer aansluiten, dus ik vroeg Viktor of hij nog iets wilde horen of zien. Hij koos opmerkelijk voor een DVD en wel de DVD van Fleetwood Mac. Beeld van deze oude DVD in 4:3 was natuurlijk niet referentie, maar het geluid bij "Big love" was wel erg goed. Ik had dat nummer al eens bij CineMike gehoord en heb daarom de BD van Lindsey Buckingham aangeschaft. Heb die nog niet gezien, maar dat begon wel weer te kriebelen.

Helaas was het nu toch echt tijd om te gaan afsluiten, want Viktor moest nog bijna 2 uur rijden en dus kwam een einde aan een fantastische dag met veel testen en heel veel indrukken en een voor mij toch verrassende uitkomst. Ik had niet gedacht dat mijn PPP met de netsnoeren het zou houden ten opzichte van een prachtig stekkerblok met netsnoeren speciaal door CineMike per type apparaat uitgekozen en gemonteerd. Maar de test heeft het uitgewezen. Als ik nog een stap kan maken, dat is dus gebleken dat dat in de bron en de versterking ligt.

Gezien mijn enthousiasme zal het voor jullie waarschijnlijk niet vreemd zijn dat ik Viktor een offerte heb gevraagd voor zowel het modificeren van de PM-11S3 (een wereldprimeur!) en het opwaarderen van de UD-7007 van stufe 2 naar stufe 4. De offerte is reeds een bestelling geworden en volgende week heeft CineMike hiervoor tijd ingepland. Dus alles is ruim op tijd voor de M&G van 4 maart, zoals Viktor mij had beloofd :worship:

Er waren een paar aandachtspuntjes in de vorige M&G, met name de (fijn)dynamiek in het hoog, en ik heb goede hoop dat dat met de modificaties tot het verleden behoort.

Viktor, weer heel erg bedankt dat Annet en ik de apparatuur zelf heb kunnen testen in onze eigen ruimte met onze eigen set. We hadden anders nooit kunnen beoordelen wat de modificaties van de UD-7007 nog verder konden brengen. We zijn weer heel erg benieuwd hoe we over een paar weken hier film en muziek gaan beleven.................
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Zo wat een mooi verhaal weer! Ik ben benieuwd wat deze upgrades je weer gaan brengen Philip. Ik mag toch hopen dat het daarna wel een keertje schluss is. :D :D :D :headbanging: :clapping:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Erg leuk verhaal weer zeg. Ik ging na het lezen spontaan toch eens even zoeken wat zo'n cinemike mod nu precies inhoud en hoe je blu-ray speler er nu eigenlijk uitziet  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: LuPo on February  7, 2017, 23:13:59
Zo wat een mooi verhaal weer! Ik ben benieuwd wat deze upgrades je weer gaan brengen Philip. Ik mag toch hopen dat het daarna wel een keertje schluss is. :D :D :D :headbanging: :clapping:
Dank je Peter! De upgrade van de speler hebben we uitgebreid kunnen testen en dat brengt weer een stap op zowel beeld- als geluidsgebied. De enige onbekende is de gemodificeerde versterker, maar ik vertrouw volledig op de kunsten van CineMike en zijn team. Het leuke is dat deze modificatie op mijn verzoek is en dus ontwikkeld moet worden en ik dus straks de enige PM-11S3 CineMike in de wereld heb staan. Een ware wereldprimeur dus! Dat was ook zo voor de XLR-tuning op de UD-7007 en die kan nu dus aan andere klanten aangeboden worden.

Er is eigenlijk nog een onbekende en dat is hoe de UD-7007 via XLR op de PM-11S3 klinkt. Volgens CineMike heeft de stufe 4 tuning ook een postieve uitwerking op de XLR-tuning, dus mijn/onze verwachtingen zijn hooggespannen :pompom:

En ja, je hebt helemaal gelijk dat het een keer schluss moet zijn. Vinden wij ook :D En dat kan nu ook nu de hele keten in balans is. Alle apparatuur, op de PPP na, heeft het CineMikeproces doorlopen. Denk dat je behoorlijk moet investeren om dat nog te verbeteren. Met alle modificaties is onze set natuurlijk ook niet meer standaard en ook behoorlijk kostbaar, maar ik durf voorzichtig te beweren dat als je hetzelfde geld uitgeeft aan (dus duurdere) standaardapparatuur dat onze set beter klinkt.

Quote from: Bas Akkerman on February  8, 2017, 08:39:00
Je gaat hard! Geniet ervan!
Dank je Bas! Gaat zeker lukken. We zitten nu te luisteren naar de prachtige klanken van "Why Worry" van de SHM-SACD "Brothers in Arms" (Japanse import) en dat klinkt zo zuiver en met zo veel rust dat we daar helemaal door ontspannen. Heerlijk gewoon!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on February  8, 2017, 08:50:16
Erg leuk verhaal weer zeg. Ik ging na het lezen spontaan toch eens even zoeken wat zo'n cinemike mod nu precies inhoud en hoe je blu-ray speler er nu eigenlijk uitziet  ;D
Dank je Maikel! Leuk dat je spontaan ging uitzoeken wat CineMike eigenlijk allemaal uitspookt. Er zit veel potentiële winst in apparatuur door toepassing van betere componenten (condensatoren, (SMD)transistoren, weerstanden, e.d.), ontstoring, (letterlijk) kortere signaalpaden.

Je kunt daarbij denken aan:
- complete voeding, met als resultaat een betere interne stroomvoorziening.
- digitale signaalverwerking, bijv. HDMI
- digitaal naar analoog conversie
- voorversterking
- eindversterking

Resultaat heb ik in mijn verschillende verslagen (ook de vorige keren) proberen te beschrijven, wat overigens elke keer erg moeilijk blijkt. Veel details gaan verloren in storingen (HF, RFI, EMI) in het signaal. De kunst is die tevoorschijn te toveren en dan ook nog de muzikaliteit te behouden. Er zit ongelooflijk veel rust in de muziek waardoor de details ook niet gaan storen en vervelen.

Jammer genoeg woon je niet naast de deur, anders had je het een keer kunnen beleven. Maar wie weet komt er nog een moment dat je weer in de buurt bent en ik ook kan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Vergeet vooral de bijkeuken niet te isoleren. Galmpje plus jonge hond kan verkeerd uitpakken.  :D


Quote from: HTip on February  7, 2017, 19:47:29
De bijkeuken vordert goed. De bench krijgt een mooi plaatsje met een koof eromheen, er komt een grote vrieskast, die de huidige vrieskast en -kist vervangt, zodat we genoeg ruimte hebben voor het voedsel van de hond én dat van ons ;D

We zijn nu een hele leuke DVD aan het kijken van Martin Rütter. Zowel humoristisch als leerzaam. Alles wat je bijvoorbeeld niet moet doen met een pup komt op een hilarische wijze aan bod.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fastlex

Wat leuk, dagen bezig je ruimte te lezen na lange tijd ::)
Als ik ooit in België ben mail ik je of ik kan komen eten euh luisteren of ik geen spijt heb van surround naar stereo....

Leuk topic! Scheelt het veel je SR9600 vs de 7200 van Denon?
Alleen in features of echt ook in klank? Emotie is inderdaad niet te meten, of wel?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on February  8, 2017, 21:30:57
Dank je Maikel! Leuk dat je spontaan ging uitzoeken wat CineMike eigenlijk allemaal uitspookt. Er zit veel potentiële winst in apparatuur door toepassing van betere componenten (condensatoren, (SMD)transistoren, weerstanden, e.d.), ontstoring, (letterlijk) kortere signaalpaden.

Je kunt daarbij denken aan:
- complete voeding, met als resultaat een betere interne stroomvoorziening.
- digitale signaalverwerking, bijv. HDMI
- digitaal naar analoog conversie
- voorversterking
- eindversterking

Resultaat heb ik in mijn verschillende verslagen (ook de vorige keren) proberen te beschrijven, wat overigens elke keer erg moeilijk blijkt. Veel details gaan verloren in storingen (HF, RFI, EMI) in het signaal. De kunst is die tevoorschijn te toveren en dan ook nog de muzikaliteit te behouden. Er zit ongelooflijk veel rust in de muziek waardoor de details ook niet gaan storen en vervelen.

Jammer genoeg woon je niet naast de deur, anders had je het een keer kunnen beleven. Maar wie weet komt er nog een moment dat je weer in de buurt bent en ik ook kan ;)
Dat is vast één van de belangrijkste redenen dat Cinemikes modificaties best populair zijn.
Ik laat je in ieder geval weten wanneer ik weer in de contreien ben  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LuPo

Quote from: HTip on February  8, 2017, 21:17:12
Dank je Peter! De upgrade van de speler hebben we uitgebreid kunnen testen en dat brengt weer een stap op zowel beeld- als geluidsgebied. De enige onbekende is de gemodificeerde versterker, maar ik vertrouw volledig op de kunsten van CineMike en zijn team. Het leuke is dat deze modificatie op mijn verzoek is en dus ontwikkeld moet worden en ik dus straks de enige PM-11S3 CineMike in de wereld heb staan. Een ware wereldprimeur dus! Dat was ook zo voor de XLR-tuning op de UD-7007 en die kan nu dus aan andere klanten aangeboden worden.

Er is eigenlijk nog een onbekende en dat is hoe de UD-7007 via XLR op de PM-11S3 klinkt. Volgens CineMike heeft de stufe 4 tuning ook een postieve uitwerking op de XLR-tuning, dus mijn/onze verwachtingen zijn hooggespannen :pompom:

En ja, je hebt helemaal gelijk dat het een keer schluss moet zijn. Vinden wij ook :D En dat kan nu ook nu de hele keten in balans is. Alle apparatuur, op de PPP na, heeft het CineMikeproces doorlopen. Denk dat je behoorlijk moet investeren om dat nog te verbeteren. Met alle modificaties is onze set natuurlijk ook niet meer standaard en ook behoorlijk kostbaar, maar ik durf voorzichtig te beweren dat als je hetzelfde geld uitgeeft aan (dus duurdere) standaardapparatuur dat onze set beter klinkt.
[...]

Dat denk ik ook Philip. Jullie kunnen weer jaren gaan genieten van deze mooie set, zodra je deze laatste componenten CineMike'd terug hebt. Leuk dat je een wereldprimeur te pakken hebt straks! 8) :o


HTip

Quote from: vik on February  8, 2017, 22:31:56
Vergeet vooral de bijkeuken niet te isoleren. Galmpje plus jonge hond kan verkeerd uitpakken.  :D

Hahaha, de vraag is alleen voor wie :D

Quote from: fastlex on February  8, 2017, 23:41:48
Wat leuk, dagen bezig je ruimte te lezen na lange tijd ::)
Als ik ooit in België ben mail ik je of ik kan komen eten euh luisteren of ik geen spijt heb van surround naar stereo....

Leuk topic! Scheelt het veel je SR9600 vs de 7200 van Denon?
Alleen in features of echt ook in klank? Emotie is inderdaad niet te meten, of wel?
Hahaha, leuke reactie! Dank je Lex. Ik ben begonnen met surround en heb steeds meer het accent op zowel surround als stereo verlegd. En daar zeker geen spijt van gehad. En nu kan ik van beide op hoog niveau genieten :music:

De SR9600 is naar mijn mening in de basis een betere receiver, zowel klankmatig als bouwkwaliteit. In features blinkt de X7200 uit, maar klankmatig zou de standaard X7200 het zomaar kunnen afleggen tegen de SR9600 (volgens mij nog steeds de beste receiver die Marantz ooit heeft gebouwd). De gemodificeerde X7200 echter, is de beste receiver die ik heb mogen ervaren. Ik denk dat een receiver die van gelijke waarde is als de standaard Denon X7200+modificaties niet zo goed is. Is natuurlijk gevaarlijk om dat te beweren, maar daarom is het ook mijn mening en je moet de X7200 stufe 3 gehoord hebben om dat te kunnen geloven ;)

Ik moet nu weg, dus de andere reacties beantwoord ik later...

EDIT: En je hebt helemaal gelijk, emotie is niet te meten. Genieten trouwens ook niet :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on February  9, 2017, 04:44:35
Dat is vast één van de belangrijkste redenen dat Cinemikes modificaties best populair zijn.
Ik laat je in ieder geval weten wanneer ik weer in de contreien ben  :thumbs-up:
CineMike staat op eenzame hoogte als het gaat om modficeren van apparatuur. Hij weet het beste uit elk standaard apparaat te halen.

Laat maar weten als je in de buurt bent, je bent welkom!

Quote from: LuPo on February  9, 2017, 08:45:02
Dat denk ik ook Philip. Jullie kunnen weer jaren gaan genieten van deze mooie set, zodra je deze laatste componenten CineMike'd terug hebt. Leuk dat je een wereldprimeur te pakken hebt straks! 8) :o
Van de vorige set, HD950, SR9600/DV9600 met de BD35, die later uitgebreid werd met een stereoversterker, hebben we ook jaren van genoten. Dat gaan we inderdaad nu ook weer doen met deze set. Deze speelt op een heel hoog niveau, zeker met de modificatie van de PM-11S3. Wereldprimeur klinkt inderdaad heel leuk!

Zaterdag komt Viktor de PM-11S3 en de UD-7007 ophalen en we mogen voor de duur van de modificaties gebruik maken van een Advance Acoustic MAA-406 stufe 2 eindversterker en een Samsung UBD-K8000 CM :worship: Kunnen we toch nog een (4K) film kijken :popcorn: :music: :pompom:

Waarschijnlijk is alles volgend weekend klaar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Aangezien morgen Viktor de Marantz PM-11S3 en UD7007 komt ophalen voor de modificaties heb ik alles al keurig netjes in de originele dozen ingepakt.

De PM-11S3 staat geduldig te wachten op zijn tijdelijk nieuwe huis. Wat is die versterker toch zwaar :unsure:


Hoe het rack er nu bij staat...
[/url]

Als de tijdelijke bewoners in het rack staan, maak ik natuurlijk nieuwe foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Hier staat ook alles klaar voor morgen, en de RCA uiteraard ook even getest van de Advance Acoustic MAA 406 en deze werkt  ^^  :coffee:

Ik heb vanaf vanochtend niet meer gegeten.. het is dat jullie het weten  :D :angel:



Quote from: HTip on February 10, 2017, 21:21:12
Aangezien morgen Viktor de Marantz PM-11S3 en UD7007 komt ophalen voor de modificaties heb ik alles al keurig netjes in de originele dozen ingepakt.

De PM-11S3 staat geduldig te wachten op zijn tijdelijk nieuwe huis. Wat is die versterker toch zwaar :unsure:


Hoe het rack er nu bij staat...
[/url]

Als de tijdelijke bewoners in het rack staan, maak ik natuurlijk nieuwe foto's...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on February 10, 2017, 22:27:34
Hier staat ook alles klaar voor morgen, en de RCA uiteraard ook even getest van de Advance Acoustic MAA 406 en deze werkt  ^^  :coffee:
Super! Heb je misschien nog een leuke 4K-film die we kunnen kijken? :angel: :popcorn:

Quote
Ik heb vanaf vanochtend niet meer gegeten.. het is dat jullie het weten  :D :angel:
Hahaha :D :D :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ik heb er 3 films bij gedaan  ^^


Quote from: HTip on February 10, 2017, 22:31:16
Super! Heb je misschien nog een leuke 4K-film die we kunnen kijken? :angel: :popcorn:
Hahaha :D :D :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DD2

Mooi verslag Philip! Het gaat hier gelijk jeuken om te upgraden!  ;D

Geniet ervan.

DD2

Vraagje nog, draai jij overigens in de "normal" lamp modus? (nu en met de vorige beamer) of in de high?  En op wat voor afstand hangt jouw beamer van het scherm?

Gebruik zelf altijd normal maar meen me te herinneren dat jij destijds een bak meer licht had dan ik terwijl ik op 100" projecteer (mijn scherm is wel 1.0 en die van jou heeft een gain meen ik).

Was even benieuwd.  ;)

dank alvast!

LuPo

Quote from: HTip on February  9, 2017, 21:01:50
CineMike staat op eenzame hoogte als het gaat om modficeren van apparatuur. Hij weet het beste uit elk standaard apparaat te halen.

Laat maar weten als je in de buurt bent, je bent welkom!
Van de vorige set, HD950, SR9600/DV9600 met de BD35, die later uitgebreid werd met een stereoversterker, hebben we ook jaren van genoten. Dat gaan we inderdaad nu ook weer doen met deze set. Deze speelt op een heel hoog niveau, zeker met de modificatie van de PM-11S3. Wereldprimeur klinkt inderdaad heel leuk!

Zaterdag komt Viktor de PM-11S3 en de UD-7007 ophalen en we mogen voor de duur van de modificaties gebruik maken van een Advance Acoustic MAA-406 stufe 2 eindversterker en een Samsung UBD-K8000 CM :worship: Kunnen we toch nog een (4K) film kijken :popcorn: :music: :pompom:

Waarschijnlijk is alles volgend weekend klaar!

Wow, wat ziet die PM-11S3 er degelijk uit van de achterkant. Erg mooi! :worship:

Leuk man! Daar kun je lekker van genieten. Vik maakt het je wel goed naar de zin merk ik al. Fijn dat er zulke vakmensen zijn! :thumbs-up:

Ik heb sinds kort een 4k tv (Samsung UE50KU6000). Ik heb al wat korte 4k demo filmpjes gekeken via YouTube (bitrate niet ideaal natuurlijk). Maar het ziet er wel schitterend uit. Ook met de PS4 Pro is gamen echt een verademing. Maar dat komt met name omdat de Pro wat meer kracht heeft, en niet zozeer door 4K (op dit moment). :pompom:
Wat me het meest opvalt is het feit dat de KU6000 een stuk betere zwartwaarden heeft (krijgt op rtings.com een 9,8 voor black uniformity!), dan de UE46F6500 die hij vervangt. Ik denk dat dat komt omdat de KU6000 een VA paneel heeft en de F6500 wellicht een IPS paneel was. Die laatste heeft betere kijkhoeken maar mindere zwartwaarden en contrast. Nou, ik zit toch altijd recht voor de tv dus het algehele plaatje is echt een stuk mooier! Zeer blij met de upgrade. Achja, 46" naar 50" sowieso altijd leuk maar als het beeld dan ook beter wordt natuurlijk helemaal. :D

HTip

Quote from: DD2 on February 11, 2017, 13:52:40
Mooi verslag Philip! Het gaat hier gelijk jeuken om te upgraden!  ;D

Geniet ervan.
Quote from: DD2 on February 11, 2017, 14:01:29
Vraagje nog, draai jij overigens in de "normal" lamp modus? (nu en met de vorige beamer) of in de high?  En op wat voor afstand hangt jouw beamer van het scherm?

Gebruik zelf altijd normal maar meen me te herinneren dat jij destijds een bak meer licht had dan ik terwijl ik op 100" projecteer (mijn scherm is wel 1.0 en die van jou heeft een gain meen ik).

Was even benieuwd.  ;)

dank alvast!
Dank je David. Leuk dat je weer een keertje in mijn topic voorbij komt ;)

Kan me voorstellen dat het upgradevirus de kop opsteekt als je mijn verslag(en) leest. Tot ca. 1200 uur hebben we in lowlamp mode gekeken. De laatste kalibratie is in highlamp mode uitgevoerd en geeft daardoor nog steeds een mooi plaatje.

Met de nieuwe beamer spelen we zeker in lowlamp, want anders is er gewoon teveel licht. Met 4K/HDR schakelt de projector automatisch over op highlamp mode, vanwege de benodigde hoeveelheid licht.

Mijn scherm heeft een 1.3 gain dus dan krijg je ca. 30% meer licht weerkaatst van het scherm. Dus als jouw scherm 1.0 gain is, kan het zeker zijn dat je thuis een donkerder plaatje ervaart.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LuPo on February 12, 2017, 08:49:51
Wow, wat ziet die PM-11S3 er degelijk uit van de achterkant. Erg mooi! :worship:
Absoluut. De PM-11S3 is zeer degelijk gebouwd met een volledig koperen chassis, ringkerntrafo, grote condensatoren, etc. Ook aan de aansluitingen is veel aandacht besteed. De SR9600 heeft 50.000 uF voor alle kanalen te voeden. De PM-11S3 heeft 40.000 uF voor slechts 2 kanalen, dus ook een heel stabiele voeding.

In de basis is de PM-11S3 al een heel goede versterker. Die wordt nu op een nog hoger niveau gebracht met de modificaties. Hoef waarschijnlijk niet te zeggen dat ik heel erg benieuwd ben hoe het straks allemaal klinkt.

Quote
Leuk man! Daar kun je lekker van genieten. Vik maakt het je wel goed naar de zin merk ik al. Fijn dat er zulke vakmensen zijn! :thumbs-up:
We kunnen zeker genieten van wat er nu staat. Vik zorgt inderdaad dat het aan niets ontbreekt. We kunnen zelfs 4K kijken de komende tijd. Gisteren daarvan gebruik gemaakt door de film Chappie te kijken. Werkelijk prachtig beeld, geluid was zeer krachtig, echter op bepaalde momenten naar onze smaak iets te veel in het hoog, maar met veel controle.

We hebben zaterdag ook nog even de UD-7007 aangesloten om het vergelijk met de AA MAA-460 te maken. Wat mij direct opviel was de controle en kracht in het laag en de snelheid, waardoor de UD stufe 2 weer nog beter tot zijn recht kwam. Echter de stufe 4 klonk briljanter met meer rust in het hoog en nog ruimtelijker. Kan nog niet voors(p)(t)ellen hoe het gaat worden met én de stufe 4 speler én een gemodificeerde versterker, maar de optelsom van alle ervaringen schept hoge verwachtingen.......

Quote
Ik heb sinds kort een 4k tv (Samsung UE50KU6000). Ik heb al wat korte 4k demo filmpjes gekeken via YouTube (bitrate niet ideaal natuurlijk). Maar het ziet er wel schitterend uit. Ook met de PS4 Pro is gamen echt een verademing. Maar dat komt met name omdat de Pro wat meer kracht heeft, en niet zozeer door 4K (op dit moment). :pompom:
Wat me het meest opvalt is het feit dat de KU6000 een stuk betere zwartwaarden heeft (krijgt op rtings.com een 9,8 voor black uniformity!), dan de UE46F6500 die hij vervangt. Ik denk dat dat komt omdat de KU6000 een VA paneel heeft en de F6500 wellicht een IPS paneel was. Die laatste heeft betere kijkhoeken maar mindere zwartwaarden en contrast. Nou, ik zit toch altijd recht voor de tv dus het algehele plaatje is echt een stuk mooier! Zeer blij met de upgrade. Achja, 46" naar 50" sowieso altijd leuk maar als het beeld dan ook beter wordt natuurlijk helemaal. :D
Gefeliciteerd met je nieuwe TV. Geniet ervan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Door dit topic eindelijk weer wat bezoekers in mijn topic gehad :D :D :D

Door de drukte op het werk, voorbereidingen van de bijkeuken en het puppyknuffelen :wub: geen tijd gehad voor de audiohobby. Wellicht van het weekend nog een keer The Martian in 4K/HDR.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Je gaat wel enorm hard hoor Philip! Je haalt je afwezigheid op het forum de laatste weken ruimschoots in :devil:!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |